Модели автомобили > Optima

Високо ниво на маслото

(1/3) > >>

xfan:
Здравейте,
от няколко месеца имам един особено неприятен проблем с покачващо се ниво на маслото. От официалния сервиз на КИЯ тук във Варна ми казаха да я изкарвам по-често извън градско и да си карам колата(истина е, че я карам предимно градско). До 10-15 милиметра над максимума било нормално. Какви са вашите наблюдения? Някой с подобен проблем? Един единствен човек досега го е "потвърдил" това, но ми обясняваше как трябва да имам втора марка на дипстика, над максимума, която ако я стигна маслото вече е за смяна.
Чета разни статии по чуждестранните форуми и днес попаднах на една статия за новина разпространена от Кия Корея да се карали с над 60км, над 1500 оборота и с колкото се може по-рядко включен климатик(нещо свързано с влошено изгаряне на горивото при условия под посочените и проникването му в маслото), но ... не видях някакъв линк с потвърждение от кия. До скоро обвинявах дпф-а, но излиза, че си прави регенерациите, може би по-често от нормалното в следствие на градското каране. От месец някъде редовно всяка събота ходя до Девня и обратно по магистралата и гледам 120-140, къде на 5-та, къде на директна за да съм над 2500 оборота, но маслото продължава да се покачва! Във всякакви теми по всякакви форуми се дават акъли от сорта на дюзи, помпа горивна, помпа маслена, незнам си какъв клапан, термостат, задръстен дпф(дали със сажди или прах(това което оставало след изгарянето на саждите след регенерация)), датчик за налягане, това смени, онова смени. То е ясно, че ако сменя всичко, а най-добре да си купя нова кола, бензинова, ще ми изчезнат проблемите с дпф-а, но не съм дошъл все още до този момент, а не съм и убеден че проблема е в дпф-а на 100%! До колкото четох дпф-а е проектиран да е вечен и често пъти е всичко друго но не е дпф-а, което по симптоми изглежда като проблем с дпф-а.
Като цяло това е, ако някой може да сподели своя опит или да ми препоръча някой, който може да диагностицира колата и да види какъв точно й е зора? От официалния сервиз на Кия няколко пъти ми казаха, че колата не хвърля грешки, няма ъпдейт на софтуера за нея и според тях е в перфектно здраве, но ми се иска да получа и второ мнение.

Turbojet:
Здравей колега,
Да ти споделя и моя опит!
7 годин' карах Mazda 5 дизел. Първите 2-3 от тях, проклетия DPF ми скъса нервите с явления като твоето. Изчетох маса форуми, статии, купих си тестер, научих се да регенерирам DPFа ръчно и каво ли още не. Е, докъто не махнах тоя пустиняк, не ми мирна главата.
Та, според мен DPFa ти е за махане. Или за смяна с нов. Провери цените, може и така да си решиш проблема.
Чел си, че е проектиран да работи вечно, но...теорията е едно, практиката - друго.
На теория, разлика м/у теория и практика няма, а на практика, често е огромна.
Програмата за регенерация ти работи, но резултата е все по-малък, защото DPFа ти е задръстен. Затова се и регенерира по-често, но пак си е задръстен защото в него се е натрупала мръсотия която не може вече да изгори при регенерацията.
Ефекта е, че горивото дето не може да изгори в DPFа (това си е отделна голяма тема), както е по програма, отива в картера.
Това с по-честото каране извън града, може би върши работа ако я караш само извън града от нова.
То като че ли човек си купува кола за да я кара както тя иска, а не както той иска. Ама...това ни съветват официалните и неофициални сервизи.
И като махнах DPFа (забелязвам, че това е трудно решение за всички, сякаш те ще се оперират. Е разбираемо е, екология, това-онова), си я карах с кеф още 3-4 или 5 години, без грам проблем, без регенерации, без авариен режим, без поддържане на 2500 оборота за 40-50 км, без извънградско по никое време и т.н. И без покачване на нивото на маслото разбира се.;-).
Ще завърша с това, че махането е различно за всяка кола. В случай, че някой те посъветва просто да го дялнеш и да го изхвърлиш.

xfan:
Здравей, благодаря за отговора. От все повече места ми казват да го разкрам, но се чудя после как стои въпроса с годишния преглед и така нататъка. Екологията с или без дпф си е спорна тема, дали ще пуши постоянно или ще го изхвърля в атмосферата наведнъж ... не съм запознат в детайли кое е по-добре, за да споря.
За смяна с нов четох, че по принцип ти решава проблема за най-много месец и после пак на въртележката. Прав си, че колата е за да ти служи на теб, а не ти на нея. Кофти подбор от моя страна на база къде и как я карам ама това е друга тема.
А имаш ли контакти на някой който читаво ги маха, понеже нали се пипа и софтуера и е важно да го направи някой читаво, за да не си отвориш още по-голям проблем?
Моята при принудителна регенрация се държи много странно, всичко е добре, сваля саждите до 0 и после в един момент нещо става, работата на двигателя се промена и Лаунча показва 5-6-8 грама сажди и се чудя сега това нормално ли е или е признак за проблем някъде по веригата.

Turbojet:
Моя е премахнат съвсем успешно в София.
Изпращам ти сайта на лични.
За другаде не знам. Има много които предлагат тази услуга, важното е да знаят какво правят.
Годишния преглед след като го минават дизелови таралясници без катализатор, не мисля че е за притеснение. Твоята кола си е нова. По всяка вероятност е "common rail". Според мен покрива нормата и без DPF. При мен беше така. ОСвен това бих те посъветвал да поискаш да ти запазят катализатора. Да махнат само DPFa.
Тези на които ти пратих сайта не го правеха, но това е инфо от преди повече от 5 години.
Вярвам, че из форумите има и по-прясна информация.

dynamix:
Потвърдавам епикризата :) на колегата Turbojet, че проблема би трябвало да се причинява от задръстен DPF/неправилна/незавършила регенерация.
Сийд-а който карам нарочно го избрах без филтър за твърди частици, защото на тази схема съм се наиграл с другото ни возило - Honda CR-V III 2.2 CTDI. Просто кола на 150к+ км, в комбинация с прекрасния ни парафинов дизел, карана градско по софийските задръствания в час-пик няма как да не изпищи, колата просто не може да достигне температурните изиквания из плеядата от светофари или пък тъкмо е започнала да регенерира, а ти си стигнал до офиса, който е на 5-6-7 км разстояние от вкъщи и се налага да гасиш, респективно прекъсвайки процедурата. 2-3 пъти така и затлачваш DPF-а, ходиш на принудителна регенерация, която е яко рискова за турбината + нещо, което мн хора забравят, при подобна интервенция има нужда и да занулиш показанията на филтъра за твърди частици през ECU-то все едно е нов (това на Хонда, но предполагам при повечето марки е същото) иначе компа продължава да мисли, че има високо съдържание на CO2 и вкарва колата в авариен режим, въпреки че филтъра реално е празен/чист.

Та, моят DPF още стои непокътнат, успях да го изчистя щателно при един майстор във Варна (сваля се гърнето, праща се по еконт и след около 2-3 дни макс ти го връщат - по спомен около 200лв интервенция), който има професионална машина (мисля с ултразвук) и от тогава проблеми не съм имал. Един път светна лампата (мигане) за филтъра, което подсказва, че иска да я изкарам малко извънградско и да карам с около 2000 оборота над 60км/ч за около 15-20 минс, завърши си реген-а сама, всичко точно. И все пак Хондата избягваме да я караме градско, затова и взех един Про Сийд тънко да се лангърка на къси старт-стоп разстояния. М/у другото DPF е консуматив, да скъп, но е сменяема част и не се води вечна.

Ако има интерес към майстора от Варна ще гледам да изровя визитката и да споделя контакти. Човекът е много печен, обяснява процедурата и състоянието на самия филтър след като е минал интервенция, дори консултира по телефона за без пари ако може да се диагностицира преди да си му пратил самия филтър за промивка или не дай си боже при проблеми след като е преминала самата процедура.
До колкото знам в София също предлагат подобна услуга, но тук промиват с химикали (Дунев МоторСпорт), което за съжаление не остранява всички сажди и налепи, а и беше осезаемо по-скъпо.

В заключение - никога повече дизеляк от тук нататък (освен ако не се преместя да живея на село), абсолютно е прав колегата по-горе, не може да слугуваш на една купчина ламарини и да я пазиш от градско. Една позната с 2-3 годишно Ауди е през месец в сервиза за принудително регенериране, да видим до колко ще й издържи турбината, гаранционно я съветват да излиза веднъж в месеца да я покара до Перник и обратно crazy

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

Премини на пълна версия