Автор Тема: И аз, поредният разочарован от КМБ - София  (Прочетена 2371 пъти)

mihr

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 53
Здравейте. И аз да споделя разочарованието си и некоректността от фирмения сервиз на Киа.
Преди две седмици се обадих по телефона да си запазя час, като предварително обясних подробно на човека с който говорех какъв е проблема. Попитах ясно колко ще струва този технически оглед на колата за диагностициране на проблема и в зависимост от това колко ще струва ремонта, ще преценя дали ще я ремонтираме или не. Отговора им беше "30 лв ще струва откриването на проблема". Умишлено си запазих час в началото на деня, за да има време да се ремонтира през деня и след обяд да си я взема колата. Днес отидох, отново ме попитаха какъв е проблема, обясних отново че е тропане и леко затягане във волана, НО ЦЕНАТА ЗА ОГЛЕДА СЕ ОКАЗА ДРУГА, ПОЧТИ ЧЕТИРИ КРАТНО ПО-ВИСОКА. След въпрос от моя страна защо се получава това разминаване на цената ми беше обяснено, че щели да работят два екипа и затова ще ми струва само откриването на проблема не 30лв, а 110лв. Казах им че категорично се отказвам и си пожелахме лек ден. Добре, че не ми я ремонтираха колата, защото трябваше да я продавам за да платя ремонта, в предварителен имейл ми бяха намекнали лекичко за хопотетична ценичка на ремонт от 3+++лв Но гледам и от хубавата страна, че можеше да го ремонтират и да продължи тропането  ;D ;D ;D
« Последна редакция: Май 21, 2019, 03:17:17 pm от mihr »

zeroheat

  • Новак
  • *
  • Публикации: 45
Re: И аз, поредният разочарован от КМБ - София
« Отговор #1 -: Май 22, 2019, 08:34:01 am »
Здравейте. И аз да споделя разочарованието си и некоректността от фирмения сервиз на Киа.
Преди две седмици се обадих по телефона да си запазя час, като предварително обясних подробно на човека с който говорех какъв е проблема. Попитах ясно колко ще струва този технически оглед на колата за диагностициране на проблема и в зависимост от това колко ще струва ремонта, ще преценя дали ще я ремонтираме или не. Отговора им беше "30 лв ще струва откриването на проблема". Умишлено си запазих час в началото на деня, за да има време да се ремонтира през деня и след обяд да си я взема колата. Днес отидох, отново ме попитаха какъв е проблема, обясних отново че е тропане и леко затягане във волана, НО ЦЕНАТА ЗА ОГЛЕДА СЕ ОКАЗА ДРУГА, ПОЧТИ ЧЕТИРИ КРАТНО ПО-ВИСОКА. След въпрос от моя страна защо се получава това разминаване на цената ми беше обяснено, че щели да работят два екипа и затова ще ми струва само откриването на проблема не 30лв, а 110лв. Казах им че категорично се отказвам и си пожелахме лек ден. Добре, че не ми я ремонтираха колата, защото трябваше да я продавам за да платя ремонта, в предварителен имейл ми бяха намекнали лекичко за хопотетична ценичка на ремонт от 3+++лв Но гледам и от хубавата страна, че можеше да го ремонтират и да продължи тропането  ;D ;D ;D

С риск да ми се обидиш .... според мен си поел към сервиза на Киа с грешно очакване. Те май са те и подвели по телефона де. Но все пак това е офиц. сервиз. Там всичко се прави на тройна и 4на цена спрямо гаражните сервизи. Доколкото знам навсякъде по света е така. Не само в България. Ако цените бяха ниски, всички щяха да си сервизират колите в офиц. сервиз, вместо при бай Иван в някой гараж.

Специално за КИА няма ли читави сервизи специализирани за марката или форумни сервизи, не знам как да ги нарека? Във VW форума има няколко такива. Аз ползвам един от тях за климатици и дребни ремонти и съм доволен от тях, но момчетата се занимават главно с VW, просто от това рабират.

ktasimir77

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 89
Re: И аз, поредният разочарован от КМБ - София
« Отговор #2 -: Май 22, 2019, 10:04:19 am »


С риск да ми се обидиш .... според мен си поел към сервиза на Киа с грешно очакване. Те май са те и подвели по телефона де. Но все пак това е офиц. сервиз. Там всичко се прави на тройна и 4на цена спрямо гаражните сервизи. Доколкото знам навсякъде по света е така. Не само в България. Ако цените бяха ниски, всички щяха да си сервизират колите в офиц. сервиз, вместо при бай Иван в някой гараж.



Не мисля, че е грешно очакване в официален сервиз да получиш компетентно, любезно и най-вече коректно отношение!! Но ние си се примиряваме, че сме в Бг и е нормално да ни връткат както им е угодно. Мислиш ли, че в някой официален сервиз по немско да речем, ще говориш с тях и те после - ами трябваше ни допълнително време, трябваха ни още няколко екипа хора за да оправим колата и затова - ей то н-пъти по-висока сметка?  Аз много се съмнявам.

zeroheat

  • Новак
  • *
  • Публикации: 45
Re: И аз, поредният разочарован от КМБ - София
« Отговор #3 -: Май 22, 2019, 11:10:31 am »


С риск да ми се обидиш .... според мен си поел към сервиза на Киа с грешно очакване. Те май са те и подвели по телефона де. Но все пак това е офиц. сервиз. Там всичко се прави на тройна и 4на цена спрямо гаражните сервизи. Доколкото знам навсякъде по света е така. Не само в България. Ако цените бяха ниски, всички щяха да си сервизират колите в офиц. сервиз, вместо при бай Иван в някой гараж.



Не мисля, че е грешно очакване в официален сервиз да получиш компетентно, любезно и най-вече коректно отношение!! Но ние си се примиряваме, че сме в Бг и е нормално да ни връткат както им е угодно. Мислиш ли, че в някой официален сервиз по немско да речем, ще говориш с тях и те после - ами трябваше ни допълнително време, трябваха ни още няколко екипа хора за да оправим колата и затова - ей то н-пъти по-висока сметка?  Аз много се съмнявам.


 е да ама и българите не са немци нали ... не ме разбирай погрешно, не сме лоши хора но сме си балканци. Не може да очакваш в бг да получиш немско качество. Преполагам това е ясно за всеки. То ние ако бяхме конкурентни на немците или на другите западно европейци нямаше да сме толкова зле. Не случйно в бг не се произвеждат никакви автомобили, заразлика от например Румъния.

Просто имах предвид, че винаги когато комуникираш с някой трябва да имаш едно на ум. Например от мой опит, мога да споделя, че всичките ми контакти с по големи фирми, където има нещо като helpdesk са били на подобно ниво. Днес се свързваш с 1 по телефона казва ти едно, утре с друг, той ти казва съвсем друго, 3ти трето и тн. Пълен хаос. И никой няма никаква отговорност.

Аз не съм имал цел да се заяждам или нещо от сорта, просто споделих, че не е редно човек да има големи очкавания, защото има голяма вероятност да се разочарова от нашата действителност. И това не може да се оправи. Това ни е природата. Българите не са немци или каквито и да е западно европейци. Ние сме си балканци. Трябватни още десетки години еволюция, за да проумеем елементарни неща, като например това, че играем на дребно и примерно горим гуми и въглища  зимата, за да се топлим, или това да бутаме пари на катаджията или кондуктора вв влака, после ни изли в пъти по скъпо. Примери има много. Но аз вярвам, че с времето българите лека полека ще озреят за по голямата картина и ще се откъснем от този индивидуализъм. Просто трябва време. Еволюцията е бавен процес, мутацията е бърза  write

ktasimir77

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 89
Re: И аз, поредният разочарован от КМБ - София
« Отговор #4 -: Май 22, 2019, 11:21:35 am »
И тук не съм съгласен - искам и си получавам качество, за което си плащам. И колата и мотора си ги потдържам в сервизи, които първо и установяват какво трябва да се направи, казват ми цена и за труд и за части /и за оригинални и за афтърмаркет/, си я плащам и си получавам мпс-та, които хем са изправни, хем специално за мотора си ме кефи и като визия и като возене. В работата ми - също мога да кажа, че качеството го потдържаме на високо ниво, и имаме продукти, които според цената са и със съответните свойства, защото има и висок и скъп клас и нисък и ефтин клас, така че да е за различен джоб на клиента. Така че, това че масово се тарикатее в Бг и то къде на дребно, къде на едро - докато ги търпим тарикатите - ще си съществуват.

zeroheat

  • Новак
  • *
  • Публикации: 45
Re: И аз, поредният разочарован от КМБ - София
« Отговор #5 -: Май 22, 2019, 06:17:50 pm »
И тук не съм съгласен - искам и си получавам качество, за което си плащам. И колата и мотора си ги потдържам в сервизи, които първо и установяват какво трябва да се направи, казват ми цена и за труд и за части /и за оригинални и за афтърмаркет/, си я плащам и си получавам мпс-та, които хем са изправни, хем специално за мотора си ме кефи и като визия и като возене. В работата ми - също мога да кажа, че качеството го потдържаме на високо ниво, и имаме продукти, които според цената са и със съответните свойства, защото има и висок и скъп клас и нисък и ефтин клас, така че да е за различен джоб на клиента. Така че, това че масово се тарикатее в Бг и то къде на дребно, къде на едро - докато ги търпим тарикатите - ще си съществуват.

Ами самите тарикати трябва да узреят, че няма смисъл от  тяхното тарикатеене. Да излъжеш 2ма 3ма 5ма няма нищо конструктивно. Това е само замазване на положението, кранчето така или иначе ще спре рано или късно.
Иначе би ли споделил за кой сервиз  говориш, ако не тук може и на лично, за да не се счита като реклама. Аз смея да твърдя, че имам известен опит(за жалостповече негативен) с ходене по сервизи и майстори и все още не съм попаднал на място от което да нямам забележки. Парите не са чак такъв фактор, ако наистина не трябва после аз да довършвам след тях. Само да споделя един пример. Познат си купи чисто нов РАВ4 80+ хил. лева, с адските екстри. Колата чат пат влиза в авариен резим. В офиц. сервиз все още не могат да открият точния проблем. Мисля, че минаха повече от 3 месеца. Така че ето, имат хората документация, имат апаратура, имат знания предполагам, изсипват им се торби с пари и пак резултат никакъв. Вече смениха 3 неща и миналата седмица пак трябваше да се вика репатрак. :) Човека го е страх да отиде на почивка с тая кола, за да не аварира :)


justalittlesign

  • Експерт
  • ****
  • Публикации: 695
  • Kia Sportage 1.6,180, МHEV, EX
Re: И аз, поредният разочарован от КМБ - София
« Отговор #6 -: Май 22, 2019, 10:19:33 pm »
Аз винаги съм бил добре посрещан и обслужван там. Да, връщал съм им една броня, защото не беше хубаво закачена, но пък никога не съм лъган с  нищо. Даже, имах случай с предни дискове, които аз исках да сменя , и за които ме убеждаваха да не ги сменям, да покарам още  с тях.
За да нямам неразбиране с цени, ходя винаги на място и си записвам кое колко ще ми струва

smirn0ff

  • Master of KIA
  • ******
  • Публикации: 1730
  • Шеф диригент
    • Inspire Communications LTD
Re: И аз, поредният разочарован от КМБ - София
« Отговор #7 -: Май 23, 2019, 01:42:43 am »
Да понапиша и аз някой друг ред,
понеже не съм купил 1 или 2 коли от КМБ, и съм ходил чат-пат в сервиза като оставям коли за каско/гаранционни ремонти или за обслужване, само мога да кажа, че сигурно 80% от хората се държат ще кажеш че им е бащиния.
Добре де, проблем има, с караници и скандали ли ще си решавате всеки път проблемите??? Както винаги съм правил, заставам като нормален човек и обяснявам подробно, та да разберат приемчиците за какво иде реч. От там ако има още нещо, което да не е отстранено се връща колата за поправка. Не мога да кажа, че не съм имал проблеми. Даже с първия ми Сийд, който бе личен, съм се разправял доста пъти докато ми се оправят детски болести, но отивам с реален проблем, правим тестове, и даже е имало случаи да си показваме сервизните бюлетини на КИА за проблемите, но в края нещата са ок - и аз съм доволен и те имат доволен клиент. Да не мислите, че в другите официални сервизи на марките е много по-добре??
Шкода преди половин година влезе един в шоурума да ги гърми с пушката, смятай коолко е изпаткал вече.... Имам приятели каращи Шкода за първа нова кола - казват никога повече Шкода, за нищо не стават в следпродажбеното и сервиза, да не говорим, че и се чупят.
Хюндай също, да не са цветя? ходих с Генезиса поне 3-4 пъти при тях докато разберат че единия от предните носачи, вече не помня горен или долен е дал фира, а на мен ми подрънква вътре ... Отивам за обслужване, връщат ми колата с незакачена кутия за въздушния филтър към двигателя - добре че я видях направо моментално ... нали се сещате, че ако си покарам така 30000км, колкото ми е интервала за обслужване, двигател няма да има, то си смуче въздух директно през колектора.
Други мои хора с Мазди, направо им се реве.. на единия му удариха колата, челен удар, "докато е в сервиза". Другия не може да се оправи с обслужването, че колата постоянно криви дискове и хвърля масло. Третия след удар не могат да му оправят колата сума време ... и мисля да не изброявам повече за други марки.
Така че Колеги давайте го по-приятелски, ако искате някой да ви свърши каквато и да е работа, защото никой не ви е длъжен. Е да! Купил си си кола от тях и какво? трябва да ти станат роби ли вече? ай' стига... Колегите с доста по-старите автомобили(над 10г) според мен въобще няма за какво да ходят в КИА, да отиват в Колоса там ще ги оправят, те имат опита със старото.
Ако вече имате непреодолим проблем, и сте в гаранция, имате варианти за ескалация - централата на КИА в Кореа, във всяка сервизна книжка има техни контакти.
Те така ...

Аз винаги съм бил добре посрещан и обслужван там. Да, връщал съм им една броня, защото не беше хубаво закачена, но пък никога не съм лъган с  нищо. Даже, имах случай с предни дискове, които аз исках да сменя , и за които ме убеждаваха да не ги сменям, да покарам още  с тях.
За да нямам неразбиране с цени, ходя винаги на място и си записвам кое колко ще ми струва
Колега, вместо да си записваш, направо да ти пускат от програмата офертата за цената, а пък ти си я пази.  ok



ПП сигурно ще получа мощен хейт :) ама здраве да е
« Последна редакция: Май 23, 2019, 01:49:27 am от smirn0ff »
Hyundai Genesis 2015 3.8 V6 AWD
KIA VENGA 1.6 CVVL EX 4AT
[ex]KIA CEED 1.0 T-GDI GT LINE
KIA VENGA FL 1.6 CVVL EX 6AT
[ex]KIA OPTIMA 2.0 CVVL EX 6АТ
[ex]KIA CEED 1.6 CRDI LX 5MT

ktasimir77

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 89
Re: И аз, поредният разочарован от КМБ - София
« Отговор #8 -: Май 23, 2019, 09:13:22 am »

Така че Колеги давайте го по-приятелски, ако искате някой да ви свърши каквато и да е работа, защото никой не ви е длъжен.

Аз не казвам, че някой ми е длъжен. Казвам, че щом си плащаш за нещо което те работят /съответно са оторизирани и трябва да разбират/, то е нормално да очакваш да си свършат качествено, в срок и за сума която самите те са обявили - нали не мислиш че някой се е пазарил за цената! Проблема за мен е, че голяма част са некомпетентни, и меко казано невъзпитани. За да не се повтарям ето един пример, вярно не от сервиз на някоя марка, но мисля че е уж реномиран - http://www.kia-bg.com/smf/index.php/topic,441.0.html  - предпоследното е моята случка с тях.
А това, че и при другите марки е подобно или по-зле положението - съгласен съм, но това не е причина да го приемаме за нормално.
п.п. zerohead - ще пиша на лично да не е реклама