Автор Тема: Загуба на антифриз - Kia Ceed '07 1.6 CRDI  (Прочетена 5563 пъти)

troglle

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
  • Kia Ceed '07 - 1.6 CRDI - 90 hp
Загуба на антифриз - Kia Ceed '07 1.6 CRDI
« -: Март 05, 2023, 12:15:19 pm »
Здравейте,

Забелязах, че колата започна да губи антифриз (около 500 мл за 500 км). Сменяна е водна помпа и капачка на разширителния съд. Няма видими течове по съединенията, но изглежда че изтича антифриз през маркучето, което е свързано с гърловината на разширителния съд (което служи като преливник), защото винаги е мокро в свободния си край, а и под казанчето се виждат струйте на стичала се течност. Правен е и тест за изгорели газове в охладителната с-ма, който за съжаление се оказа положителен, не само това, но и видимо в разширителния съд има мехурчета.
Преди една година е сменяна гарнитура на цилиндровата глава по друга причина. Останалите симптоми при гарнитура на глава липсват - колата си има парно, пали си нормално (както при студено, така и при топло време), няма бял пушек от ауспуха, маркучите не са твърди, работи равномерно. Мерено е и наляганото в с-та - не по-високо от 0.5 - 0.6 бара. Но след като се изгаси колата, налягането пада много бързо до 0 (за около 1 мин.).
Дали има вероятност проблема да е от EGR охладителя (той не е проверян) или отново трябва да се сменя гарнитурата ? Дали знаете сервиз в София, който може да направи диагностика, защото в тези, в които досега ходих работеха на принципа проба-грешка ?

Предварително благодаря !

Бат Герги

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 159
  • Kia ceed jd 1.6 crdi
Re: Загуба на антифриз - Kia Ceed '07 1.6 CRDI
« Отговор #1 -: Май 02, 2023, 02:25:57 pm »
Здравейте,

Забелязах, че колата започна да губи антифриз (около 500 мл за 500 км). Сменяна е водна помпа и капачка на разширителния съд. Няма видими течове по съединенията, но изглежда че изтича антифриз през маркучето, което е свързано с гърловината на разширителния съд (което служи като преливник), защото винаги е мокро в свободния си край, а и под казанчето се виждат струйте на стичала се течност. Правен е и тест за изгорели газове в охладителната с-ма, който за съжаление се оказа положителен, не само това, но и видимо в разширителния съд има мехурчета.
Преди една година е сменяна гарнитура на цилиндровата глава по друга причина. Останалите симптоми при гарнитура на глава липсват - колата си има парно, пали си нормално (както при студено, така и при топло време), няма бял пушек от ауспуха, маркучите не са твърди, работи равномерно. Мерено е и наляганото в с-та - не по-високо от 0.5 - 0.6 бара. Но след като се изгаси колата, налягането пада много бързо до 0 (за около 1 мин.).
Дали има вероятност проблема да е от EGR охладителя (той не е проверян) или отново трябва да се сменя гарнитурата ? Дали знаете сервиз в София, който може да направи диагностика, защото в тези, в които досега ходих работеха на принципа проба-грешка ?

Предварително благодаря !
Възможните причини преведени  От руско ръководство.
Мехурчетата влизат в разширителния резервоар (натрупват се газове) : причини и възможни неизправности

- Счупено или изгоряло уплътнение на цилиндровата глава

- цилиндровата глава е дефектна (необходимо е да се провери в автосервиз за пукнатини или фабрични дефекти)

- главата на цилиндъра е деформирана поради прегряване на двигателя

- Дефектна капачка на разширителния съд

- прегряване и изкривяване на самата повърхност на блока на главата на цилиндъра

- каналът на охладителната риза на двигателя е запушен

- няма циркулация на антифриз (антифриз), поради локална стагнация или повреда на помпата

- дефектен термостат

- радиаторът е запушен или антифриз, отлагания или израстъци около отворите на охладителната система са отвън

- помпата е дефектна (лопатките на помпата са загубили своята работоспособност)

- има въздушен шлюз в охладителната система

- Дефектна капачка на радиатора

- радиаторът е дефектен (няма херметичност на радиатора)

- картерните газове влизат в охладителната система

- въглеродният диоксид влиза в охладителната система (необходимо е да се измери нивото на CO2 в охладителния резервоар в автосервиз)

- пукнатина в гърловината за пълнене на разширителния съд