Автор Тема: Пак за ISG системата  (Прочетена 13075 пъти)

Марин

  • Новак
  • *
  • Публикации: 7
Пак за ISG системата
« -: Април 22, 2021, 03:48:06 pm »
Здравейте,

Отскоро съм собственик на Kia Ceed 1.6, CRDI 90к.с., 08.2012г. Докараха ми я в началото на февруари, времето в Пловдив беше топло. Подчертавам този факт, защото перфектно работеше ISG системата, което ми доставяше голямо удоволствие (падам си еколог, без да съм фанатик).
След това захванаха студове, дъждове. ISG-то престана да работи. Реших, че някои от условията, за да работи не са спазени, най-вероятно за съответните температури.
Тук обаче също има известна неяснота, защото в няколкото упътвания на английски е писано, че температурния толеранс е м/у 2°C и 35°C, но в българския гайд е посочено - м/у 20°C и 50°C.
Надявах се, че е втория вариант, но не би - времето се стопли, но ISG не тръгва.
Забелязах, че бутонът за изкл. на ISG свети, за което в упътването съветват да се кара колата два часа с 80км/ч и ако не изгасне - сервиз.

Някой с опит с този проблем?

П.П. Ако модераторът реши, че мястото на темата е другаде, моля да направи каквото е нужно. Апропо видях, че има подобни теми, но са много стари и общи.
« Последна редакция: Май 30, 2021, 02:07:52 pm от Марин »

Марин

  • Новак
  • *
  • Публикации: 7
Re: Пак за ISG системата
« Отговор #1 -: Май 30, 2021, 02:06:14 pm »
Такааа. Разбрах, че спасението на давещите се е в ръцете на самите давещи се...

След ровене из нета разбрах, че всичко опира до акумулатора. Просто не бях карал колата известно време и акумулаторът беше паднал до ниво, при което компът изключва ISG. Причината е ясна - да не се изтощава батерията допълнително.

Появи се следващият въпрос - как да се зареди системата до необходимият волтаж. В ръководствата, които смъкнах на различни езици се препоръчва да се кара около 2 часа с поне 80км/ч. Не особено интелигентна идея...

Нищо не се споменава за ползване на зарядно устройство. Вероятната причина е, че при автомобилите със ISG, независимо от бранда, се ползват задължително AGM акумулатори, които са с много предимства пред стандартните (с отражение в/у цената разбира се), но имат и своите особености - например НЕ ТРЯБВА да се зареждат с какво да е зарядно, т.е. в случая от КИА са си "вързали гащите", за да не бъдат съдени за евентуални поражения.

Опрях до зарядно. Имам едно "лидълско" зарядно, което ми вършеше чудесна работа с акумулатора на предната кола - пак дизел. Въпросът беше дали мога да го ползвам с AGM батерията... Алтернативата беше естествено ново зарядно, от 100лв нагоре, а не ми се даваха. Пак ровичкане, резултатът - 50-50 за и против "лидълското" зарядно. И накрая попаднах на един британски  форум, в който един от спорещите цитираше дословно упътването:

"Mode 4 "12 V" (14.7 V/3.8 A)This mode is used for charging 12 V lead-acidbatteries with a capacity of more than 14 Ah incold conditions or for several AGM batteries witha capacity of more than 14 Ah."

Брех, ти да видиш! Намерих упътването на устройството на български. И там го пише! Ама кой да чете...

И така - включих устройството, без да изключвам акумулатора. На интелигентните зарядни им трябва време да разпознаят състоянието на батерията и чак след това можеш да избереш режима на зареждане. Така и стана.
След 7-8 часа светна индикаторът за пълно зареждане. И ISG-то проработи!

С една дума - така реших проблема. ПОДЧЕРТАВАМ, че споделям опит, а НЕ ПРЕПОРЪЧВАМ!

mancho

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 96
Re: Пак за ISG системата
« Отговор #2 -: Май 30, 2021, 11:00:03 pm »
Благодаря, много полезно. Баща ми има Форд Фокус 2016 - понеже не го кара много и е с оригиналния акумулатор, ISG не работи. Има  индикация, че е ОК системата, но не сработва - причина - "слаб акумулатор". Макар че, няма никакви проблеми с палене и с консуматори и т.н.
XCEED, 1.4 T-GDI, LX, MT

StaniGenov

  • Новак
  • *
  • Публикации: 11
Re: Пак за ISG системата
« Отговор #3 -: Май 31, 2021, 05:56:24 pm »
Сега покрай ковид кризата доста време колата стоя пред блока (Киа Рио на 10 месеца) и естестствено акумулатора беше поспаднал. След седмица каране по софийските задръствания, ISG системата се появи. Мисля, че имаше изискване акумулатора да е поне на 80% зареден.

smirn0ff

  • Master of KIA
  • ******
  • Публикации: 1730
  • Шеф диригент
    • Inspire Communications LTD
Re: Пак за ISG системата
« Отговор #4 -: Юни 02, 2021, 03:20:18 am »
да, така е, когато акумулатора спадне под определено ниво и ISG се спира
Hyundai Genesis 2015 3.8 V6 AWD
KIA VENGA 1.6 CVVL EX 4AT
[ex]KIA CEED 1.0 T-GDI GT LINE
KIA VENGA FL 1.6 CVVL EX 6AT
[ex]KIA OPTIMA 2.0 CVVL EX 6АТ
[ex]KIA CEED 1.6 CRDI LX 5MT

tzaneff

  • Новак
  • *
  • Публикации: 3
Re: Пак за ISG системата
« Отговор #5 -: Май 27, 2023, 03:05:05 pm »
Добър ден. Индикацията за некоректната работа ISG системата е, че светодиода на бутона свети постоянно, и самия бутон не работи ли е? Автомобилът ми е каран много малко за момента, и не мога да разбера работи ли тази система, или не....  Благодаря.

Марин

  • Новак
  • *
  • Публикации: 7
Re: Пак за ISG системата
« Отговор #6 -: Октомври 03, 2023, 11:26:02 am »
Здравей, колега,

Съжалявам, че чак сега видях въпроса ти.
Бутонът е само за ИЗКЛЮЧВАНЕ на ISG, т.е. намесата на водача е сведена до минимум. Включването е само от компът. При изключен ISG бутонъ свети, независимо дали е изключен от водача или компа.
Самото ръчно изключване на ISG е валидно до следващото стартиране на двигателя, след изключване. Пълно изключване на ISG не може да се направи с конвенционални средства. Вероятно е възможно с пипане на компа, но не мисля, че е препоръчително.
Колегите по-горе много точно са писали, че основен фактор е акумулаторът, но има и други параметри, които имат значение - външна темепература и т.н.

Хубав ден

christoff

  • Новак
  • *
  • Публикации: 13
Re: Пак за ISG системата
« Отговор #7 -: Октомври 19, 2023, 09:33:45 pm »
Бих искал да допълня темата (може би малко встрани, но все пак)
  • при мен има индикатор на таблото (буква А с кръгова стрелка). Свети в жълто, когато системата не се е включила (недостатъчен заряд, веднага след стартиране на колата след продължителен престой) или зелено, когато системата е изгасила двигателя до натискане на съединителя.
  • силно препоръчвам да изключвате системата, ако имате турбиниран мотор. При продължително натоварване (например 2 часа каране на магистрала със 140) и изведнъж спиране (напр. спиране на бензиностанция, задръстване, тол будка в чужбина), ISG гаси моторът и спичате маслото в турбото. Ясно, че от един-два пъти няма да има поражения, но при редовно каране по този начин ще има дългосрочни проблеми.
  • поради горната причина, а и не само аз изключвам ISG преди да си сложа колана даже  ;D