Добре Дошли във Форума
Здравейте, бъдещи колеги! През последния месец прегледах няколко модела и марки и се спрях на Kia Sportage GT Line 1.6T HPE MHEV 4WD. След среща с дилъра ми обявиха 270 дни срок, което като гледам си е реално време, предвид че много от вас чакате даже и повече.. Въпросът ми е дали сте попадали на тази обява, защото цените са идентични с тези в КИА и имат и налични даже? Как мислите?https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=21655046918714002&pnlink=21658432124784718
При положение, че в цял свят се чака по година и нагоре за доставка от официални носители, едва ли има някой, който може да я докара за по-малко. Смятам, че тук уловката е или стар автомобил, или далавера за ваша сметка. Не се връзвайте на измислени вносители
Паралелен внос на автомобили извън официалните канали определено е против политиката на която и да е фирма.
Не съм съгласен. Свободното движение на стоки е основен принцип на ЕС. Явно КМБ не могат да защитават интересите на клиентите си и собствените си, затова някой е намерил ниша.
Цитат на: djibri в Май 26, 2023, 09:55:07 pmНе съм съгласен. Свободното движение на стоки е основен принцип на ЕС. Явно КМБ не могат да защитават интересите на клиентите си и собствените си, затова някой е намерил ниша.Работил съм във фирма изнасяща дефицитна продукция предимно за Европа, но и в сравнително по-малки количества по целия свят. И мога да ви кажа от първа ръка какво ставаше с фирми, които купуваха от нас и се опитваха да продават на наши клиенти извън официалните канали. Просто, при следващо запитване те получаваха по-висока цена, отколкото тази на клиента на когото продаваха. (*)Не преставам да го казвам, проблемът не е в КИА България. Те могат да продадат повече, но продават толкова, колкото им дадат. При около 200+ коли на месец и опашка от стотици чакащи, , някой който продава 5-6 по паралелен внос не ги бърка. Ако обаче те имаха 200 коли на склад и някой внесеше даже 5-6 от Германия, щеше да бъде друго.Проблемът е в дефицита на стока, фирмата производител може да си позволи да продава на пазари, където получава по-висока печалба и да поддържа "присъствие" на пазари, които в момента не са важни за нея. Принципите на ЕС тук не важат (*) Edit: между другото, това работи и в другата посока. Ако фирмата има съглашение с търговец, той предоставя списък с негови клиенти и производителят не продава пряко на тези клиенти. Примерно, продаваме на търговеца стока при цена 100 единици, той я продава за 110 единици. Ако неговият клиент дойде пряко при производителя, той ще получи цена 110 единици. Така работи световната търговия.
Може да имат ексклузивните права за вноса на нови автомобили, но реално тези ги внасят "втора употреба", на 5км.. Определено си прав, че няма как от КМБ да са щастливи да поддържат гаранционно коли, които не са продали, но поне засега изглежда да го търпят.
Искат ли ти увеличение на цената?
Цитат на: cuam4o в Май 27, 2023, 09:18:37 pmТях гаранционното поддържане не ги бърка, то се плаща от КИА Европа, и сигурно се плаща добре. Това, което те могат да направят е да се обърнат към производителя "абе като как, аджеба, позволявате някой ни се меси в пазара?"Но ние сме прекалено малък пазар, та не вярвам да стане.До колкото ми е известно в Германия има много малки търговци на марката, така че всеки можа да си купи, от къде си поиска. Аз също обмислях този вариант, но ми се струва голяма хамалогия за човек, който няма опит- възстановяване на ДДС, транспорт… Иначе като цена излизаше 1:1, а взимаш колата веднага. А за тези от автокъщата- най-вероятно са им прибрали еко бонуса (ако има такъв) и стъпват на една идея по-добра цена, но най-важното е, че колата е тук.
Тях гаранционното поддържане не ги бърка, то се плаща от КИА Европа, и сигурно се плаща добре. Това, което те могат да направят е да се обърнат към производителя "абе като как, аджеба, позволявате някой ни се меси в пазара?"Но ние сме прекалено малък пазар, та не вярвам да стане.
До колкото ми е известно в Германия има много малки търговци на марката, така че всеки можа да си купи, от къде си поиска. Аз също обмислях този вариант, но ми се струва голяма хамалогия за човек, който няма опит- възстановяване на ДДС, транспорт… Иначе като цена излизаше 1:1, а взимаш колата веднага. А за тези от автокъщата- най-вероятно са им прибрали еко бонуса (ако има такъв) и стъпват на една идея по-добра цена, но най-важното е, че колата е тук.