Добре дошъл/дошла,
Гост
. Моля,
въведи своето потребителско име
или
се регистрирай
.
Изгубил си
активационния е-мейл
?
1 Час
1 Ден
1 Седмица
1 Месец
Завинаги
Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Новини:
FACEBOOK СТРАНИЦАТА НИ
Начало
Forum
Помощ
Вход
Регистрация
КИА Клуб България- фен форум на КИА
»
Модели автомобили
»
Venga
»
Венга 1,4; 90 к.с. бензин 2010 г
« назад
напред »
Формат за разпечатване
Страници: [
1
]
2
Автор
Тема: Венга 1,4; 90 к.с. бензин 2010 г (Прочетена 34970 пъти)
kmd
Новак
Публикации: 18
Венга 1,4; 90 к.с. бензин 2010 г
«
-:
Май 16, 2023, 10:04:09 am »
Присъединих се към клуба на собствениците! Моята красавица е внос от Италия на 200К.
«
Последна редакция: Май 16, 2023, 12:59:52 pm от kmd
»
Активен
kmd
Новак
Публикации: 18
Re: Венга 1,4; 90 к.с. 2010 г
«
Отговор #1 -:
Май 16, 2023, 10:19:06 am »
Разказа ми ще е доста дълъг. Защото в този форум намерих доста отговори на въпросите ми и ще се опитам да бъда полезен на тези след мен. И така - от началото: 1. Търсих кола м/у 7 и 9 бона. 2. Търсенето ми бе доста упорито - хиляди обяви и стотици огледи в продължение на 7 месеца.3. Бързам да кажа, че не съм хванал всевишния за топките - за това малко, по-малко в разказа ми. 4. Принцеса Венга е бяла с много запазено купе и никаква ръжда отдолу.5. Двигателя мърка като коте след като загрее; 6. Изключение - едно хъркане, което чух на първо запалване за 3-5 сек. Звука оприличих на мързелив бендикс, но някакси реших, че това е хлабава верига/ впрочем усещането ми се потвърди скоро/
Активен
kmd
Новак
Публикации: 18
Re: Венга 1,4; 90 к.с. 2010 г
«
Отговор #2 -:
Май 16, 2023, 10:27:12 am »
Още преди покупката / забравих да кажа, че основното ми търсене бе да си взема колата от човек, но накрая клъвнах на автокъща - всичко, което бе карано 10 год тук бе изгнило отдолу и така опрях до италианка.../ смених маслото. С 5/30, както го дава производителя. Смених и свещи и бобини. Не съм ги замервал още, но свещите бяха в добро състояние - три бяха работили идеално, четвъртата / на 3-ти цил/ също бе добра, но бе черна без да е мокра. След няколко дни установих, че новите са в по-лошо състояние от старите - за това ще разкажа после.
Активен
kmd
Новак
Публикации: 18
Re: Венга 1,4; 90 к.с. 2010 г
«
Отговор #3 -:
Май 16, 2023, 11:58:53 am »
Многословен съм защото следвам хронологията на събитията. И така: Проблем 1.Код Р0011 /видян преди покупката/ , Видях веригата, която е разхлабена, а и ми изглежда менте/за това и е изкарала само 40К/Пропуснах да кажа, че на капака на клапаните има надпис 161К, 12.2019 г. което означава че двиг е ремонтиран 2019 г и това е било преди 40К км.Чета в нета:
"Кодът P0011 показва, че модулът за управление на двигателя (ECM) е забелязал, че разпределителният вал на банка 1 е по-далеч от мястото, където е заповядано.
Търся какво е банк1. Отговор – 1-ви цилиндър - тук става дума за разпределителния вал на всмукателните клапани!
Колко сериозен е кодът P0011?
Високо – Когато двигателят е изправен пред активен код за проблеми, винаги трябва да го приемате сериозно. Въпреки това, този проблем може да не причинява проблемни симптоми веднага. Изисква извършване на задълбочени тестове. Трябва да проверите фазерите на гърбицата и хидравличния контролен клапан." Както казах, обвиних веригата и след седмица я смених.
Активен
justalittlesign
Експерт
Публикации: 734
Kia Sportage 1.6,180, МHEV, EX
Re: Венга 1,4; 90 к.с. 2010 г
«
Отговор #4 -:
Май 16, 2023, 12:00:10 pm »
Обединете всички постове в един! Ако искате да добавите нещо към предния пост, използвайте бутона за редакция!
Активен
kmd
Новак
Публикации: 18
Re: Венга 1,4; 90 к.с. бензин 2010 г
«
Отговор #5 -:
Май 16, 2023, 01:02:31 pm »
Моля за извинение. Не е коректно поста да е толкова многословен, но това е идеята ми. Не възразявам. ако бъде изтрит - тогава ще се концентрирам върху проблемите. Благодаря!
PS. Четящите са много, но пишестите - не.
«
Последна редакция: Май 16, 2023, 01:05:05 pm от kmd
»
Активен
Бат Герги
Разбирач ;)
Публикации: 215
Kia ceed jd 1.6 crdi
Re: Венга 1,4; 90 к.с. бензин 2010 г
«
Отговор #6 -:
Май 16, 2023, 02:33:01 pm »
P0011
https://m.youtube.com/watch?v=-hZEbj5At48&feature=youtu.be
Лоша връзка
Замърсяване на маслото / Запушване на пътя на маслото
OCV
За тая грешка пише да провериш следните неща:
1Проверете сензора нивото на маслото в двигателя.
2Проверете за замърсяване на маслото на двигателя.
3.Проверете за замърсяване на филтъра Oil Control Valve (Маслен регулаторен клапан) може и да си го измериш гледай клипчето
https://youtu.be/ZK0FGC2X-Eg
показанията на мултицета трябва да са 7-8ом
Ето чети тук за клапана
https://www.kceed.com/engine_control_system-935.html
«
Последна редакция: Май 16, 2023, 03:12:14 pm от Бат Герги
»
Активен
kmd
Новак
Публикации: 18
Re: Венга 1,4; 90 к.с. бензин 2010 г
«
Отговор #7 -:
Май 16, 2023, 03:57:54 pm »
Седмица след покупката освен проблем 1 / веригата/ се появи изненада №1: Колата гори масло! Очевидно в маслото е имало добавка, защото при тестовете преди покупката намаше абсолютно никакви симптоми! Спомняте си, че смених маслото. Колко? Ми, 200-250 мл на 100 км! Направих консултация със всезнаещите таксиджии. Отговор - колкото е по-тънко маслото, толкова повече ще харчи. Следва нова смяна на масло и филтър. С 5/40, мотул / предишното бе тотал 5 SAE. Сега разхода е 100-150 мл на 100 км. Следва Изненада №2.... Преди това да спомена за проблем 2. Всъщност не е проблем, защото съединителя живее 150-200К. в зависимост от ездата. Та на третия ден изпуши феродовия диск. Следва смяна на огледален, феродов и вилка и болт - надявам се истински / на LuK. Веднага трябва да кажа, че имах избор с Валео, купен от Колос - уж истински, но корейски. Проблема бе, че това Валео хич не е истинско - произведено е само за вътрешно - корейска консумация и си го оставих в багажника = да си имам.... Тук има нещо важно! Стария ми съединител е оригиналния, монтиран в завода в Чехия!!! Което означава, че вероятно колата е наистина на 200К!!! Следва Изненада №2....
«
Последна редакция: Май 16, 2023, 04:08:05 pm от kmd
»
Активен
kmd
Новак
Публикации: 18
Re: Венга 1,4; 90 к.с. бензин 2010 г
«
Отговор #8 -:
Май 16, 2023, 04:04:34 pm »
Много благодаря на колегата Бат Герги - бърз и адекватен отговор на написаното дотук. Силно се надявам на помощта му, когато стигна до истинските проблеми. Досега само реализирам предварително описание... А и да благодаря за търпението на тези, от които очаквам конкретен съвет. Така или иначе започнах с идеята да разкажа на лаиците,като мен какво ми се е случило, И по-важното - какво ще се случва оттук нататък....
Активен
Бат Герги
Разбирач ;)
Публикации: 215
Kia ceed jd 1.6 crdi
Re: Венга 1,4; 90 к.с. бензин 2010 г
«
Отговор #9 -:
Май 16, 2023, 05:55:59 pm »
Колега в голямо приключение си се вкарал. Съжалявам за което. Така е като вкарват само боклуци по автокъщите от Италия и там нищо не подържат а само карат. Ето ти и за харченето на масло
https://zinref.ru/avtomobili/Kiiiaa-2023-1/004_00_Kiiaa_Ceed_kopia/035.htm
там има и за всякакви други проблеми на руски е но с google chrome можеш да си го преведеш.
«
Последна редакция: Май 16, 2023, 06:05:47 pm от Бат Герги
»
Активен
kmd
Новак
Публикации: 18
Re: Венга 1,4; 90 к.с. бензин 2010 г
«
Отговор #10 -:
Май 17, 2023, 05:31:51 am »
Вероятно изглежда че се вайкам, но не е така. Венгата си ми е сладка принцеса.
Продължавам разказа. Смених ангренажната верига след пробег 1К. Разбира се в комплект с двата банана, обтегач, двете зъбни колела и семеринга. Имам основания да си мисля, че частите са истински. Най малкото заради веригата, която свалих / сложена преди 40К от италианеца/ Тя си е била менте още при монтажа и - майстора бе я белязал с боя. На следващия ден смених маслото с 5/40. И сега към изненада № 2 се прибави и третата. Те са свързани. Освен преразхода на масло( при 5/30 бе 200-250 мл на 100 км, а сега е 100-150) се появи характерен симптом - красив син пушек от ауспуха. Кълна се че го нямаше - предполагам че е имало някакъв живот в катализатора. а сега е запушен и маслото си гори на воля; а и маслото вече е по-гъсто.
И така - изненада № 3. При студен двигател като застанеш до предно дясно колело чуваш звънливо чукане - като си отгоре на двиг не може да го индентифицираш така ясно. Какво си мисля? Ясно е че маслото гори от заминалите си маслени сегменти. Ясно е, че има поражения по цилиндрите. Но чукането - дали не е от заминали си основни и биелни лагери на колянов вал???
«
Последна редакция: Май 17, 2023, 05:37:43 am от kmd
»
Активен
rmk
Наблюдава денонощно
Master of KIA
Публикации: 1341
KIA Sportage III - D4HA
Re: Венга 1,4; 90 к.с. бензин 2010 г
«
Отговор #11 -:
Май 17, 2023, 06:22:56 pm »
Щом маслото постепенно се сгъстява, значи двигателя постепенно го изпича от това, че има пряк контакт поради не добре работещи маслени сегменти. Най-вероятно маслените сегменти са забити (залепнали) в канала на буталото и не вършат никаква работа. Ще се наложи пълно разглобяване за смяна на сегментите и тогава ще се прегледат и основните и биелните лагери. При така разглобен двигател няма да е никакъв проблем да се подменят лагерите (нито ще оскипи ремонта кой знае колко като части, нито като труд). Основен проблем при киа и хюндай е, че не слагат (осбено при по-малките и по-евтини двигатели) пръскалки под буталата и така буталата прегряват, изпича се маслото при масления сегмент и сегмента блокира вътре в канала и вече не търка по цилиндъра. Ако можеш при разглобяванто на двигателя, разпробийте блока и си сложете пръскалки. Обикновено има оставени места, а самите пръскалки имат клапан и се отварят само като стане високо налягането на маслото (по-високи обороти), тоест при ниски обороти не са отворени и няма да променят налягането съществено. Въпросното чукане от към дясното колело може да е също от вече предаваща се демпферна шайба на коляновия вал за пистовия ремък (ако на тази колата е такава).
Ако не е станало ясно за какви пръскалки говоря ето снимка:
https://www.korparts.bg/pub/media/catalog/product/cache/29d79b777ccc02f4648e79548fb01b69/2/1/211512F300_1.jpg
В повечето случай, които съм виждал след разглобяване се оказва, че места под цилиндрите си има перфектни оставени за пръскачките, самите бутала също имат прорез за да не закачат пръскалката в долна мъртва точка, има си и маслена магистрала която минава покрай цилиндрите и доставя масло и при всеки цилиндър има изравнена площадка за монтаж. Само липсват дупка и резба за да се сложат. Предполагам умишлено го правят за да се прецакат иначе хубавите двигатели и да станат за ремонт след изтичане на гаранцията.
«
Последна редакция: Май 17, 2023, 06:37:50 pm от rmk
»
Активен
kmd
Новак
Публикации: 18
Re: Венга 1,4; 90 к.с. бензин 2010 г
«
Отговор #12 -:
Май 17, 2023, 06:29:21 pm »
Един колега хвалеше преди години своята дизелова Венга и се разсърди, че няма активност. Моя случай е друг. И аз ще и се радвам - просто ще разказвам за проблемите и как съм ги решил. Дотук пропуснах да разкажа за останалите грешки, излезнали при диагностиката. Но преди това 3 неща: 1. Проверих хлабината на клапаните. Както изпускателните, така и всмукателните имат хлабина в нормата! 2. Проверка на компресията. Резултат - 1,2 и 3 цилиндър - 13; на 4-ти - 12. Тук има съществен въпрос - как така 13, като нов двигател излиза от завода с 10,5. Или компресия и степен на сгъстяване са различни неща, или уреда на майстора не отчита точно, или...
Моля за съвет!
. Не знам дали става дума за запушена вентилация на картера и оттам да се качва това налягане?
3. Имах пробег 500 км с масло 5/30 преди да го сменя. Запазих си масления филтър и днес го разглобих. Както и очаквах вътре има фини стружки - съвсем малки светещи звездички, но много на брой. Очаквах, го защото е ясно, че нефункциониращите маслени сегменти надират цилиндъра. Само не знам дали част от тези стружки са от основни и/или биелни лагери.
PS.Разгледах под лупа старата верига и зъбни колела, слагани от италианеца преди 40К. Не съм прав че са ментета! Ама защо са живяли толкова малко???
Активен
kmd
Новак
Публикации: 18
Re: Венга 1,4; 90 к.с. бензин 2010 г
«
Отговор #13 -:
Май 17, 2023, 06:36:49 pm »
Огромна благодарност за мнението, колега RMK! Постовете ни бяха едновременни и не се получи разговор, за което се извинявам. Нямаше да мисля за мазането на сегментите, ако не ми бяхте обърнали внимание! В последния ми пост имам два въпроса, на които не знам отговора - за компресията и за оценката стружките в маслото дали не са и от основни и биелни лагери. Приемам всяко мнение като помощ, за което благодаря!!!
Активен
rmk
Наблюдава денонощно
Master of KIA
Публикации: 1341
KIA Sportage III - D4HA
Re: Венга 1,4; 90 к.с. бензин 2010 г
«
Отговор #14 -:
Май 17, 2023, 06:57:49 pm »
Компресия и степен на сгъстяване са две различни неща. (на Английски: compression и compression ratio)
Степен на сгъстяване: това е съотношение (преимерно 1:10, 1:10.5, 1:11)
Това е съотношението между обема над буталото в горна мъртва точка и долна мъртва точка.
Компресия: това е пиковото налягане, което се формира в горивната камера. (измерва се в барове, атмосфери, PSI, каквото се сетиш)
Нормално е стойността в бар/атмосфери(почти една и също е) да е по-висока от степента на сгъстяване, защото се изполва инерцията на въздуха във всмукателния колектор, като за целта помагат и фазите на газоразпределението. Общо взето се създава инерция на потока въздух, с цел по-добро пълнене и така се нагнетява повече въдух от реалния обем.
Ако си присъствал на меренето сигурно си забелязал, че уреда докато се върти на стартер не показва веднага максималната стойност, а е трябвало няколко оброта да завърти стартера и налягането постепенно е нараствало докато се получи инерцията във всмукателния колектор. Има и други хитрини, които се ползват, не е само това, което изброих.
Картерната вентилация не мисля, че оказва влияние на меренето на компресия. Ако се съмнявате, мерете го с отворена капачка за наливане на маслото.
За стружките не знам какво да кажа. ДВГ не е перфектна система. Ако приемем, че маслените сегменти не работят и маслото се качва нагоре към компресионните, то реално всичко се маже добре и може да не са много надрани цилиндрите. Самите маслени сегменти в повечето случаи са забити в каналите на буталото и не дерат по цилиндъра. И все пак си трябва отваряне и оглед. Иначе само гадаем.
Добавка:
https://www.drive2.ru/l/540975939736044733/
На този линк можеш да видиш стандартните проблеми на бензиновите моторчета.
На снимките на буталата се вижда как маслените сегменти са забити в каналите, а компресионните си стърчат навън.
Изобщо целите бутала изглеждат като изпечени от липсата на охлаждане.
Ето тук има и една преработка на 1.4 в 1.6 за повече сила:
https://www.drive2.ru/l/633742010649421071/
«
Последна редакция: Май 17, 2023, 07:28:33 pm от rmk
»
Активен
Формат за разпечатване
Страници: [
1
]
2
« назад
напред »
КИА Клуб България- фен форум на КИА
»
Модели автомобили
»
Venga
»
Венга 1,4; 90 к.с. бензин 2010 г