Автор Тема: Сийд 1во поколение здравина на бензинови двигатели  (Прочетена 1515 пъти)

gambino85

  • Новак
  • *
  • Публикации: 5
Здравейте предполагам, че много се е обсъждало тук за бензиновите двигатели на сийд , но може ли да ми кажете здрави ли са, горят  ли масло(и ако да по колко). Правили ли сте ремонти по двигателите при сериозна загуба на мощност и масло. Ще се радвам да получа такава информация, за да знам дали да търся бензин или изцяло да се насоча към дизел.
« Последна редакция: Юли 31, 2020, 12:40:01 pm от gambino85 »

mobilis

  • Новак
  • *
  • Публикации: 14
Мога да ти кажа впечатления за 1.6 122 кс., нищо, че я карам от 3 месеца. Двигателя е тих, работи мазно и не съм усетил липса на мощност при двама човека и включен климатик.  Моя майстор, който ми прави колите от 10на години е фен на Хюндай/Киа, държи 5-6 таксита Киа на бензин/газ и казва, че поддръжката е стандартна - масло, консумативи на 10 хил., нищо по-различно. 
Разбира се, трябва да уцелиш автомобил, на който не му е взета душата. Моята е на 135 хил., майсторчето каза, че на 150 хил ще я прегледа основно, а за следващото обслужване да си приготвя 120 лв. за свещи, защото за този мотор се слагали  "малко по-скъпи" от тези на предишната ми кола.
 
Приятел кара Хюндай i30  с 1.4 бензиновия мотор - твърди, че ако включи климатика и вози двама човека, мотора му идвал малко слабичък. Ама разни хора, разни мнения.
« Последна редакция: Юли 31, 2020, 01:31:27 pm от mobilis »

gambino85

  • Новак
  • *
  • Публикации: 5
120 лева за свещи за уж непретенциозни автомобили са доста явно са иридиеви или платинени. Веригата лесно обслужваема ли е, ако може да споделиш?

mobilis

  • Новак
  • *
  • Публикации: 14
Аз лично не съм стигал до там. Мотора е CVVT - не се чува как работи, ако има шум, това било симптом за проверка на веригата.  Аз имам късмет с пробега, колата е на реални 135хил., проверихме чрез познати в Швейцария.
Коментирах смяната на веригата с моя майстор,  който ми каза да си карам със здраве и да не я мисля.  Иначе чета, че за CVVT моторите ако не си състезател, веригите спокойно изкарват 200 хил. км. Аз годишно карам средно по 12-13 хил., та при мен тази операция е далече във времето.
« Последна редакция: Юли 31, 2020, 03:57:37 pm от mobilis »

mar_tod

  • Новак
  • *
  • Публикации: 22
120 лева за свещи за уж непретенциозни автомобили са доста явно са иридиеви или платинени. Веригата лесно обслужваема ли е, ако може да споделиш?
Търси ги чрез прЕАтел с отстъпки в магазините и ще ги вземеш за 80 лв . :P
Веригата не се обслужва, просто се сменя като и дойде времето .
Не знам по каква причина си се насочил към бензинка, ама трябва да ти кажа, че най здрав от всички двигатели при тези коли е 1.6 дизела и е с почти нулева поддръжка.
Няма скъпи компоненти за смяна, като при другите дизели от същите години.

mobilis

  • Новак
  • *
  • Публикации: 14
Не знам по каква причина си се насочил към бензинка, ама трябва да ти кажа, че най здрав от всички двигатели при тези коли е 1.6 дизела и е с почти нулева поддръжка.

Цял живот карам лични автомобили само на бензин/газ., и не мога да се настроя психически за дизел. И като чета за разни проблеми с ДПФ-и (карам основно градско), скапана нафта, скъпи дюзи, турбини и т.н. - не мерси. Умишлено търсех над 100 коня бензин, за да имам достатъчно мощност. Засега на тази кола няма да й слагам газ, защото разходите ми за гориво за същите, като на предишната ми кола от ВАГ групата с мотор 1.6 моноинжекция.    За интересуващите се - с 45 л. (75 лв. с отстъпките) бензин минавам средно 580 км. градски цикъл 20-25 км. дневно,  чат-пат северна тангента. Старата ми кола харчеше 12-13/100 газ.

360North

  • Новак
  • *
  • Публикации: 17
  • KIA Cee'd 1.4 CVVT 2008
Бих те посъветвал да избереш 1.6, на мен лично 1.4 ми идва слаб, особено на включен климатик. Разход на масло съм забелязал, че има основно при каране на магистрала с по-висока скорост (иначе в града маслото не го пипа въобще), например ако държиш постоянно 140, оборотите ѝ идват много, не само защото няма 6-та скорост, но самите предавателни числа са настроени по-скоро за градски условия. Въпреки че тук някои хора твърдят, че веригата кара по 200к км, аз я смених на 90к - имаше леко разтягане и дрънчеше при палене, вероятно щеше да изкара още 30-40к км, но предпочетох да я сменя, а в сервиза ми казаха, че това е характерно за този двигател - веригата не се чупи, но се разширява и в един момент може да превърти. Тествай и за почукване на двигателя при определени обороти, при мен се появи такова, още не съм го проследил откъде идва и колко е сериозно, но в интернет има подобни случаи. И не на последно място - гледай за ръжда, това е слабо място на 1-вото поколение, особено ако е внос от Австрия, например  :-\
« Последна редакция: Август 01, 2020, 11:30:18 am от 360North »

mar_tod

  • Новак
  • *
  • Публикации: 22

Цял живот карам лични автомобили само на бензин/газ., и не мога да се настроя психически за дизел. И като чета за разни проблеми с ДПФ-и (карам основно градско), скапана нафта, скъпи дюзи, турбини и т.н. - не мерси.
Там е работата, че при този дизел няма ДПФ-и, демпферни маховици и скъпи турбини, и дюзи.
Аз цял живот карам дизели и в интерес на истината не бих взел  друг дизел от тези години, колкото и да ми ги хвалят .

gambino85

  • Новак
  • *
  • Публикации: 5
Бих те посъветвал да избереш 1.6, на мен лично 1.4 ми идва слаб, особено на включен климатик. Разход на масло съм забелязал, че има основно при каране на магистрала с по-висока скорост (иначе в града маслото не го пипа въобще), например ако държиш постоянно 140, оборотите ѝ идват много, не само защото няма 6-та скорост, но самите предавателни числа са настроени по-скоро за градски условия. Въпреки че тук някои хора твърдят, че веригата кара по 200к км, аз я смених на 90к - имаше леко разтягане и дрънчеше при палене, вероятно щеше да изкара още 30-40к км, но предпочетох да я сменя, а в сервиза ми казаха, че това е характерно за този двигател - веригата не се чупи, но се разширява и в един момент може да превърти. Тествай и за почукване на двигателя при определени обороти, при мен се появи такова, още не съм го проследил откъде идва и колко е сериозно, но в интернет има подобни случаи. И не на последно място - гледай за ръжда, това е слабо място на 1-вото поколение, особено ако е внос от Австрия, например  :-\
Някакви цени на обслужването на дизела може ли? Като цена на верига и колко е смяната и, масла и филтри, ако се наложи рециклиране на дюза, окачване. Ще съм благодарен тъй като това е важно в дългосрочен план.

mar_tod

  • Новак
  • *
  • Публикации: 22
Към 550 лв. е пълен комплект ( двете вериги, трите зъбчатки, четирите плъзгача и двата обтегача), смяната за колкото се уговориш, рециклиране на дюза си е колкото на всички останали коли, масла и филтри също са като при останалите, по окачването само от едни биелетки страдат.

justalittlesign

  • Експерт
  • ****
  • Публикации: 394
  • Kia 1.6 GDI
Гори ли масло двигателят, значи има проблем.  Празни приказки са, че било нормално. Видях къде отива маслото от това нормално горене :) - в катализатора

360North

  • Новак
  • *
  • Публикации: 17
  • KIA Cee'd 1.4 CVVT 2008
Гори ли масло двигателят, значи има проблем.  Празни приказки са, че било нормално. Видях къде отива маслото от това нормално горене :) - в катализатора

Запушва ли се? Не знам, в няколко сервизни книги съм виждал, че на този двигател му дават ДО 500 мл на 1000 км разход на масло - при мен в последните две години е малко под 1 литър на 10 000 км, имах една година, която я карах само градско - тогава не мръдна изобщо. Според мен е нормално като я натиснеш с по-висока скорост на магистралата, да има лек разход и не би трябвало да се наслагва в катализатора - това може би става, ако гори масло постоянно и при кротко каране?

И въпреки това, отново бих си избрал бензиновия двигател, работи си равномерно, тих е, има тяга - просто трябва да го вкарваш в по-високи обороти. Колкото пъти карам зад дизелови Ceed-ове от първо поколение, ми прави впечатление че димят неприятно, не колкото Голф, разбира се, но се усеща. А и не забравяйте, че предстоят ограничения в градските части за по-старите ЕВРО стандарти и особено за дизелите.

gambino85

  • Новак
  • *
  • Публикации: 5
Точно за това исках да попитам за разхода на масло на бензините, но ако масово е половин до литър на 10хил. не ми звучи толкова страшно. Виждам, че тук хора се оплакват повече от по новите бензини с директно впръскване, и мисля че най разумно е покупката на 1во поколение сийд.

justalittlesign

  • Експерт
  • ****
  • Публикации: 394
  • Kia 1.6 GDI
@360North
Намирате за нормално да харчи 500 мл. на хиляда километра?
Може ли да покажете в кои спецификации дават, на който ид а е двигател, да харчи масло?
Разбирам двигателят да е с някакво фалшиво или несъответстващо масло, да го пипа, но здрав двигател да харчи, не го намирам за нормално. Ето, след ремонта, колата ми не пипа масло.

mar_tod

  • Новак
  • *
  • Публикации: 22
Ето, след ремонта, колата ми не пипа масло.
Аз ако се наложи да правя ремонт на двигателя, ще ме е срам да кажа после . :)
Какво ги хвалите тези бензинови мотори, щом се налага и ремонти да правите . :-X На времето когато двигателите им ги правеха Мазда, обикновено се скапваха ламарините много преди двигателя, сега щом се налагат и основни ремонти, значи съм на 101% прав, че дизела е най здравия мотор при тези коли .