КИА Клуб България- фен форум на КИА

Модели автомобили => Ceed, ProCeed, Ceed SW => Темата е започната от: mitaka1974 в Декември 11, 2021, 12:54:23 pm

Титла: смяна на мотор
Публикувано от: mitaka1974 в Декември 11, 2021, 12:54:23 pm
 Здравейте колеги,дойде време и аз да се посъветвам с препатили и разбиращи хора. Вчера чкарах колата Киа Сийд 1,4 бензин 90кс. 2010г. в сервиз. След замерване на компресията се установи стойност на 2 цилиндър 0. Свалиха главата и на 2 цилиндър имаше дупка с размер 1лв.  на буталото. На цилиндъра също има наранено. Въпросът ми е да правя ли ремонт на този мотор или да търся друг. И ако някой знае какви варианти може да се ползеат, примерно 1,6 става ли или 1,4 с други коне. Ще съм много благодарен да чуя мнения от хора, които разбират!
Титла: Re: смяна на мотор
Публикувано от: gambino85 в Декември 13, 2021, 11:45:14 am
Ако ризите на буталата ти са подменяеми няма проблем сменяш риза ,бутало и сегменти и си готов . Ако ли не ще ти трябва нов блок , който е в добро състояние .
Титла: Re: смяна на мотор
Публикувано от: mitaka1974 в Декември 17, 2021, 12:25:50 pm
Това и направих, оставихме блока за набиване на нови ризи по размера на буталата и после нов колянов вал с основни и биелни лагери, нови бутала с нови сегменти, гарнитури, ревизиране на главата и накрая сглобяване на мотора. Доста скъпичка процедура, но при липса на ремонтни комплекти/ продават се само части за стандартен монтаж/ няма друг вариант.
Ето и ориентировъчни цени:
Шлаиф и нови ризи 400лв.
Нови оригинални части /вал, бутала, сегменти, лагери и гарнитури/ около 900лв.
Труд 450лв.
За главата още нищо не са казали.
Общо взето МЪКА😥😥😥
Титла: Re: смяна на мотор
Публикувано от: gambino85 в Декември 17, 2021, 02:52:02 pm
При такава цена до момента аз бих взел втора ръка блок с бутала и да сменя само сегменти щях да си спестя тези 900лв. , но така пък двигателя става като нов .
Титла: Re: смяна на мотор
Публикувано от: mitaka1974 в Декември 19, 2021, 03:17:09 pm
И това направих, взех втора ръка блок, но като го замериха се оказа, че на 3ти цилиндър износването е много голямо и ако се събере така, най - вероятно буталото ще тропа и ще гори масло. Хубавото в случая е, че момчето от което взех блока, се нави да му го върна. Така остават само едни 30 тина лева за Еконт.
Титла: Re: смяна на мотор
Публикувано от: daka.r в Февруари 06, 2022, 06:05:42 pm
Имам същата дилема.При мен има тракане в мотора 1,6-128кс,разход на масло 1л-1000км. компресия на първи цилиндър 8 на 2-9 3-10 4-10.Ходих на няколко сервиза в Русе и всички ми припоръчват смяна на мотора,никой не ще да се занимава с ремонт защото щяло да струва много.Твоите майстори предполагам са от София.Може ли някакви координати.
Титла: Re: смяна на мотор
Публикувано от: gambino85 в Февруари 07, 2022, 07:58:36 pm
При всички положения дори и да купиш друг двигател е хубаво ,да се отвори ,за да се види в какво състояние е . Все пак няма да купуваш нов двигател .
Титла: Re: смяна на мотор
Публикувано от: Ronin в Април 03, 2022, 07:19:53 pm
Появи се едно тропане в мотора...
В момента съм го отворил,но нещата се движат бавно ,защото нямам много време.Искам да изключа веригата напълно като заподозряна.Има един почти натегнат клапан изпускателен на 0.05 мм.И ако там е наред,ще свалям главата.....вероятно е имало маслен глад в лагерите,карана е с малко масло ,два литра и долях до минимума....та ако съм прав...дано да греша...ще ми трябват колянов вал,лагери и бутала...за гилзи ще стане ясно като го премеря...от къде взе вала колегата?
Титла: Re: смяна на мотор
Публикувано от: gambino85 в Април 06, 2022, 11:54:25 am
Купувай друг блок колега така само вал не е доба идея .
Титла: Re: смяна на мотор
Публикувано от: rmk в Април 07, 2022, 02:29:53 pm
Чета тук в темата, че разглобявате за ремонт 1.4 двигатели на сиид (на Ronin май също е 1.4, както на първия човек). Преди време гледах едно филмче за ремонт на тези двигатели и там казаха, че на този двигател сменят колянов вал, биели и бутала и той става 1.6. Тоест блокът и главата са еднакви и дори няма нужда да се сменя софтуера на ECU-то. Ето филмчето:
https://www.youtube.com/watch?v=TqOk7f6Ushs (https://www.youtube.com/watch?v=TqOk7f6Ushs)
Така и така ще сменяте доста части ако искате се пробвайте.
Титла: Re: смяна на мотор
Публикувано от: mitaka1974 в Май 18, 2022, 11:21:52 am
Имам същата дилема.При мен има тракане в мотора 1,6-128кс,разход на масло 1л-1000км. компресия на първи цилиндър 8 на 2-9 3-10 4-10.Ходих на няколко сервиза в Русе и всички ми припоръчват смяна на мотора,никой не ще да се занимава с ремонт защото щяло да струва много.Твоите майстори предполагам са от София.Може ли някакви координати.
Не не са от София от Асеновград е майстора  автосервиз Парушев
Титла: Re: смяна на мотор
Публикувано от: mitaka1974 в Май 18, 2022, 11:23:39 am
Появи се едно тропане в мотора...
В момента съм го отворил,но нещата се движат бавно ,защото нямам много време.Искам да изключа веригата напълно като заподозряна.Има един почти натегнат клапан изпускателен на 0.05 мм.И ако там е наред,ще свалям главата.....вероятно е имало маслен глад в лагерите,карана е с малко масло ,два литра и долях до минимума....та ако съм прав...дано да греша...ще ми трябват колянов вал,лагери и бутала...за гилзи ще стане ясно като го премеря...от къде взе вала колегата?
Майстора ми намери всичко, но ако искаш може да погледнеш karparts тук има всичко
Титла: Re: смяна на мотор
Публикувано от: Ronin в Септември 22, 2022, 03:26:58 am
Аз вече съм със мотор от сийд 2013...имаше някои разлики но ги реших
Титла: Re: смяна на мотор
Публикувано от: Ronin в Септември 24, 2022, 08:03:12 am
При мен нещата се развиха така....на 178000 км остава без масло,до този момент никога не е губила масло.Светва лампата и колата се спира на момента...доливам два литра масло и стига до минимума.

На следващия ден се появява едно тропане ...което периодично изчезва.

На по следващия ден,тропането не изчезва и става зверско.
1.4 бензин 109 коня....лагера на биелата на втори цилиндър го няма....

Вала много надран.....Намерих мотор от 1.4 сийд 2013 г 100 коня.

Буквите същите G4FA.....но....рейката бензиновата е със различен захват ...срязах я и с аргона я заварих с нови пети....

На главата от към скоростите там където стои датчика за температура на стария мотор е голям пластмасов фланец ,на новия е малък алуминиев ....нов оригинален 108 лв китайски 50 лв

Другите неща външно са еднакви.

Разлики по мотора вътре са във веригата и зъбните колела.и свещите....друго не съм забелязал .....Минал съм 4000 км за две седмици....новия мотор е по тих...по слаб и невървящ....но пък работи и върши работа.Ако някой има въпроси съм насреща....и да между 1.4 и 1.6 разликата е само във буталата....нов колянов вал е 500 лв.Нов изпускателен е 300 лв.....купих изпускателен и нова верига...които ми стоят....вала мисля става на новия мотор от 2013 но веригата нестава.
Титла: Re: смяна на мотор
Публикувано от: Ronin в Септември 24, 2022, 08:06:07 am
Мотора го купих за 450 лв....по една случайност.Такъв мотор никъде не намерих за под 1900 лв.....имайте предвид тези цени към днешна дата.
Титла: Re: смяна на мотор
Публикувано от: Ronin в Септември 24, 2022, 08:10:58 am
Остана ми само един проблем със чека...дава грешка за раазсинхронизация на валовете....не се отразява по никакъв начин...но не ми остава време да видя от къде идва...има няколко варианта да имат двата мотора различни датчици за разпределителния вал и колянов или времената на тоя мотор в газоразпределението да са различни от на стария....и компа да чака тези времена като на стария....Или Вануса да е различен на новия мотор и да корегира с различен ъгъл всмукателния вал....