Автор Тема: Мнение за КИА Спортидж 2 бензин-газ 2.0 141 коня 4х4 ръчни скорости 2004-2008 г.  (Прочетена 1929 пъти)

pokepa

  • Новак
  • *
  • Публикации: 6
Здравейте колеги! Събирам мнения от собствениците на КИА Спортидж 2 бензин-газ 2.0 141 коня 4х4 ръчни скорости 2004-2008 г. и имам няколко въпроса:
1. Силни и слаби страни на автомобила.
2. Как се представя на пътя при магистрално каране, извънградско и градско.
3. Какъв разход на гориво на газ дава?
4. Как са цените на частите, има ли трудно намиращи се или скъпи такива.
5. Има ли детски болести тази модификация?

Ако има някой от Варна и е съгласен, бих помолил за тест драйв.

Поздрави!
KIA Sportage II 2.0i 16V (141 Hp) 4WD manual transmission

DimoR

  • Новак
  • *
  • Публикации: 11
Моето мнение по така зададените въпроси е :
1. Добър сравнително евтин автомобил с възможност за леки излизания извън пътя но двигатела е леко слабичък за това купе .
2. На магистрала спокойно се кара до 140км/ч но това не е комфортната зона , до 120 е добре обезшумен , в града пак си е леко тромав но не е прекалено голям и няма проблеми с управление на ниска скорост и паркиране .
3. На газ средния разход ми е около 14л/100км смесено каране като за любопитство съм я карал спазвайки ограниченията и "галейки" педала на газта - докарвал съм го до девет и половина на сто :)
4. Освен една биалетка и консумативите (ролки,ремъци,водна помпа итук-таме някоя крушка) друго за сега де съм и сменял (имам я от 5г.)- биалетката беше на смешна цена а останалите неща са в рамките на разумните цени- сравнявайки ги с предния автомобил(пежо 607) даже са евтини .
5. Тук вече само по намерено в нета ще кажа - при не-добре поддържана раздатка се налага смяна на лагера и семеринга на раздатката - не е толкова скъпо начинание и тук-таме се среща инфо за прегряване и проблем с главата .
Това беше от мен -дано съм бил полезен ! :)

pokepa

  • Новак
  • *
  • Публикации: 6
Моето мнение по така зададените въпроси е :
1. Добър сравнително евтин автомобил с възможност за леки излизания извън пътя но двигатела е леко слабичък за това купе .
2. На магистрала спокойно се кара до 140км/ч но това не е комфортната зона , до 120 е добре обезшумен , в града пак си е леко тромав но не е прекалено голям и няма проблеми с управление на ниска скорост и паркиране .
3. На газ средния разход ми е около 14л/100км смесено каране като за любопитство съм я карал спазвайки ограниченията и "галейки" педала на газта - докарвал съм го до девет и половина на сто :)
4. Освен една биалетка и консумативите (ролки,ремъци,водна помпа итук-таме някоя крушка) друго за сега де съм и сменял (имам я от 5г.)- биалетката беше на смешна цена а останалите неща са в рамките на разумните цени- сравнявайки ги с предния автомобил(пежо 607) даже са евтини .
5. Тук вече само по намерено в нета ще кажа - при не-добре поддържана раздатка се налага смяна на лагера и семеринга на раздатката - не е толкова скъпо начинание и тук-таме се среща инфо за прегряване и проблем с главата .
Това беше от мен -дано съм бил полезен ! :)

Много ти благодаря за изчерпателния отговор, колега!
Информативно: как точно работи 4х4 системата? Винаги си на предно, с отворен диференциал? И при натискане на бутон 4WD LOCK заключва раздатката и въртящия момент се предава 50:50 на преден и заден мост? До определена скорост ли работи 4х4, или няма ограничения?
KIA Sportage II 2.0i 16V (141 Hp) 4WD manual transmission

DimoR

  • Новак
  • *
  • Публикации: 11
Раздатката е система Борг-Уорнър с няколко диска -предното е постоянно зацепено , а ако превърти някое от водещите колела зацепва и задния диферинциал (тоест един вид автоматично постоянно включено) . Може да се задейства и от бутона Lock но тогава работи само на ниска скорост - ако се вдигне скороста над 40км/ч(по памет цитирам) автоматично се изключва двойната предавка . Блокажа на колелата се извършва по електронен път т.е. не е механично а чрез системите на АБС .

Спортидж2005

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 199
Като обща болест мога да кажа за изтъркването на пластмасовата част на оста на горната помпа на съединителя, свързана към педала, в резултат на което се получава луфт и съединителят почва трудно да отделя. И друго често срещано е метално подрънкване в обхвата около 2000 оборота, идващо от съединителя, но не е опасно. Така карам откакто съм я взел. Скоро ще трябва да сменям съединителя и се надявам да се оправи.

pokepa

  • Новак
  • *
  • Публикации: 6
Има ли колеги от Варна с такива автомобили?
KIA Sportage II 2.0i 16V (141 Hp) 4WD manual transmission

pokepa

  • Новак
  • *
  • Публикации: 6
Може ли още няколко въпроса да задам:
1. Всички ли имат 4 ел. стъкла, или има и такива без ел. стъкла на задните врати?
2. Рейката на волана с електрически усилвател ли е или с хидравличен?
3. Разбрах, че има и с ESP, но има и без. Има ли други видове липсващи или налични подобни системи?
4. Имат ли бордови компютър всички и той показва ли моментен разход на гориво?

Благодаря много на знаещите колеги, които ще отговорят.
KIA Sportage II 2.0i 16V (141 Hp) 4WD manual transmission

DimoR

  • Новак
  • *
  • Публикации: 11
1.Не съм срещал КИА 2 с ръчки на задните врати и в упътването няма такъв модел май
2.Рейката е с хидравлична помпа - често"свири" в крайните положения
3.Има само на предно предаване , има разни гевезелъци като люк например , не всички имат темпомат - в зависимост от окомплектоването :)
4. има разбира се компютър който управлява инжекциона ас съм си взел ЕЛМ327-див китаец но вади например температура на водата , разход , трия грешки и разни такива глупости

pokepa

  • Новак
  • *
  • Публикации: 6
1.Не съм срещал КИА 2 с ръчки на задните врати и в упътването няма такъв модел май
2.Рейката е с хидравлична помпа - често"свири" в крайните положения
3.Има само на предно предаване , има разни гевезелъци като люк например , не всички имат темпомат - в зависимост от окомплектоването :)
4. има разбира се компютър който управлява инжекциона ас съм си взел ЕЛМ327-див китаец но вади например температура на водата , разход , трия грешки и разни такива глупости

Благодаря ти, колега.
Аз питах за бордови компютър, който да показва на таблото параметри като моментен разход на гориво, среден разход на гориво, оставащ пробег в километри с наличното гориво в резервоара, време на работа на двигателя, средна скорост на движение и други подобни.
Компютърът, който управлява инжекциона и останалите системи е ясен, че го има :)
Аз също ползвам ELM327 на настоящия ми автомобил Нисан Примера комби P11-144 и на смартфона ми с приложението Torque Pro наблюдавам различни показатели като температура на антифриза, температура в интейка, ъгъл на запалване, процент на задействане на педала на газта и още много други параметри. Също трия грешки, също проверявам за грешки.
KIA Sportage II 2.0i 16V (141 Hp) 4WD manual transmission

DimoR

  • Новак
  • *
  • Публикации: 11
Аз смених радиото с мултимедия с  Андроид и понякога оставям устройството в буксата за данни и всичко се активира на дисплея като запаля колата - улеснение е понякога :)

pokepa

  • Новак
  • *
  • Публикации: 6
Забелязвам, че повечето бензинови са с един ауспух от дясно, но срещнах и бензинови с два ауспуха. Зависи ли годината дали са фейс или не за броя на тръбите отзад? И защо бензиновия фейс няма уред за показания на температурата на антифриза на таблото?
KIA Sportage II 2.0i 16V (141 Hp) 4WD manual transmission

DimoR

  • Новак
  • *
  • Публикации: 11
Всички бензинови след 2008г които съм видял са с два ауспуха , а защо е така това и за решението на призводителя да не сложи индикация на таблото за температурата на охлаждащата течност май няма смисъл да питаш тук :)