Здравейте,
имам около година този екземпляр, като цяло съм доволен от колата. Преди да на влезна в детайл ще помоля за препоръка на майстори, които наистина разбират от корейски коли, в частност този мотор D4EA за Пловдив и региона.
Имам следните няколко проблема. При палене на студен двигател, особено зимно време при подаване леко на газ няколко пъти, при второ, трето натискане педала на газта се чува как се мъчи като запушена, след като загрее, го няма този проблем. Няма пушек от ауспуха. В рамките на няколко месеца три пъти ми направи друг проблем- от спряло положение при тръгване започва да придърпва, отново не вдига почти никакви обороти, ако отпуснеш съединителя гасне, на място няма тресене на мотора. От ауспуха няма почти никакво излизане на газове. Усеща се само „лек полъх“, странна миризма, при натискане на газта с голяма мъка качва частично обороти. Няма чек индикация, проверено- не е записала никакви грешки в компа. Тествах със загасване и след малко палене, няма промяна. След половин час- същия проблем, с откачване на минуса на акумулатора и се оправи. Предишните два пъти само с изчакване на запален мотор или повторно палене се оправи без откачване на акумулатора. При движение особено в топло време, зимата почти не се появява- при шофиране, няма значение от предавката между 1500- 2000 оборота има придърпване за секунди като все едно си изпуснал съединителя. Малко след като закупих колата установих ,че при загрял мотор долу от дясно- мотора издава металически звук като допълнително тропане, което оставя докато изстине колата. Около демпферната шайба на коляновия вал до картера. Сменяни са всички ролки и обтегачи с ремъци, ,водна помпа. Проблема остана- маслото е чисто няма примеси от метални частици, нито масления филтър, компресията е ок. Кара се с Bardahl Xtec 5W-30 C3.
Ще опиша какво е правено и сменяно като цяло-диагностика в Кia Пловдив- не установиха някакъв проблем освен за DPF, не се пускаше регенерация- не помогна магистрално каране, нито ръчна регенерация от тях- решение премахнат физически и софтуерно. В началото са сменяни EGR клапан, дебитомер, корекция 1ва и 2ра дюза, почистване разпръсквач на 3тата. Почистване дросел, турбо пътища към интеркулера, както самия него, почистени клапи всмукателен колектор („пеперудите“). Моля някой ако е имал подобни проблеми да даде мнение или насоки. Благодари Ви предварително.