Автор Тема: Първи впечатления от Киа Соренто - 2003 г - 2,4 бензин ръчка  (Прочетена 1109 пъти)

plamen85

  • Новак
  • *
  • Публикации: 17
Здравейте колеги , карам Соренто -1     2,4 бензин . Да споделя впечатления от първите 1500 км . Мудна доста , изтърсва доста стабилно по нашите пътища , шумна е бая след 110 км разход извън града 14 газ 100-140 км макс за кратко  в град-около 17 . При вас как е колеги ? sorry :o

bbbisser

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 201
  • Kia 1.6 GDI
А с какво я сранявате? Това е 2.4 мотор! Даже е добър такъв разход. Вашата кола е 2 тона :) Моят Сийд ми дава разход на бензин 6.5-7 ( бензин ) при 140 км. След 110 шумът може да е от много неща. ( гуми, джанти, изолация на купе, стареене на материал ) Все пак е кола на 20 години
« Последна редакция: Март 07, 2019, 11:13:25 am от bbbisser »

dodger

  • Новак
  • *
  • Публикации: 25
Като гледам в сравнение с дизела е по-добре. Аз съм 2,5 CRDI 140 к.с. и разхода като пари на градско ми е 30,29 лв. на 100 км на градско при цена на дизела 2.33 лв.  На извънградско 18,64 лв. на 100 км. пак на същата цена на дизела. Така, че си доста по-добре от мен.

plamen85

  • Новак
  • *
  • Публикации: 17
Не я сравнявам с нищо , просто си казвам впечатленията , сега малко почна и магарий да ми прави , гледам ми похапва масълце и прекъсва (като загрее ) та има ядове - не като да няма :/

marinrr

  • Новак
  • *
  • Публикации: 49
Относно масълцето, може и да си прав.
И моята си взима  1.0-1.5 l за 15000 км. Сега съм сменил маслото, за да видя дали ще се оправи. А прекъсването- кабели бобини, свещи ...... или нещо друго, но пробвай с първите три!
Поздрави!

Изпратено от моят BAH-W09 с помощта на Tapatalk

marinrr

bbbisser

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 201
  • Kia 1.6 GDI
Моята не харчеше масло до 95 000 КМ. Или поне не така осезаемо,както е сега. Тогава смениха вискозитета от 0w 40 на 5w30 и започна да харчи по литър на всеки 15 000. Питах в КМБ и казаха, че било нормално. Ходих и при разни майстори и те същото казахаВ руски и английски форуми навсякъде казват, че моторите на Киа харчат масло.  В американски и английски форуми казват, че оригинало автомобилите използвали масло на Шел. Същата марка слагат и на Хюндай. Ето една таблица кой двигател какво масло използва. Посъветвайте се с някой майстор дали можете да сложите друг вискозитет, за да видите как ще харчи https://www.kia.com/content/dam/kwcms/kme/uk/en/assets/static/owners/service-maintenance/Oil-Grades-and-Capacities.pdf
В www.kia-hotline.com може да проверите модел кодът на вашия двигател и ако сервизът, който я е обслужвал е подавал инфо към сайта, ще има и такова. За моята имаше само един колан,който КМБ-София го смениха по гаранция и никакви други данни относно обслужване и километри
« Последна редакция: Март 13, 2019, 04:20:49 pm от bbbisser »

marinrr

  • Новак
  • *
  • Публикации: 49
Сега го смених от 5/30 на 5/40. На 90000км съм и ще видя какво ще стане.

Изпратено от моят Redmi 5 с помощта на Tapatalk

marinrr

plamen85

  • Новак
  • *
  • Публикации: 17
смених свещи , кабели , но май ще се окаже от датчик колянов вал , защото ми даде грешка P0340 . Относно маслото , няколко пъти ми се случва сутрин ,като запаля и пуши синкаво и после спира  :o

bbbisser

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 201
  • Kia 1.6 GDI
На баща ми колата скоро имаше проблем с датчик на колянов вал след смяна на  съединител и палеше,когато си иска. Един приятел напръска с препарат против окисляване и я вкара отново. А преди това сменихме и кабели и свещи :)

mitko.be

  • Новак
  • *
  • Публикации: 9
От скоро карам такава 2.4 139кс. Нямам много впечатления. 15л/100км газ в София. 13л/100км смесено (градско, извънградско, офроуд). Не бих казал, че е чак много шумна. В града на ниските предавки ми е по-шумна отколкото по магистралата със 120. Сипах и 5в30 още не знам дали го гори.

Единственото, което ме притеснява е склоността към ръждясване навсякъде и някакъв фабричен проблем с термостата, който бил разположен много навън и трябвало да се направи някаква втулка при стругар за да не може да прегрява, че зимата това ставало неизменно и не се отчитало от стрелката на таблото.

marinrr

  • Новак
  • *
  • Публикации: 49


Единственото, което ме притеснява е склоността към ръждясване навсякъде и някакъв фабричен проблем с термостата, който бил разположен много навън и трябвало да се направи някаква втулка при стругар за да не може да прегрява, че зимата това ставало неизменно и не се отчитало от стрелката на таблото.

Това за ръждата май ще е вярно! И на моята се появиха наченки на веждите на задните калници- точно под пластмасата на вратите. Но времето ще покаже. А за прегряването- и аз се видиотявах в началото, даже си купих инфрачервен термометър. Но при всичко изправно явно охлаждането си работи и скоро ще станат три години- нямам проблеми!

Изпратено от моят BAH-W09 с помощта на Tapatalk

marinrr

mitko.be

  • Новак
  • *
  • Публикации: 9
Искаш да кажеш, че и на теб ти загрява при качване на баир или като види зор?

marinrr

  • Новак
  • *
  • Публикации: 49
Искаш да кажеш, че и на теб ти загрява при качване на баир или като види зор?
Не, стои като закована!

Изпратено от моят BAH-W09 с помощта на Tapatalk

marinrr

mitko.be

  • Новак
  • *
  • Публикации: 9
Искаш да кажеш, че и на теб ти загрява при качване на баир или като види зор?
Не, стои като закована!

Изпратено от моят BAH-W09 с помощта на Tapatalk
Явно имам някакъв проблем, тъй като се оказа, че колата губи антифриз (не е от теч).  :o