Автор Тема: KIA Sportage 2.0 CRDI проблем с DPF  (Прочетена 35839 пъти)

Бат Герги

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 245
  • Kia ceed jd 1.6 crdi
Re: KIA Sportage 2.0 CRDI проблем с DPF
« Отговор #15 -: Октомври 09, 2023, 05:32:36 pm »
Само да добавя  да си проверяваш нивото на маслото  по често че ако  се повишава (смесва  се с дизела) от не завършените регенерации може да скапеш  и мотора

bismar

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
  • KIA Sportage IV, 2.0 diesel
Re: KIA Sportage 2.0 CRDI проблем с DPF
« Отговор #16 -: Октомври 12, 2023, 06:25:23 pm »
cilieva , според километрите на колата и годината на производство, би трябвало Киата ти да е в гаранция ( 7 год. или 150000 км.) Проблема с DPF -а се оправя, като се смени гаранционно. В кой сервиз си ходила?

rmk

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 1354
  • KIA Sportage III - D4HA
Re: KIA Sportage 2.0 CRDI проблем с DPF
« Отговор #17 -: Октомври 13, 2023, 11:49:51 am »
А може ли малко по-подробно как става това смесване на нафтата с маслото при незавършени регенерации?
Питам, защото и аз карам 2.0 CRDI.

Бат Герги

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 245
  • Kia ceed jd 1.6 crdi
Re: KIA Sportage 2.0 CRDI проблем с DPF
« Отговор #18 -: Октомври 13, 2023, 01:23:45 pm »
Това се отнася за нашите дизели с dpf , при нас е с допълнително впръскване ,а при някой марки си има отделна 5-та дюза на dpf (toyota) .ето виж тия статии  същото е при hyundai и kia превод с браузъра  https://m.post.naver.com/viewer/postView.naver?volumeNo=33540778&memberNo=38681489 ;https://m.blog.naver.com/nisekim/221914515191;  . Когато ecu засече че има условия да пусне регенерация  и ги пуска на често се  впръсква допълнително гориво за да се увеличи температурата в Dpf и да изгорят натрупаните сажди и ако вашето превозно средство не е в състояние да извърши пълен DPF "активен" процес на регенерация и на таблото се появи предупредителна лампичка, това означава, че се получава пренасищане с гориво . Ако не завършите регенерацията а изключите двигателя повреме на този цикъл, процесът може да остави гориво в буталните цилиндри, което може да кондензира и да изтече в картера на автомобила, което сериозно уврежда .моторното масло. А друга причина за увеличаването на нивото на маслото е неизправност в дюзите което води пак до проблем с запушването на  DpF  и чести регенерации така че всичко е навързано и ако има проблем с dpf  трябва да се започне с проверка на  горивната система . Така че това е положението с нашите мотори  %)
« Последна редакция: Октомври 13, 2023, 03:56:18 pm от Бат Герги »

cilieva

  • Новак
  • *
  • Публикации: 4
Re: KIA Sportage 2.0 CRDI проблем с DPF
« Отговор #19 -: Октомври 13, 2023, 04:17:30 pm »
bismar, не е в гаранция. Купих я след изтекъл лизинг и гаранцията беше вече отпаднала заради прескачане с ~ 1000km. времето за сервизиране, за съжаление. Това с маслото ще го следя, като се опитвам да планирам ходене до Киа в София, за да потвърдят и те проблема с ДПФ. Опитвам да намеря майстор, който се занимава с това, за да я провери също в гр. Монтана.

rmk

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 1354
  • KIA Sportage III - D4HA
Re: KIA Sportage 2.0 CRDI проблем с DPF
« Отговор #20 -: Октомври 13, 2023, 04:43:36 pm »
Ясно, разбрах какво става. Наясно съм, че при нашите двигатели по време на регенерация, инжекторите пръскат нафта в цилиндъра през 4ти такт (когато се изхвърлят изгорелите газове) и така се подава сурово гориво към DPF-а за да му се увеличи температурата. Не се бях замислял, че ако загасиш е възможно някое бутало да спре точно преди да изхвърли горивото към DPF-а и то да се стече около буталото. Както и да е, струва ми се доста пресилен този ефект. За да се отрази на нивото на маслото си мисля, че трябва да си успял да направиш стотици гасения по време на регенерация. Другото, което си мисля, че не е толкова фатално, защото нафтата е далече по-мазна от бензина и не скапва толкова много маслото. Виж при бензинките е далече по-зле.

Иначе аз винаги преди прибиране към гаража пускам педала на газта на скорост и следя дали моментния разход по борд компа ще падне до нула. Ако не падне на нула значи в момента регенерира и направо я качвам на околовръсното и я продухвам. Обикновено за макс 5 километра се изчиства и приключва регенерацията.

Така че това е положението с нашите мотори  %)
Нищо им няма - идеални са. Аз съм супер доволен - изтребител е!
« Последна редакция: Октомври 13, 2023, 04:47:18 pm от rmk »

Бат Герги

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 245
  • Kia ceed jd 1.6 crdi
Re: KIA Sportage 2.0 CRDI проблем с DPF
« Отговор #21 -: Октомври 13, 2023, 05:24:41 pm »
В корейските форуми е пълно с оплаквания от тоя ефект и особенно на новите дизел хибриди  на 2000 километра и маслото  е над MaX  :)  и си сменят масло на воля  но поне е безплатно . Да  и аз съм доволен за сега  докато не дойде тоя момент :)  и се стремя да карам повече извънградско доколкото е възможно.
« Последна редакция: Октомври 13, 2023, 08:09:53 pm от Бат Герги »

rmk

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 1354
  • KIA Sportage III - D4HA
Re: KIA Sportage 2.0 CRDI проблем с DPF
« Отговор #22 -: Октомври 13, 2023, 06:53:26 pm »
Под "новите дизел хибриди" какво визираш? Да не би да става дума за 1.6 CRDI? Ако са го направили като 1.6 GDI не се учудвам. Всъщност Бат Герги, ти с кой мотор си и на каква кола? (че не си го написал в профила)

Бат Герги

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 245
  • Kia ceed jd 1.6 crdi
Re: KIA Sportage 2.0 CRDI проблем с DPF
« Отговор #23 -: Октомври 13, 2023, 07:45:20 pm »
Под "новите дизел хибриди" какво визираш? Да не би да става дума за 1.6 CRDI? Ако са го направили като 1.6 GDI не се учудвам. Всъщност Бат Герги, ти с кой мотор си и на каква кола? (че не си го написал в профила)

 Не съм се изразил правилно изпуснал съм едно " И" това се наблюдава  при новите хибриди както каза 1.6GDi  и при новите модели на sorento 2.2 crdi  също  и при Santa fe 2.0  но не съм се интересувал чак толкова от тоя проблем  . A  аз съм с 1.6 crdi  kia ceed JD

MichDimitrov

  • Новак
  • *
  • Публикации: 4
Re: KIA Sportage 2.0 CRDI проблем с DPF
« Отговор #24 -: Октомври 30, 2023, 05:10:59 pm »
Здравейте. 
При мен KIA SPORTAGE 2.0 CRDI 2016 г., също светна индикацията „Check Engine“. Съответно я закачих за диагностика и ми показа грешка Р24С600, механикът който я разчете ми обясни че е задръстен DPF-а, не ми се струваше нормално за 97300 км., да се задръсти толкова бързо и след като се разрових в сайтовете тази грешка отговаря на "Сензор за температура на сензор за частици, електрическа повреда"
Възнамерявам да я закарам в КМБ в София и да видим какво ще кажат там, дали може този сензор/датчик да се смени та белким спре да свети тази лампа на арматурното табло. 

Бат Герги

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 245
  • Kia ceed jd 1.6 crdi
Re: KIA Sportage 2.0 CRDI проблем с DPF
« Отговор #25 -: Октомври 30, 2023, 05:21:13 pm »
Виж тая тема https://www.drive2.ru/l/639599109090584665/ или из корейските сайтове https://www.google.com/search?q=P24C600+%EC%98%A4%EB%A5%98&client=tablet-android-huawei&sca_esv=577833058&tbm=isch&prmd=ivn&source=lnms&sa=X&ved=2ahUKEwjUoayyip6CAxWsRPEDHYWMBA8Q_AUoAXoECAIQAQ&biw=960&bih=600&dpr=2

 Може да погледнеш и това видео на него показват какво да се измери https://youtu.be/xzQ7J9duJr4?si=w29BFuQT4JBOaiHs , а това е твоя сензор и втората ламбда сонда , на между 1 краче черно(маса) и 4червено(+) трябва да се измери 12v  ,a  на   2пин розов  и 3пин кафяв трябва да има 60 ома това е нормалното съпротивление на CaN шината за комуникация .  Може да има или прекъснал кабел или самият сензор да е дефектен.Успех може да се провери и окабеляването до Ecu това са ти пиновете на компа и всички сензори свързани с него.
« Последна редакция: Октомври 31, 2023, 10:25:54 am от Бат Герги »

MichDimitrov

  • Новак
  • *
  • Публикации: 4
Re: KIA Sportage 2.0 CRDI проблем с DPF
« Отговор #26 -: Октомври 31, 2023, 01:56:38 pm »
Благодаря за инчерпателната информация.
Ще пиша какво и как се е случило.

Бат Герги

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 245
  • Kia ceed jd 1.6 crdi
Re: KIA Sportage 2.0 CRDI проблем с DPF
« Отговор #27 -: Октомври 31, 2023, 03:02:52 pm »
Успех

Plam_69

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 227
  • Sportage lll 2.0 4x4 CRDI AWD
Re: KIA Sportage 2.0 CRDI проблем с DPF
« Отговор #28 -: Ноември 01, 2023, 04:29:49 pm »
Благодаря за инчерпателната информация.
Ще пиша какво и как се е случило.
Само че не отлагай дълго защото заради този датчик нямаш регенерация и ще си запушиш филтъра сам.

Vladimir8505@

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
Re: KIA Sportage 2.0 CRDI проблем с DPF
« Отговор #29 -: Декември 23, 2023, 04:30:55 pm »
Здравей колега,и аз имах същия проблем,казаха ми че ДПФ е слабо място имал живот около 100000км(най вероятно да мине гаранция)и след това  питата и то на катализатора(защото и двата филтъра са в едно цяло тяло)почва да се разпада,газовете не могат да преминават свободно и не може да се стартира регенерация.Аз издадох сумата пари  за ръчно чистене и два сензора и все си светкаше както при теб.Мой съвет е ако не ти пречи че ще почне  да пуши малко във високите като завихри турбото  и малко по шумна го махай.Нов е много скъп,афтермаркет още няма.