Автор Тема: Проблем със Соренто 2.4 работа на 2 цилиндъра  (Прочетена 1022 пъти)

arwen

  • Новак
  • *
  • Публикации: 10
Re: Проблем със Соренто 2.4 работа на 2 цилиндъра
« Отговор #15 -: Февруари 20, 2025, 11:49:23 am »
Датчика е същия, по номер на производител го поръчвах. Колата пали, но работи само едната бобина. Кабелите от бобината до въпросния сенсор са добре, замерих ги. Ще се опитам да го монтирам на мястото на стария датчик и ще опитам отново. Иначе статията, която изпратихте в последното съобщение изглежда точно като моят проблем, оборотомера също е застанал най-горе, както беше моят в началото, когато беше изгорял бушона.

Бат Герги

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 296
  • Kia ceed jd 1.6 crdi
Re: Проблем със Соренто 2.4 работа на 2 цилиндъра
« Отговор #16 -: Февруари 20, 2025, 12:33:28 pm »
Явно липсва масата която е от двигателя пробвайте със закачен сензор и изтрийте грешката мисля че ще стане

mironski

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 99
Re: Проблем със Соренто 2.4 работа на 2 цилиндъра
« Отговор #17 -: Февруари 20, 2025, 01:10:40 pm »
В коментарите под статията человека пише че двигателя си работи нормално във всички диапазони. За мен лично това е "вторично устройство" и няма отношение за гасене на бобина.
Това не е експертно мнение. Всичко е на Ваша отговорност!

Бат Герги

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 296
  • Kia ceed jd 1.6 crdi
Re: Проблем със Соренто 2.4 работа на 2 цилиндъра
« Отговор #18 -: Февруари 20, 2025, 01:47:22 pm »
Я виж това клипче дали не участва в управлението на бобините. https://youtu.be/aqR3hcLfODU?si=R9Txl7_iBxtRqM3k

Бат Герги

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 296
  • Kia ceed jd 1.6 crdi
Re: Проблем със Соренто 2.4 работа на 2 цилиндъра
« Отговор #19 -: Февруари 20, 2025, 01:50:57 pm »
В ръководството пише че даже може и да не запали. Ако запали да се търси проблема в бобина. Ама казваш че си ги разменял и пак същото така че остава само това или окабеляването от компютъра до буксите на бобините  и това че е изгорял 10А предпазител които е вързан към транзистор . Може да измериш ако имаш мултицет на старият датчик и на новия какво съпротивление или на диод  какво има между 1(които е + от предпазителя) и 3( които е за обороромера) пин  пин не трябва да има късо
« Последна редакция: Февруари 20, 2025, 02:07:27 pm от Бат Герги »

mironski

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 99
Re: Проблем със Соренто 2.4 работа на 2 цилиндъра
« Отговор #20 -: Февруари 20, 2025, 02:06:47 pm »
Да не забравяме и другия участник след 10А предпазител (за прегарянето му).
За случая, който дискутираме (продължавам да мисля за това), "евентуално" едната бобина работи! По тази логика си държа на тезата за проблем от ECU-то към бобината (не съм сигурен дали се следи за грешка в изправността и), като съответно това устройство "забелязва" проблема и индикира неизправност.
Това не е експертно мнение. Всичко е на Ваша отговорност!

Бат Герги

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 296
  • Kia ceed jd 1.6 crdi
Re: Проблем със Соренто 2.4 работа на 2 цилиндъра
« Отговор #21 -: Февруари 20, 2025, 02:12:07 pm »
 Надявам се че не е чак такава работата да се търси проблем   в еcu.   Да нали това е сензор за грешки в запалване. От това устройство екуто разбира кога да пусне следващата. Най вероятно защото не го е монтитал на двигателя затова не е сработило. Друго обяснение нямам. Ако вие имате пишете, аз се изчерпах от към идеи какво да се провери
« Последна редакция: Февруари 20, 2025, 02:18:17 pm от Бат Герги »

mironski

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 99
Re: Проблем със Соренто 2.4 работа на 2 цилиндъра
« Отговор #22 -: Февруари 20, 2025, 02:19:49 pm »
Няма сигнал към него (от втората) за да я пусне. Ако то не работеше, няма да пали и първата.
От горното видео оставам с убеждение че:
ECU-то
1 Пуска сигнал до бобината
2 Пуска сигнал до устройството
3 Ако ги има и двата сигнала - пали бобината.
Изпълнява и ролята на формирувател за оборотите на таблото.
Към автора на темата - след монтажа на "новия" датчик, изчистена ли е грешката с диагностична апаратура и какво се случва след това??
Дано да е малкия дявол. Това - четирикракото.
« Последна редакция: Февруари 20, 2025, 02:43:19 pm от mironski »
Това не е експертно мнение. Всичко е на Ваша отговорност!

arwen

  • Новак
  • *
  • Публикации: 10
Re: Проблем със Соренто 2.4 работа на 2 цилиндъра
« Отговор #23 -: Февруари 20, 2025, 04:13:20 pm »
Няма сигнал към него (от втората) за да я пусне. Ако то не работеше, няма да пали и първата.
От горното видео оставам с убеждение че:
ECU-то
1 Пуска сигнал до бобината
2 Пуска сигнал до устройството
3 Ако ги има и двата сигнала - пали бобината.
Изпълнява и ролята на формирувател за оборотите на таблото.
Към автора на темата - след монтажа на "новия" датчик, изчистена ли е грешката с диагностична апаратура и какво се случва след това??
Дано да е малкия дявол. Това - четирикракото.

Тъй като предния път не бях гледал за грешка, запалих със стария датчик, прочетох и изтрих грешката. След това смених датчика, пак запалих и грешката пак се появи. Трих я още веднъж за по-сигурно. Ще монтирам новия датчик на мястото му върху блока и ще опитам пак, въпреки че и като висеше във въздуха, само закачен на кабела ефекта беше както със стария.

arwen

  • Новак
  • *
  • Публикации: 10
Re: Проблем със Соренто 2.4 работа на 2 цилиндъра
« Отговор #24 -: Март 05, 2025, 03:54:52 pm »
Здравейте, колеги. На всички, които проявиха интерес към темата и участваха усърдно - благодаря ви!
Оказа се, че има дефектирала бобина, която е убила IFS сензора и компютъра.
Благодаря ви за идеите и упътванията, сега нов ангренаж и дано изкара още 1млн километра :)

Бат Герги

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 296
  • Kia ceed jd 1.6 crdi
Re: Проблем със Соренто 2.4 работа на 2 цилиндъра
« Отговор #25 -: Март 05, 2025, 07:03:36 pm »
И какво смени бонина  сензора и компютъра   ли че не разбрах
« Последна редакция: Март 05, 2025, 07:08:48 pm от Бат Герги »

arwen

  • Новак
  • *
  • Публикации: 10
Re: Проблем със Соренто 2.4 работа на 2 цилиндъра
« Отговор #26 -: Март 06, 2025, 04:14:59 pm »
И какво смени бонина  сензора и компютъра   ли че не разбрах

Да. И други неща де, като инсталацията, че беше зле, ангренаж с водна помпа ... ама за запалването тези неща.