Автор Тема: Sportage2 2008 волан  (Прочетена 9798 пъти)

Ogi G

  • Новак
  • *
  • Публикации: 4
Sportage2 2008 волан
« -: Май 03, 2020, 06:55:56 pm »
Здравейте! При преминаване през неравности се чува потропване от волана. Оказа се че е разхлабен капака на волана(на въздушната възглавница).Въпросът ми е как се разглобява волана за да се пристегне.Благодаря предварително!

rmk

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 1323
  • KIA Sportage III - D4HA
Re: Sportage2 2008 волан
« Отговор #1 -: Май 03, 2020, 09:24:02 pm »

justalittlesign

  • Експерт
  • ****
  • Публикации: 703
  • Kia Sportage 1.6,180, МHEV, EX
Re: Sportage2 2008 волан
« Отговор #2 -: Май 03, 2020, 09:40:46 pm »
Понеже скоро сменях моя волан с мулти, хубаво е да  разкачите акумулатора и да кола оставите за 15-20 мин., за да може всякакво електричество да изчезна от кондензатори, чипове и т.н. В противен случай, може да активирате еърбега, докато ремонтирате.

Plam_69

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 187
  • Sportage lll 2.0 4x4 CRDI AWD
Re: Sportage2 2008 волан
« Отговор #3 -: Май 04, 2020, 09:21:27 am »
Понеже скоро сменях моя волан с мулти, хубаво е да  разкачите акумулатора и да кола оставите за 15-20 мин., за да може всякакво електричество да изчезна от кондензатори, чипове и т.н. В противен случай, може да активирате еърбега, докато ремонтирате.
Това са пълни глупости. Занимавам се повече от 20г с автомобили и досега не съм откачал никакви акумулатори и не е имало никакво събитие защото си има обяснение .

justalittlesign

  • Експерт
  • ****
  • Публикации: 703
  • Kia Sportage 1.6,180, МHEV, EX
Re: Sportage2 2008 волан
« Отговор #4 -: Май 04, 2020, 11:02:25 am »
То с такива, като Вас е пълен нета, където говорят, че са пълни глупости :) Занимавал се той хахах :) Гаражен майстор :)

rockton

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 123
Re: Sportage2 2008 волан
« Отговор #5 -: Май 04, 2020, 11:19:49 am »
Това са пълни глупости. Занимавам се повече от 20г с автомобили и досега не съм откачал никакви акумулатори и не е имало никакво събитие защото си има обяснение .
Вие сериозно ли твърдите това? Изумен съм %) има поговорка "празна пушка веднъж гърми".... но всеки си шета на акъла !
"четенето на грешки" - не е диагностика , "изтриването на грешки" - не е ремонт!  0896 633459 /autoelectronic/

dvdimov

  • Новак
  • *
  • Публикации: 47
  • 0878739299
Re: Sportage2 2008 волан
« Отговор #6 -: Май 04, 2020, 02:16:11 pm »
Съмнява ме да "няма никакъв проблем" и това с "глупостите" не е реално.Имах Терано,ако му сваля възглавницата без да откача акумулатора си маркираше грешка и свети лампа .Ако обаче откача акумулатора и след монтажа го закача нямаше никакви грешки.Така че колегата да си го откача ,а да не чете глупости.
Sportage 2,0 CRDI Automatic

Ogi G

  • Новак
  • *
  • Публикации: 4
Re: Sportage2 2008 волан
« Отговор #7 -: Май 04, 2020, 06:48:09 pm »
Благодаря на всички! За всеки случай ще си откача акумулатора!

Plam_69

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 187
  • Sportage lll 2.0 4x4 CRDI AWD
Re: Sportage2 2008 волан
« Отговор #8 -: Май 05, 2020, 10:23:22 am »
Явно изобщо не сте запознати със системата на въздушните възглавници. Във всеки изпълнителен модул - възглавница или колан има ключе или по просто казано една пластинка която окъсява двата пина на възглавницата за предпазване от статично електричество . Конструирано е така че буксата първо контактува с пиновете и после когато се натисне котвата за да закопчее буксата стабилно самата котва отделя прословутата пластинка и маха окъсяването  на пиновете. Това е относно защитата на самата възглавница , това е конструирано така за да може във фабриките за производство да се назначи абсолютно всякакъв човек и да не може да сбърка нищо . Ако отворите една схема от ауто датата ще видите че ако че модула за възглавниците получава захранване след контакт така че при изваден ключ той не работи. Условията за да гръмне един аербег са запален двигател или на контакт и скорост над 30-40 за различните марки автомобили. Ако всичко от което се притеснявате беше вярно то всички  чукнати по паркигите автомобили щяха да са с гръмнали възглавници. Относно Тераното това че регистрира грешка не означава че възглавниците ще гръмнат , когато си закараш автомобила да му сменят гумите откачаш ли акумулатора щото като ударят с чука да се отлепи джантата би трябвало да ти гръмне възглавницата ама не не гърми.Относно гаражния майстор първо не съм майстор а се занимавам с ремонт на компютрите и системите на  на автомобила . Аз във  фирмен сервиз няма да отида да работя защото не могат да ми платят това което сега изкарвам , защото за това трябва и топки да може да си защитиш мнението и с работата си да убедиш клиента че наистина знаеш какво правиш. Познавам много колеги които работиха като мен но не бяха успешни и полека лека си загубиха клиентите и сега са из ралични
 сервизи дори  и дилърски . Няма човек какво прави и си знае възможностите да отиде да работи за друг освен ако не е мързелив . Затова масово се оплакват всички от дилърските сервизи на всички марки защото работната ръка не е читава особено за електрониката. Ще бъда благодарен ако някой обори тезата ми за еърбег системата и ме научи на нещо повече , може пък и да не знам всичко.

User_RR

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 51
Re: Sportage2 2008 волан
« Отговор #9 -: Май 05, 2020, 09:59:07 pm »
Да споделя, аз преди време сменях преден десен датчик за удар и сменях болтовете на левият, разкачах двете букси на под предна дясна седалка. Не съм разкачал акумулаторът единствено не съм давал на контакт и няма задействан еърбег или отчетена грешка. Също така съм чувал , че без закопчан колан еърбег не се пуска.
KiA Sportage II \/ Renault

Plam_69

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 187
  • Sportage lll 2.0 4x4 CRDI AWD
Re: Sportage2 2008 волан
« Отговор #10 -: Май 07, 2020, 09:31:06 am »
Да споделя, аз преди време сменях преден десен датчик за удар и сменях болтовете на левият, разкачах двете букси на под предна дясна седалка. Не съм разкачал акумулаторът единствено не съм давал на контакт и няма задействан еърбег или отчетена грешка. Също така съм чувал , че без закопчан колан еърбег не се пуска.
Това с колана е едно от условията само че се отнася за пасажера и то при положение че няма сензор за присъствие. Шофьорския еърбег гърми винаги при челен удар няма значение колана защото по презумция винаги трябва да има шофьор. Ако се отчете страничен удар от страничните сензори гърмят само колани за да няма откат на тялото .
Новите автомобили имат взриватели и на възглавничките зад главата за да се избегне пречупване на врата при удар от зад . Мерцедес Бмв и Инфинити -такива са ми идвали може и други да имат, след 2013-14 имат пиропатрони и на предния капак на самите панти при челен удар задния край на капака се надига 10-15 сантиметра пред стъклото за да намали силата върху ударения човек и да го плъзне назад над автомобила а не тялото да се  удари като в стена ,също предпазва и стъклото и водача при удар на голямо животно да не дойде при теб докато караш. Последното със животното е моя интерпретация , нормалните държави нямат крави по магистралите.