Автор Тема: Съвет за оптимизация на DCT  (Прочетена 33464 пъти)

ssdd46

  • Новак
  • *
  • Публикации: 2
Съвет за оптимизация на DCT
« -: Ноември 25, 2022, 10:15:52 pm »
Здравейте,
Отскоро съм собственик на Киа с DCT7, и изпитвам сериозно недоволство от логиката на смяна на предавките на кутията - по-точно на връщането на предавките от 2ра към 1ва при движение с бавна скорост. Предполагам, че всички са наясно за какво говоря, но за всеки случай да поясна: кутията връща на 1ва само ако колата спре то пълен покой. Дори при 'пълзене'с 1км./ч. остава на 2ра предавка, и ако се опитам да потегля тръгва на ужасен полусъединител, бавно и тромаво. Из града е ужасно неприятно за каране, опасно е когато се опитваш да се включиш в кръстовище, да не говорим какво причинява на съединителите.
Подкарах още 2 други автомобила със същата кутия, за да се убедя, че проблема не е само в моята кола. Отделно разговарях с хората в Киа (колата е гаранционна), които ми казаха че освен ако нямам оплакване за технически проблем, няма какво да направят, нямало оптимизации и ъпгрейди за кутията. Можели да и променят логиката само ако имам оплакване.

Въпроса ми е: страдате ли от същия проблем, и ако да, как сте го решили? Можете ли да ме насочите къде да отида където може да се ъпдейтне кутията? При DSG-то на VAG има десетки места където предлагат оптимизация на кутията, която си е почти задължителна там. Не мога да намеря подобен вариант за Киа/Хюндай, но предполагам че не съм първия която не е доволен от тази кутия.
Благодаря

Telefunken

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 53
Re: Съвет за оптимизация на DCT
« Отговор #1 -: Ноември 26, 2022, 11:08:01 pm »
Когато свали на 2-ра и оборотите паднат на 1000, използвай типтроника и мини на 1-ва. Прави го винаги, в рамките на поне 2 дена градско, в задръстванията. След това автоматиката сама ще започне да го прави. Но имай пред вид, че хич няма да ти хареса последващото сваляне до 1-ва, защото е абсолютно безсмислено. Разликата между 1-ва и 2-ра е едва 3 км/ч при 800 об/мин, което не го оправдава. Колата си пълзи и на 2-ра по същия начин и свалянето до 1-ва само износва допълнително съединителите. Виж графиката.

fuego

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 165
  • КIA Proceed GT Line 1.5T 7DCT
Re: Съвет за оптимизация на DCT
« Отговор #2 -: Ноември 27, 2022, 09:39:53 am »
Тази кутия май не харесва ниските скорости.

monko

  • Новак
  • *
  • Публикации: 11
  • Kia Sportage V, 150 HP, penta metal, Executive
Re: Съвет за оптимизация на DCT
« Отговор #3 -: Ноември 27, 2022, 05:01:22 pm »
Ами сигурно е до настройки, защото аз съм със Спортидж същата 7 ДСТ и даже ми прави впечатление че нервно потегля, но си минава пре 1-ва де.

kiario2012

  • Експерт
  • ****
  • Публикации: 495
  • KIA RIO 1.4 CVVT 109hp L
Re: Съвет за оптимизация на DCT
« Отговор #4 -: Ноември 27, 2022, 06:55:14 pm »
При мен е същата диагноза.
KIA RIO 1.4 CVVT 109hp L

KIA CEED 1.4 T-GDI 140hp DCT-7 EX

Стефан

ssdd46

  • Новак
  • *
  • Публикации: 2
Re: Съвет за оптимизация на DCT
« Отговор #5 -: Декември 01, 2022, 06:26:40 pm »
Когато свали на 2-ра и оборотите паднат на 1000, използвай типтроника и мини на 1-ва. Прави го винаги, в рамките на поне 2 дена градско, в задръстванията. След това автоматиката сама ще започне да го прави. Но имай пред вид, че хич няма да ти хареса последващото сваляне до 1-ва, защото е абсолютно безсмислено. Разликата между 1-ва и 2-ра е едва 3 км/ч при 800 об/мин, което не го оправдава. Колата си пълзи и на 2-ра по същия начин и свалянето до 1-ва само износва допълнително съединителите. Виж графиката.

Благодаря ти за инфото, това ми беше достатъчно.

Добре, понеже четох и по чуждите форуми, и всички се оплакват от същото, но от Киа не предлагат някаква оптимизация на кутията - основното което казват всички е: "ще свикнеш" :D
Карах Спортидж с 1.6 t-GDI с тази кутия, и се усещаше по-добре, но пак не е ок. Понеже не смятам че съм дал толкова пари за да 'свиквам', мисля да се преориентирам към 8-степенния хидротрансформатор на 2.0 CRDI..ще страдам малко от малък багажник и повече друсане, но това не мога да го търпя градско..ако карах основно на дълъг път, може би, но случая не е такъв..

IvanM

  • Новак
  • *
  • Публикации: 18
Re: Съвет за оптимизация на DCT
« Отговор #6 -: Февруари 22, 2023, 09:11:43 pm »
Аз съм със същата кутия като твоята и ми я ъпгрейднаха в Киа ( не живея в България ). При мене кръговото го въртя на 2ра и като подам леко газ да излизам и вдигаше обороти без да минава на 3та..

Zmei

  • Новак
  • *
  • Публикации: 22
Re: Съвет за оптимизация на DCT
« Отговор #7 -: Февруари 23, 2023, 09:22:43 am »
Понеже не смятам че съм дал толкова пари за да 'свиквам', мисля да се преориентирам към 8-степенния хидротрансформатор на 2.0 CRDI..ще страдам малко от малък багажник и повече друсане, но това не мога да го търпя градско..ако карах основно на дълъг път, може би, но случая не е такъв..

Градско с 2.0 CRDI ще имаш други по-големи проблеми. Отделно при хидротрансформаторите на КИЯ има къде къде повече оплаквания и сериозни проблеми. Дизел за градско...... Както и да е. Сега с кой двигател си? 1.6 без турбо ли? Иначе идеята ръчно да си сменяш скоростите не е лоша, ако те дразни много това за вотрата. Аз не му обръщам внимание и често раздавам газ. Точно в това му е силата на DCT.
« Последна редакция: Февруари 23, 2023, 09:24:50 am от Zmei »
Kia Sportage 1.6T GDI, AWD, 7DCT

lukaychev

  • Новак
  • *
  • Публикации: 22
Re: Съвет за оптимизация на DCT
« Отговор #8 -: Ноември 10, 2023, 09:46:41 am »
Тя тази тема е годинясала вече, но мога да се съглася, че поведението на автомата е малко дразнещо на моменти, но в режим Спорт ги няма описаните от колегата неща. Колата връша на първа много по-рано и въобще е доста по-приятна за каране.