Автор Тема: Проблем със запалване  (Прочетена 16561 пъти)

ger4o

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 62
Re: Проблем със запалване
« Отговор #30 -: Май 05, 2022, 09:01:31 am »
Колеги аз процедирам по следния начин вече 8г.:Газовата ми е Ланди ренцо ,без профилактика и допълнителни настройки само филтърчето сменям със смяната на маслото, бутилка 30л. С тази газ карам 3 седмици до работа и обратно , и една седмица карам на бензин. И разбира се на магистрала също я продухвам на бензин!

Ivcho_86

  • Новак
  • *
  • Публикации: 5
Re: Проблем със запалване
« Отговор #31 -: Юни 15, 2022, 01:53:19 pm »
Здравейте,
аз също от скоро съм със сиид 1,4 109к.с. ръчка с АГУ, който палеше от 3то - 4то завъртане. Освен това на студен мотор при рязко подаване на газ падаха оборотите НО когато достигне 30/40г и обърне на газ и ни лук яла ни лук мирисала

Още по пътя от Пловдив към Русе се обади за сензор на коляновия вал и го смених на 3тия ден!

За момента мисля че  по двата проблема се движа в правилна посока, като извърших следните неща:
1.  Първата ми работа беше да смъкна инжекторите и директно на чистене и стенд - лично соях и гледах на стенда какви струи излизаха преди и след чистене. Резултата беше положителен -  започна да пали малко по лесно, провалите на оббороти станаха малко по-малки.
2. Смяна на свещи с нови - резултат положителен  и по двата проблема, подобри се и паленето и провалите на обороти намаляха още.
3. Прегледах бобините 1 бош, 2 делфита и 1 оригиналана - на оригиналната останала видях нацепения маншон и я смених - резултат пак положителен
5. Започнах да мисля че имам проблем в таралежа - защото винаги като пали, пали като се откажа да въртя и пусна ключа! Сега завъртам колкото да се чуе статера и пускам. Пали доста по добре , провалите си ги имам но не са така резки.
6. гледах живите данни на МАП, ТПС и темепературните сензори на интейка и охл.течност по диагностиката се движат в норми, НО тези дни остана и да им меря стойностите с мултицед за да видя дали съвпадат със еталонните по литературата

Планирани дейности:
1. Без да проверявам дали работи или не, направо си поръчах клапан за парите от резервоара- чакам го да дойде
2. Без да проверявам дали работи или не,направо си поръчах клапан за картена вентилация   - чакам го да дойде
3. чистене дросел и ст.мотор
4. проверка за засмукване на въздух след МАП-а   (направих си примитивен парогенератор)  - не намерих, но чувам съскане и ще се мъча още в близките седмици
5. проверка за изпускаща рейка на газта
6. проверка на изпарител - да не би да има спукана мембрана и през маркучето за вакуум да пуска газ.   - !!! ДА, ТУК БЕШЕ ПРОБЛЕМА С МОЕТО ТРУДНО ПАЛЕНЕ !!!
7. проверка за налягането на горивото при различни режими на двгателя - да видим как са филтър/помпа/ обр. клапан
8. проверка на ключа на разпределитенлия вал на валтроника


Четох темата до тук и искам да споделя моето мнение:

   Аз не вярвам проблема да е в дългите нито късите корекции -   сутрин сядам пускам живите данни, гледам корекция нула въртях ли въртях .......

   Слклонен бях да вярвам че инжекторите не държат налягне - на стенда видях че държат до 4 а работното е 3,5

   Днес четох в една клинга че тези сиидове имат режим / не знам как е точно думата на български / ПРОДУВКА   / да се продухат цилиндрите преди палене - което се изпълнявало по следния начин - сядаме, даваме газ до упора и тогава въртим. после пускаме газта и въртим за палене! Днес ще го пробвам това .

   Няма как горивото да се въща само в резервоара, ако клапана за налягане работи добре /нашите сиидове са с една горивна линия - няма подаваща, връщаща/ Има незатварящи инжектори но те пикаят горивото в цилиндрите докато падне налягането.

   Няма логика нивото на горивото да е проблем за паленето ОСВЕН ако някой от 3те опръстена в кошницата не изпуска / смуче въздух (на един приятел направо му се откачи единия маркуч вътре в кошницата)

    Аз тая работа няма да я оставя така, докато не намеря проблема няма да спра да го търся!
« Последна редакция: Юни 27, 2022, 10:38:34 am от Ivcho_86 »

Боби61

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 81
Re: Проблем със запалване
« Отговор #32 -: Юни 16, 2022, 12:59:28 pm »
Успех колега!
При мен проблема почти изчезна откакто започнах да зареждам бензин 95 по малко и често.
Като светне лампата, сипвам по 5-6 литра.
Сега рядко пали от втория път и почти винаги от първия.
Kia Cee'd SW I (facelift 2009) 1.4, 109 Hp Bifuel

Ivcho_86

  • Новак
  • *
  • Публикации: 5
Re: Проблем със запалване
« Отговор #33 -: Юни 17, 2022, 04:59:29 pm »
Здравей колега,
да ти кажа на 100 места четох тва за пресния бензин ама... няма никаква логика, освен ако клапана за бензиновите пари не стои отворен и да изветря по бързо ........

От гормия пост:

 3 дена карах с празна бутилка, и колата започна да пали докато я чукна, и ме навежда мисълта да се насоча към клапан, изпарител, рейка. Явно нящо я боха с газчица докато стои.

Ivcho_86

  • Новак
  • *
  • Публикации: 5
Re: Проблем със запалване
« Отговор #34 -: Юни 18, 2022, 08:38:47 pm »
Здравейте, днес търси изтичане на вакуум, или по точно смучене на въздух след МАП-а. Открих само че ми блъска яко газ в колектора, от маркуча за вакуум на изпарителя. Явно за това като работи на място ми бие грешка за богата смес. Като го сменя с нов ще пиша какъв е резултата.

Боби61

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 81
Re: Проблем със запалване
« Отговор #35 -: Юни 19, 2022, 01:04:21 pm »
Преди две години ми светна чека като на теб и се оказа скъсано платно на изпарителя.
Смених целия изпарител за 200 лева, и от тогава чека не е светкал.
Kia Cee'd SW I (facelift 2009) 1.4, 109 Hp Bifuel

Ivcho_86

  • Новак
  • *
  • Публикации: 5
Re: Проблем със запалване
« Отговор #36 -: Юни 27, 2022, 10:35:35 am »
Здравейте, смених платното от ремонтния комплект и проблема с паленето изчезна!

Остана да реша проблема с припадането на обороти и неискането да върви при студен старт на бензин. После като обърне на газ всичко е ток и жица.  На загрял мотор няма проблеми. Вчера говорих с един познат от голям реномиран сервиз, който ми каза да не си играя да чистя инжекторите а направо да ги сменям!
« Последна редакция: Юни 27, 2022, 10:39:26 am от Ivcho_86 »

Ivcho_86

  • Новак
  • *
  • Публикации: 5
Re: Проблем със запалване
« Отговор #37 -: Август 23, 2022, 02:12:11 pm »
След много каране и опити с различни нива на гориво в резервоара се оказа че аз също се спадам в групата на колегите, които имат проблем с колите си при студен старт АКО нивото на горивото е под 1/4 резервоар. Колкото по-надолу пада стрелката, толкова по-зле става.  Тъй че в най-близко бъдеще /дано да е преди зимата/ ще смъкна резервоара да го почистя и да сменя горивните филтри заедно със опръстените в кошницата. М*ма й, падне ли под 1/4 бензин започва да се такова, катър катър, докато ги нареди 4те, после чакам щот ако й подам газ или ще угасне ,или пак ще ги реди 4те цилиндъра още 5 10 секунди, и така докато обърна на газ ......... станах за смях на съседите пред блока. 5 години им обяснявам да си купуват Хонди за да нямат проблеми и ей ма ся, на с КИА-та  сутрин /катакатър катакатър/ да се червя докато ме питат къде е хондата и какво стана са нея.....

Ся поне пали след смяната на платното  :)

Боби61

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 81
Re: Проблем със запалване
« Отговор #38 -: Август 27, 2022, 07:43:08 pm »
Пробвай първото въртене да е с пълна газ.
На второто трябва да запали веднага.
Изглежда, че като постои малко повече се събира газ в смукателните колектори.
Kia Cee'd SW I (facelift 2009) 1.4, 109 Hp Bifuel

Боби61

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 81
Re: Проблем със запалване
« Отговор #39 -: Август 27, 2022, 07:44:59 pm »
Това с нивото в резервоара и при мен го има и нямам обяснение...
Kia Cee'd SW I (facelift 2009) 1.4, 109 Hp Bifuel

chemiliq

  • Новак
  • *
  • Публикации: 22
  • Kia Cee'd wagon 2009 G4FA
Re: Проблем със запалване
« Отговор #40 -: Април 01, 2023, 05:33:29 pm »
Да се включа отново в темата. Около 3 години се мъчех с трудното палене. Преди 3 месеца газаджията ми каза, че съм за смяна на изпарител(закъсани платна). Сега колата пали без да се замисля. Независимо от условията студено време, малко бензин. Така, че проверете и това.
Преди това бях запушил отвеждането на изпаренията от резервоара. Нямаше ефект, ама вече нищо не пипам  :-*

Боби61

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 81
Re: Проблем със запалване
« Отговор #41 -: Април 03, 2023, 12:35:52 pm »
На мен при скъсано платно ми светна чека за богата смес и смених целия изпарител.
Сигурен съм, че ако продължиш да проветряваш резервоара, пак ще започнат проблемите със студения старт.
Kia Cee'd SW I (facelift 2009) 1.4, 109 Hp Bifuel

Бат Герги

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 159
  • Kia ceed jd 1.6 crdi
Re: Проблем със запалване
« Отговор #42 -: Май 02, 2023, 11:32:37 am »
А пробвахте  ли да замените клапана за изпаренията от резервоара. https://youtu.be/LCwACIdZBf4. Пробвайте преди стартиране да отворите дросела (натиснете педала на газта ) или свалете капака на филтъра и го оставете отворен за няколко минути.През това време парите от бензина ще се изпари и ще можете да стартирате нормално двигателя.
« Последна редакция: Май 02, 2023, 12:11:53 pm от Бат Герги »

Боби61

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 81
Re: Проблем със запалване
« Отговор #43 -: Май 02, 2023, 12:39:25 pm »
Проблема идва с влошаването качеството на бензина с времето от постоянното му изветряване.
Този клапан се отваря при работещ двигател и постоянно сменя въздуха в резервоара.
Аз забравих за този проблем откакто го изключих и слагам добавка за консервиране на горивото.
Бензина ми е от септември миналата година малко над нулата и си паля от първия път.
Kia Cee'd SW I (facelift 2009) 1.4, 109 Hp Bifuel

Бат Герги

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 159
  • Kia ceed jd 1.6 crdi
Re: Проблем със запалване
« Отговор #44 -: Май 02, 2023, 01:52:10 pm »
Проблема идва с влошаването качеството на бензина с времето от постоянното му изветряване.
Този клапан се отваря при работещ двигател и постоянно сменя въздуха в резервоара.
Аз забравих за този проблем откакто го изключих и слагам добавка за консервиране на горивото.
Бензина ми е от септември миналата година малко над нулата и си паля от първия път.
При теб сигурно е бил останал в постоянно отворено положение. Ако пък е останал затворен се получава вакуум в резервоара и при отваряне на капачката се чува съскащ звук
« Последна редакция: Май 02, 2023, 02:01:38 pm от Бат Герги »