Автор Тема: Въпрос за напрежението на алтернатор/акумулатор под товар  (Прочетена 9659 пъти)

mobilis

  • Новак
  • *
  • Публикации: 48
  • Kia Ceed 1.6 CVVT / 122ps 2008
Здравейте. Днес в пороя на таблото светна "червената батерия" - рекох си, ми дошло е времето за ревизия на алтернатора. Но реших да направя малко тестове по време на движение - при включен климатроник, чистачки, къси светлини и радио - свети. Изключвам климатроника - не свети. Паркирах пред блока и започнах да меря с мултицета. Моля, вижте напреженията и ми кажете дали са в границите на нормата:

1. 12.66V - на клемите   (акумулатора е ОК според дебелите книги)
2. При стартиране на мотора  - не пада под 10V - и това е ОК

Паля колата

3. 13.97 - при включени къси, без радио и климатик, на празен ход
4. 12.45 - всички консуматори - къси, дълги, чистачки, радио климатик. Като подавам газ 4000 об. стига до 14.2

Ако някой автожичкаджия чете тука, моля да подскаже дали са нормални 12.45V на батерията при включени всички консуматори? В нета чета, че напрежението под товар не трябва да пада под 12.6 и трябва да се проверят четките. Ама колкото статии, толкова и мнения. 

Странното е, като започнах да правя замерванията, лампата на акумулатора не светна повече. Клемите и връзките са ОК. Благодаря на отзовалите се.
« Последна редакция: Юли 27, 2020, 07:11:30 pm от mobilis »

mironski

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 84
Колко е точен уреда с който правите измерванията и процент грешка на измервания обхват?
Това не е експертно мнение. Всичко е на Ваша отговорност!

mobilis

  • Новак
  • *
  • Публикации: 48
  • Kia Ceed 1.6 CVVT / 122ps 2008
Китайски мултиметър HoldPeak HP-39C за 30$, уж true RMS. Точността е същата като на Мастек, УНИ-Т и пр. от този клас. Изхвърлих брошурката и не мога да кажа конкретно.  Разглобявал съм го, вътре е грамотно събран с предпазители и т.н. Имам му доверие, оцеля при опит за мерене на напрежение 220V в конектора за 10А.  yahoo

https://www.holdpeak.com/auto-varying-digital-multimeter-perfect-diy-hand-tool-hp-39c

« Последна редакция: Юли 27, 2020, 09:54:12 pm от mobilis »

Боби61

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 81
Изсъхнала е водата и всичко се е оправило.
Можеш да си провериш само обтягането на ремъка на алтернатора.
Kia Cee'd SW I (facelift 2009) 1.4, 109 Hp Bifuel

mobilis

  • Новак
  • *
  • Публикации: 48
  • Kia Ceed 1.6 CVVT / 122ps 2008
Благодаря!

santiago

  • Новак
  • *
  • Публикации: 8
имаш проблем със зареждането

santiago

  • Новак
  • *
  • Публикации: 8
това 12.45 при включени всички консуматори на празен ход не е добре

Ronin

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 331
  • Kia Ceed 1.4 Hundai Galloper 2.5 TDI Kawasaki 650
При мен ако пусна всички консуматори,климатик,подгрев в огледалата и задното стъкло,фарове ,допълнителните светлини ,след 40-50 км.каране и почва трудно да върти стартера,така е от чисто нова от магазина.Не съм погледнал колко ампера е динамото,но е факт че при макс консумаця ,не смогва и колата си дърпа ток от акумулатора.

Пак казвам,така си е от нова.

Изпратено от моят Redmi Note 8T с помощта на Tapatalk


santiago

  • Новак
  • *
  • Публикации: 8
ако след 40-50 км каране спреш и трудно палиш значи не зарежда както трябва или акумулатора е за смяна и не караш масквич за да имаш динамо :)

mobilis

  • Новак
  • *
  • Публикации: 48
  • Kia Ceed 1.6 CVVT / 122ps 2008
това 12.45 при включени всички консуматори на празен ход не е добре


Хмм.... вкарвате ме в размисли. Дано намеря в нет-а "жичкаджийски" service manual, сигурно там ще пише какво трябва да е. Иначе нямам проблеми - лампата "акумулатор" не е светила, от дъжд на вятър свети оранжевата икона ESP-OFF, но това не ме притеснява (и във форума са коментирани вероятните причини). 

Колата я имам от 3 месеца, внесена от Швейцария. Нямам идея акумулатора на колко години е (не видях лепенка с дата) може от него да е. През уикенда  ще продухам с 140-160 на магистралата и ще меря пак.


EDIT: http://www.kceed.com/repair_procedures-877.html
На горния линк намерих процедура за проверка на системата "Алтернатор - Акумулатор". На въпросния сайт има много полезна техническа инфо...
« Последна редакция: Юли 30, 2020, 11:30:02 am от mobilis »

Ronin

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 331
  • Kia Ceed 1.4 Hundai Galloper 2.5 TDI Kawasaki 650
ако след 40-50 км каране спреш и трудно палиш значи не зарежда както трябва или акумулатора е за смяна и не караш масквич за да имаш динамо :)
Ако караш бензинов сийд,и ти си така,бъди сигурен!

Изпратено от моят Redmi Note 8T с помощта на Tapatalk


santiago

  • Новак
  • *
  • Публикации: 8
всеки автомобил без значение бензин дизел и марка има или диодно или реле управление на зареждането ако то не е наред и зареждането не е наредтака че няма никакво значение дали колата е бензин или кия сиид
има модели коли например wv, ford които без пуснати консуматори например фарове зареждат 12.90в при пускане на консуматори реле блока отчита консумация и вдига волтажа на зареждане към акумулатора.

Ronin

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 331
  • Kia Ceed 1.4 Hundai Galloper 2.5 TDI Kawasaki 650
всеки автомобил без значение бензин дизел и марка има или диодно или реле управление на зареждането ако то не е наред и зареждането не е наредтака че няма никакво значение дали колата е бензин или кия сиид
има модели коли например wv, ford които без пуснати консуматори например фарове зареждат 12.90в при пускане на консуматори реле блока отчита консумация и вдига волтажа на зареждане към акумулатора.
Това е хубаво че си говорим,само лекичко да отбележа,че съм електротехник,занимавам се с електроника,авто и не само.

Изпратено от моят Redmi Note 8T с помощта на Tapatalk

Също искам да отбележа че отдавна няма релета за зареждане а електронни блокове ,викат им компютърни модули,които си комуникират с еку и то им казва директно какво ,колко и за какво време да подават като напрежение.Като същото го нагаждат спрямо консумацията,температурата и понеже спомена форд,някои фордове имат датчик под акумулатор за температура на самия акумулатор

Форд го практикуват това още преди края на осемдесетте години, вероятно всички сте чували ,мани го тоя форд ,и че форд мрял от веднъж.

Истината е че повечето сервизи нямат необходимата техника и знания за такъв тип диагностика.

Скоро едун познат с фиеста 89 г.двуврата ,го бяха изгонили от три сервиза ,последния му казал в прав текст,да ми се махаш с тоя форд.

И аз имам един такъв от 2009 г.
Товарен ,със еку и мисля че 11 малки кюпютърчета които си говорят с него.Та нещата никога не са прости,Същия тоя форд,ми разказа играта със зареждането,три месеца не мога да открия пороблем ,и накрая се оказа една отлично изглеждаща и светеща като нова клема.Сто пъти съм я преглеждал мерил ии т.н

А то се оказва че като я дръпна да меря разлика в потенциалите,и тя си дава отличен контакт,като я пусна и дава 2.4 волта разлика,лошото беше че е на криво място и без да я издърпам ,не мога да меря.И понеже всичко водеше към нея,а реални доказателства нямаше,реших да я стегна с 16 тонна хидравлична кербовка ,и се смях после седмица.

Същия форд,още не мога да разбера,от къде му идва едно проблясване на фаровете за секунда ,от обороти на празен ход към високи.Сменил съм динамото с чисто ново,комп.блок,изчистил съм еку и неще и неще,акумулатор за пробата нов.и така.
« Последна редакция: Юли 31, 2020, 08:38:25 am от Ronin »

rockton

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 123
Вчера преглеждах и диагностицирах една КиаСее'Д- 1.4 бензин с газова , колата е била закупена преди седмица, след ден два каране, е светнал индикатора на тракшън, ESP, EPS. Доста грешки в няколко от контролерите, свързани предимно със срив в напрежението! След обстойно изследване, на живите параметри и замерване на напрежение се оказа че акумолаторът е за смяна. На празен ход 13.9v.... под товар фарове и климатик на макс 12.8v. , при средни обороти -около 3000  -12.9v.  Не забгавяйте че основен и най голям консуматор в тази кола е електрохидравличната система, на кормилната рейка, която е суха с директен привод към електромотора. Там товарът варира от 6-7 ампера(на място в покой без да се върти воланът) до 35-40 ампера моментно-пиково при на движение , сумарно средно постоянно при щофиране между 15-20 ампера!
Поставих нов акумулатор "Ексайд Ексел Карбон" 56Аh. Същите замервания при същите режими празен ход 14.2v. под товар 13.9v. средни обороти 14.2v.
Нормата за коректна работа на алтернатор обикновен е 13.6-14.2v. на тъй наречения Smart алтернатор или такъв с клема DF, иначе казано с цифровао управление и комуникация с двигателния контролер нормата е 14.0 плюс минус 0.7 волта.
"четенето на грешки" - не е диагностика , "изтриването на грешки" - не е ремонт!  0896 633459 /autoelectronic/

mobilis

  • Новак
  • *
  • Публикации: 48
  • Kia Ceed 1.6 CVVT / 122ps 2008
   

Жив и здрав, благодаря за подробния пост!  alc

пс. И аз съм "жичкаджия", но вече ми е само хоби.