Автор Тема: Грижи за Кларуса  (Прочетена 79118 пъти)

ivannlbc

  • Експерт
  • ****
  • Публикации: 464
Грижи за Кларуса
« -: Октомври 17, 2009, 10:17:10 am »
Дойде си зимата и аз се погрижих на Кларуса да му е добре. Смених гумите, сложих Нокиан зимни модел W+ 185/70/14 на стоманените джанти. Купил съм си алуминиеви джанти 15-ки за лятото. По-напролет ще видим за тях какво ще купим. 8-)

Маслото съм сменил, нов акумулатор Adelco, нов стартер (че нещо се беше прецакало запалването) и тъкмо си мислех, че всичко е тип-топ. Обаче по едно време взе да ми прекъсва един цилиндър, колата взе да придърпва, няма мощност, качи разхода на бензин.

Оказа се че гарнитурата изпуска масло съвсем малко и го хвърля върху свещта на трети цилиндър. Там кабелчето било напукано и маслото пречи на подаването на ток към свещта. Айде за всеки случай нови свещи, нов кабел и се оправи работата. В момента е джирит!

Сега се чудя дали да сменям и гарнитурата, след като не съм сигурен за колко време се е получило така с това масло. Аз я карам от 30 000 км тая кола и ако ме изкара още толко с тая гарнитура, дали си струва принудителната подмяна?!

Забелязал съм, че при смяна на скоростите е някак си много дървено влизането на следваща предавка. На немските коли примерно много мазно влизат. Това нормално ли е за КИА-та? Някой да сподели какво му е усещането при смяна на скорости, сравнено с други коли?

Да кажа и за филтрите на климатика. Те са зад жабката, 2 броя панели. Два комплекта поръчахме, и двата не пасват. А уж си пише, че са за Кларус. Едните бяха по-дълги, вторите бяха на дължина добре, ама по-дебели. В крайна сметка махнах пластмасовата им рамка и сложих вътре само хартиения филтър. Компромисно решение, ама пак е по-добре, отколкото да няма никакъв филтър, нали?
« Последна редакция: Октомври 17, 2009, 10:21:54 am от ivannlbc »
KIA Clarus SLX combi 116 hp 1,8 l

martin_mrv

  • Новак
  • *
  • Публикации: 13
Re: Грижи за Кларуса
« Отговор #1 -: Октомври 17, 2009, 04:40:46 pm »
Здравей, за предавките не се притеснявай, нашата от чисто нова та до сега си влизат все трудно докато колата не позагрее малко. След това почват да влизат малко по-добре, но не е както при немците. Ако нещо въобще не иска да включи някоя скорост, включи на по-висока и после на тази която искаш. На мене ми се случва на първа обикновенно, като е студено и неще да влезне (не винаги но се случва). Вкарай втора и после ще влезне и първа. На задна примерно не иска да се включи и застава така, че ако пуснеш съединителя почва да дере здраво, а лоста повече неще да влиза. Оправя се като пуснеш леко съединителя (на задна скорост) и точно преди да почне да отделя и да дере, задната скорост си влиза.

ivannlbc

  • Експерт
  • ****
  • Публикации: 464
Re: Грижи за Кларуса
« Отговор #2 -: Октомври 17, 2009, 06:23:25 pm »
Така като те слушам...при тебе е трагично положението бе човек :)
При мен скоростите си влизат, ама не е така мазно както при Пасата. За задната скорост си прав, с малко чалъм и си влиза.

Сега се сетих да те питам и за друго. Верно ли гумите трябва да са 2,4 атмосфери задните и 2,2 предните? Така си пише при мене на една бележка на вратата, ама чак не ми се вярва - много атмосфери са тва ;)
KIA Clarus SLX combi 116 hp 1,8 l

martin_mrv

  • Новак
  • *
  • Публикации: 13
Re: Грижи за Кларуса
« Отговор #3 -: Октомври 17, 2009, 08:01:08 pm »
Не съм на ясно да ти кажа колко точно атмосфери, но щом така са ги написали така ги направи. По принцип оригиналните гуми на колата са Hankok (да добавя, че са много добри, и че ги няма в БГ) и возията си е много добе на тези атмосфери, ако това те притеснява. Сега са други мисля, че бяха Toyo пак на тези атмосфери също си вози меко. Зимните са Debica доста е по-твърдо ама качва снега без грижа.
Колкото до скоростите и аз като тебе си мислех, че положението е трагично, но от серивза на КИА още в началото 2000 г., казаха че са така. После и в Унгария в сервиза на КИА казаха същото. Щом нищо не трака и не стърже, нищо и няма.

ivannlbc

  • Експерт
  • ****
  • Публикации: 464
Re: Грижи за Кларуса
« Отговор #4 -: Октомври 18, 2009, 12:42:01 pm »
Не ме притеснява возията. Тя колата си вози като кораб по принцип. Това е нещото, което много ми харесва в КИА-та, в сравнение с Пасата примерно, в който като седна и имам чувството че съм на дървен нар. А сега като сложих и по-високите гуми, съвсем плавно взе да вози вече. А и не знам защо, но имам усещането, че колата е повдигната малко (все едно съм в джип), което може и да е илюзорно, като се има предвид, че разликата между 195/65/14 и 185/70/14 е само 6 мм.

Притеснява ме износването на гумите. Ако ги пренадуя или ако не са достатъчно напомпани, може да не се износят правилно. Та въпроса може да се зададе и така - какъв е толеранса в налягането на гумите, така че да не е фатално за правилното износване? Например 2,2 атм. +-0,2 за предни. Или +-0,1?
KIA Clarus SLX combi 116 hp 1,8 l

martin_mrv

  • Новак
  • *
  • Публикации: 13
Re: Грижи за Кларуса
« Отговор #5 -: Октомври 19, 2009, 01:31:24 am »
За съжаление и идея си нямам за реверанса, но все пак мисля че с един баланс на гумите (който предполагам е направен като си сменял гумите) си без приблеми. Аз поне до сега не съм имал ниакви прблеми с атмосферите въпреки че оригиналните гуми ги държахме доста дълго. Като ги свалихме си бяха равномерно износени от всякаде.
Придържай се до колкото е възможно до това което ти е написано на стикера на вратата и не му бери грижа.

jorko.b67

  • Почетен член
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 1870
Re: Грижи за Кларуса
« Отговор #6 -: Декември 12, 2009, 11:29:12 am »
Колега ivannlbc, посети който и да е гумаджия - там за всяка гума (като размер говоря) си имат табличка с това , колко трябва да бъде напомпана гумата. А на каква кола ще се кара - мисля,че няма значение.

D. Rachkov

  • Новак
  • *
  • Публикации: 22
  • турбо каручка
Re: Грижи за Кларуса
« Отговор #7 -: Декември 12, 2009, 12:44:56 pm »
Така като те слушам...при тебе е трагично положението бе човек :)
При мен скоростите си влизат, ама не е така мазно както при Пасата. За задната скорост си прав, с малко чалъм и си влиза.

Сега се сетих да те питам и за друго. Верно ли гумите трябва да са 2,4 атмосфери задните и 2,2 предните? Така си пише при мене на една бележка на вратата, ама чак не ми се вярва - много атмосфери са тва ;)
колега поздрави за гумите които си избрал Нокиан аз от години карам с тази марка. Това обаче което пише на листчето не ми се струва реално. Моите са 205/55 r16 и ги правя на 2.2  а ти говориш за много по малки гуми 2.2 -2.4 атм няма как това е множко за такъв размер. Добра идея е да идеш на да питаш в гумаджииница наистина и после драсни някои ред какво са казали че стана интересно.

колкото до скоростите и аз сам карал кларуса на един приятел и сам забелязал че по трудно влизат така че явно е норм wall
Kia Cee'd 5d 1.6 Cvvt - за удоволствие
Opel Astra H Caravan 1.7 CDTI - за работата
Lada Samara 1.5 s - за лов и риболов и селски туризъм

ivannlbc

  • Експерт
  • ****
  • Публикации: 464
Re: Грижи за Кларуса
« Отговор #8 -: Януари 01, 2010, 05:07:35 pm »
Приятелю, 10 пъти вече гледам лепенката на вратата и все едно и също нещо пише - 195/95/14 - предни 2,2 ; задни 2,4. Независимо дали пълна с хора и багаж или не чак толкова. Аз съм в момента със 185/70/14 и пак ги помпя толкова. Четох в един сайт, че гумата е нормално да е някъде около 2,1 до 2,3 атм. за повечето коли. Като се има предвид, че Кларуса е малко по-тежка от средните и малки леки коли (визирам пикливи въшки от сорта на Рено 19 и Форд КА), значи не съм в голяма грешка с тва налягане в гумите.

Всеки майстор-гумаджия си говори различно, така че истината е някъде там. :)

Препоръчвам 2,3 плюс-минус 0,1 атм., независимо от размера. Все пак налягането в гумите се определя преди всичко от теглото на автомобила върху тях. Поне така разсъждавам аз, може и да греша.
KIA Clarus SLX combi 116 hp 1,8 l

ivannlbc

  • Експерт
  • ****
  • Публикации: 464
Re: Грижи за Кларуса
« Отговор #9 -: Януари 30, 2010, 07:11:46 pm »
Колеги, кога човек си няма късмет, ако ще да се на...такова - 'се тая.

Днес сутринта не щя да запали Кларуса. Снощи си вървеше перфектно - гасене, палене, без проблем. пркирах я пред нас и на сутринта - хлъц. Не знам какво е станало при -6 градуса нощеска, но бензин има, ток има в акумулатора да те утрепе...

Брат ми каза, че не достигал ток до свещите, затова. Закарахме я на майстор и като я оправи, ще ви кажа какво й е било.

И след това ако ми направи още 1 такъв номер, поправям я и я продавам. Аз вкарах сума ти пари в нея и ме е много яд като ме изоставя така.
KIA Clarus SLX combi 116 hp 1,8 l

gugulin

  • Новак
  • *
  • Публикации: 43
Re: Грижи за Кларуса
« Отговор #10 -: Февруари 11, 2010, 09:02:42 am »
Колите са като жените колкото повече се грижиш за нея тя толкова по капризна става-това поне е показал опита ми с колите - преди Кларуса имах един Рейсър 95 г -сега го кара баща ми -невероятна машина 10 г карана като такси на милион км най - малко обаче никакви проблеми освен каретата - не съм полагъл почти никакви грижи за нея.Сега Гларусчето гледам и него да не го глезя много. music

gugulin

  • Новак
  • *
  • Публикации: 43
Re: Грижи за Кларуса
« Отговор #11 -: Февруари 12, 2010, 07:52:49 am »
Колеги според autodata-ta  за кларус са подходящи гуми с размер 195/65/14 и 195/70/14 като и при двата размера налягането го дават 2.1 и за предни и за задните гуми-иначе си прав на вратата има някакви други цифри но аз я карам на 2.1 или 2.2 write

ivannlbc

  • Експерт
  • ****
  • Публикации: 464
Re: Грижи за Кларуса
« Отговор #12 -: Февруари 12, 2010, 08:40:53 am »
Стандартните са 195/65/14. Ако сложиш 70-ки, разликата е 20 мм по-големи гуми в диаметър, което е прекалено много. Обикновено се слага 185/70/14 за зимни, които са със 6 мм по-големи от стандартните, но по-тесни. А за лятото можеш да сложиш 195/60/15, които също са със 6 мм по-големи в диаметър. Аз така ще направя и мисля че ще изглежда добре.

А колкото до напомпването - няма точна рецепта. Зависи и от това колко си я натоварил с багаж и хора. Ако гумите са ми 2 атм. и вътре седне тъщата знаеш ли, че ще карам по капли, а?!  :) ;D
KIA Clarus SLX combi 116 hp 1,8 l

ivannlbc

  • Експерт
  • ****
  • Публикации: 464
Re: Грижи за Кларуса
« Отговор #13 -: Февруари 14, 2010, 08:22:45 pm »
Оправихме го Кларуса. Писах вече в другата тема. Майсторите преинсталираха Уиндоуса на компютъра и веднага запали. 2 минути работа беше.

Реших да сменя копчето на жабката, антената и два задни светлоотразителя. Това е така да се каже - файн тунинг. Да ама от трите, намерих само жабката в една автоморга. Оня ми иска 30 лв и аз се отказах. Не си струва за едно копче 30 лв да дам, което ще подобри съвсем минимално визията на жабката. Ще търся и другите чаркове, така че ако някой има излишни антена и светлоотразители отзад за бронята, да се обади. И стига с тая цифромания!
KIA Clarus SLX combi 116 hp 1,8 l

Митето

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 5706
  • 1.6-SW CRDI 16V EX;ŠkodaFabia 1.6 MPI AG 2007
Re: Грижи за Кларуса
« Отговор #14 -: Февруари 14, 2010, 09:29:33 pm »
а каква антена ти трябва.Имам няколко излишни в гаража 8-) ама са от фв;киа-сиид;опел