КИА Клуб България- фен форум на КИА

Модели автомобили => Sorento => Темата е започната от: Galin в Януари 24, 2015, 04:15:58 pm

Титла: Киа Соренто автоматик.
Публикувано от: Galin в Януари 24, 2015, 04:15:58 pm
 Колеги закупих си Соренто 2,5 RCDI - EX 2004г. автоматик. Искам да разбера как се задейства 4х4 и бавните и дали някой е имал проблеми с раздатъчната кутия?
Титла: Re: Киа Соренто автоматик.
Публикувано от: Жоро в Януари 24, 2015, 08:51:31 pm
Честито и добре дошъл. Много безаварийни километри. 4х4 се включва автоматично, когато пробуксува задно колело. За да се включат бавните трябва да спреш, включваш на N и въртиш копчето. Крачната спирачка не трябва да е натисната, ако трябва дръпни ръчната. Какво те притеснява раздатката?
Титла: Re: Киа Соренто автоматик.
Публикувано от: Galin в Януари 27, 2015, 07:27:39 pm
благодаря колега,проблема с раздатката беше ,че изписваше на таблото индикация за повреда в4х4 но се оказа,че са изключени куплунзите включих ги и всичко се оправи.Днеска го тествах 4х4 и бавните всичкое добре
Титла: Re: Киа Соренто автоматик.
Публикувано от: Митето в Януари 27, 2015, 10:00:43 pm
Здравейте колеги.След направено пълно техническо обслужване  днес подкарах моя новопридобит автомобил.При шофирането установих,че при пълен ляв и десен завой с малка скорост например маневриране на паркинг се получава едно леко приплъзване и лек хидравличен удар в скоросната кутия . Не знам това дали е нормално и ако е проблем къде да го търся .
Втория ми въпрос е  дали автоматичната скоросна кутия има филтър и дали трябва да се смени в КИА-Русе ми казаха, че няма .
предварително Благодаря
Ето питането тук!
Титла: Re: Киа Соренто автоматик.
Публикувано от: Жоро в Януари 27, 2015, 10:09:01 pm
 Моето Соренто е 2007 г., дизел и в КМБ също ми казаха, че филтъра не се сменя. При мен също имаше леки тласъци на малка скорост при пълен ляв или десен. Лекува се със смяна на маслото в раздатката.
Титла: Re: Киа Соренто автоматик.
Публикувано от: maverick.bg в Януари 28, 2015, 11:32:11 am
2005г. автоматик. Филтър на маслото на скоростната кутия има. Не се сменя, но се мие.
Тласъка го имам и аз и ми прилича на тласъка при включване на бавните(моето копчее с 2 положения). Маслото на раздатката и диференциалите е сменено. Аз го приемам за нормално защото раздатката включва предното при лазлика в скоростоте на предния и задния мост. Такъв е случая при маневриране с пълен волан, но ако някой знае повече нека сподели.
Титла: Re: Киа Соренто автоматик.
Публикувано от: Galin в Януари 31, 2015, 10:57:50 pm
Здравейте колеги , по закона на мърфи ,се оказа ,че нещата не са толкова лесни .При свързването на куплунзите на раздатката се оказа ,че при пълен десен или ляв завой  се включва блокажа на задния мост защото гумата която е вътрешна за завоя започва приплъзва с удари.При компютърния тест всичко е нормално няма грешки.При първоначалния оглед майсторите стигнаха до извода ,че проблема е в механичната  част на раздатката просто 4х4 не отцепва. При изключени куплунзи колелетата на задния мост се въртят нормално без приплъзване. Ще се радвам ако някои от вас може да ми даде някаква насока за елеминиране на проблема.
Титла: Re: Киа Соренто автоматик.
Публикувано от: maverick.bg в Февруари 01, 2015, 08:20:50 am
До колкото знам задния диференциал няма заключване. Задното е включено винаги, а предното се включва при разлика в скоростта на въртене на двата кардана, за което има датчици. При пълен завой разликата във скоростите на двата кардана е осезаема.
Титла: Re: Киа Соренто автоматик.
Публикувано от: mitio85 в Февруари 02, 2015, 11:26:05 pm
Здравей колега работя в автосервиз и също имам соренто.Нямаш проблем с колата нормално е да е да е така понеже няма централен диференциал който да поеме разликата в движението на колелата.Понеже при завой някои колела изминават повече път и другите трябва да забавят но понеже раздатъчната кутия е със верига не на принципа на диференциял се получава напрежение в нея и преплъзва гума или затяга на суха повърхност.Не се препоръчва каране на 4x4 на сухи повърхности защото може да се разтегне веригата в раздатката. И още нещо кои куплонзи изключваш за да спреш 4x4?
Титла: Re: Киа Соренто автоматик.
Публикувано от: Galin в Февруари 03, 2015, 08:04:19 pm
Здравей mitio85 при автоматика 4х4 се включва автоматично,копчето има две положения  auto и 4lо (бавни).На раздатката има два куплунга,разделям тях, тогава на таблото светва лампата (два движещи моста и мига).Проблема е в това,че ако е повреда в ел.часта(стъпков мотор) трябва да покаже грешка при теста ,при мен няма такава, ако пък е повреда в механичната част при откачането на куплунзите не би трябвало да се промени нищо,а при мен при завой задните колела се движат нормално.
Титла: Re: Киа Соренто автоматик.
Публикувано от: mitio85 в Февруари 03, 2015, 09:46:42 pm
Здравей колега.При по голям завой също зацепва 4x4 заради разликата в скоростта на колелата която се следи от абс-са така се активира като цяло системата чрез него понеже едните изостават абс-са получава информация за това и включва предния мост и раздатката която се зацепва посредством мотора на който ти махаш куплунга предния мост се зацепва посредством вакум клапана  който се намира пред серво апарата.Задния диференциал няма блокаж а е с понижено приплъзване няма как да се заключи според мен всичко е нормално за да си по сигурен изключи вакумчето на предния мост от клапана и ще видиш че дори при пуснато 4x4 няма да има проблем ако не тръгне предния диференциал.Успех!!! ok
Титла: Re: Киа Соренто автоматик.
Публикувано от: Galin в Февруари 05, 2015, 07:45:21 pm
 благодаря,колеги реших да търся някой друг с такъв автомобил ида ги сравня.Като втори вариант ще карам така , ако има проблем рано и или късно ще проличи. А в отговор на колегата при оглед на предния мост не видях никакъв  вакум ,диференциала е прост няма нищо по него.
Титла: Re: Киа Соренто автоматик.
Публикувано от: mitio85 в Февруари 05, 2015, 09:40:32 pm
Здравей колега вакума е от горната страна диференциала не се вижда лесно моя го правих и тогава го видях след като тръгнах да го свалям успех и да кажеш до къде си стигнал.
Титла: Re: Киа Соренто автоматик.
Публикувано от: Galin в Март 06, 2015, 08:21:32 pm
Здравейте колеги, отидох в сервиз за ремонт на раздатки и автоматици,след диагностика стигнаха до извода ,че трябва да се отвори раздатката.
При завой не трябва да се вкючва 4х4 както става при мене .С отварянето установиха ,че касетата с дискове ,са криви,изпечени,някои са счупени,поръчах нови сменихме ги и за мое съжаление проблема не се отстрани.По някаква причина след като се запали двигателя се включва 4х4.Майстора сега се мъчи да открие проблема.Ще бъда благодарен ако някой има някаква идея .Замервани са датчиците на АБС работят
Титла: Re: Киа Соренто автоматик.
Публикувано от: Жоро в Март 06, 2015, 09:08:08 pm
За съжаление не мога да ти помогна, но ме интересува колко ти излезе ревизията на раздатката?
Титла: Re: Киа Соренто автоматик.
Публикувано от: Galin в Март 07, 2015, 07:24:27 pm
цена на пакета дискове е 450лв. , ремонти на раздатката 200лв.,цена на раздатка втора употреба орентировачно 700лв
Титла: Re: Киа Соренто автоматик.
Публикувано от: kolev703 в Януари 04, 2017, 06:17:50 pm
Здравейте колеги, някой можели да ми помогне. Имам следния проблем, днес ми се наложи да включа 4х4 бавните за преминаване през сняг и нямаше никакъв проблем. Но след това при превключване на копчето на автоматично надписа на таблото остана да свети и не искаше да изключи бавните. След няколко превключвания на копчето и каране на известно време с включено 4х4 накрая надписа на таблото угасна и колата мина на 4х4 автомат. Някой може ли да ми каже на какво се дължи. Колата е киа соренто дизел с ръчни скорости 2003г.
Титла: Re: Киа Соренто автоматик.
Публикувано от: Жоро в Януари 04, 2017, 08:50:41 pm
Казвали са ми, че след като изключиш копчето трябвада размърдаш малко напред-назад, за да изключи.
Титла: Re: Киа Соренто автоматик.
Публикувано от: gogo_CRDI в Януари 12, 2017, 02:17:20 pm
Здравейте!и аз съм с ръчни скорости,и при мен стана така...колата не искаше да смени на бързите,завъртам копчето,оставам я на едно място без да натискам педалите и пак неще!свети посточнно 4low...спрях пред нас,като обиколих целия град с 40км/час.....завъртях копчето и смени на auto!!!ние ли не правим нещо както трябва или има дефект..?
Титла: Re: Киа Соренто автоматик.
Публикувано от: Mandradzhi в Февруари 22, 2021, 10:53:56 pm
Здравейте колеги. И аз имам подобен проблем. При потегляне на пълен волан пристъргва нещо. Аз чувам отпред майстора казва отзад идва. Диференциала се цакал. Какво може да е Соренто е 2.5 ЦРДИ ръчка 2004
Титла: Re: Киа Соренто автоматик.
Публикувано от: hristian37 в Февруари 23, 2021, 08:10:52 pm
опиши по-точно проблема си.
Титла: Re: Киа Соренто автоматик.
Публикувано от: hristian37 в Май 21, 2021, 09:42:29 pm
Здравейте колеги, отидох в сервиз за ремонт на раздатки и автоматици,след диагностика стигнаха до извода ,че трябва да се отвори раздатката.
При завой не трябва да се вкючва 4х4 както става при мене .С отварянето установиха ,че касетата с дискове ,са криви,изпечени,някои са счупени,поръчах нови сменихме ги и за мое съжаление проблема не се отстрани.По някаква причина след като се запали двигателя се включва 4х4.Майстора сега се мъчи да открие проблема.Ще бъда благодарен ако някой има някаква идея .Замервани са датчиците на АБС работят
Датчиците на раздатката...
Титла: Re: Киа Соренто автоматик.
Публикувано от: todorinov в Юни 13, 2021, 10:07:07 am
Здравейте!

При проверка по VIN излиза, че скоростната кутия на моето Соренто е R322. В Книжката към колата има информация само за модификации 30-40LEi и A5SR1. Искам да и сменя маслото. Как, обаче, да разбера какво масло и какво количество ще ми трябва?

Благодаря за отговорите!
Титла: Re: Киа Соренто автоматик.
Публикувано от: todorinov в Юни 14, 2021, 03:47:37 pm
Тъй като не намерих никаква информация за въпросната скоростна кутия звъннах в КМБ да питам тях. Оказа се, моделът не е R322, а X5BA4 264640. Маслото, което се използва за тази скоростна кутия е ATF Dextron 3.
Титла: Re: Киа Соренто автоматик.
Публикувано от: hristian37 в Юни 16, 2021, 09:35:37 pm
Има си оригинално масло на КИА/Хюндай за автомата...
Титла: Re: Киа Соренто автоматик.
Публикувано от: todorinov в Юни 20, 2021, 01:14:59 pm
Равносметката е следната:
- скоростна кутия - 3.5 л Ravenol ATF RED-1, не съм свалял картера да чистя цедката;
- преден диференциал - около 1.3 л (може би малко повече, може би малко по-малко) Ravenol EPX 90 GL-5;
- заден диференциал - около 1.6 л (може би малко повече, може би малко по-малко) Ravenol EPX 90 GL-5;

За диференциалите съм написал така, защото шприцът ми беше малко странен и не можах да определя количествата точно. Сипвах масло, докато не потече от горната пробка. От туба с 4 л масло остана точно 1 л. Остана и малко количество в шприцът. Не мисля, обаче, че беше повече от 50 мл.

Тези дни ще отворя и раздатката, за да сменя и там маслото и ще пиша какво количество е събрала и тя. Оказа се, че пробките са на квадрати, а аз нямам.

Колата е Киа Соренто I, 2.5 CRDi 16V, 140 к.с., с автоматична, пет степенна скоростна кутия.
Титла: Re: Киа Соренто автоматик.
Публикувано от: todorinov в Юли 22, 2021, 07:16:04 pm
Накрая успях и с маслото на раздатката. Събра 1.8 л Ravenol Dexron III H.