Автор Тема: Проблем с Киа Соренто 2005г. 2.5 дизел 140к.сз  (Прочетена 8675 пъти)

Марио Цветков

  • Новак
  • *
  • Публикации: 5
Проблем с Киа Соренто 2005г. 2.5 дизел 140к.сз
« -: Декември 21, 2018, 11:36:28 am »
Здравейте,колеги, предварително се извинявам, ако съм направил нещо неправилно, но съм нов в писането по форуми и се надявам да бъда извинен. Проблема ми е следния - няколко пъти ми се случи Киата да изгасва в движение при подаване на газ, първия път при изпреварване, а следващите няколко пъти при по-леко натискане. Светва check-a и след това пали отново веднага до следващото гаснене (евентуално).. Ходих на диагностика в Киа Плевен, но не показа конкретна причина.. проблема който ми даде беше по горивната система, но без конкретен проблем.. Казаха ми, че е най-вероятно не са дюзи защото пали добре и работи равномерно, но при тест на дюзите подобен на този със спринцовлите 3та и 4та не бяха в норма.. Сложих добавка Bardahl Injector Cleaner и за около 50 километра колата беше като нова. Моля, ако някой има опит и се е сблъсквал с тякъв проблем да даде съвет. Колата е автоматик,ако има значение. Благодаря предварително!

Жоро

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 101
  • 2,5 CRDI AT 170 Hp
Re: Проблем с Киа Соренто 2005г. 2.5 дизел 140к.сз
« Отговор #1 -: Декември 21, 2018, 06:16:48 pm »
Здравей, добре дошъл във форума! Диагностиката не показва работата на дюзите. За целта дюзите се свалят и се тестват на специални стендове, които имитират работата на двигателя. В София теста струва 10-15 лв на дюза. Щом като теста с обратната нафта е показал, че 2 от дюзите са извън норма, напълно възможно е, проблема да идва именно от тях. Сваляй, тествай и ще се разбере. Дюзите втора употреба са 130-150 лв на брой, пълното рециклиране е 200-300 лв на брой. Цените са за фейстлифтовия мотор, но не вярвам разликата в цените да е голяма. Можеш да смениш само една или две. При монтирането на дюзите задължително нови дифтунги /6 лв на бр./ и добре да се почистят леглата!!! Колеги са решавали проблема със смяна на горивен филтър и почистване на резервоар, но при теб аз залагам на дюзи. Успех.
« Последна редакция: Декември 21, 2018, 06:19:46 pm от Жоро »

Марио Цветков

  • Новак
  • *
  • Публикации: 5
Re: Проблем с Киа Соренто 2005г. 2.5 дизел 140к.сз
« Отговор #2 -: Декември 21, 2018, 06:40:29 pm »
Благодаря много за отговора, ще отида още в първия работен ден след празниците да направя диагностиката, но понеже не разбирам особено много ,дали го има варианта в сервиза да ми кажат, че са дюзите дори и да не са те и да се хвърлят някакви пари за ремонт, а в крайна сметка нищо да не се промени. И ако се случи не е въпроса в парите, а какво да гледам след това. Даваха ми няколко мнения познати и колеги с същите коли и всичките различни, от почистване на резервоара и смяна на филтър, през смяна на датчици за високо налягане и коляновия вал, ГНП и какво ли още не... Днес говорих с един бивш майстор по такива системи, който ми каза, че имало някакви клапани, които правели проблем и трудно се откривали, защото не ги хващала никаква диагностика.

Жоро

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 101
  • 2,5 CRDI AT 170 Hp
Re: Проблем с Киа Соренто 2005г. 2.5 дизел 140к.сз
« Отговор #3 -: Декември 21, 2018, 07:11:21 pm »
За съжаление няма гаранция, че проблема ще бъде решен по този начин. Пиша това което ми е известно от много четене на руския форум. Теста със спринцовките се прави за да се провери дали горивото, което се връща от дюзата в резервоара е в определени норми. Извън норма, най-често означава, че дюзата връща повече гориво от нормалното, поради което то не влиза в цилиндрите и мотора глъхне и влиза в авариен режим. Такава е моята логика, но пак казвам, че познанията са ми от четене и не си вадя с това хляба. За да не те излъжат, търси майстор с добра репутация или препоръки, или искай да присъстваш при теста на дюзите. Той трае минута-две. Стенда на Бош изписва ОК и зелена "чавка".

Марио Цветков

  • Новак
  • *
  • Публикации: 5
Re: Проблем с Киа Соренто 2005г. 2.5 дизел 140к.сз
« Отговор #4 -: Декември 21, 2018, 07:38:34 pm »
Благодаря много за изчерпателния отговор, колега, ще направя диагностиката и ще пиша пак за да кажа какъв е бил проблема и как се е оправил. Благодаря още веднъж и весели празници!

WOLF

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 101
Re: Проблем с Киа Соренто 2005г. 2.5 дизел 140к.сз
« Отговор #5 -: Декември 22, 2018, 06:07:11 pm »
Залагам на горивен филтър. Сложи нов качествен и покарай. Ако проблема остане, тогава търси други причини.
2007 KIA SORENTO, 205hp.

gotin73

  • Новак
  • *
  • Публикации: 43
Re: Проблем с Киа Соренто 2005г. 2.5 дизел 140к.сз
« Отговор #6 -: Декември 22, 2018, 06:37:10 pm »
Колега,и аз имах същия проблем.Колата гасне в движение и светка чека.След минута палиш и караш до следващото гаснене.Мотора си работи перфектно без проблем.Свалих дюзите и едната беше дала фира,личеше си осезаемо.Разпръсквача се беше раздул като жаба.Минах метър с един нов разпръсквач.Не съм ги давал на стенд след това.И до сега нямам проблем,а съм навил доста хилядарки.Забравих да спомена че преди това доста пушеше от ауспуха независимо дали е топъл или студен двигателя.

Марио Цветков

  • Новак
  • *
  • Публикации: 5
Re: Проблем с Киа Соренто 2005г. 2.5 дизел 140к.сз
« Отговор #7 -: Декември 22, 2018, 08:07:01 pm »
Да,моята също пуши доста гъст и миризлив бял пушек особено при студен двигател. Ами ако опитам да сменя само разпръсквачите на въпросните проблемни дюзи,които бяха извън норма дали ще си заслужава или са само излишни пари и ремонти на сляпо.. А иначе това с филтъра, което ме посъветва колегата ми го казаха в Киа кигато колата изгасна първия път, но тогава беше обслужена от-до преди 250км. с уж качествени консумативи..

Жоро

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 101
  • 2,5 CRDI AT 170 Hp
Re: Проблем с Киа Соренто 2005г. 2.5 дизел 140к.сз
« Отговор #8 -: Декември 22, 2018, 09:22:24 pm »
Колега, недей да гадаеш и хвърляш пари на вятъра. Върви от лесното към по-сложното. Най-лесно и евтино се елиминира проблема с филтъра. Щом като проблема се е проявил след смяна на филтър, смени го отново с оригинален, струва 20-25 лв. Ако си сигурен в качеството на филтъра минавай към проверка на дюзите. Тест както писах по-горе ще покаже има ли проблем с дюзите и какъв е. Разпръсквача май е най-скъпата част от дюзата, но не е задължително проблема да е в разпръсквача. При мен бяха раздути и четирите разпръсквача, а колата работеше перфектно, без да пуши, без да гасне или каквото и да е друго. Проблема го установих съвсем случайно по друг повод. Весели празници.  drink

gotin73

  • Новак
  • *
  • Публикации: 43
Re: Проблем с Киа Соренто 2005г. 2.5 дизел 140к.сз
« Отговор #9 -: Декември 23, 2018, 07:42:12 pm »
Дано е филтъра както казва ЖОРО,но за 250км.каквото и менте да са ти сложили ме съмнява да е от него.Щом пуши с гъст бял дим това е недоизгоряла нафта.Вярно е че разпръсквачите са скъпи 100лв.е една бройка на БОШ.Успех и весели празници.

Жоро

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 101
  • 2,5 CRDI AT 170 Hp
Re: Проблем с Киа Соренто 2005г. 2.5 дизел 140к.сз
« Отговор #10 -: Декември 26, 2018, 11:30:44 pm »
Има интересна тема в Оффроуд форума https://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=218785. Ще си позволя да копирам един пост:
"Основен симптом за дефектирал клапан на инжектора е силно завишеното
 количество на обратното гориво. Трябва да се отбележи, че всички инжек-
тори к-рейл имат обратно гориво. Това е горивото преминало през хлабини-
те на инжектора при работа. То се оттича обратно към резервоара или
 горивният филтър. Различните инжектори имат различно допустимо
 количество на обратното гориво. Проверката се осъществява на стенд,
като се извиква тест план за конкретния инжектор. Там той се проверява
 по определени параметри и се вижда дали показателя е в границите на
 допуска. Примерен тест план - налягане 1600 бар., импулс 1000 мсек., честота
16.6 Hz, температура 40 гр. В тези параметри, обратното гориво
 трябва да бъде 40+- 20 кс. Колкото сме по близо до долната граница, толкова
 по добър е клапана. Тук трябва да добавим, че обратното гориво се влиае и от
 хидроплътноста на разпръсквача, но най-вече от клапана. Така, че даже и при нали-
чие на стенд, човек трябва да има опит и да знае какво да гледа и прави. А тесто-
вете които се правят с така наречените "епруветки" закачени към инжек-
торите докато те са на двигателя, са само за най-груба ориентация. Там може
 евентуално да се види само напълно дефектирал инжектор. освен това там
 количеството се гледа на празен ход, при около 250 бара. А истинският тест на
 клапана се прави на максималното допустимо налягане за системата + дъл-
жина на импулса близка до максималната. Това може да стане само на стенд за к-рейл
 инжектори.
Дефектиралият клапан влиае също и на количеството гориво което се подава
 към разпръсквача, съответно - към горивната камера. Това води до неравномерна
 работа на двигателя, чукане, пушене.
Симптоми на дефектирал клапан на к-рейл инжектор :
-трудно палене
-колата "забива" при голямо натоварване - налягането в рейла пада поради това, че
 по-голямата част от горивото се връща обратно и дебита към разпръсквачите
 пада
-неравномерна работа, детонации, пушене.
-при силно износени клапани, двигателя спира да работи изцяло.
-при компютърна диагностика се записва грешка "ниско налягане в рейла". Успех.

Марио Цветков

  • Новак
  • *
  • Публикации: 5
Re: Проблем с Киа Соренто 2005г. 2.5 дизел 140к.сз
« Отговор #11 -: Декември 28, 2018, 03:17:26 pm »
Здравейте, днес бях на диагностика на дюзите и се оказа, че и четирите са за смяна с изключително големи разлики от нормалните показания. Утре трябва да я взема от сервиза и се надявам вече всичко да е наред. Междувременно открихме на диагностиката, че единия датчик на педала на газта губи сигнал от време на време, но за щастие има и втори, който го покрива през това време. Ще се сменя явно и той след празниците..

dodger

  • Новак
  • *
  • Публикации: 32
Re: Проблем с Киа Соренто 2005г. 2.5 дизел 140к.сз
« Отговор #12 -: Януари 25, 2019, 04:13:35 pm »
Колега, какво стана? Оправи ли се автомобила? Аз имах същия проблем. След като ми оправиха дюзите и затапиха EGR клапана карах 3 - 4 дена без проблем и след това пак същото. Като се поровиха в инсталацията на Сорентото се оказа скъсан кабел на куплунга на дюзата на трети цилиндър. Купихме куплунг с кабела от автоморга и сега няма проблем вече трета седмица. Дано да е било това, че като се сетя как гаснеше тръпки ме побиват.

ogata

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 67
Re: Проблем с Киа Соренто 2005г. 2.5 дизел 140к.сз
« Отговор #13 -: Март 02, 2019, 10:20:22 am »
Здравейте колеги. Да се оплача и аз и да посъбудя темата. Вчера сорентото ми направи номер при изпреварване. Тръгвам да изпреварвам колона давам газ, кикдауна връща една  предавка и се изфорсира до 4000 обората, но отсреща идваше кола и набих спирачки да се прибера в колоната и колата угасна. Отбих извадих ключа и запалих отново. Запали си и си тръгна без проблеми. Някой имал ли е проблем с подобно гаснене? Благодаря предварително. Соренто 2003г. 2.5 , автоматик.

ogata

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 67
Re: Проблем с Киа Соренто 2005г. 2.5 дизел 140к.сз
« Отговор #14 -: Март 04, 2019, 09:40:34 pm »
Прочетохме го с диагностика даде ми грешка U0010. Направи ми го още веднъж и след това спря. Някой знае ли каква е тази грешка?