Автор Тема: Близки срещи от 3-ти вид с GPF  (Прочетена 1394 пъти)

mancho

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 96
Близки срещи от 3-ти вид с GPF
« -: Април 24, 2022, 07:07:49 pm »
Здравейте, дойде време да се срещна със светещата предупредителна лампа на таблото за "проблеми с GPF". Колата се кара на къси разстояния градско - може би 3-4 пъти на седмица, но основния пробег до тук е извънградско. Колата е на около 35к. км. Решението - комбинация от инструкциите по книжка и съвета на колега от предишен пост за ППХ (принудителен празен ход). Така че - газ до ламарината на магистралата 3,500+ оборота) на 4-та, 5-та предавка, 3-4 малко по-дълги спускания на ППХ, и след 20-на мин. всичко изгасна. Успех на всички.
XCEED, 1.4 T-GDI, LX, MT

Telefunken

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 53
Re: Близки срещи от 3-ти вид с GPF
« Отговор #1 -: Април 25, 2022, 08:58:27 am »
OPF (Otto Particular Filter) не може да се почиства при движение на принудителен празен ход. По този начин е възможно да се прави само при DPF (Diesel Particular Filter).  Вероятно става въпрос за втора грешка в превода. Бензиновите двигатели вкарват въздух, пропорционално на отварянето на дросела. А той е затворен при ППХ. Почистването при OPF е ефективно при по-високи обороти и по-бедна горивна смес.

mancho

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 96
Re: Близки срещи от 3-ти вид с GPF
« Отговор #2 -: Април 25, 2022, 10:54:51 pm »
OPF (Otto Particular Filter) не може да се почиства при движение на принудителен празен ход. По този начин е възможно да се прави само при DPF (Diesel Particular Filter).  Вероятно става въпрос за втора грешка в превода. Бензиновите двигатели вкарват въздух, пропорционално на отварянето на дросела. А той е затворен при ППХ. Почистването при OPF е ефективно при по-високи обороти и по-бедна горивна смес.
Здравей, благодаря за уточнението, аз от ДВГ не разбирам, и съм шАфьор-любител. Ръководех се от книжката и от този пост:

"Под принудителен празен ход обикновено се разбира, когогато се пуска колата по инерция, но не е на свободна предавка, а е на скорост. Двигателя се движи принудително от инерцията на колата през трансмисията. При тази ситуация, ако оборотите са над 1500, ECU спира горивоподаването към двигателя(изключва дюзите) и през цилиндрите минава чист атмосферен въздух, без да има горене. Точно тогава регенерира GPF филтъра, където изгарянето на саждите става чрез запалването им с малко бензин. Понеже за ефективно изгаряне на бензина е нужен повече кислород, а в отработените газове няма достатъчно, когато има горене в цилиндрите, то регенерирането се извършва само в режим на ППХ.".

Кое как е точно ще оставя на запознатите. Това, което описах доведе до "загасване" на лампата, което за мен е повече от отличен резултат ;-).
« Последна редакция: Април 25, 2022, 10:58:08 pm от mancho »
XCEED, 1.4 T-GDI, LX, MT

rmk

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 1316
  • KIA Sportage III - D4HA
Re: Близки срещи от 3-ти вид с GPF
« Отговор #3 -: Април 26, 2022, 11:05:32 am »
При ППХ няма как дроселът да е "затворен" (напълно), защото в този момент в двигателя ще се образува такъв вакуум, че колата ще спре движението си почти веднага - все едно си натиснал спирачката доста силно. От опит знаем, че "спирането на скорост" не е чак толкова драматично, а по-скоро е бавно и постепенно спиране. По-скоро при ППХ бих описал дросела като "притворен" и това спомага да влиза малко въздух и може би да се задейства изгарянето на саждите или там каквото изгаря.

Telefunken

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 53
Re: Близки срещи от 3-ти вид с GPF
« Отговор #4 -: Април 26, 2022, 11:17:06 am »
При бензиновите двигатели дроселът е почти напълно затворен при ППХ. Пропуска много малко количество въздух, което да гарантира непълно горене на около 700 милилитра, до литър гориво на час. Няма как да се гарантира горене в OPF, а само тлеене. Почистването става при движение на по-високи обороти, с по-бедна горивна смес, когато влиза повече въздух.