КИА Клуб България- фен форум на КИА
Модели автомобили => Ceed, ProCeed, Ceed SW => Темата е започната от: 360North в Март 23, 2019, 10:14:11 am
-
Здравейте,
Ceed-a ми скоро ще направи 90 000 км и започнах да чувам почукване от клапани (долавя се по време на движение, с подаване на лека газ в ниски обороти). Според тази таблица http://www.kceed.com/europe_market-771.html (http://www.kceed.com/europe_market-771.html) се препоръчва инспекция на клапаните на 90 000 км, намерих и описание на самата процедура http://www.kceed.com/valve_clearance_adjustment-806.html (http://www.kceed.com/valve_clearance_adjustment-806.html). Във форума видях 1-2 теми за въпросния реглаж, но никъде не намерих някой да препоръчва сервиз, а не мисля че сам ще мога да се справя с подобен ремонт. Също така не смея да я закарам в КМБ София, защото там дори и с рутинни ремонти като смяна на накладки и ремъци не се справят.
Някой може ли да препоръча сервиз за София, и всъщност изобщо според вас наложително ли е да се прави реглаж, защото чувам различни мнения от "няма проблем, реглаж се прави само в краен случай" до "ако не направиш реглаж, може да блокира двигателя".
Двигателят е G4FA 2008-ма година, не е със саморегулиращи се клапани, каквито твърдят че са на новите ceed-ове.
-
Газ има ли.Това чувам клапан да чука е много относително понятие.Може верига,обтегач и т.н
Моята си сложих газ на 50 000 км.В момента е на 140 000 км.и нищо не чувам да чука.
Ако клапаните са за регулиране,и не го направиш навреме,няма да блокира мотора.Не се притеснявай.
Това ще доведе до сваляне на главата,пристъргване или най добре набиване на нови легла , евентуално смяна на клапани,шлайф(челосване)на глава,гумички и разни други дребни неща,нова гарнитура и труд.Съответно при такъв ремонт е желателно да се сменят термостат ,верига и разни други неща което допълнително оскъпява нещата.
-
Не, не е на газ, карана е само на бензин.
И аз се замислих, че може да се чува от веригата - трудно е да се определи, защото в купето нищо не се чува, това почукване мога да го чуя само на отворени прозорци и с околони сгради/огради, които да върнат шума. Със сигурност се чува при подаване на газ, например при "пълзене" на скорост (с около 2к оборота) и леко почукване на педала на газта. Може би прекалено много се заслушвам, но определено този звук не се чуваше преди.
Иначе другите симптоми за проблем с клапани ги няма - двигателят си работи равномерно и спокойно на празен ход, развърта нормално, няма повишен разход на гориво - всичко е точно. Забелязах, че се е появил лек разход на масло (за 6 000 км от средата е паднало на минимално), но това го отдавам че на последната смяна избрах Liqui moly, досега с Aral не съм имал доловим разход в рамките на 10 000 км. Също така наскоро ми сменяха гарнитура на капак клапани, но не вярвам да са работили толкова мърляво, че да са ги засегнали по някакъв начин :-[
-
Също така наскоро ми сменяха гарнитура на капак клапани, но не вярвам да са работили толкова мърляво, че да са ги засегнали по някакъв начин :-[
Ами така и така са сваляли капака, защо не ги накара да замерят луфтовете на клапаните, та да не се чудиш сега, те ли тракат или верига и дали са за реглаж или не .
-
Също така наскоро ми сменяха гарнитура на капак клапани, но не вярвам да са работили толкова мърляво, че да са ги засегнали по някакъв начин :-[
Ами така и така са сваляли капака, защо не ги накара да замерят луфтовете на клапаните, та да не се чудиш сега, те ли тракат или верига и дали са за реглаж или не .
Защото тогава не се чуваше нищо... Както и да е, закарах я на сервиз, казаха че действително има някакъв минимален шум, който най-вероятно е от веригата, но не си струва да се отваря засега. Малко се учудих и ги питах за живота на веригата (очаквах да е минимум 150к), но споделиха че са ремонтирали доста Ceed-ове с разтегнати вериги, така че трябва да се има предвид.
-
Ако е от клапаните, обикновено тракат при запалването на студен двигател и след няколко минути шумът намалява или изчезва.
-
В този клип (5-тата минута) ясно се вижда какво се случва с веригата (140 000км) - разтяга се и оттам идва един стържещ звук при палене, както и тракането на определени обороти - явно отпуснатата верига влиза в резонанс и започва да вибрира. Човекът обяснява нещо и за клапаните, не разбирам руски, но явно в конкретния случай все още няма нужда от реглаж.
https://www.youtube.com/watch?v=r_6rZBhGL68 (https://www.youtube.com/watch?v=r_6rZBhGL68)
-
Привет и от мен! Имам киа сийд 1.6 бензин с газ! На колко км е хубаво да се прави реглаж на клапаните! И кои мотори са с хидравлични клапани! Понеже нали тези с хидравличните не трябвало да се регулират! Не съм на ясно много . Ако не се чува някакво почукване има ли период на който да се прави този реглаж!
-
Здравейте.
Да питам и аз по подобие на авторът на темата ако може да препоръчате читав майстор / сервиз, от който да сте доволни за подобна процедура?
-
Колеги, смених веригата (комплект с обтегачите), и разбира се въпросното почукване си остана 8-) Така или иначе, веригата беше леко разширена и след смяната двигателят е още по-тих в idle режим, но почукването на около 2000 RPM и загрял двигател си остана (на студено не го прави). Намерих видео с абсолютно същия звук при същите обороти: https://www.youtube.com/watch?v=BNDJw9Val-Q (https://www.youtube.com/watch?v=BNDJw9Val-Q)
Edit: Мисля, че е точно същото: https://www.youtube.com/watch?v=806MP_wDYZs (https://www.youtube.com/watch?v=806MP_wDYZs)
-
Тези в клипа с хюндая ,казаха че ще откачват един по един инжекторите ,да видят кога ще се промени звука и съответно се съмняват в луфт или хлабина на буталото,на съответния цилиндър.
Изпратено от моят Redmi Note 8T с помощта на Tapatalk
-
Да, разбирам го какво казва, за добро или лошо при мен този шум е по-слаб и само в движение - все пак ще тествам. Не разбирам много от механика и двигатели, но ако има луфт/хлабина на буталото, това няма ли да се изрази в разход на масло и по-ниска мощност. Четох, че има и някакъв "топлинен щит" , който също можел да създава подобен шум - явно ще трябва изключвам нещата едно по едно и да го проследя по някакъв начин.
-
Ако има луфт в болта,ще си чука и няма да има никаква разлика в разход на масло и гориво от нормалното.
Изпратено от моят Redmi Note 8T с помощта на Tapatalk
-
Някой колега може ли да даде координати на някой сервиз за реглаж на клапани (и евентуално цена).За София.