Здравейте,
Забелязах, че колата започна да губи антифриз (около 500 мл за 500 км). Сменяна е водна помпа и капачка на разширителния съд. Няма видими течове по съединенията, но изглежда че изтича антифриз през маркучето, което е свързано с гърловината на разширителния съд (което служи като преливник), защото винаги е мокро в свободния си край, а и под казанчето се виждат струйте на стичала се течност. Правен е и тест за изгорели газове в охладителната с-ма, който за съжаление се оказа положителен, не само това, но и видимо в разширителния съд има мехурчета.
Преди една година е сменяна гарнитура на цилиндровата глава по друга причина. Останалите симптоми при гарнитура на глава липсват - колата си има парно, пали си нормално (както при студено, така и при топло време), няма бял пушек от ауспуха, маркучите не са твърди, работи равномерно. Мерено е и наляганото в с-та - не по-високо от 0.5 - 0.6 бара. Но след като се изгаси колата, налягането пада много бързо до 0 (за около 1 мин.).
Дали има вероятност проблема да е от EGR охладителя (той не е проверян) или отново трябва да се сменя гарнитурата ? Дали знаете сервиз в София, който може да направи диагностика, защото в тези, в които досега ходих работеха на принципа проба-грешка ?
Предварително благодаря !
Възможните причини преведени От руско ръководство.
Мехурчетата влизат в разширителния резервоар (натрупват се газове) : причини и възможни неизправности
- Счупено или изгоряло уплътнение на цилиндровата глава
- цилиндровата глава е дефектна (необходимо е да се провери в автосервиз за пукнатини или фабрични дефекти)
- главата на цилиндъра е деформирана поради прегряване на двигателя
- Дефектна капачка на разширителния съд
- прегряване и изкривяване на самата повърхност на блока на главата на цилиндъра
- каналът на охладителната риза на двигателя е запушен
- няма циркулация на антифриз (антифриз), поради локална стагнация или повреда на помпата
- дефектен термостат
- радиаторът е запушен или антифриз, отлагания или израстъци около отворите на охладителната система са отвън
- помпата е дефектна (лопатките на помпата са загубили своята работоспособност)
- има въздушен шлюз в охладителната система
- Дефектна капачка на радиатора
- радиаторът е дефектен (няма херметичност на радиатора)
- картерните газове влизат в охладителната система
- въглеродният диоксид влиза в охладителната система (необходимо е да се измери нивото на CO2 в охладителния резервоар в автосервиз)
- пукнатина в гърловината за пълнене на разширителния съд