Автор Тема: KIA Sportage 2.0 CRDI проблем с DPF  (Прочетена 33550 пъти)

Plam_69

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 208
  • Sportage lll 2.0 4x4 CRDI AWD
Re: KIA Sportage 2.0 CRDI проблем с DPF
« Отговор #30 -: Декември 27, 2023, 01:11:57 pm »
Здравей колега,и аз имах същия проблем,казаха ми че ДПФ е слабо място имал живот около 100000км(най вероятно да мине гаранция)и след това  питата и то на катализатора(защото и двата филтъра са в едно цяло тяло)почва да се разпада,газовете не могат да преминават свободно и не може да се стартира регенерация.Аз издадох сумата пари  за ръчно чистене и два сензора и все си светкаше както при теб.Мой съвет е ако не ти пречи че ще почне  да пуши малко във високите като завихри турбото  и малко по шумна го махай.Нов е много скъп,афтермаркет още няма.
Това не е точно така , аз се занимавам точно с тези неща и са идвали много автомобили по на 250000км и нямат проблем и нищо не е махано . Автомобила има 150000 гаранция и няма как да спре на около 100000 км . Може да се махне само филтъра без катализатора и не се променя нищо в звука на колата и видимо няма дим.  всичко което си написал се отнася за немските боклуци ВАГ и БМВ.

Бат Герги

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 203
  • Kia ceed jd 1.6 crdi
Re: KIA Sportage 2.0 CRDI проблем с DPF
« Отговор #31 -: Декември 27, 2023, 02:38:40 pm »
Здравей колега,и аз имах същия проблем,казаха ми че ДПФ е слабо място имал живот около 100000км(най вероятно да мине гаранция)и след това  питата и то на катализатора(защото и двата филтъра са в едно цяло тяло)почва да се разпада,газовете не могат да преминават свободно и не може да се стартира регенерация.Аз издадох сумата пари  за ръчно чистене и два сензора и все си светкаше както при теб.Мой съвет е ако не ти пречи че ще почне  да пуши малко във високите като завихри турбото  и малко по шумна го махай.Нов е много скъп,афтермаркет още няма.
Това не е точно така , аз се занимавам точно с тези неща и са идвали много автомобили по на 250000км и нямат проблем и нищо не е махано . Автомобила има 150000 гаранция и няма как да спре на около 100000 км . Може да се махне само филтъра без катализатора и не се променя нищо в звука на колата и видимо няма дим.  всичко което си написал се отнася за немските боклуци ВАГ и БМВ.
Аз съм на мнение че щом се е стигнало до запушването или разпадането на DPf  има голяма вероятност дюзи или egr да не работят правилно  така че не е лошо да се почне по от далеч  поне  с диагностика на тия параметри а не да се сменят датчици на разбъркано и да се премахват разни част и побългаряването на нещата.
« Последна редакция: Декември 27, 2023, 04:01:49 pm от Бат Герги »

MichDimitrov

  • Новак
  • *
  • Публикации: 4
Re: KIA Sportage 2.0 CRDI проблем с DPF
« Отговор #32 -: Януари 24, 2024, 05:50:13 pm »
Привет на всички.
Завърнах се с добри новини.  ;D
От както Ви казах през октомври 2023 г., че ми светна  „Check Engine“ карах месец със светещ чек, колата си вървеше без никакви пушаци, димове, и шум. През това време се поразрових в корейските сайтове и някой други руски странични за да проверя аджеба този ПМ сензор какъв е, каква цена е и прочие (по надолу ще ги пусна сайтовете).
Обаче не го закупих онлайн ами отидох в КМБ Хасково и там момчетата за два дни го оправиха.
Техниците направиха повторна диагностика преди да го поръчат и сменят. Показваше си отново грешка Р24С600. Интересно беше, че DPF-а си беше направил регенерация преди 350 км. Смених го, с чисто нов SENSOR-PM 39265 2F 250, направиха нова диагностика и всичко беше ОК.
От тогава до сега вече имам няколко хиляди километра и всичко е точно. Обясниха ми, че тези модели страдат от DPF-ите. Редно е перидично да се слага някаква добавка за изчистване (ще ви приложа аз каква сложих) на 1 резервоар.
Искам да Ви благодаря и да ви пожелая успешна година.

https://xenons4u.co.uk/blog/p24c600-particulate-matter-sensor-temperature-circuit-fault-code-explained/
https://m.blog.naver.com/SectionPostSearch.naver?orderType=sim&searchValue=P200300
https://www.super-parts.eu/04l906261k-pm-sensor/
https://aliexpress.ru/item/1005005470212348.html?spm=a2g2w.detail.rcmdprod.0.11cc3182kkGSBG&mixer_rcmd_bucket_id=aerabtestalgoRecommendAbV10_controlRu1.aerabtestalgoRecommendKazanV3_controlRu1&ru_algo_pv_id=103e14-ea9d81-d8cd5f-616c58&scenario=aerSimilarItemByContentRcmd&sku_id=12000033211204911&traffic_source=recommendation&type_rcmd=core

Plam_69

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 208
  • Sportage lll 2.0 4x4 CRDI AWD
Re: KIA Sportage 2.0 CRDI проблем с DPF
« Отговор #33 -: Януари 26, 2024, 10:04:04 am »
До колкото виждам това е NOX сензора или ламбда сондата на дизела. Повечето марки автомобили при неизправен NOX не правят регенерация и се запушва ДПФ, за пореден път се убеждавам че азиатските автомобили са много по добри и един проблем не води до друг лавинообразно като при европейските NOX DPF EGR едно след друго . Истината е че този сензор е еднакъв във всички автомобили и дефектира масово разликата е в номера , буксата и подредбата на пиновете . За Мерцедес и Ваг струва около 1000лв , интересно ми е колко ти струва на теб.
Сега като разгледах снимки на NOX сензори видях че има и други форми но принципно функционално са еднакви . Твоя излезе като оригинален в алито 900лв а като аналог на който да прехвърлиш буксата 100 и нещо, пълно безумие но такъв е живота.
« Последна редакция: Януари 26, 2024, 10:12:23 am от Plam_69 »

MichDimitrov

  • Новак
  • *
  • Публикации: 4
Re: KIA Sportage 2.0 CRDI проблем с DPF
« Отговор #34 -: Март 12, 2024, 01:17:07 pm »
Аз нямам възможност да използвам аналогов и да прехвърля буксата само. Реших си проблема в КМБ Хасково срешу сумата от 523лв. за сензора и 50 лв. за диагностика.