Автор Тема: Kia Cee'd I Комби (ED) - възможно ли е малко помощ, препоръки и мнения?  (Прочетена 9614 пъти)

mihaylovmb

  • Новак
  • *
  • Публикации: 5
Привет на всички!  ;D

Казвам се Михаил, от гр.Пловдив съм и от известно време чета и се интересувам от марката KIA.  write

Търся си семеен автомобил и на този етап съм се спрял на този модел : Kia Cee'd I Комби (ED) от 09.2007 до 12.2012.

Като цяло съм привърженик на бензиновите двигатели, макар че тук така и не успях да прочета нищо лошо за дизеловите при KIA и по-специално при серията им Cee’d, което е чудесно.

Бензиновите мотори, на които съм се спрял са :
- 1.6 – 115/122/126 кс – от 09.2007 до 12.2012 г. – 5 ръчни скорости
- 1.6 CVVT – 125 кс – от 06.2009 до 12.2012 г. – 5 ръчни скорости
- 2.0 – 143 кс – от 09.2007 до 12.2012 г. – 5 ръчни скорости

Изчетох цялата тема във форума : За и Против газифициране, но малко останах объркан (или не съм разбрал явно) : двигателите носят идеално да газ, но видях само тези, които са 1.4 (105 и 109 кс) и 1.4 CVVT (90 кс). Не успях, а и мисля, че НЕ ВИДЯХ някой да е писал другите двигатели – 1.6 (115/122/126 кс) ‚ 1.6 CVVT (125 кс) и 2.0 (143 кс) как понасят газифицирането?  :o

Също така малко се обърках и не успях да намеря информация какво точно означава CVVT, но човек от форума ми обясни, че било един вид ВАНОС система – така ли е наистина или има и още неща, които трябва да се имат предвид двигателите CVVT?  :o


Другото, което малко ме обърка е : кой двигател е с верига и кой е с ангренажен ремък?  %)


Недостатъци на Kia Cee'd I (поне това на първо четене се сещам от изчетеното тук) :
- Проблемни фарове : често горят крушките, които отгоре на всичко са и трудни за смяна
- Проблемни рейки : пукане и тракане, но за сметка на това не много скъп ремонт – от 120 до 150 лв за гр.Пловдив (проучено и потвърдено)
- Бързо захабяване на волан и тапицерия, което не е кой знае какъв проблем – срещу малко пари всичко може да бъде освежено, но си е разход
- Честа смяна на биалетки, но това е нормално за нашите пътища – поне са евтини
- Проблемът е кормилото – въпросната „пеперуда“, която не ми се струва скъпа за подмяна
- Регулиране на клапани при бензиновите мотори с хидравлични повдигачи – поне са с пулове, което е по-евтиният вариант (поне такава информация намерих в интернет)
- Липсата на темпомат и евентуалното му трудно и скъпо поставяне
- Раздуването на таблото, за което прочетох, че има лесно и евтино решение
- Проблемен 3-ти стоп, който често се оказва спукан, а смяната му не е много евтина – някъде четох за цена над 200 лв.

Ако трябва да съм честен – тези така наречени „недостатъци“ не са кой знае какъв проблем – няма нещо, което да е чак толкова притеснително… Поне така е моето мнение, разбира се.  music

Дизеловите двигатели, на които съм се спрял (това е вариант САМО ако не успея да си намеря бензинов двигател, който аз искам) :
- 1.6 CRDi – 115 кс – от 01.2009 до 12.2012 г. – 6 ръчни скорости
- 1.6 CRDi – 128 кс – от 01.2011 до 12.2012 г. – 6 ръчни скорости

При тях отново не успях да разбера кой дизелов двигател е с верига и кой е с ангренажен ремък?  :o
Също така не успях да разбера и с какъв точно съединител са : имат ли демпферен маховик или не?  :o
Някой имал ли е проблем с турбото и евентуално един бъдещ такъв ремонт в какви ценови диапазони варира?
Успях да разбера, че дизеловите двигатели са с Common Rail, но с каква марка дюзи излизат и някой имал ли е проблеми с тях, като се има предвид „уникалният“ български дизел, който се предлага на пазара???

- Пропускам ли нещо ВАЖНО, как мислите?  krivogled
- Къде мога да проверя евентуално какви са проблемите при скоростни кутии?
- Също така какво е положението при съединителите на бензиновите двигатели, макар че съм почти сигурен - не е скъп консуматив?!
- От България ли да търся автомобил или да ползвам услуги на приятели, който внасят от Италия, Германия и Швейцария?!

И абсолютно всичко, което мислите, че пропускам ще ми бъде полезно да споделите с мен!  write

Наистина Ви благодаря предварително за отделеното време и внимание!  hi

П.П. : Който се отбие до гр.Пловдив -  drink е от мен
"Когато ми е тежко си казвам, че ако се предам, няма да ми стане по-добре!"
М. Тайсън

mihr

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 53
 Здравей колега. Моята е 1.6 CRDi – 115 кс – от 01.2009 до 12.2012 г. – 6 ръчни скорости, водят я фейслифтов модел. Съединителя е обикновен и маховика плътен. Т.е. при смяна само съединителя е 340лв. Този двигател е с верига и до колкото знам повечето Сийд са с верига. Моделите дизел с 140кс са в демпферен маховик. Карам я от една година, ако имаш конкретно питане пиши. Успех  ;D

mihaylovmb

  • Новак
  • *
  • Публикации: 5
@mihr много благодаря за отговорът  8-)
"Когато ми е тежко си казвам, че ако се предам, няма да ми стане по-добре!"
М. Тайсън

Митето

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 5706
  • 1.6-SW CRDI 16V EX;ŠkodaFabia 1.6 MPI AG 2007
Бензиновите на газ си харчат и бензин, защото им слагат "течна фаза" уредби.
Аз лично, бензинка не съм имал честа да карам, освен тестови в киамоторс.
Да се върнем на дизела.
Не е притенциозен този който карам 1.6/115 ЕХ
Има си всичко за годините на производство.
Пъргав с нисък разход ( резервоар пълен до ръба на капачката) са ми достатъчни за ~ 1100км каране на магистрала извън страната.
Градско си сипваме за по 50лв., но хич не гледам колко минавам с толкова. Съединител още не съм мислил да сменям, защото колата все още е на 112 000км 8-)
За момента се наложи да сменя моторчето на клапите за топло-студено. Май към 250лв струваше неговата....  devil
Само масло, филтри, антифриз, дискове и накладки се сменят crazy
Та  дано съм бил полезен.

mihaylovmb

  • Новак
  • *
  • Публикации: 5
Бензиновите на газ си харчат и бензин, защото им слагат "течна фаза" уредби.

Това за първи път го срещам като коментар за газифицирането на бензиновите двигатели при Kia Ceed.
Сигурна ли е тази работа или да се обадя направо в KМБ, за да ги попитам?  krivogled
"Когато ми е тежко си казвам, че ако се предам, няма да ми стане по-добре!"
М. Тайсън

Митето

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 5706
  • 1.6-SW CRDI 16V EX;ŠkodaFabia 1.6 MPI AG 2007
Обади се в BRC

mihaylovmb

  • Новак
  • *
  • Публикации: 5
@Митето ето какво пише в сайтът на BRC : моделите от 2014 и 2015 са със система от директно впръскване, но и те също стават за газифициране.
Прилагам снимки от каталогът им :



Тук вече говорим за Kia Ceed II-генерация, а Аз питам за Kia Ceed I-генерация.

При нея няма бензинови двигатели с 99 kw (135 кс) и 150 kw (204 кс) - GT версия.


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Когато ми е тежко си казвам, че ако се предам, няма да ми стане по-добре!"
М. Тайсън

Митето

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 5706
  • 1.6-SW CRDI 16V EX;ŠkodaFabia 1.6 MPI AG 2007
Възможно е. Аз киа не съм газифицирал crazy

justalittlesign

  • Експерт
  • ****
  • Публикации: 696
  • Kia Sportage 1.6,180, МHEV, EX
Само GDI харчи бензин на газ. Но на GDI  да сложиш газ, е  неоправдана  инвестиция.Сервиз, който е оторизиран от КМБ поставя АГУ с течна фаза. Такава уредба струва 2850 лв., и ако искате  зареждането ѝ да е при гърловината на резервоара, заплащате още 350 лв. Има една тема тук, която е отпреди 4 години, може да прочетете повече за газ и GDI в нея. Ако си с MPI или CVVT никакъв проблем да сложиш обикновен инжекцион. Имам MPI, която е на 235 К с българска газова уредба на БСМ https://bsm-bg.com/index.php/bg/con . Само филтри съм сменял на АГУ-то.
« Последна редакция: Януари 23, 2020, 09:56:42 am от justalittlesign »

mihr

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 53
Бензиновите на газ си харчат и бензин, защото им слагат "течна фаза" уредби.

Това за първи път го срещам като коментар за газифицирането на бензиновите двигатели при Kia Ceed.
Сигурна ли е тази работа или да се обадя направо в KМБ, за да ги попитам?  krivogled
Да, така е. Бензиновите мотори с газ харчат и бензин. Нещата са малко въпрос на настройка на компютрите, но един майстор ми каза, че се настройва  ~3000об/мин и нагоре, да подава около 25-30% бензин за смазване на мотора. Хипотетично мисля че може и без бензин, но мотора се износвал много бързо.
12год карах на газ, и моето мнение е че на газта е по-ефтино, особено на дълъг път, но газта си е "трън в здрава пета". Все има нещо да се пипне, да се доизкосури, да светне някоя лампа, да губи обороти и т.н.. Така че добре си помисли дали да вземеш бензин и да и слагаш газ, само бензин, или дизел. От дизела най-разпространени са моторите 1,6 116кс, следвани от 1,6 90кс., 2,0 140кс са по-рядко и са с демпферен маховик, и (не съм сигурен) но май са и със ангренажен ремък.
Друг е въпроса че аз сега на дизел, на дълъг път ми излиза по ефтино от предишната ми газова кола, а градското ми е същото, като пари говоря. Но това е лично за мен понеже тя не беше от най-икономичните.
Много е важно да не бързаш с избора, пък в крайна сметка кола и жена са на късмет  :)  Успех в търсенето  ;D
« Последна редакция: Февруари 01, 2020, 12:25:11 pm от mihr »

chavdarl

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
Здравей, карам CEED I 2008 година комби (ED) 2.0 143hp с четиристепенна автоматична скоростна кутия, на газ (пропан-бутан) ГИ Романо.
Изминал съм 40 000 километра за една година. Среден разход 9/100 газ, да много често сменям крушки на фаровете (дълги и къси) не знам защо, може би, че са H1 и Н7 …. а може и това да е проблем на модела >:( Двигателя е с ремък (само 2.0 са с ремък) не мога да се оплача от него, сменям маслото на 15 000 км. използвам 5W40 Мотул за газ. По ходовата част нищо не съм сменял, скоростите са автомат (хидропреобразувател) няма съединител само се сменя масло и филтър. на 70-90 хиляди километра. Таблото леко се разду към прозореца (много грозно) не знам дали се оправя …. :-*
Засега съм доволен от колата, комби дава по-големи възможности за товар …
Моята КИЯ има всички екстри (темпомат, климатроник, МР3, USB …)

sveso

  • Новак
  • *
  • Публикации: 14
Здравей,имам бензин 1.6,cvvt,ръчни скорости,производство 02 2008г.,с 3 врати,
1,4 е слабичък за това купе.Забележки по колата- смених биалетки.,отпред кората на таблото леко се беше отлепила,но успях да я залепя без да я свалям.В началотото на миналата година поставих газов инжекцион,засега без забележки-140/150 км/ч.,климатик-10 на100.Слагаш газова и вече не слизаш от нея.Колата ми е на 117000 км,слагам и 5w30 Castrol,компромис с маслото за двигателя не трябва да се прави,заради веригата(и не само)-обтегача и работи с масло,некачественното много съкращава нейния живот.Същото го сменям на 8-9 хил.км..Този модел е много по качественно изработен от някои по нови модели.Давам пример-изпускателните тръби на двигателя са извити по специфичен начин с цел запазване на катализатора,който си е като нов след доста години.Заводската аудио система си е на ниво.Общо взето,ако случиш на запазен екземпляр е добре-ще си караш...караш.
« Последна редакция: Февруари 23, 2020, 03:55:49 pm от sveso »
Киа Сийд 1,6-122hp,2008г.3врати.