Автор Тема: Sportage 2,0D Mild Hybrid 4WD с 8-степенна автоматична  (Прочетена 641 пъти)

hursa

  • Новак
  • *
  • Публикации: 4
Здравейте,
Моля - собственик, шофиращ или тествал този модел - споделете впечатленията си.
Поне според дадените характеристики, ми изглежда доста добре. И е сред малкото хибриди с дизелов двигател. Дали това и новата осем степенна автоматична скоростна кутия с хидротрансформатор му дава плюсове по отношение на проходимостта. Не, че имам голяма нужда от високопроходим автомобил, нито мисля - че т. н. сув могат да да се нарекат високопроходими. Но все пак е любопитно и се надявам с такъв да може да се мине поне там, където е труднопроходимо за съвременните ниски по-леки автомобили.

lini

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 151
  • Sportage SLE 2.0
Re: Sportage 2,0D Mild Hybrid 4WD с 8-степенна автоматична
« Отговор #1 -: Април 17, 2019, 08:10:44 pm »
Имай предвид, че това не е нормален хибрид а "mild hybrid". Не може да върви само на ток. Ел. двигателя се използва само да подпомага по-лесното стартиране и ускорение от място на дизеловия агрегат. Общо взето не си струва освен ако не караш изключително градско в старт/стоп трафик. Има го и момента с намаления багажник заради батерията.
Хидротрансформатора по принцип е по-сигурния автоматик. Този с двата съединителя е по-лесно да го прегрееш, особено ако го натовариш извън пътя. Хидротрансформатор се препоръчва пред двойния съединител и за градско с много задръствания, където колата пъпли и само натискаш и пускаш спирачка без газ.
Като цяло не очаквай чудеса от проходимостта на новия Sportage. Нито 4х4 му е направено за оффроуд, нито просвета му е чак толкова голям в сравнение с други подобни. За инцидентно каране по черен път си е ок.

hursa

  • Новак
  • *
  • Публикации: 4
Re: Sportage 2,0D Mild Hybrid 4WD с 8-степенна автоматична
« Отговор #2 -: Април 17, 2019, 08:29:25 pm »
Да, прочетох, че е "mild hybrid". В случая, мисля, при преодоляване на препятствие с ниска скорост и съответно много ниски обороти на дизеловия двигател (поради липсата на понижаващи предавки) - дали електродвигателя не дава известно предимство - поради това, че може да даде максималния си въртящ момент още при много ниски обороти, "добавяйки" го към не големия въртящ момент на ДВГ (при тези ниски обороти). Освен това може доста по прецизно да бъде управляван в сравнение с дизеловия двигател (но дали е реализирано по точното му управление).
« Последна редакция: Април 17, 2019, 08:34:23 pm от hursa »

lini

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 151
  • Sportage SLE 2.0
Re: Sportage 2,0D Mild Hybrid 4WD с 8-степенна автоматична
« Отговор #3 -: Април 17, 2019, 10:48:20 pm »
https://www.youtube.com/watch?v=Q1RkY5LEGMg

Ето ти едно клипче от "брата" на Sportage (Hyundai Tucson) със същия двигател хибрид. Можеш да видиш как при спиране изключва двигателя още на 30км/ч и как при потегляне и ускоряване ползва ел. двигателя да помага (на дисплея Energy flow го показва с оранжеви линии).

hursa

  • Новак
  • *
  • Публикации: 4
Re: Sportage 2,0D Mild Hybrid 4WD с 8-степенна автоматична
« Отговор #4 -: Април 17, 2019, 11:31:03 pm »
Благодаря, но това е ясно. В случая, по интересно ми е как ще се държи при спиране и потегляне при изкачване на естакада (например).