Автор Тема: "Осакатена" КИА Соренто след смяна на вериги (и въпрос към админа)  (Прочетена 11259 пъти)

hristian37

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 170
  • Гр. София, кара Sorento 2006, 2.5 CRDI, AT
Здравейте, колеги, вкарах се в невероятно приключение със смяната на ангренажните вериги и искам да го споделя с Вас, за да не минавате по моя път.
Темата е продължение на: http://www.kia-bg.com/smf/index.php/topic,5597.0.html
В скобите, в заглавието на темата, искам да попитам админа, редно ли е да споделя сервиза в който започна сагата?
Значи появи се гадния шум, чуващ се около ангренажния капак. Свалих пистовия ремък, без промяна - веригите. В предишната тема на колегата, бях писал, че почти съм се навил сам да си я правя, но размислих, че ми по-изгодно да си ходя на работа и в някой сервиз да ми ги сменят. Звъннах в официалния сервиз -2000+ лв. Намерих друг сервиз "занимаващ се с корейски автомобили" и отидох. Цената която ми казаха и ме устройваше - 1100 лв. с вериги "HEPU". Попитах ги дали могат да ми извадят и една скъсана подгревна свещ - казаха добре - викаме си фирма. Също така се разбрахме да сменят ,маслото, тъй като се сваля и картера. Съответно цената набъбна до 1306 лв. След 3 дни ми се обадиха. отидох, запалиха я - работи супер добре и няма звука. Разплатихме се и си тръгнах и.....       на първия светофар, като спрях, усетих вибрация на празен ход. Паркирайки пред нас, изключих от директна и включих на паркинг, оборотите паднаха и вибрацията се усили. Позеленях от яд. На другия ден им се обадих и върнах колата. След 4 дни ми се обадиха, че не могат да установят проблема (като им казах, че нета е пълен с видеа и са объркали балансиращите валове) и са мерили компресията и на цилиндъра със скъсаната свещ, най вероятно електрода е паднал вътре, тъй като има компресия, но има и масло. След което ми поискаха още 140 лв. за фрезоване на  леглата и дюзите и нови дифтунги. Казах им повече да не пипат и днес отидох да си взема колата - тръгнах си, вече й мощност  няма. Върнах се - гледаха, дигностики слагаха - проблема остана. Както ме беше яд, така ме напуши смях. Сега имам вибрираща и скопена кола. Какво да правя според ВАС. Нямам време да я разглобявам. Лошото е, че ми харесваше колата, сега не смея да тръгна никъде с нея. Единственото, което ми идва на акълае е - Надин или Екометал, или да се направя на луд и да я пускам за продаване. Също така ако някой знае нормален майстор, който може да оправи нещата за нормални пари, ще се радвам да сподели. Колеги, внимавйте много при ремонта на автомобилите си, не са прости и се изисква опит и стаж. Поздрави. 
« Последна редакция: Май 26, 2021, 08:29:09 pm от hristian37 »
Кара Киа Соренто 2006, дизел

tosco

  • Spammer
  • *****
  • Публикации: 966
Казвай го кои са тезе мърлячи, трябва да се знае!!!

hristian37

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 170
  • Гр. София, кара Sorento 2006, 2.5 CRDI, AT
АУТО КОРЕЯ Сервиз
намиращи се в кв. Орландовци,  ул. Първа Българска армия 101, на ъгъла с ул. Знаме на труда.
Когато отидох там четох:
https://www.facebook.com/autokorea.bg/
Кара Киа Соренто 2006, дизел

hristian37

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 170
  • Гр. София, кара Sorento 2006, 2.5 CRDI, AT
Накрая в рамките на добрия тон се разделихме с препоръката от тях (сервиза) да се намеря диагностик, защото проблема, не бил във веригите, а в дюзи и комп.
Днес, разбира се за моя сметка, намерих такъв диагностик, тества, карахме, живи данни, грешки в двигателя, кутията, раздатката, егр и дебитомера няма. Тръгнала е дюзата на 4ти цилиндър, но налягането на рейла не пада, компа успява да компенсира. Заключението на диагностика, объркано газоразпределение, макар, че има датчик на единя вал и не го засича като проблем. Колата няма мощност, двигателя се развърта трудно и има твърда  работа на празен ход. Същевременно видях, че при рекламацията, не е свалян капака на горната верига......
Кара Киа Соренто 2006, дизел

rmk

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 1316
  • KIA Sportage III - D4HA
Ако смяташ, че проблемът е само в центровката има ли начин да се свали някой от капаците (примерно само горен) и от там да се видят белезите на валовете?
(предварително да кажа, че въобще не съм запознат с колата и двигателя за които става дума)

hristian37

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 170
  • Гр. София, кара Sorento 2006, 2.5 CRDI, AT
Това си мислех да направя, има белег на шайбата на коляновия вал, и отгоре на разпределителните. Но така, не решавам проблема с балансиращите валове, те са с друг капак и за тях се сваля предния диф, картера, радиатора и шайбата на коляновия вал. Звънях на разни други майстори, за тази процедура, искат 1300 - 1500 лв. само за труд.....Вчера, чистих ЕГР, сменях дебитомер, гледах за не закачени кабели - всичко е наред.. Разхода е сериозен - 17.5 л/ 100 км. - градско. Нещо сериозно е объркано в тази кола...
Кара Киа Соренто 2006, дизел

rmk

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 1316
  • KIA Sportage III - D4HA
Ако няма някакво "прозорче" или някакъв алтернативен начин да се видят белезите на балансиращите валове и си сигурен, че от там е проблемът не виждам какво можеш да правиш освен отваряне. Или сам, или ако е на сервиз задължително сглобяването пред теб за да знаеш какво е направено.
Не знам къде точно са разположени тези валове, но примерно да се махне пробката на картера и да се напъха ендоскоп или нещо подобно ?
Какъв е кодът на двигателя ?

hristian37

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 170
  • Гр. София, кара Sorento 2006, 2.5 CRDI, AT
D4CB. И за двата вала (балансиращи) има отвори за фиксиране - единя зад климатика, другия зад стойката на хидравликата. В събота ще почна от там. Обаче трябва да се свали горния капак, за да се гледат разпределителните валове. Всичко това е обяснено тук: https://www.youtube.com/watch?v=5eQ5o933Ncg
Кара Киа Соренто 2006, дизел

rmk

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 1316
  • KIA Sportage III - D4HA
Уау, доста впечатляващ двигател. 4 цилиндъра и 3 вериги :)
Наистина около 6:18 на филмчето се вижда как премести фиксатора от единия балансиращ вал на другия.
Може би ще успееш да разбереш дали проблемът е в тези валове само със сваляне на първия капак за да докараш двигателя на белези.
Обаче колко работа е. После трябва почистване на капака, нов силикон...

hristian37

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 170
  • Гр. София, кара Sorento 2006, 2.5 CRDI, AT
Уау, доста впечатляващ двигател. 4 цилиндъра и 3 вериги :)
Наистина около 6:18 на филмчето се вижда как премести фиксатора от единия балансиращ вал на другия.
Може би ще успееш да разбереш дали проблемът е в тези валове само със сваляне на първия капак за да докараш двигателя на белези.
Обаче колко работа е. После трябва почистване на капака, нов силикон...
Пълно щастие няма.... Друга мисъл ме вълнува, ако балансиращите валове са добре, КВ може да е завъртян на 180 градуса и зацепен. Това, обаче незнам как ще се отрази на датчика на КВ, монтиран на маховика и минаващ, веднъж на 360 градуса???? Иначе на фона на сваляне на предния капак е нищо - при смяна на веригите, се откача предния диф, сваля се радиатора, картера, 3 бр. ангренажни капаци - 100 болта. Иначе странно конструктивно решение от корейците. Проблемът е, колкото по- малко цилиндри, толкова повече вибрации и си ги обрали с балансиращи валове. Ако го бяха направили редови шестак или V6, нямаше да има нужда от тези валове. Обаче им се е получило, преди интервенцията, страшно ме кефеше дизела - никакви вибрация, само минимално притрисане при гасене.....   Ако бяха направили и отвор за фиксиране на маховика, за отвиване на шайбата на КВ.......
« Последна редакция: Май 31, 2021, 10:38:30 pm от hristian37 »
Кара Киа Соренто 2006, дизел

rmk

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 1316
  • KIA Sportage III - D4HA
Колега, какво стана с твоята кола ?

hristian37

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 170
  • Гр. София, кара Sorento 2006, 2.5 CRDI, AT
Към момента - нищо. Писах до КЗП, обадиха ми се за да им изпратя документи от диагностика, тъй като от сервиза ме били пратили на "специализирана" диагностика. Пратих им снимки от програмата на КИА/Хюндай и засега чакам (май от умрял писмо). Единственото което правих е - сложих бустметър за да изолирам проблема с турбото и катализатора - работят.
https://www.youtube.com/watch?v=Ww-y6DeZpWU
Кара Киа Соренто 2006, дизел

autokorea

  • Новак
  • *
  • Публикации: 6
Ние сме въпросните хубавци, никой не е застрахован от грешки, но всички външни белези от работата на колата не говорят за проблем с ангренажа. Идеята да отидете на диагностика бе да изключим проблеми с горивната или изпускателна система. Ако няма проблеми с тях разбира се че ще отворим отново газоразпределението и ще проверим отново белезите. Може да го направим пред вас. Ако сме сгрешили разбира се че ще ви поемем диагностиката и ще ви компенсираме по някъкъв начин. Ако всичко е наред с веригите и ако диагностиката не показва проблем с горивоподаването то ще търсим механичен проблем.

hristian37

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 170
  • Гр. София, кара Sorento 2006, 2.5 CRDI, AT
Ние сме въпросните хубавци, никой не е застрахован от грешки, но всички външни белези от работата на колата не говорят за проблем с ангренажа. Идеята да отидете на диагностика бе да изключим проблеми с горивната или изпускателна система. Ако няма проблеми с тях разбира се че ще отворим отново газоразпределението и ще проверим отново белезите. Може да го направим пред вас. Ако сме сгрешили разбира се че ще ви поемем диагностиката и ще ви компенсираме по някъкъв начин. Ако всичко е наред с веригите и ако диагностиката не показва проблем с горивоподаването то ще търсим механичен проблем.

Мисля, че като Ви я върнах за вибрациите, от ангренажа трябваше да почнете, защото както обясних преди това и за да ми направи такова впечатление, явно не е била така.
Миналият уикенд, ми се наложи да пътувам до провинцията по АМ "Хемус" - колата повече от 120 км/ч, не може да вдигне, дори на четвърта.
Ходих на двама диагностика, първият я тества със софта и харда на КИА/Хюндай, а вторият с БОШ. Заключението им е,че е тръгнала дюзата на 4ти цилиндър, но все още компютърът я компенсира. Не губи налягане в рейла , при пълна газ - налягането е точно колкото трябва да бъде според програмата. Посъветваха ме да меря налягането на турбото, тъй като колата няма МАП. Купих си бустметър, монтирах го на колектора - при пълна газ - 1.2 бара. Грешки в компа на двигателя, кутията,раздатката, АБС и климатроника няма..
Клип с бустметъра: https://www.youtube.com/watch?v=Ww-y6DeZpWU
« Последна редакция: Юни 24, 2021, 08:53:20 pm от hristian37 »
Кара Киа Соренто 2006, дизел

hristian37

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 170
  • Гр. София, кара Sorento 2006, 2.5 CRDI, AT
Да ъпдейтна темата, за да не остане като другите - преди около месец свалих горния капак и по белезите на КВ и двата балансиращи вала, пре-зацепих горната верига. Минах 2 500 км. до морето, планината, провинцията и ако това е вървежа на 140 кс. Соренто - https://www.youtube.com/watch?v=XmuEjpmxIuM
съм го постигнал. Всичките тези км. съм ги минал с куфар отгоре и ми даде разход 8.7 л/100 км., извън градско. Повечето време карах с 120 км/ч. на автопилот. Вдигнах няколко пъти по АМ Тракия 160 км/ч., като предполагам и още можеше (но бавно), но много свистеше куфара. Разход на масло няма. Учудва ме, че двигателят е доста тих, сравнение с преди. Предполагам е заради новите дифтунги на дюзите. Но, пак ми се струва, че преди замяната на веригите вървеше по-вече и ускоряваше по-бързо. В момента е точно като на видеото. Последният тест беше изкачване на Витиня, посока към София, газ до дупка, аз жената, двете деца и 3 сака. 130.км/ч. на баира.
« Последна редакция: Август 10, 2021, 08:43:50 pm от hristian37 »
Кара Киа Соренто 2006, дизел