Не съм чувал за такова нещо, а и едва ли ще отпадне, защото N1 си е категория МПС в целия Европейски съюз. Друг е въпросът, че в отделните страни-членки има различни изисквания за това кое е N1 и кое не. Общо взето има една директива, с множество изисквания и всяка отделна страна решава самостоятелно кое от тях да приложи. В България се искат всичките. В чужбина N1 не е интересен, защото можеш да ползваш ДДС на всеки един автомобил, закупен за нуждите на фирмата си. По нашия Закон за ДДС, обаче, се признава ДДС само на товарен автомобил (N1) или пътнически с над 4+1 места и затова е цялата гимнастика. Другото интересно е, че товарните автомобили в България плащат многократно по-нисък данък МПС, отколкото леките такива. Това е недомислица, която рано или късно ще бъде изчистена (за мое съжаление
) Но отпадането на N1 няма как да стане, защото тогава всички бусове и въобще товарни до 3.5 тона, ще увиснат и няма като какви да бъдат регистрирани.