Автор Тема: Газ на KIA Sportage 2008  (Прочетена 5474 пъти)

Turbojet

  • Новак
  • *
  • Публикации: 20
Газ на KIA Sportage 2008
« -: Август 21, 2019, 10:22:28 am »
Здравейте колеги,
От 4 месеца карам KIA Sportage 2008г., 2.7 V6 бензин, 175 к.с., автоматик.
Автомобила няма газова уредба, а разхода е около паспортния, 10,5 извънградско, 14-16 градско (в София), или окло 0,25-0,35 лв/км., което си е доста.
Та бих искал да попитам колеги със същите автомобили, със същите двигатели (бензинов, V6 цилиндъра, 175 k.c., без турбо), автоматик, които имат газови уредби:
Струва ли си да слагам АГУ при положение, че минавам около 10-12000 км/год.? 15-16 на делник градско в София, около 100-150 в събота и неделя, градско/извънградско.
Има ли след време проблем с клапаните или нещо друго?
Каква бутилка се събира на мястото на резервната гума (17", истинска гума)?
Как върви на газ в сравнение с бензин?
Каква АГУ препоръчвате, ако е за препоръчване, и въобще, впечатления от хора с опит?

User_RR

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 51
Re: Газ на KIA Sportage 2008
« Отговор #1 -: Август 21, 2019, 10:04:17 pm »
Аз не ти препоръчвам да слагаш.
KiA Sportage II \/ Renault

zmiori

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 218
  • KIA Sportage 2009г. 140 магарета ама газирани.
Re: Газ на KIA Sportage 2008
« Отговор #2 -: Август 21, 2019, 11:30:12 pm »
Щооооо?
Ако можеш помогни и после го хвърли в морето.

Turbojet

  • Новак
  • *
  • Публикации: 20
Re: Газ на KIA Sportage 2008
« Отговор #3 -: Август 22, 2019, 02:14:24 pm »
Защо наистина?
Защо не ми препоръчваш да слагам газова уредба?

User_RR

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 51
Re: Газ на KIA Sportage 2008
« Отговор #4 -: Август 22, 2019, 07:59:59 pm »
По две причини:

1.За тези километри не си заслужава;
2.Има голяма вероятност да имаш проблем с клапаните;

Решението си е твое..може и да нямаш проблем, поне в началото.
KiA Sportage II \/ Renault

Turbojet

  • Новак
  • *
  • Публикации: 20
Re: Газ на KIA Sportage 2008
« Отговор #5 -: Август 23, 2019, 11:41:10 am »
Zmiori,
Ти какво мислиш за аргументите на User_RR?

zmiori

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 218
  • KIA Sportage 2009г. 140 магарета ама газирани.
Re: Газ на KIA Sportage 2008
« Отговор #6 -: Август 23, 2019, 02:17:20 pm »
Zmiori,
Ти какво мислиш за аргументите на User_RR?
Моята е италианка с дилърска газова уредба BRC . / Демек от както е продадена все е била на газ./
Вече е на 215 000 по километраж /според ме доста повече/.
Аз съм силно за газифициране. До сега не съм имал кола без газ. Колегата ми кара CR-V на Хонда чиито двигател и него го водят против газифициране ама нашия му спуква гъза от каране и колесар с лодка влачи по гьолищата.
А някой може ли да гарантира че ако я караш само на бензин и няма да се прецака никога?
Ако можеш помогни и после го хвърли в морето.

justalittlesign

  • Експерт
  • ****
  • Публикации: 696
  • Kia Sportage 1.6,180, МHEV, EX
Re: Газ на KIA Sportage 2008
« Отговор #7 -: Август 23, 2019, 03:24:40 pm »
За колкото и да е километри, си заслужава да сложиш газова уредба. Ама зависи и какъв е  двигателят. Ако си с двигател с вътрешно впръскване, забрави завинаги за газ. За моя GDI е немислима инвестиция, въпреки че изминавам по 40-45К годишно

Turbojet

  • Новак
  • *
  • Публикации: 20
Re: Газ на KIA Sportage 2008
« Отговор #8 -: Август 23, 2019, 04:55:07 pm »
Вътрешно впръскване е едно и също с директно впръскване нали, direct injection.
Моя двигател е multi-point injection. От по-старите.

justalittlesign

  • Експерт
  • ****
  • Публикации: 696
  • Kia Sportage 1.6,180, МHEV, EX
Re: Газ на KIA Sportage 2008
« Отговор #9 -: Август 23, 2019, 05:02:38 pm »
Не се и замисляй тогава. Имам една Дачия, която е с MPI и българска газов инжекцион, на 230 000 км. е в момента, никога никакви проблеми не съм имал ни с двигател, ни с АГУ-то.

Спортидж2005

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 199
Re: Газ на KIA Sportage 2008
« Отговор #10 -: Август 23, 2019, 09:29:18 pm »
Ето това е подходящо за всякакви автомобили:
http://nitoautogas.com/w/p/a/0/17/7/bg
« Последна редакция: Август 23, 2019, 09:32:22 pm от Спортидж2005 »

justalittlesign

  • Експерт
  • ****
  • Публикации: 696
  • Kia Sportage 1.6,180, МHEV, EX
Re: Газ на KIA Sportage 2008
« Отговор #11 -: Август 23, 2019, 10:02:30 pm »
Е, тия хептем са се отнесли в цените :) 4 бона :)))  Инвестицията е доста, а колата работи едновременно на бензин и газ.

zmiori

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 218
  • KIA Sportage 2009г. 140 магарета ама газирани.
Re: Газ на KIA Sportage 2008
« Отговор #12 -: Август 23, 2019, 10:38:57 pm »
Това с течната фаза е супер ама не и за България. Преди повечето Грейт уол-и бяха на течна фаза ма им се таковаха помпите яко и все пак са си цифра над 600 гроша.
За затова ГИ висок клас и няма проблем. BRC или Landi.

Аз така мисля.
Успех на всички.
Ако можеш помогни и после го хвърли в морето.

alexandar100

  • Новак
  • *
  • Публикации: 12
Re: Газ на KIA Sportage 2008
« Отговор #13 -: Август 24, 2019, 10:33:52 am »
Проблема с клапаните е когато са с механични повдигачи, с времето леглата на клапаните пропадат в резултат на по-високата температура при изгарянето на газта и така хлабината между повдигача и разпределителния вал намалява и затова трябва реглаж от време на време или переодично само да проверяваш хлабините и ако са намалели тогава да ги регулираш. На около 50 000км може само да отвориш капака на клапаните и да провериш хлабините ако са добре затваряш и продължаваш да караш и след още 50 000 пак проверка. Но в твоя случай мисля, че ти си с хидравлични повдигачи или поне така пише в autodata, и този проблем го нямаш, така че слагай не се чуди. Колкото до течната фаза, помпите горят защото ги оставят с малко газ, както бензиновите горят когато често ги оставят без бензин. Дано съм бил полезен.

Turbojet

  • Новак
  • *
  • Публикации: 20
Re: Газ на KIA Sportage 2008
« Отговор #14 -: Август 26, 2019, 01:23:18 pm »
Благодаря на всички за ценните съвети!
Моя извод е, че "DirectBlue" не си струва инвестицията, защото с моя двигател не мога да извлека от нея максималната полза. За това един газов инжекцион като за MPI мисля, че е най-доброто за мене.
Въпроса е дали BRC или Landi?
BRC са малко по-скъпи, ама с какво са по-добри, или по-надеждни, и дали си струва? :o