Автор Тема: Чип Тунинг?..  (Прочетена 100241 пъти)

aris

  • Spammer
  • *****
  • Публикации: 816
  • Pro Cee'd / Audi A1 TFSI S-tronic 7 automatic
Re: Чип Тунинг?..
« Отговор #30 -: Декември 27, 2009, 11:55:06 pm »
Това звучи интересно : 

http://global.ebay.com/Tuningchip_ChiptuningOBD_Tuning_fr_alle_Kia_Ceed/300380369854/item

За 1.4 бенз + 14 кончета.

Митето

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 5706
  • 1.6-SW CRDI 16V EX;ŠkodaFabia 1.6 MPI AG 2007
Re: Чип Тунинг?..
« Отговор #31 -: Януари 11, 2010, 03:19:10 pm »
ВНИМАНИЕ : От май 2009 водещите производители на автомобили започват да вграждат  най-новото поколение управляващи блокове на BOSCH EDC17 и MED17 с IROM, XROM или IROM + XROM конфигурация с АНТИ-ТУНИНГ ЗАЩИТА която при опит за записване на нов софтруер се активира и блокира управляващия блок с което го прави не използваем.




малей
кво ги чака рацерите :)

tosco

  • Spammer
  • *****
  • Публикации: 966
Re: Чип Тунинг?..
« Отговор #32 -: Януари 11, 2010, 04:04:49 pm »
ВНИМАНИЕ : От май 2009 водещите производители на автомобили започват да вграждат  най-новото поколение управляващи блокове на BOSCH EDC17 и MED17 с IROM, XROM или IROM + XROM конфигурация с АНТИ-ТУНИНГ ЗАЩИТА която при опит за записване на нов софтруер се активира и блокира управляващия блок с което го прави не използваем.




малей
кво ги чака рацерите :)
Ще минат на турбини и чарджъри %) %) %) %)

aris

  • Spammer
  • *****
  • Публикации: 816
  • Pro Cee'd / Audi A1 TFSI S-tronic 7 automatic
Re: Чип Тунинг?..
« Отговор #33 -: Януари 11, 2010, 10:39:55 pm »
Ахам интересно но е за най новите..  :-* Наще не са от най новата версия поне за бензин и става всеки чип тунинг.Тествано  8-)

mitkopitko

  • Почетен член
  • Разбирач ;)
  • *****
  • Публикации: 263
Re: Чип Тунинг?..
« Отговор #34 -: Януари 17, 2010, 08:15:31 pm »
Къде е тествано бре някой да не си е сложил чип на бензинката  ;D Файда от това надали ще има...

aris

  • Spammer
  • *****
  • Публикации: 816
  • Pro Cee'd / Audi A1 TFSI S-tronic 7 automatic
Re: Чип Тунинг?..
« Отговор #35 -: Януари 18, 2010, 02:36:45 pm »
Е на атмосферен двигател разбирасе че няма да има кой знае ква разлика но може поне малко да има.Голямата разлика е само с турбо или компресор.И това тествано но не на този форум защото нема кой да се занимава.

Митето

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 5706
  • 1.6-SW CRDI 16V EX;ŠkodaFabia 1.6 MPI AG 2007
Re: Чип Тунинг?..
« Отговор #36 -: Януари 18, 2010, 03:08:21 pm »
Е на атмосферен двигател разбирасе че няма да има кой знае ква разлика но може поне малко да има.Голямата разлика е само с турбо или компресор.И това тествано но не на този форум защото нема кой да се занимава.
има,но нестава бързо.Трябва търпение 8-) за да станат нещата екстра music

Dino Kirov

  • Новак
  • *
  • Публикации: 32
Re: Чип Тунинг?..
« Отговор #37 -: Януари 26, 2010, 07:49:25 pm »
Варианта да ти падне разхода като си сложиш чип и да подобриш характеристиките на мотора - е такъв вариант просто няма...

Бре,как пък не. Странно как на новото СФ двигателя е 2.2 200коня при смесен разход 7.2,а предното е 2.2 155коня при разход 9.2(по книжка)??? Ами със софтуер,е и нова турбина,но само турбината 2 литра не сваля.

ato_boldon

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 141
  • Pro_ceed 2.0crdi EX
Re: Чип Тунинг?..
« Отговор #38 -: Януари 26, 2010, 11:43:35 pm »
Да, естествено - отнася се за всички нови модификации на всички дизелови мотори, всеки следващ е по-добър заради софтуеъра ;)

M-Car Tuning

  • Новак
  • *
  • Публикации: 8
  • http://tuning-sport.com/
    • http://tuning-sport.com/
Re: Чип Тунинг?..
« Отговор #39 -: Април 07, 2011, 11:01:17 am »
Скъпи колеги ето малко инфо отностно чип тунинга и защо го няма като резервна част в официалните представителства:
1. Какво представлява чип тунинга?
  Способ за увеличаване на мощността посредством свързване на външен (допълнителен) електронен модул към оригиналния блок за управление на двигателя.
    Сам по себе си чип тунинга модула представлява компютър с процесор, памет и управляващ софтуер за определени моделни поколения двигатели, което определя и неговата висока цена.
    Този допълнителен модул работи на принципа на модифициране на управляващи сигнали, като извлича по-висока мощност от двигателя, „невидима” за неговия оригинален компютър.
2. Защо оригинално не се предлага от производителя?
  В процеса на разработка производителите взимат под внимание много фактори относно управляващата програма на двигателя. Определящи обаче си остават икономическите фактори:
класифициране на определен автомобил в по-нисък клас, т.е. влизане под акцизната граница ( например за България тази граница е 163 к.с.);
значително по-ниски стойности на вредните емисии в изгорелите газове, отколкото действащите в момента норми на ЕС, с цел дългосрочно производство;
съкращаване на разходите за разработка на нови двигатели.
Почти всички производители предлагат механично идентични или почти идентични двигатели с различна мощност, което се постига чрез модификация на софтуера.
Маркетингова стратегия на производителите е да представят по-мощния двигател като изцяло нов продукт.
Като правило в почти всички случаи оптималните характеристики на двигателя не се въвеждат от автомобилните производители.
 Сега дано да ви се е изяснило какво е Чип тунинг

Митето

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 5706
  • 1.6-SW CRDI 16V EX;ŠkodaFabia 1.6 MPI AG 2007
Re: Чип Тунинг?..
« Отговор #40 -: Април 08, 2011, 04:50:19 pm »
Пускал съм го и на друго място във форума,но пак ще го пусна:

Цитат
В следния пост ще обясня няколко неща засягащи чиптунинга. Понеже чиптунинга става всe по популярен в България вече доста колеги са наясно какво по принцип представлява. Имайки предвид обаче на колко много места може да се намери,  човек губи представа какво точно трябва да търси и как да сравнява. От нечий приказки все повече се срещат изказвания от типа, Уникален чип, чип точно за въпросната кола, всяка кола е различна и уникална, както и спор кое е по добре: чип донагласян на Динамометър (ДИНО) или чип настройван в движение на колата по улицата.

Последното което доста се чува (и което доста ме дразни….  че и е причина за този пост) е „Накакъв си чип за моя мотор който не се знае какво прави“ според някои конкуренти   моите чипове са именно такива .

Напсаното няма за цел заяждане изтъкване  или каквито и да било маркетингови цели , а просто да представи информация позезна при избора на чиптунинг, с което много колеги могат и да се предпазят от повреди по колите си (катo примено в резултат на знанията си по темата не сe доверят на някой който предлага боклуци).

Като начало няколко термина искам да опиша, за да след това да се знае за какво става дума. Моля за хора които преди това не са чели никаква информация по темата до погледнат предишният ми голям пост в темата където базистно е описано всичко.

Управляващият двигателя софтуер  винаги е записан на чип който се намира в компютъра на колата (ECU, Centralina, Steuergerät, ЕБУ и т.н. наричайте го както искате аз му казвам компютър)
Видовете чипове са няколко.

1.ЕПРОМ чип (EPROM = Erasable Programmable Read-Only-Memory) това е чипкойто се ползва при повечето автомобили  произведени в периода 1988 -2000. С две думи чип в който се записва управляващия софтуер на автомобила.(почти винаги са 8 битови)

2. ЕЕPROM-чип ( EEPROM = Electrically Erasable Programmable Read-Only Memory) същото е като ЕПРОМА но може да се презаписва многократно и да се изтрива записаната информация по екетронен път. (най често са 8 битови)

3.FLASH-памет . Ползват се в автомобили от 1996 до днес.  8/16 битови. По същество са със същите качесва като EEPROM.


OBD - On-Board-Diagnose . Това е диагностичната букса на автомобилите. През нея може при много автомобили са се презапиава и сменя софтуера на автомобила (съдържанието на Флаш чипа)

ДИНО ( DYNO) – уред с който се измерва мощността и въртящия момент на автомобила, като същевременно се наблюдават редица параметри в работата на автомобила.

Мерни единици  за налягане. [hPa -хектопаскал]  ,  [mbar - милибар], 1hPa=1mbar
За време mS –милисекунди  , uS – микросекунди
За обен – mm³ кубичен милиметър
Условна единица за впръскано  количество гориво (Einspritzmenge) - mg/Hub (идва от немски) означава масата гориво впръскана в един цилиндър за един такт.

Епром симулатор (среща се и като епром емулатор) – уред който симулира функцийте на различни видове чипове. Казваш какъв чип трябва да бъде симулиран, зареждаш в симулатора необходимия файл и вместо епром в компютъра на колата можеш да закачиш този епром симулатор. Симулатора лесно се свързва към Laptop или PC  и може многократно да симулира различни файлове. Много е удобен защото ако решим да изпробваме наколко чипа не е нужно да сменяме по 10 пъти чиповете. Симулатора замества чипа в компютъра и така много ни улеснява. Има симулатори които позволяват промяна на управляващия двигателя файл в реално време (докато колата работи)

OBD-Flasher – уред който в съчетание с лаптоп или PC може да чете и  презаписва  софтуера на автомобила през OBD-буксата (диагностичната букса)

 
Въс форума често се говори , че няма 2 еднакви коли. Всички били различни и затова им трябват коренно различни чипове. Това донякъде е вярно но не напълно.
В етапите на прозиводство на даден автомобил колата също се развива.
Излизайки от заводя може да има минимални разлики в качеството на автомобила (предимно механични ако производителя има доста толеранси в производството) Това преди време беше много по явно особено при руските автомобили при които е божа работа какво ще купиш. Баща ми едно време под седалката на чисто новия ни москвич намери поне 10 капачки от водка та кой знае какво беше правено във и по тая кола.

Както и да е. Да вземем например един голф 4 ТДИ 110 коня 99 година широкоразпространен модел. Да речем че в месеца на производство за излезли 3000 такива бройки. (еднакви)  То всяка от тези коли има компютър със управляващ софтуер в него.

Всеки копютър има номер!
Във всеки компютър иам чипове които също върху себе си имат номер. Това е номера на софтуера. (името на файла управляващ двигателя)

Ако приемем че тези 3000 голфа са са един и същ номер на компютъра и един и същ номера на чиповете , то значи че файловете им са 1000% еднакви.

Във софтуера на колата са записани хиляди характеристики и команди. Най важните които нас в случая ни интересуват , са време на впръскване, поведение на мотора при различни температури, работно налягане на турбината, момент на впръскване на горивото, поведение на ЕГР клапана за по добра екологичност и още много други.

Ако два автомобила имат два еднакви файла то значи че горепосочените характериските са АБСОЛЮТНО еднакви. Тоест начина на управление на мотора при двете коли е  абсолютно еднакъв.  В случай че колите не са нови може да се каже че има разлики в амортизацията на самия автомобил , компресия , състояние на турбината и т.н. Това обаче са неща които едва ли някой тунер може да знае с точност и от там да познае разликите в колите ! 98% от разликите между 2 автомобила породени от амортицация НЕ МОГАТ да се преценят от петминутна компютърна диагностика!

Ако във софуера на автомобила се промени например количеството впръскано гориво то и при двата автомобила ще има един и същи ефект (по богата смес) но може да се усеща различно, ако някоя от колите е „издухана вече“   Тоест при двете коли неможем да говорим за 2 уникални файла правени от един и същи човек с цел едни и същи параметри. На практитка ако един и същи тунингфайл се сложи в два еднакви автомобила ефекта ще е еднакъв !(пак казвам че пренебрегвам амортизацията на автомобила)

В течение на производството на автомобилите електрониката се развива, също така се правят коли за определени региони с различни клматични условия и за да се постигне оптимална работа на мотора се правят насторики на колата ( файлове) предназначени за съответния регион.
По тази причина  във всяка серия произведени автомобили се монтират и определени компютри с определен файл в тях.
С други думи това е причината в голф 4 примерно да има компютри с различни номера и с различни софтуерни номер (софтуерен номер = номера на файла)
Применро при мотора на ТДИ 110 коня който се слага на много различни автомобили има няколко стотин възможни файла (става дума за заводски файлове) .

Трябва да се знае че НЕ МОЖЕ да се вземат чиповете (тоест софтуера) от два различни по номер компютъра и да се разменят. Резултатът може да е НЕПАЛЕНЕ или сериозни повреди по мотора.

Най-често на клиента се казва че получава чип (тунингфайл) точно предназначен за неговата кола . На практиа става дума че получава файл който е за компютър съвпадащ с този на клиента и с номер на файла съвпадащ с този на клиента.
Също много хора се питат кое е по добре. ОБД туниг или смяна на чипа. Това драги колеги не е от значение, защото крайният резултат и при двете неща е смяна на софтуера с нов. Важно е кой и как е правил софтуера а не дали е сменен по електронен път (през OBD-то) или чрез смяна на чипа (презапояване).

Кое е по добро. Чип мапван на улицата или мапван на ДИНО. Най хубаво разирасе е мапване на ДИНО, но само ако става дума за истинско мапване. Тоест слага се епром симулатор и на диното се променят параметри на чипа. За съжаление това почти никъде не се прави защото е прекалено трудоемко. За сериййни коли само се предлага замерване на мощността преди и след слагането на чипа. Диното соред мен е по добро защото се получават много повече данни за състоянието на мотора и промяната на неговите характеристики. Диното е много удобно нещо когато човек незнае точно какво е променил с дадена карта. На диното веднага се лични дадената промяна към добро или към лошо е. :D

За това трябва да се знае че НЯМА такова нещо като „Общ чип за всички ТДИта“ Всеки чип си има ИМЕ (номер) и затова тези номера за важни и ако не съвпадат с тези на оригиналния чип последниците може да са пагубни.

 Защо го казвам всичко това? Казвам защото трябва да се знае че е важно кой прави промените по софтуера на автомобила, а не толкова дали са правени на място до колата или програмистът е бил на разстояние 5000 км от колата.
Повечето хора предлагащи чипове напрактика препродават чужди чипове. Закопуват даден чип и ако той съвпада с чипа на клиента го препродават , ако ли не поръчват по номерата нов чип (нов файл).
Напоследък в интернет се среща една „колекция“ от тунингфайлове която е лесно достъпна и на цена не повече от 20-30 лева (за 30 000 файла !)  На ентусиастите които смятат че това е страшната далавера искам да кажа че тези файлове са пуснати в WEB пространството с една единствена цел – да ЧУПЯТ коли. Целта е все повече псевдо майстори да експериментират с такива файлове върху клиентски коли и да ги чупят, като по този начин на клиентът да му стане ясно че при избора на чиптунинг трябва да се внимава и да се търси винаги качество , а не да се гледа само цената (която при някои хора вече е към 50 лева ) .

На много места напоследък се чуват изпълнения като CUSTOM чип (къстъм чип)  който е „предназначен само за Твоята кола“ . Тези чипове се правят на място. Настройките са по желание на клинета и човекът правещ чипа прави сам настройките . До колко е вярно това нещо? Има разни HEX editori (малки програмки) за чиптунинг които ти казват къде да пипаш за увеличаване на горивото примерно. Оваряш виждаш една КАША от цифри и букви и просто казваш стойностите да са по високи с 1% , 3%, 10%  и т.н.  Какво всъщност се променя и как се променя не е ясно нито на клиента нито на МАЙСТОРА. Ето 2 примерчета :


 

Какви ли са мерните единици по тия КАРТИ , едва ли някой който ви ги показва ше ви отговори.


 
 Само е ясно че колата пуска повече гориво , пуши като локомотив, върви добре и е КЪСТЪМ !  Че това СЛЯПО пипане по софтуера, което носи малко мощност и много странични ефекти може да бъде пагубно за целия двигател остава премълчано! (или клиента го разбира когато дойде пътна помощ)
Понеже повечето тунери не им е ясно какво са направили след промяната на файла и въобще кой параметър с колко е повишен, идва ред на диагностиката. Тоест променя файла, и след това с диагностика вижда какво е направил. Колко се е вигнао налягането , с колко горивото какъв е аванса и въобще променено ли е нещо към добро или лошо. В този момент клиентът вече си мисли че се извършват донастройки на чипа чрез компютърна диагностика. Глупости! Просто чрез диагностика майстора придобива представа какво е направил след „програмирането на сляпо“

Когато поръчвате чиптунинг, или когато някой ви се перчи с умения в областта на чиповете е добре да зададете няколко прости но много важни въпроса.

1.Кой е правил чипа?
2.Как са направени промените по чипа?
3. Какво е променено в софтуера на колата?
4. Защо са променени дадените параметри?
5. С колко са променени посочените параметри (тук задължително е да се чуям мерните единици)
6. Въз основа на какво е решено да бъдат променени с толкова , или давам пример, защо си вдигнал налягането на турбината с 0.2 бара и от къде си сигурен че това е безопастно?

Такива неща винаги ще ви спестят главоболия.
Преди да се поръва чип е нужно да се знае има ли доволни клиенти ,има ли недоволни и защо има недоволни (какви повреди са възникнали)?

Как работя аз. След като ми дадете номерата на електрониката аз по тях се ориентирам и намирам оригиналния файл . Разполагам с над 40 000 оригинални файла. Файла който аз намирам и използвам е 1000% еднакъв с оригиналния файл на вашия автомобил (описах в началото защо е така)

Всеки един параметър го виждам в самия оригинален файл. Чрез изключително скъп софтуер може да се разчете един оригинален файл така че да се има на представа кой параметър какъв е , какви са му мерните единици и по точен начин да се промени до толкова финно че да не се изисква след това компютърна диагностика за да се види какво съм направил. Точно това е и причината да не е нужно да съм лично при автомобила на клиента независимо от неговите желания или предпочитания.

Зада е по нагледно какво имам предвид ето и няколко снимки с малки коментарчета.

В софтуера на автомобила има хиляди карти които определят работата на мотора. За да се направи качествен чип трябва да се знаят кои са карите , къде са картите, за какво служат и как да с епроменят.
Ето например избор на файл от ауди 1.8 Т с намерени 5250 карти



От които избирам всичките и ги подреждам в списък




Изключително малко хора имат достъп до толкова много карти за всеки софтуер на даден автомобил и са наясно как и за какво да ги използват. Повечето тунери ползват 2-3 карти за повишаване на горивото (което е все едно да сложиш Powerbox) и всички останали търкости са им невидими.

 


Най удобно е когато вскички карти са подредени в папки за всяка функция на мотора. Така човек лесно се оиентира в няколко хиляди карти.













Това е картата за налягането на турбината на 1.9 ТДИ 110 коня АФН. Стойностите са налягане  . Хоризонталата е количесто гориво а вертикалата обороти. Тоест тази таблица показва колко hPa трябва да е налягането при дадени обороти и впръскано количество гориво. Примерно при 45 mg/Hub гориво  и 2058 оборота налягането трябва да се 1950  мбар като в него е и атмосферното. За да не се счупи турбината след чип трябва да се знае точно с колко е променено и то в кой диапазон на таблицата (тоест да има повишение на налягането само когато колата е под товар и примерно над 1500 оборота.) трява да се видят мерните единици за да може да се промени налягането така че след това на диагностиката да показва толкова колкото сме го задали.

С колко е позволено да се вдигне налягането и колко е безопастно за турбината зависи от много фактори и е въпрос на опит  (трябва да познаваш мотора за да знаеш до какво натоварване му издържат частите.)Факт е че всяка една такава промяна е индивидуална за всеки тип мотор (има модели с издръжливи мотори има и други които не понасят зор) Да ги различиш един от друг е въпрос на дългогодишен опит.

 









Това пък е картата за налягането на турбината на БМВ комън рейл (дизела)




 





Това пък е картата за оувърбууста при дизелово БМВ. Тоест  при какви максимални стойности на налягането колата да влиза в сервизен режим за да не гръмне турбото. Ако тази карта се промени безотговорно (без да се знае какво или колко се пипа) и стойностите се вдигнат, то тогава колата неможе да влезе в сервизен режим и то при доста високо налягане. С други думи се изключва защитния механизъм и вследствие на това задължително се стига до чупене на турбото.   Вертикалата отчита атмосферното налягане, а хоризонталата оборотите.







 


Това е карта пак от ТДИ и става въпрос за управлението на Н75. Или сдруги думи колко и как да движи променливата геометрия в зависимост от оборотите (вертикала) и количество впръскано гориво (хоризонтала)  Мерната единица е в проценти. С тази карта може да се влиае реакцията на турбината както да се елиминират ОПАСНИ пикови налягания вследствие на чиптунинг.






 




За по добро изгаряне на горивото и за по високо КПД както и икономия на гориво е нужно да се промени предвернието. Картата е от ТДИ 110 коня и покзва какво е предверението в съответсвие на обороти (вертикала) и голичество гориво (хоризонтала)
Мерната единица е в Градуси на коляновия вал преди горна мъртва точка. Тоест на картата се вижда че ако сме с 3990 оборота и сме дали максимална газ (40 mg/Hub) то горивото ще бъде впръскано 15.1 градуса преди горна мъртва точка. С добро познаване и боравене на тази карта може да се постигне много добър разход и да се елиминират вибрации породени от много гориво и неправилно изгаряне.






 




Карта за педала на газта при БМВ комън рейл. Това е карта която описва рекацията на мотора в съотношение на натисността на педала на газта. С тази карта може да с енаправи по чуствителен педал на газта като много често се използва за заблуда на клиента и се прави така, че с малко газ колата ускорява мноооого бързо и човек си мисли, че много мощ има в мотора. Всъщност обаче с малкото натискане на газта колата реагира със същата мощност както преди при докрай натиснат педал..





 



Карта за стратовото количество гориво при ТДИ 110 коня. Ползва се за оправяне на проблема с топлото палене. Тази карта ни издава колко гориво се подава при стартиране на мотора в зависимост от температурата (вертикала) и оборотие (хоризонтала) Мерната единица е mg/Hub.






 


Това е карта от ТДИ 110 коня и ни показва напрежението подадено към горивната помпа в съотношение на обороти и гориво. Мерна единица mV . използва се за подобряване работата на горивната помпа и увеличение на горивото както и евентуално за корекции на механичните намеси на някои „майстори“
Ако се промени тази карта своеволно без яснота какво се прави , може да се стигне до много силно пушене (направо облаци отзад) което значи че много гориво е впръскано , мотора се загрява прекалено много, както и турбината. Последиците са пагубни за мотора. Ако пипнем както трябва колата пуши съвсем нормално а горивото е увеличено само в режимите на работа в които е нужна наистина цялата мощност и то в съответсвие с налягането на турбиината което ще рече добро изгаряне ниска темепратура на газовете и ниско термичено натоварване на мотора.







 


Карта от ТДИ 110 коня показваща ни колко е максималното допустимо гориво за обем въздух. Мерната единица е mg/Hub.  Това се ползва при увеличаване на горивото и от тази карта зависиколко ше ви пуши колата. Тя е един вид ограничение на това какво е максималното гориво при което колата запазва заводските си еконорми. Тук също важи правилото, че ако се промени тази карта своеволно без яснота какво се прави , може да се стигне до много силно пушене (направо облаци отзад) което значи че много гориво е впръскано , мотора се загрява прекалено много както и турбината. Последиците са пагубни за мотора. Ако пипнем както трябва колата пуши съвсем нормално а горивото е увеличено само в режимите на работа в които е нужна наистина цялата мощност и то в съответсвие с налягането на турбиината което ще рече добро изгаряне ниска темепратура на газовете и ниско термичено нтоварване на мотора.





 




Ограничение на максималния въртящ момент на мотора при ТДИ 110 коня. Картата показва колко е максималното гориво при максимално натоварване на мотора. При промяна на тази карта се променя въртящият момент (само в съответсвие с промяна на други горивни карти) както и неговата крива. Некадърно променена такава карта може да доведе до много бързо и неправилно натоварване на съединителя което води до бързо износване на съединителя (а често и до разбиване на демпферния маховик при наличие на такъв )






 



Карта на ТДИ 110коня. Показва оборотите на празен ход в зависимост от атмосферното налягане и температурата на мотора.  Ползва се понякога за поправяне на некадърна настройка на помпа  и подобни неща. От тук идват и показваните във ваг ком 903 оборота на празен ход (въпреки че стрелката показва повече)



 




Карта на ТДИ 110 коня. Показва пресмятането на необходимото време което трябва да върти перката на охлаждането в зависимост от температурата. Мерната единица е в секунди. Много полезна е за удължаване на времето на въртене което идва добре особено при мотори с някакви външни чипове или мотори които просто много греят. Такива мотори са найвече тези при които е направено механично увеличение на горивото (променена дъга на помпата, игра с плочката и т.н.) при които при ниски обороти се впръсква неннужно много гориво и колата без причина почва много да грее.




 


Карта от БМВ дизел комън рейл (при всички комън рейли е подобна). Показва налягането в рейла в съотношение на оборотите и обемът гориво за впръскване. С тази карта се вдига често количеството гориво (налягането на горивото по точно) променя се при чиптунинг но при некадърна промяна се получават много високи налягания и най често се стига до съсипване на горивната система при комънрейл (а това струва мнооого пари)





 




Карта от БМВ дизел комън рейл (при повечето комънрейли е подобна). Покзва колко време да бъде впръскването в съответсвие с налягането в системата. Мерна единица е за време uS микросекунди. От продължителността на впръскване много зависи количеството гориво както и начина на развитие на горивният процес. Опасностите от неправомерно изполване са същите като при миналата карта.



















Някои карти (всъщност повечето от тях) се представят в 3 измерен вид защото стойностите се нагласят в зависимост от повече от 2 параметъра. Това е карта за количеството впръскване на бензин при 1.8 Т мотор на Ауди.








 





Карта от 1.8 Т мотор в който е показн ламбда коефициента. Тази карта е изключително важна при бензиновите мотори особено при турбомоторите защото чрез нея лесно може да се оправят проблеми с детонациий бедни смеси и т.н. Така дори в някои случаи широколентовата сонда може да стане излишна, защото ясно и точно се задават определени  ламбда коефициенти които ЕКУто спазва. Ако тази карта не се направи както трябва може да се стигне до бедна смес при бензиновите мотори при което да се получат детонации страшни темпреатури и стопени, строшени или продупчени бутала.



Всичко това са само няколко примера от многото. Всичко това го описвам за да се разбере едно: Чипове правени от двама различни човека, никога не са еднакви! Всеки тунер предлагащ чиптунинг прави файлове или разполага с готови файлове при които са обработвани определени карти по определен начин и са променяни по негово осмотрение.

Хората си мислят че след като е сложил „някакъв“ чип , авоматически са се качили 30 коня. Това са глупости. Реалното повишение на мощността може да се види с мерене на DYNO  и то преди слагане на чипа и след слагането му (гледа се разликата преди/след)

Това значи че при мой чипове може да са обработвани други карти по друг начин. Всяка манипулация на дадена карта в софтуера крие своите рискове (обясних ги за почти всяка снимка) и затова взимането на чип с неизвестен произход или от неизвестен майстор може да крие редица опастности в себе си. Независимо дали е бил при колата или не и независимо колко е сладкодумен !

Надявам се че от прочетеното дотук имате вече по широк поглед върху критерийте по които се избира един чип. С други думи, цената не е всичко, важно е качеството!

kirilrz

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 214
  • още има да се учи
Re: Чип Тунинг?..
« Отговор #41 -: Юли 10, 2012, 12:31:15 pm »
Ти решаваш колко да изстискаш от колата си!тези параметри които ги има в този сайт са най щадящите и допустими параметри! Поне така знам аз!
За да си сигурен в това което купуваш, и че получаваш точно толкова к.с., колкото се рекламира чипа качи си колата преди чипване на дино тест, и след чипване също и ще видиш че тия к.с. са само реклама. Всеки човек занимавал се тунинг знае, че са необходими много повече неща за да се стигне до мощност от 30-40 к.с.
Ще дам пример: втората ми кола е Голф 2.0 8V GTI - за да постигна гарантирана мощност от 15 к.с. до момента съм похарчил около 2000 лв.за спортен филтър, чип и мапване на софтуера на колата, по-агресивен разпределителен вал 270 градуса, раздвижно колело а вала, профилактика и портване на главата на двигателя... Отделно олекотяване на купето с  магнезиеви джанти...повярвай списъка е дълъг. Новия ми проект по колата надскочи 10000 лв. и реших да не се занимавам. По-лесният и бърз вариант е присаждане на 16V мотор 8-)

абе видях че се интересуваш с вдигане на конете на колата ако се интересуваш и колата не е вече в гаранция или искаш да пробваш на някоя друга стара кола за да видиш разликата пиши ми ще ти кажа подробности.прави се без чип тунинг и темп подобни електронни щуротии.за 2500-3000 лева направо ще я направиш изтребител.
да имаш девствена жена и девствена кола е най хубавото нещо на света :-)

Митето

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 5706
  • 1.6-SW CRDI 16V EX;ŠkodaFabia 1.6 MPI AG 2007
Re: Чип Тунинг?..
« Отговор #42 -: Юли 10, 2012, 02:14:21 pm »
Дай да видим всички де.Защо така само на него krivogled

kirilrz

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 214
  • още има да се учи
Re: Чип Тунинг?..
« Отговор #43 -: Юли 12, 2012, 08:42:38 pm »
ок ще ти кажа но трябва да се внимава с разработката като на нова кола и много да се внимава как се натиска педала на газта иначе може да попилее и двигател и скоростна кутия и т.н.взема се стара кола независимо каква е като марка и гориво важното е да е със съвремена запалителна система като инжекцион за бензина а дизела да е с турбо.отваря се двигателя и там където се поставят буталата -цилиндрите се фризоват с 3-4 милиметра в посока уголемяване и се слагат съответните по-големите бутала пасващи на новите цилиндри.клапани и други неща не се базикат.ново масло се слага разработва се колата 1000-1500 км за да си влезе в режим и после може и по-спортно да се кара.НО има едно голямо НО внимавайте с натискането на газта че това чудо да му докоснеш педала лети.в случая който обясних се увеличават кубиците на двигателя съответно и с някакъв процент и конските сили.така че на който му се пробва да действа.а аз го казвам само с 3-4 щото ако е с 5-6 вероятноста нещо да се прецака е голяма.разходът на горивото си остава същият само мощността е друга
да имаш девствена жена и девствена кола е най хубавото нещо на света :-)

Митето

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 5706
  • 1.6-SW CRDI 16V EX;ŠkodaFabia 1.6 MPI AG 2007
Re: Чип Тунинг?..
« Отговор #44 -: Юли 12, 2012, 09:42:57 pm »
ок ще ти кажа но трябва да се внимава с разработката като на нова кола и много да се внимава как се натиска педала на газта иначе може да попилее и двигател и скоростна кутия и т.н.взема се стара кола независимо каква е като марка и гориво важното е да е със съвремена запалителна система като инжекцион за бензина а дизела да е с турбо.отваря се двигателя и там където се поставят буталата -цилиндрите се фризоват с 3-4 милиметра в посока уголемяване и се слагат съответните по-големите бутала пасващи на новите цилиндри.клапани и други неща не се базикат.ново масло се слага разработва се колата 1000-1500 км за да си влезе в режим и после може и по-спортно да се кара.НО има едно голямо НО внимавайте с натискането на газта че това чудо да му докоснеш педала лети.в случая който обясних се увеличават кубиците на двигателя съответно и с някакъв процент и конските сили.така че на който му се пробва да действа.а аз го казвам само с 3-4 щото ако е с 5-6 вероятноста нещо да се прецака е голяма.разходът на горивото си остава същият само мощността е друга
Ще си позволя да пиша след цитата.
Моля те да прочетеш цялото съдържание на тема. Ама от началото.
Само с пипaне по клапаните не става.
Ако искаш,имам познат в Добрич (таблиците са техни) в power chip,да ти обясни подробно за тунинга;)
« Последна редакция: Юли 12, 2012, 10:24:22 pm от Митето »