Автор Тема: DPF регенерация  (Прочетена 34025 пъти)

gore

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 143
  • 2014 Kia Carens RP Style, 1.7 CRDi, 136hp D4FD
Re: DPF регенерация
« Отговор #90 -: Февруари 19, 2025, 06:49:11 pm »
Няма да я мисля. Евентуално преди технически преглед ще се пуска регенерация, ако има нужда, и така.

Ето differential pressure, при 800 оборота:



При 3000 оборота:




Бат Герги

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 296
  • Kia ceed jd 1.6 crdi
Re: DPF регенерация
« Отговор #91 -: Февруари 19, 2025, 07:12:21 pm »
Това ми изглежда като почти запушен dpf, поне според моите представи. Би трябвало да показва 0 hpal на празен ход а при теб показва 3 hpal. Сензорът не трябва да има повече от 1 волт (1000 mv) а прил теб показва малко повече , след това на 3000 оборота показва 1300 mv (1.3 v) нормалната стойност е до 1.2v  и налягането го отчита като 83hpla максимума е 100hpal. Това е над 20-25 грама сажди според мен.  Аз не съм майстор просто се опитвам да чета това онова,  най добре се консултирам с някой или го следи скоро ще мине ли регвнерация
« Последна редакция: Февруари 19, 2025, 07:21:00 pm от Бат Герги »

gore

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 143
  • 2014 Kia Carens RP Style, 1.7 CRDi, 136hp D4FD
Re: DPF регенерация
« Отговор #92 -: Февруари 19, 2025, 07:35:04 pm »
Показва 0 hpal на празен ход ама на ОБД рийдъра (vLinker MC). rofl
Утре пак ще погледна данните.

Впрочем, разработчиците на Car Scanner Pro са откликнали на молбата ми и вече има нов работещ профил за:
Kia carens/Rondo RP (2013-2014) 1.7crdi TCI

P.S.
В тази връзка, бих искал да помоля тези колеги, които ползват гореупоменатия двигател, да споделят в какъв интервал (км) се случва DPF регенерацията на техните автомобили.

Благодаря.
« Последна редакция: Февруари 23, 2025, 10:08:14 pm от gore »

Бат Герги

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 296
  • Kia ceed jd 1.6 crdi
Re: DPF регенерация
« Отговор #93 -: Февруари 19, 2025, 08:46:25 pm »
По всички ръководства максимума е 1000 км няма разлика  в различните модели двигатели. Така че следи  просто след още едни 500 километра дали ще е минала. Тия стойности може да ти ги показва защото в момента има доста сажди. Щом на празен ход е 0 е добре   ако като увеличаваш оборотите и се променя значи и сензорът на деференциално налягане си работи щото има и моменти седи все на една и съща стойност независимо от подаването  газ тогава може да е повреден. Твоя си отчита явно правилно. Но ако на презен ход отчита някакво налягане различно от 0  Тогава вече не e много добре.
« Последна редакция: Февруари 19, 2025, 08:55:01 pm от Бат Герги »

gore

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 143
  • 2014 Kia Carens RP Style, 1.7 CRDi, 136hp D4FD
Re: DPF регенерация
« Отговор #94 -: Март 03, 2025, 04:52:03 pm »
Мина 1100 км. и упорито отказва да регенерира.
На празен ход отчита 5 hPa, a на 3000 оборота - 120 hPa.
Преди седница отчиташе Soot level 40 g.
Два дни (200 км) след това - 29 g.  :o

Бат Герги

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 296
  • Kia ceed jd 1.6 crdi
Re: DPF регенерация
« Отговор #95 -: Март 03, 2025, 04:55:34 pm »
Ти сигурен ли си че подгревни свещи и температурните ти датчици  на dpf работят нормално това въобще не е нормална ситуация. Според мен нещо не иска да докара нормалната температура около 600 градуса че да се изчисти напълно dpf. На място с принудителна регенерация какво ти показва  всичко минава ли си там без проблем. Можеш ли да си  запишеш какви данни дава от сензорите за температура от dpf  по време на шофиране  например мисля че при 100 градуса  показват около 3.5v при 600 градуса трябва да е около 0.5v , че в принудителната регенерация мисля че само една температура се показва не и на двата сензора(горен и долен) на dpf . Мисля че само този които е на турбото отчита и показва в раздела на принудителна регенерация ама не съм сигурен за твоя мотор .
« Последна редакция: Март 03, 2025, 06:39:28 pm от Бат Герги »

gore

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 143
  • 2014 Kia Carens RP Style, 1.7 CRDi, 136hp D4FD
Re: DPF регенерация
« Отговор #96 -: Март 03, 2025, 07:40:30 pm »
Ти сигурен ли си че подгревни свещи и температурните ти датчици  на dpf работят нормално това въобще не е нормална ситуация. Според мен нещо не иска да докара нормалната температура около 600 градуса че да се изчисти напълно dpf.
Не съм сигурен. Ако не работят свещите, не би ли трябвало да имам проблем с паленето сутрин или при студен мотор. Колата пали от раз.
Температурата (Exhaust gas temperature before DPF) следях, по едно време, с Car Scaner Pro и тя се променяше плавно, в зависимост от оборотите и натоварването на мотора.
Помня, че около 250 градуса стигаше при околко 3000 оборота, но така и не можах да видя заветните 600 градуса.

На място с принудителна регенерация какво ти показва  всичко минава ли си там без проблем.
Да, няма проблем.
Температурата (пак Exhaust gas temperature before DPF) плавно расте до около 650 градуса, и след регенерацията (10- 15 мин.) плавно спадна до около 150 гр, като стойността на сажди се променя постъпателно надолу.

Можеш ли да си  запишеш какви данни дава от сензорите за температура от dpf  по време на шофиране  например мисля че при 100 градуса  показват около 3.5v при 600 градуса трябва да е около 0.5v , че в принудителната регенерация мисля че само една температура се показва не и на двата сензора(горен и долен) на dpf . Мисля че само този които е на турбото отчита и показва в раздела на принудителна регенерация ама не съм сигурен за твоя мотор .
Ще погледна утре.

Това се вижда в менюто по време на принудителната регенерация:


Впрочем, споменаха ми, че след принудителна дпф регенерация трябвало да се сменя маслото.
Това така ли е?

Бат Герги

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 296
  • Kia ceed jd 1.6 crdi
Re: DPF регенерация
« Отговор #97 -: Март 03, 2025, 08:32:56 pm »
Ми да и при мен е така в раздела на регенерацията Показва само сензора  преди dpf  демек горният. До сега не съм правил принудителна но в ръководството никъде не пише да се сменя масло след процедурата. Вече ако не е минавала и се дигнало маслото със сигурност трябва да го смениш преди да тръгнеш да правиш тия неща. Но според мен проследи  когато  тръгнеш по продължително тия два сензора за температурата преди и след dpf  би трябвало да показват напрежения в живи данни на двигателя да видиш до какви напреженията и температури достигат. Според мен се консултира с някой майстор, не знам колко с скъпи тия тем сензори да ги смениш за проба. И то не тоя дето е от горе а долният
« Последна редакция: Март 03, 2025, 08:36:51 pm от Бат Герги »

gore

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 143
  • 2014 Kia Carens RP Style, 1.7 CRDi, 136hp D4FD
Re: DPF регенерация
« Отговор #98 -: Март 06, 2025, 06:56:02 pm »
Разгеле, на около 1300км стана пасивна регенерация.
На един междуселски баир, с няма и 60км/ч леко придърпа и замириса на прегоряло. ;D

Бат Герги

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 296
  • Kia ceed jd 1.6 crdi
Re: DPF регенерация
« Отговор #99 -: Март 06, 2025, 07:30:47 pm »
Е къ така замирисало , карай товага стига я мисли тая регенерация

gore

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 143
  • 2014 Kia Carens RP Style, 1.7 CRDi, 136hp D4FD
Re: DPF регенерация
« Отговор #100 -: Март 07, 2025, 05:55:30 pm »
Е къ така замирисало

Замириса, щото бях свалил джама да влезе свежо, а то смрад нахълта.
Ама и от кога я дебна тая смрад...

Бат Герги

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 296
  • Kia ceed jd 1.6 crdi
Re: DPF регенерация
« Отговор #101 -: Март 08, 2025, 04:07:31 pm »
Ето стойности от моя dpf. Това е след запалване на място  и при подаване на газ пак на място до 3600 оборота, сажди те са около 5 g, регенерация прави на всеки 400-600 км но не съм записал температурата когато е 300 градуса и повече какво напрежение записва вторият температурен сензор  но би трябвало да е около 1.5v  a при 600 градуса около 0.5 v. А това са показанията на празен ход на сензорите за 1.6 за 1.7  го дават същото. Така може да се проверят има и спецификация какво съпротивление имат при различна температура ако ти трябва спецификацията ще я кача и не я https://youtu.be/CcEcB-mDag0?si=xrBF7Tt3l5N8HTuV
« Последна редакция: Март 08, 2025, 04:20:40 pm от Бат Герги »

gore

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 143
  • 2014 Kia Carens RP Style, 1.7 CRDi, 136hp D4FD
Re: DPF регенерация
« Отговор #102 -: Март 15, 2025, 06:35:22 pm »
...какво напрежение записва вторият температурен сензор  но би трябвало да е около 1.5v  a при 600 градуса около 0.5 v. А това са показанията на празен ход на сензорите за 1.6 за 1.7  го дават същото.

Не можах да проверя какви стойности показва този exhaust temperature sensor 2 на други колеги, със същия мотор.

Къде ли в цялата плетеница е буксата на въпросния сензор, за да я пръсна с малко контактен спрей:







« Последна редакция: Март 15, 2025, 06:44:05 pm от gore »

Бат Герги

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 296
  • Kia ceed jd 1.6 crdi
Re: DPF регенерация
« Отговор #103 -: Март 15, 2025, 09:17:19 pm »
Ама с пръскане в буксата какво ще постигнеш може самите сензори да са с променени съпротивления от доста работа  може да пробваш да ги разкачиш от буксите и да ги измериш с мултицет на съпротивление. Ще погледна на моя мотор 1.6 къде точно е буксата  но там някъде е около буксата заподгрева.
« Последна редакция: Март 15, 2025, 09:19:43 pm от Бат Герги »

gore

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 143
  • 2014 Kia Carens RP Style, 1.7 CRDi, 136hp D4FD
Re: DPF регенерация
« Отговор #104 -: Март 15, 2025, 09:29:30 pm »
Поне да изключа евентуални проблеми при буксата.
Намерих буксата.
При разкачена букса показието за сензора е 5V а за exhaust gas temperature value pre particulate filter e 555 градуса.
Това нормално ли е?