Автор Тема: KIA Sportage 2.0 CRDI проблем с DPF  (Прочетена 33968 пъти)

Reo

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
KIA Sportage 2.0 CRDI проблем с DPF
« -: Юни 15, 2022, 09:37:24 am »
Здравейте,
Нуждая се от помощ за моята KIA Sporttage 2.0 CRDI 185 к.с. (2017 година). Преди месец ми светна индикатора за DPF филтъра и от тогава ходя по мъките. След много съвети на майстори направих следното:
1. Карах над 50 км при 2500-3000 оборота с надеждата да си направи регенерация сама, резултата беше неуспех.
2. Отидох в сервиз и ми пуснаха софтуерна регенерация - закачиха я на компютър, колата вдигна 640 градуса и завърши регенерацията успешно, при което диагностиката показа че филтъра е чист. След 10 км лампата светна отново.
3. Отидох в друг сервиз, там ми свалиха филтъра и го "измиха" на някаква голяма машина, специално за чистене на DPF, след което диагностиката пак показа че на практика е чист като нов. След 10-ина км, лампата отново ми светна.
Направо не знам какво да правя вече. Когато спра колата и гршката изчезва, но при всяко следващо каране след ок. 10-15 км. индикатора отново светва и ми изписва Check Exhaust System на таблото. Казват ми най-различни неща от различни места. Колата иначе върви перфектно, но съм притеснен от тези предупреждения и искам да я оправя най-сетне, само че намам наистина идея какво да предприема по-нататък. Моля ви ако можете да ми дадете някакъв съвет. Ще съм ви много благодарен.
« Последна редакция: Юни 15, 2022, 10:08:06 am от Reo »

Negodnika

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 64
Re: KIA Sportage 2.0 CRDI проблем с DPF
« Отговор #1 -: Юни 15, 2022, 02:12:57 pm »
EGR -а проверен ли е? Да не би да идва от там целия проблем. Имаи и едни тръбички на корпуса на самия DPF и там погледнете може да са се запушили и да се отчита различно налягане от нормалното в корпуса на филтъра, за да ти светва лампата за толкова кратко време след почистването на DPf-а. Друго не се сещам.

гатев

  • Новак
  • *
  • Публикации: 3
Re: KIA Sportage 2.0 CRDI проблем с DPF
« Отговор #2 -: Юли 02, 2022, 07:51:08 pm »
Здравей колега
Аз имам същият проблем със моя SPORTAGE
Вече два месеца ходя по мъките,Всичко се повтаря като при теб.И в KIA не са на ясно какво става.
Ако си решил проблема моля те помогни
АКО НЯКОЙ ДРУГ ИМА МНЕНИЕ ПИШЕТЕ МОЛЯ ВИ.

nastytuz

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
Re: KIA Sportage 2.0 CRDI проблем с DPF
« Отговор #3 -: Август 17, 2022, 06:47:48 pm »
Момчета,

Какво става оправихте ли си проблемите с ДПФ?
Свободата има...Собствен стил!

Plam_69

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 212
  • Sportage lll 2.0 4x4 CRDI AWD
Re: KIA Sportage 2.0 CRDI проблем с DPF
« Отговор #4 -: Август 18, 2022, 09:46:08 am »
Да решен е , колегата от Търговище му прочете софтуера аз го коригирах , премахнаха дпф физически и сега всичко е ок , надявам се - няма оплаквания.
« Последна редакция: Август 22, 2022, 10:22:12 am от Plam_69 »

гатев

  • Новак
  • *
  • Публикации: 3
Re: KIA Sportage 2.0 CRDI проблем с DPF
« Отговор #5 -: Септември 21, 2022, 06:59:32 pm »
Здравейте колеги
След дълги мъки разбрах какъв е проблема с DPF.
Елемента се отлепя от корпуса  и се пропускат газове които не минават през елемента.Датчиците отчитата че няма ефективност
на работата на DPF.Той не заапушен,регенерацията работи но минават газове извън елемента.
Три са начините за отстраняване на проблема.
    - премахмане механически.
    - подмяна с нов.
    - караш си така и не обръщаш внимание на лампата.
Аз избрах третия начин.Вече три месеца карам така и няма проблем.Еди път проверих дали няма друга грешка защото ако има друга грешка
няма да свети втора лампа.На следващият преглед ще видя в коя група ще ме сложат.

Plam_69

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 212
  • Sportage lll 2.0 4x4 CRDI AWD
Re: KIA Sportage 2.0 CRDI проблем с DPF
« Отговор #6 -: Септември 23, 2022, 04:45:26 pm »
Много ми е интересно как става това . Гърнето е валцовано и питата - DPF   е стегната с вата и не мърда няма как газовете да я заобикалят и да показва нулева стойност на диференциалното налягане , на всичко от горе ще дрънчи отвратително. Може и да си прав но аз докато не го видя с очите си и не си обесня причината не го вярвам , още повече че 90% от колите с отрязани дпфи с нулево диференциално налягане ( каквото се явява реално при теб )   също влизат в сервизен режим и не вървят както трябва , но щом те устройва карай .

гатев

  • Новак
  • *
  • Публикации: 3
Re: KIA Sportage 2.0 CRDI проблем с DPF
« Отговор #7 -: Септември 29, 2022, 09:54:58 am »
Здравейте
Два пъти съм чистил ДПФ машинно и от сервизите знам . че при някой случаи при чистене елемента се измества.
Моят филтър е на 150 000 хил. км исе получава изгаряне на част от ватата и пропуска сажди.
В авариен режим няма да влезе мотора.И сега лампата  светва след около 30-40 км и след спиране мотора гасне.
Това не е мое мнение.Събрал от сервиза който чисти ДПФ и от сервизните на КИА СОФИЯ. ДПФ-а подлежи на рекламация когато е на малко километри.На мен ми отказаха тъй като бях на 149 000 км.Няколко пъти съм я тествал с ОЕ-тестер и резултата е регенерацията си работи нормално.   Аз съм убеден вече в това както и в това че ДПФ-а ми е чист.

Plam_69

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 212
  • Sportage lll 2.0 4x4 CRDI AWD
Re: KIA Sportage 2.0 CRDI проблем с DPF
« Отговор #8 -: Септември 30, 2022, 10:07:55 am »
Възможно е това като се обясни точно . Важното е че виждаш точно от къде идва проблема. Аз се занимавам с автомобилна електроника от 22г и наблюденията ми относно тези системи е от самото им въвеждане . Стигнал съм до извода че един автомобил започне ли да си задръства филтъра няма спасение , гориш го, чистиш го, може и да изкара 2-3 хиляди някои и повече но това решава проблема. Моята е на 130000хил и досега не съм имал проблем (да чукам на дърво) .

cilieva

  • Новак
  • *
  • Публикации: 4
Re: KIA Sportage 2.0 CRDI проблем с DPF
« Отговор #9 -: Октомври 06, 2023, 11:52:48 am »
Здравейте, виждам, че в тази тема не е писано скоро, но аз имам гореописания проблем. Карам Sportage дизел 2000 куб. 2017г. от 3-4 месеца. Първият път, когато светна лампата за DPF не знаех каква е, карайки отбих и изгасих колата. След като запалих отново нямаше светеща лампа. Питах и ми казаха, че не е трябвало.Вече знаех, че трябва да карам на по-високи обороти ако светне отново. Това се случи месец по-късно. Шофирах дълго време, дори на спортен режим, но лапмата не гаснеше. Тъй като карам предимно градско, вече няколко пъти, когато имам дълго шофиране лампата светва и не угасва, независимо от карането, разстоянието и т.н. докато не загася колата, като в един от последните пъти светна и лампата за проверка на двигателя. Отидох в оторизиран сервиз на Киа, където направиха на място регенерация (е поне така казаха), тръгвайки от сервиза не светеше нищо нередно на таблото и след 6км. лампата светна отново. Върнах се, отново я закачиха, изчистиха, тръгнах и след 10км. светна, като засега поне, не свети лампата за двигателя(вероятно до време). Разговарях с тях и казаха, че има два варианта:
1. Премахване на DPF и изчистването му в компютъра на колата.
2. Смяна на DPF, което е значителна сума.
Изчетох всичко писано тук и в чужди сайтове за проверка на турбо система, смукателен коректор, ЕГР клапан, датчик - да се проверят ли?
Моля за съвет от изпатилите от вас в крайна сметка как да подходя! Предварително благодаря!

Бат Герги

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 208
  • Kia ceed jd 1.6 crdi
Re: KIA Sportage 2.0 CRDI проблем с DPF
« Отговор #10 -: Октомври 06, 2023, 12:20:58 pm »
Здравейте, виждам, че в тази тема не е писано скоро, но аз имам гореописания проблем. Карам Sportage дизел 2000 куб. 2017г. от 3-4 месеца. Първият път, когато светна лампата за DPF не знаех каква е, карайки отбих и изгасих колата. След като запалих отново нямаше светеща лампа. Питах и ми казаха, че не е трябвало.Вече знаех, че трябва да карам на по-високи обороти ако светне отново. Това се случи месец по-късно. Шофирах дълго време, дори на спортен режим, но лапмата не гаснеше. Тъй като карам предимно градско, вече няколко пъти, когато имам дълго шофиране лампата светва и не угасва, независимо от карането, разстоянието и т.н. докато не загася колата, като в един от последните пъти светна и лампата за проверка на двигателя. Отидох в оторизиран сервиз на Киа, където направиха на място регенерация (е поне така казаха), тръгвайки от сервиза не светеше нищо нередно на таблото и след 6км. лампата светна отново. Върнах се, отново я закачиха, изчистиха, тръгнах и след 10км. светна, като засега поне, не свети лампата за двигателя(вероятно до време). Разговарях с тях и казаха, че има два варианта:
1. Премахване на DPF и изчистването му в компютъра на колата.
2. Смяна на DPF, което е значителна сума.
Изчетох всичко писано тук и в чужди сайтове за проверка на турбо система, смукателен коректор, ЕГР клапан, датчик - да се проверят ли?
Моля за съвет от изпатилите от вас в крайна сметка как да подходя! Предварително благодаря!
Това че светват лампите добре ама то трябва да е записало някакъви номера на грешки само с изтриване няма да решиш проблема. Ако ги знаеш ги напиши може и да намерим решение  иначе. Щом има проблем с dpf трябва да се проверяват и дюзи и смукателен колектор и egr поне да се види всичко в нормите ли е на диагностика.
« Последна редакция: Октомври 06, 2023, 12:29:20 pm от Бат Герги »

Plam_69

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 212
  • Sportage lll 2.0 4x4 CRDI AWD
Re: KIA Sportage 2.0 CRDI проблем с DPF
« Отговор #11 -: Октомври 09, 2023, 09:36:36 am »
cilieva, всичко това което ти се случва е нормално, просто на градско се запушва заради късите преходи и не стигащо време за да започне регенерация . Когато излезеш извън града на директна предавка имаш максимално турбо надуване за дълъг период от време достатъчен компа да отчете запушването.Решения много но едното е генерално и завинаги. 

cilieva

  • Новак
  • *
  • Публикации: 4
Re: KIA Sportage 2.0 CRDI проблем с DPF
« Отговор #12 -: Октомври 09, 2023, 09:54:07 am »
Здравейте,
Благодаря Ви за отговорите. Говорих със сервиза и ми казаха, че грешката, която е посочило при диагностиката е Р2003 (не е ефективен DPF). Поради изключително високата цена за нов (10550лв.  %) препоръчват да се махне напълно и да се настрой компютъра, че го няма. В момента грешка на таблото няма, но карах само малко градско през уикенда и вероятно ще излезе, когато тръгна на по-дълъг път. Чудя се колко време мога да карам така и дали рискувам да стане нещо по-лошо. Благодаря за мненията и препоръките.

Бат Герги

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 208
  • Kia ceed jd 1.6 crdi
Re: KIA Sportage 2.0 CRDI проблем с DPF
« Отговор #13 -: Октомври 09, 2023, 10:57:18 am »
Здравейте,
Благодаря Ви за отговорите. Говорих със сервиза и ми казаха, че грешката, която е посочило при диагностиката е Р2003 (не е ефективен DPF). Поради изключително високата цена за нов (10550лв.  %) препоръчват да се махне напълно и да се настрой компютъра, че го няма. В момента грешка на таблото няма, но карах само малко градско през уикенда и вероятно ще излезе, когато тръгна на по-дълъг път. Чудя се колко време мога да карам така и дали рискувам да стане нещо по-лошо. Благодаря за мненията и препоръките.
Дизела не е направен за градско каране. Просто я изкарвай на седмицата поне веднъж извън градско и карай 30- на Мин на 1500-2000 оборота  над 60км/ч да може да се чисти филтъра.  Ако е имало проблем с dpf или някои датчик по него няма да  може да мине ръчната  регенерацията  през диагностика .  . И още нещо  dpf филтъра може да се чисти със сваляне  с нагряване или химия така че не бързай да го премахваш . Вече ако са разрушени питите или са изгорели вече може спокойно да го премахнеш. Ще ти сложа един линк  може да си го преведеш с браузъра от корейско форум  може да ти е интересно да прочетеш какво те очаква и какво да се проверява за тая грешка https://m.blog.naver.com/SectionPostSearch.naver?orderType=sim&searchValue=P200300 
« Последна редакция: Октомври 09, 2023, 11:22:06 am от Бат Герги »

cilieva

  • Новак
  • *
  • Публикации: 4
Re: KIA Sportage 2.0 CRDI проблем с DPF
« Отговор #14 -: Октомври 09, 2023, 04:45:45 pm »
Досега опита ми е показал, че каране повече от 150км. след като е светнала лампата за регенерация не гасне. Благодаря за съвета с почистването - остава да намеря монтьор, който се занимава с това и да опитам този вариант. Пропуснах да спомена, че колата е на 129000км. Благодаря за споделяне на опит и съветите. Ще пиша какво е развитието по нататък!