Автор Тема: Проблем при завой със Соренто 2.5 дизел 2008 ф  (Прочетена 6402 пъти)

Stan

  • Новак
  • *
  • Публикации: 5
Здравейте Колеги,
От около седмица имам следния проблем. При пълен ляв или десен завой се получава едно тресене на целия джип. Първата стъпка, която предприех е да я закарам в автосервиз "Колос" от където ми казаха това е от задния диференциал и трябва да се смени. Естественно нов е нещо ненормално като цена и почнах да търся втора употреба, който може да е същият като този, а също не е без пари. Следващия ми ход беше да търся в интернет някой, който ги ремонтира и така стигнах до "J Auto". Закарах им я на момчетата тествахме я и я оставих. От там ми казаха, че е изключено да е от задния диференциал по-скоро била раздатката.Като при тестовете се случило нещо странно. Превключвали от бавни на ауто и обратно или по някакъв начин я "освободили" и пак я тествали и си вървяла безупречно, но когато превключили отново на "low" и после на "auto" проблема се появил отново. След това нашите любими управници обявиха извънредно положение и ме извикаха да си прибера колата докато това се размине. Карах я. Вече сякаш това претрисане при пълен ляв и десен не е толкова силно, но сега се появи и някакво тракане от време на време. И така след седмица ходене по сервизите и извършване на определени плащания дето и аз не разбрах за какво са в крайна сметка колата е все още в неизправно състояние и най - лошото, е че никой не може да ми каже какво и е. Реших да пиша в този форум с надеждата ако някой е имал подобен проблем да ме насочи в правия път към неговото решение.
Бъдете здрави!
Поздрави,
Станислав
« Последна редакция: Март 17, 2020, 01:48:46 pm от Stan »

torture

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 71
Re: Проблем при завой със Соренто 2.5 дизел 2008 ф
« Отговор #1 -: Юни 29, 2020, 12:41:23 pm »
Това е типичен проблем със сензорите на раздатката 2 са един за предния кардан и един за задния при пълен ляв или пълен десен завой при дефектирал сензор раздатката се включва и се получава това тресене защото се включва 4х4, махни бушона за раздатката и виж ако се оправи това ти е проблема. Номер 14 е долу в краката ти в ляво, TCSS пише. Като го махнеш ще ти светнат лампите за ESP и ABS на таблото, това да не те притеснява и ще караш само на заден мост при това положение.

marinrr

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 68
Re: Проблем при завой със Соренто 2.5 дизел 2008 ф
« Отговор #2 -: Юни 29, 2020, 08:46:49 pm »
Как ми прилича на моята драма преди време! Ако не спре да прави проблемът с махане на бушона, значи е фрикцион! Явно слаба част на всички с автоматично 4х4. Поправимо е с търпение за доставка на части и около 2500 лв. Втора употреба няма да намериш с Auto/ Low, а и според мен не си заслужава!
Бях пуснал тема.
http://www.kia-bg.com/smf/index.php/topic,5400.msg46000.html#msg46000
« Последна редакция: Юни 29, 2020, 08:52:51 pm от marinrr »
Марин Райковски

hristian37

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 76
  • Гр. София, кара Sorento 2006, 2.5 CRDI, AT
Re: Проблем при завой със Соренто 2.5 дизел 2008 ф
« Отговор #3 -: Юни 29, 2020, 09:10:49 pm »
Направи това с бушона и пиши ефекта. При толкова обикаляне, диагностика правиха ли? Ако е датчик на раздатката ще излезе. А той се сменя без сваляне. Фрикционите са с добър ресурс и ако не е мъчено много няма проблем. По- скоро се чупи (имаше във форума) шайбата със съчмите където натиска фрикциона. Тествай й пиши. 
P.S. Масло във раздатката проверявано ли е и как, има особеност.
Кара Киа Соренто 2006, дизел

marinrr

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 68
Re: Проблем при завой със Соренто 2.5 дизел 2008 ф
« Отговор #4 -: Юни 29, 2020, 09:37:25 pm »
С добър ресурс- друг път!
Мойта със сигурност не беше мъчена! Тъй както и блокажа на задния диференциал! Лично за мен това са слабости на Соренто!

Изпратено от моят BAH-W09 с помощта на Tapatalk

Марин Райковски

hristian37

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 76
  • Гр. София, кара Sorento 2006, 2.5 CRDI, AT
Re: Проблем при завой със Соренто 2.5 дизел 2008 ф
« Отговор #5 -: Юни 29, 2020, 11:25:35 pm »
Колега, не искам да споря с теб, тъй  като се отклоняваме от проблема на колегата. Но за разглобих раздатакта със фрикциона и му нямаше нищо при мен, а колата е на 15 год. Сигурен съм, че преди мене италиянецът не я е разглобявал. Цената за верига, 1 лагер и масло ми излезна 500 лв. За инфо повечето американски джипове използват системата "TOD" и оплаквания няма. Повечето съвременни 4х4 автомобили ползват фрикционните съденители, така, че мойто мнение, че много добре си е измислено. Единственото, което не ми допада е, защо на асфалт, при повече натискане на газта я включва? Обяснението ми е за - стабилност....
Кара Киа Соренто 2006, дизел

zmiori

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 204
  • KIA Sportage 2009г. 140 магарета ама газирани.
Re: Проблем при завой със Соренто 2.5 дизел 2008 ф
« Отговор #6 -: Юни 30, 2020, 06:32:31 am »
Той Станиславчо си е пуснал темата на 14 март и от 19- същия месец не е стъпъл тука повече.
Иначе разискванията ви ще са полезни за други.
Успех.
Ако можеш помогни и после го хвърли в морето.

hristian37

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 76
  • Гр. София, кара Sorento 2006, 2.5 CRDI, AT
Re: Проблем при завой със Соренто 2.5 дизел 2008 ф
« Отговор #7 -: Юни 30, 2020, 06:46:42 pm »
Той Станиславчо си е пуснал темата на 14 март и от 19- същия месец не е стъпъл тука повече.
Иначе разискванията ви ще са полезни за други.
Успех.
Демек си чешем езиците/ръцете :)
Кара Киа Соренто 2006, дизел

zmiori

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 204
  • KIA Sportage 2009г. 140 магарета ама газирани.
Re: Проблем при завой със Соренто 2.5 дизел 2008 ф
« Отговор #8 -: Юни 30, 2020, 10:31:16 pm »
Е не бих казал точно така, но наистина го мисля че ще е полезно за някой друг с такъв или подобен проблем.
Ако можеш помогни и после го хвърли в морето.

Stan

  • Новак
  • *
  • Публикации: 5
Re: Проблем при завой със Соренто 2.5 дизел 2008 ф
« Отговор #9 -: Юли 08, 2020, 07:17:32 pm »
Здравейте,
Извинявайте за забавения отговор, но имах приключения и нямах много време.
Значи майстора махна бушона това му беше първата стъпка. Това не помогна. След извънредното положения я върнах и ремонтираха раздатката. Извади ми някакви части дето са сменяли но за съжаление си нямам идея какви бяха. Нещо като гигантски шайби някой назъбени други не, но всички бяха скъсани. Смениха ми маслото и колата си върви без проблеми. Целия масраф излезна 700 лв. Няма претрисания при пълен няма тракания. Чак сега от няколко дни се появи едно, как да кажа тракане е много общо понятие, но не се сещам за друга дума. Когато дам газ и махна крак от газта и колата намали без да натискам спирачката. Примерно при около 20 30 км/ч. Не знам дали е свързано с раздатката или е нещо друго, но пак ще я закарам.
Благодаря ви за отговорите и за отделеното време.
Бъдете здрави!
Поздрави,
Станиславчо ;)
« Последна редакция: Юли 08, 2020, 07:19:19 pm от Stan »

hristian37

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 76
  • Гр. София, кара Sorento 2006, 2.5 CRDI, AT
Re: Проблем при завой със Соренто 2.5 дизел 2008 ф
« Отговор #10 -: Юли 10, 2020, 09:57:16 pm »
"Големите шайби" са фрикционите. Питай твоя майстор от къде ги е купил, тъй като, мястото от което пазарувам аз, се продава целия съеденител и е 800 лв?
Ще си полезен. Макар,че аз като разглобих раздатката, и видях устройството й, за да се счупят, трябва да е карана без масло или маслената помпа да не качва масло.
TOD системата не е лоша, но парт тайм-а, може би е по удачен за джип, си мисля....
Кара Киа Соренто 2006, дизел

marinrr

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 68
Re: Проблем при завой със Соренто 2.5 дизел 2008 ф
« Отговор #11 -: Юли 11, 2020, 06:53:31 am »


TOD системата не е лоша, но парт тайм-а, може би е по удачен за джип, си мисля....

А най- добре е TOD с едно копченце, което да прекъсва едно кабелче и лятно време касетата изобщо да не се задейства!

Изпратено от моят BAH-W09 с помощта на Tapatalk

Марин Райковски

hristian37

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 76
  • Гр. София, кара Sorento 2006, 2.5 CRDI, AT
Re: Проблем при завой със Соренто 2.5 дизел 2008 ф
« Отговор #12 -: Юли 11, 2020, 08:54:59 am »
Във офроуд форума продаваха такова устройство - добавя 2 режима - 2х4 Hi и 2х4 LO, но имаше и някаква драма с километража. Най лесно може да се добави едно ключе след бушона, изключваш тока на компа и си 2Х4....
Кара Киа Соренто 2006, дизел