Автор Тема: Твърде много мощност след добавка .. каква може да е причината ?  (Прочетена 5189 пъти)

JuelzS

  • Новак
  • *
  • Публикации: 3
Става въпрос за Сийд 1.6 128к.с. След като ползвах една добавка за дюзи (инжектори) или подобно описание на LiquiMoly , колата започна да отчита моментен разход от сорта на 20-25л което не бях виждал досега като цифри.А най-интересното е , че стана много агресивна  silen :o , понякога дори на ниски обороти около 1200-1400 при лек добир на педала на газта колата подскача и се изстрелва сякаш завихря турбото  %)... възможно ли е ? А при отпускане на газта разко губи това ускорение сякаш някаква обратна тяга ... Ако някой е чувал за такова ситуаций моля да сподели. Че ми е много интересно как и поради каква причина просто се случват тези аномалии.Според мен и скромните ми познания има вариант добавката да е бутнала някакви нагари и да са запушили друг компонент или след евентуалното това отпушване компютъра да се е обатачил. Ще съм ви благодарен за всяко изказано мнение

JuelzS

  • Новак
  • *
  • Публикации: 3
Значи.. днес ходих за диагностика и като грешка излиза проблеми с "Датчик на съединителя" който както разбрах дава доста информация както към ABS- така и към двигателя и други компоненти в колата .. Мислите ли че може найстина това да е причината за държанието на колата  %)

mihr

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 53
Значи.. днес ходих за диагностика и като грешка излиза проблеми с "Датчик на съединителя" който както разбрах дава доста информация както към ABS- така и към двигателя и други компоненти в колата .. Мислите ли че може найстина това да е причината за държанието на колата  %)
Здравей колега.
Първо трябва да се знае каква е ролята на този датчик на съединителя (каква информация дава) и тогава да се търси взаимовръзката с разхода. Във форума на Киа трудно може да се получи точната информация. Преди киата имах друга кола и там по съвети от форума можеше едва ли не да цепиш двигател, а тук не е така. Можеше да се намери абсолютно всякаква информация за колата и на въпрос ти отговарят поне 10човека, а се стигаше и до цял дебат, а тук не е така за жалост. Това е една взаимопомощ. Колегите като че ли не са толкова отзивчиви, забелязвам също и една враждебност между потребителите, без да имам и идея защо е всичко това.
Това което може да пробваш без да ти струва нищо е да караш така до светване на резервата, иди зареди до пълен резервоар и задължително нулирай всички стойности на бордовия компютър. Моята е дизел 2010 115 и всеки път като заредя и оставя колата отстрани на място с работещ мотор, средният разход започва да се увеличава главоломно. На всеки 5-10сек работа на място, се покачва се 5-6л, като стигна до 55-60л/100км. (до колко ще стигне не съм чакал). Това разбира се е ясно, че е абсолютно нереално и след нулиране на стойностите на компютъра всичко си е ОК. Така, че може и при теб да е нещо подобно, защото ако е имало някакво малко запушване на инжекторите, от добавката да се е почистило и да се получи някакво объркване на компютъра, вследствие промяната на пропускливостта на инжекторите. Друг е въпроса, че ти на според наличното гориво и изминати километри сам можеш да си сметнеш ориентировъчния разход и ако вече наистина излезе такъв тичай на сервиз, че много лошо. Резервоара ти е 53л - 7л резерва=46л, виж с тях колко км си изминал и сравни с показанието на бордкомпютъра и ще се ориентираш има ли място за притеснение или не. Не бързай с ремонтите. Ще чакам да пишеш за резултата.
Успех
« Последна редакция: Май 11, 2019, 04:34:06 pm от mihr »

JuelzS

  • Новак
  • *
  • Публикации: 3
Колега благодатя ВИ за мнението.. Единственото .. за съжеление ! Смених датчика към който сочиха всички факти, който съм споменал в предните коментари и колата вече върви нормално. Мнението ми е , че това което казваш от евентуално отпушване на дюзи от добавката компютъра се обърква тъй като работата на двигателя се променя.За хора със сходни проблеми, ще споделя , че най-лесния начин при проблем с въпросния датчик се откриват в това , че темпомата спира да работи.

kia_lp

  • Новак
  • *
  • Публикации: 14
Здравейте,

И моят темпомат не се задейства (светва само зеленото часовниче).
Кой точно датчик си сменил. Четох, че има два - за напълно натиснат съединител и за напълно отпуснат съединител.

Бат Герги

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 159
  • Kia ceed jd 1.6 crdi
Здравейте,

И моят темпомат не се задейства (светва само зеленото часовниче).
Кой точно датчик си сменил. Четох, че има два - за напълно натиснат съединител и за напълно отпуснат съединител.
Това са датчиците на съединителя единият от долу е за запалването трябва да е натиснат зада запалиш другият от горе играе в управлението на компютъра те са просто ключета  и могат да се измерят дали работят нормално. Но за темпомата измери датчика на спирачката . Отделно досега ползвал ли си го темпомата защотопреди  имаше човек които казваше че не работи темпомата а то не е само да натиснеш бутона за круиз на волана трябва да се натисне и бутон set за да се активира.
« Последна редакция: Август 23, 2023, 09:17:08 am от Бат Герги »