Така,
минах вече 20000км, дори съм около 21000км, та реших да си напиша впечатленията от автомобила.
Колата я взех точно на рожденния си ден - 13 юни 2008г
Дилъра (Иво Буров) ми я запали, поработи малко и след това я угасихме за да може да дооформим документите по приемането.
Излизаме навън и ... ха ... пробвам да запаля ... таблото - "дискотека"
мига, премигва, ама чак свят ми се зави
стартер не върти изобщо. Акумулатора - "паднал" от стоенето на едно място. Иво хвана един помощен кит за запалване и хоп - запалихме автомобила. От там директно в ОМВ под представителството, там не загасих колата за да не се окаже, че пак немога да запаля. Напълних до горе с ОМВ Премиум дизел и газ към вкъщи ... трябваше да се пътува с новата кола
Отидох после и взех един мой много добър приятел, варненец, и газ към Варна. Като взех колата от представителството беше на 18км.
Тръгнахме за Варна, първоначално по магистралата към Ябланица си карах 90-100км/ч на пресекулки и сменяне на предавките.
Като стигнах Правец ... лелееее
ужас дъжд ама като "из ведро". Толкова много валеше, чистачките на последна скорост почти не чистеха, пуснах си светлините за мъгла(предни и задни), хванах най-лявата лента ... и така до Ябланица със около 80-100км/ч
Отстрани на пътя се нагледахме на спрели Мерцедес-и, БМВ-та и всякакви коли. Ние обаче яко "пердашехме"
През целия път съм карал 90-120км/ч пак на пресекулки ... чак на варненската магистрала, вече близо до Варна, настъпих газта и вкарах автомобила в по-високи обороти - до към 4000об/мин, и пак на пресекулки.
После из Варна нямах много градско, но като отивах към Албена и си забравих документите, че тогава трябваше "друг"-а да кара
добре че на отиване не ме спряха, нито на връщане имаше проблем.
От там за към София, бавно и славно - заради женското присъствие в колата, и един добър среден разход от 5.2/л на 100км за "чисто нова кола" с включен климатик.
При връщането ми в София влязох на следващият директно в сервиза за прегледа на "1000 км"
После си карах постоянно(както и сега си правя общо взето), всяка събота и неделя - някъде извън София. Проблеми с колата никакви до около 2500км ... тогава усетих "тракането във волана", имах няколко отивания до сервиза и отговор - "карай така докато не се усили", "на колата и няма нищо"(след преглед на ходова част от софийския сервиз) и други подобни отговори.
Наистина си карах така ... знаех за сервизните бюлетини защото ги бях прочел в руския форум, дори единия път им казах, че знам за такъв сервизен бюлетин какъвто е моя проблем - отговора беше "е ние незнаем, нямаме такава информация". Друго за което ходих в сервиза и само един път и им казах още в началото беше за "замислянето при бързо ускорение", повече не съм повтарял, защото отговора беше - "не сме получавали такива софтуери за ECM-а" ...
Похвалното в случая е, че поне ми отстраниха "тракането във волана" след свързване с Хари и сервизния Павлов ... на следващия ден колата беше в сервиза и проблема беше отстранен по най-бързият начин
От там вече влязох за сервизно обслужване по моя преценка на 11000км или 12000км, не помня колко бяха вече поради причината, че исках да ми сменят маслото преди да хванат големите студове. Все пак и този автомобил е стоял около 4 месеца на едно място, докато го продадат.
И такааа ...
в момента имам един "проблем", който може би много от вас ще го имат или го имат в момента .... тракането в задната ос.
онзи ден се захванах и установих, че по-големия ми проблем, е както си мислех, в пластмасовата "тава" над резервната гума и в "капака" над нея(който се явява под на багажника). Под така наречения "под" ще сложа един дунапрен и под кората също за да неможе да подскачат по неравностите из нашите пътища. А иначе за това, което са правили много хора с задния десен аморесьор, ще го видим на пролет.Според мен може и да не е от него. Трябва просто явно да хвана да се "раздвижа" на "зиг заг".
Другото което е, след 20000км двигателя започна да работи по-спокойно. Вече мога да карам на 3-та с около 950-1000об/мин без да има онова "друсане" както в началото ...
Зареждах доста в ОМВ, сега започнах да зареждам само на един Лукойл(този в Дианабад до Митака-lilostich). Доволен съм от горивото, като гася колата двигателя пак се държи добре, "не скача като див", защото това се е получавало с горива от други вериги бензиностанции.
С "4" думи - съм доволен от автомобила
много незабравими спомени имам с него до момента
само трябва да се направи багажното отделение малко с повече дунапрен
като на Mazda 6
P.S. Винаги на дизеловите мотори редовно "продухвайте кюнците" и ги пускайте по инерция да вървят понякога