Автор Тема: G4FA (1.4i) реглаж на клапани  (Прочетена 454 пъти)

360North

  • Новак
  • *
  • Публикации: 4
  • KIA Cee'd 1.4 CVVT 2008
G4FA (1.4i) реглаж на клапани
« -: Март 23, 2019, 10:14:11 am »
Здравейте,

Ceed-a ми скоро ще направи 90 000 км и започнах да чувам почукване от клапани (долавя се по време на движение, с подаване на лека газ в ниски обороти). Според тази таблица http://www.kceed.com/europe_market-771.html се препоръчва инспекция на клапаните на 90 000 км, намерих и описание на самата процедура http://www.kceed.com/valve_clearance_adjustment-806.html. Във форума видях 1-2 теми за въпросния реглаж, но никъде не намерих някой да препоръчва сервиз, а не мисля че сам ще мога да се справя с подобен ремонт. Също така не смея да я закарам в КМБ София, защото там дори и с рутинни ремонти като смяна на накладки и ремъци не се справят.

Някой може ли да препоръча сервиз за София, и всъщност изобщо според вас наложително ли е да се прави реглаж, защото чувам различни мнения от "няма проблем, реглаж се прави само в краен случай" до "ако не направиш реглаж, може да блокира двигателя".

Двигателят е G4FA 2008-ма година, не е със саморегулиращи се клапани, каквито твърдят че са на новите ceed-ове.

Ronin

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 277
  • Kia Ceed 1.4 Hundai Galloper 2.5 TDI Kawasaki 650
Re: G4FA (1.4i) реглаж на клапани
« Отговор #1 -: Март 23, 2019, 11:38:14 am »
Газ има ли.Това чувам клапан да чука е много относително понятие.Може верига,обтегач и т.н

Моята си сложих газ на 50 000 км.В момента е на 140 000 км.и нищо не чувам да чука.

Ако клапаните са за регулиране,и не го направиш навреме,няма да блокира мотора.Не се притеснявай.

Това ще доведе до сваляне на главата,пристъргване или най добре набиване на нови легла , евентуално смяна на клапани,шлайф(челосване)на глава,гумички и разни други дребни неща,нова гарнитура и труд.Съответно при такъв ремонт е желателно да се сменят термостат ,верига и разни други неща което допълнително оскъпява нещата.
« Последна редакция: Март 23, 2019, 11:39:59 am от Ronin »

360North

  • Новак
  • *
  • Публикации: 4
  • KIA Cee'd 1.4 CVVT 2008
Re: G4FA (1.4i) реглаж на клапани
« Отговор #2 -: Март 23, 2019, 06:21:47 pm »
Не, не е на газ, карана е само на бензин.

И аз се замислих, че може да се чува от веригата - трудно е да се определи, защото в купето нищо не се чува, това почукване мога да го чуя само на отворени прозорци и с околони сгради/огради, които да върнат шума. Със сигурност се чува при подаване на газ, например при "пълзене" на скорост (с около 2к оборота) и леко почукване на педала на газта. Може би прекалено много се заслушвам, но определено този звук не се чуваше преди.

Иначе другите симптоми за проблем с клапани ги няма - двигателят си работи равномерно и спокойно на празен ход, развърта нормално, няма повишен разход на гориво - всичко е точно. Забелязах, че се е появил лек разход на масло (за 6 000 км от средата е паднало на минимално), но това го отдавам че на последната смяна избрах Liqui moly, досега с Aral не съм имал доловим разход в рамките на 10 000 км. Също така наскоро ми сменяха гарнитура на капак клапани, но не вярвам да са работили толкова мърляво, че да са ги засегнали по някакъв начин  :-[
« Последна редакция: Март 23, 2019, 06:24:25 pm от pvp »

mar_tod

  • Новак
  • *
  • Публикации: 8
Re: G4FA (1.4i) реглаж на клапани
« Отговор #3 -: Март 26, 2019, 09:14:51 am »
Също така наскоро ми сменяха гарнитура на капак клапани, но не вярвам да са работили толкова мърляво, че да са ги засегнали по някакъв начин  :-[
Ами така и така са сваляли капака, защо не ги накара да замерят луфтовете на клапаните, та да не се чудиш сега, те ли тракат или верига и дали са за реглаж или не .