Автор Тема: Загубва мощност и само бучи  (Прочетена 7541 пъти)

bkuzmanov

  • Новак
  • *
  • Публикации: 12
Загубва мощност и само бучи
« -: Май 28, 2023, 07:12:28 pm »
От 4 месеца имам KIA CEED 1.4 2010г , и все някакви проблеми излизат. До вчера си вървеше прилично, но вчера.... при изкачване на не особено голям наклон като подам газ си променя звука и само бучи. Наложи се да смъкна до 2 скорост. По равното ускорява много бавно, например при скорост 60км/ч подам по-рязко газ започва да бучи но не ускорява.когато плавно подавам газ ускорява но мнооого бавно. Ще се радвам ако някой сподели ако е имал този проблем! Не мога да преценя клапани ли, прескочили зъби на веригата или нещо друго е.

Joro_74

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
Re: Загубва мощност и само бучи
« Отговор #1 -: Май 31, 2023, 02:42:52 pm »
Здравейте,
При същите симптоми при мен се оказа горният катализатор. За да е сигурно,че е той се сваля горната ламбда  сонда и се пали двигателя. Ако се форсира нормално е запушен катализатор.

Toshkov1

  • Новак
  • *
  • Публикации: 9
Re: Загубва мощност и само бучи
« Отговор #2 -: Май 31, 2023, 05:18:52 pm »
Съдейки по предната ти тема за грешка P0420, най-вероятно е запушен катализаторът.

Аз в такива случаи на моята слагам добавка Pro-Tec OXICAT. Веднага започва да се усеща подобрение и така до след 4-5 месеца, когато пак се налага да слагам. Но тя една бутилка е за 2 пъти, така че не излиза скъпо, а ефектът е поразителен.

bkuzmanov

  • Новак
  • *
  • Публикации: 12
Re: Загубва мощност и само бучи
« Отговор #3 -: Юни 05, 2023, 11:50:40 am »
На място колата се изфорсираше  нормално. Проблема идваше когато се натовари по нанагорнище, бучи а не поема. Оказа се полуразпаднал се катализатор. След отстраняване на остатъците колицата си тръгна нормално. Само не зная дали не са попаднали части от керамиката в ауспуха и гърнетата.

Toshkov1

  • Новак
  • *
  • Публикации: 9
Re: Загубва мощност и само бучи
« Отговор #4 -: Септември 28, 2023, 10:26:39 pm »
И моят катализатор в крайна сметка се разпадна. Едвам се прибрах. Махнах първата ламбда сонда и през нея видях, че всичко вътре е на парчета.
На следващия ден успях на собствен ход да я закарам до най-близкия сервиз. Там свалиха колектора и без да го режат, през отвора отдолу изчукаха питите на катализатора и ми го дадоха в торба да го предавам.
Сега колата върви много добре. Но се чудя дали не е редно да се постави едно резонантно гърне на мястото на катализатора? Да не заминат така другите две гърнета? Ще съм благодарен за мнения.
Иначе е една идея по-шумна, но не ми пречи, даже ми харесва звукът.