Автор Тема: KIA SORENTO 2.5 CRDI EX 2007 - 170 ks. - въпрос за 4х4 и поддръжка  (Прочетена 2381 пъти)

NDichev

  • Новак
  • *
  • Публикации: 2
  • KIA SORENTO 2.5 CRDI 170HP JAN-2007
Здравейте,

Преди 3 дена си взех киа, закарах я в сервиз колос за смяна масла - ДВГ,диферениали, раздатка, скорости(опресняване) и тук там някой тампон..
уж пълно обслужване ... За сега върви и вози много приятно поне 1-те 500км . :)

Имам няколко въпроса за 4х4:
- на бутона има 2 степени ауто и low4x4 , постоянно зацепена ли се води или при нужда включва заден/преден мост .
- това нещо дали има шанс да има блокировка на диференциала , или щом нямам бутон lock - е без блокажи.
- става ли за леки горски разходки без напъване и баири ?

Относно мотора :
- на колко км е хубаво да се сменя вергата , има ли индикация когато стане за смяна или директно се къса и отива за основен ремонт ?
- пистовият ремък на колко км. е удачно да се сменя ?
-четох някъде че този мотор има проблем с мазането , сложили са ми масло корейско hundai ДПФ - 5W30, казаха че на 15 000 се сменя , но повече от 10к несмятам да го мъча ...
- нафта за сега само от еко + малко бардал за всеки случай :).
- някакви слаби места за които да обръщам повече внимание ?

относно окачване :
- има ли под кормилната рейка демпферен амортисьор - който спомага де се лашка много при неравности (при рекстън-а има, даже и на ц-клас на мерцедес има :) )
- е ли необходимо долълнително подсилване на окачването или и така си е достатъчно здраво .
« Последна редакция: Октомври 24, 2021, 09:18:45 pm от NDichev »

hristian37

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 170
  • Гр. София, кара Sorento 2006, 2.5 CRDI, AT
Re: KIA SORENTO 2.5 CRDI EX 2007 - 170 ks. - въпрос за 4х4 и поддръжка
« Отговор #1 -: Октомври 25, 2021, 09:04:21 pm »
Здравей, колега и честита покупка с пожелания за много безаварийни километри.
- ти си с електронна раздатка, която е с основен заден мост и при нужда си включва предния, като съотношението става до 50:50.
- блокажи на диференциалите няма, но някои са със заден LSD диференциал.
- при включване на бавните се блокира муфата и си 4х4 постоянно
- проблеми създава раздатката, дано да ги нямаш, защото и там искат над 1500 лв. за ремонт
- веригите се сменяват като се разтракат - ще ги чуеш. В сервиза които си ходил искат 2000 + лв. за смяната им.
- няма амортесьор на рейката.
-  маслото е това което си сложил,
- провери дюзите и подгревните свещи
- перфектно се държи за лека разходка в сняг или на риболов.
- окачването си е перфектно, най се прецакват тампоните на стабилизиращите щанги.
- проблемите се дюзи и общо взето двигателят е труден за ремонт.
- не е състезателен автомобил, но до 170 км/ч. вдига.
- клати се, все пак е с доста големи гуми, ако искаш повече стабилност - голяма джанта и малка гума.

Кара Киа Соренто 2006, дизел

NDichev

  • Новак
  • *
  • Публикации: 2
  • KIA SORENTO 2.5 CRDI 170HP JAN-2007
Re: KIA SORENTO 2.5 CRDI EX 2007 - 170 ks. - въпрос за 4х4 и поддръжка
« Отговор #2 -: Октомври 26, 2021, 08:48:54 am »
Привет!

Благодаря за изчерпателният отговор , това с диференциала ще го проверя .
Колкото до работата на мотора в сервиза казаха, че е наред . - дано е на късмет :)


hristian37

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 170
  • Гр. София, кара Sorento 2006, 2.5 CRDI, AT
Re: KIA SORENTO 2.5 CRDI EX 2007 - 170 ks. - въпрос за 4х4 и поддръжка
« Отговор #3 -: Октомври 26, 2021, 09:26:23 pm »
При мене е LSD и зимата се  пързалях по бордюра в опит да паркирам перпендикулярно назад.
След което на 90 градусов завой (на сняг) тръгнах с повече газ и се завъртях, като с жигула.
Кара Киа Соренто 2006, дизел

hristian37

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 170
  • Гр. София, кара Sorento 2006, 2.5 CRDI, AT
Re: KIA SORENTO 2.5 CRDI EX 2007 - 170 ks. - въпрос за 4х4 и поддръжка
« Отговор #4 -: Октомври 31, 2021, 08:14:35 pm »
Само да вметна за веригите, те са три на брой и се сменяват комплект. Комплектите започват от 400 лв. и стигат до "оригинални" 1200 лв.
Кара Киа Соренто 2006, дизел