КИА Клуб България- фен форум на КИА

Модели автомобили => Sportage => Темата е започната от: Reo в Юни 15, 2022, 09:37:24 am

Титла: KIA Sportage 2.0 CRDI проблем с DPF
Публикувано от: Reo в Юни 15, 2022, 09:37:24 am
Здравейте,
Нуждая се от помощ за моята KIA Sporttage 2.0 CRDI 185 к.с. (2017 година). Преди месец ми светна индикатора за DPF филтъра и от тогава ходя по мъките. След много съвети на майстори направих следното:
1. Карах над 50 км при 2500-3000 оборота с надеждата да си направи регенерация сама, резултата беше неуспех.
2. Отидох в сервиз и ми пуснаха софтуерна регенерация - закачиха я на компютър, колата вдигна 640 градуса и завърши регенерацията успешно, при което диагностиката показа че филтъра е чист. След 10 км лампата светна отново.
3. Отидох в друг сервиз, там ми свалиха филтъра и го "измиха" на някаква голяма машина, специално за чистене на DPF, след което диагностиката пак показа че на практика е чист като нов. След 10-ина км, лампата отново ми светна.
Направо не знам какво да правя вече. Когато спра колата и гршката изчезва, но при всяко следващо каране след ок. 10-15 км. индикатора отново светва и ми изписва Check Exhaust System на таблото. Казват ми най-различни неща от различни места. Колата иначе върви перфектно, но съм притеснен от тези предупреждения и искам да я оправя най-сетне, само че намам наистина идея какво да предприема по-нататък. Моля ви ако можете да ми дадете някакъв съвет. Ще съм ви много благодарен.
Титла: Re: KIA Sportage 2.0 CRDI проблем с DPF
Публикувано от: Negodnika в Юни 15, 2022, 02:12:57 pm
EGR -а проверен ли е? Да не би да идва от там целия проблем. Имаи и едни тръбички на корпуса на самия DPF и там погледнете може да са се запушили и да се отчита различно налягане от нормалното в корпуса на филтъра, за да ти светва лампата за толкова кратко време след почистването на DPf-а. Друго не се сещам.
Титла: Re: KIA Sportage 2.0 CRDI проблем с DPF
Публикувано от: гатев в Юли 02, 2022, 07:51:08 pm
Здравей колега
Аз имам същият проблем със моя SPORTAGE
Вече два месеца ходя по мъките,Всичко се повтаря като при теб.И в KIA не са на ясно какво става.
Ако си решил проблема моля те помогни
АКО НЯКОЙ ДРУГ ИМА МНЕНИЕ ПИШЕТЕ МОЛЯ ВИ.
Титла: Re: KIA Sportage 2.0 CRDI проблем с DPF
Публикувано от: nastytuz в Август 17, 2022, 06:47:48 pm
Момчета,

Какво става оправихте ли си проблемите с ДПФ?
Титла: Re: KIA Sportage 2.0 CRDI проблем с DPF
Публикувано от: Plam_69 в Август 18, 2022, 09:46:08 am
Да решен е , колегата от Търговище му прочете софтуера аз го коригирах , премахнаха дпф физически и сега всичко е ок , надявам се - няма оплаквания.
Титла: Re: KIA Sportage 2.0 CRDI проблем с DPF
Публикувано от: гатев в Септември 21, 2022, 06:59:32 pm
Здравейте колеги
След дълги мъки разбрах какъв е проблема с DPF.
Елемента се отлепя от корпуса  и се пропускат газове които не минават през елемента.Датчиците отчитата че няма ефективност
на работата на DPF.Той не заапушен,регенерацията работи но минават газове извън елемента.
Три са начините за отстраняване на проблема.
    - премахмане механически.
    - подмяна с нов.
    - караш си така и не обръщаш внимание на лампата.
Аз избрах третия начин.Вече три месеца карам така и няма проблем.Еди път проверих дали няма друга грешка защото ако има друга грешка
няма да свети втора лампа.На следващият преглед ще видя в коя група ще ме сложат.
Титла: Re: KIA Sportage 2.0 CRDI проблем с DPF
Публикувано от: Plam_69 в Септември 23, 2022, 04:45:26 pm
Много ми е интересно как става това . Гърнето е валцовано и питата - DPF   е стегната с вата и не мърда няма как газовете да я заобикалят и да показва нулева стойност на диференциалното налягане , на всичко от горе ще дрънчи отвратително. Може и да си прав но аз докато не го видя с очите си и не си обесня причината не го вярвам , още повече че 90% от колите с отрязани дпфи с нулево диференциално налягане ( каквото се явява реално при теб )   също влизат в сервизен режим и не вървят както трябва , но щом те устройва карай .
Титла: Re: KIA Sportage 2.0 CRDI проблем с DPF
Публикувано от: гатев в Септември 29, 2022, 09:54:58 am
Здравейте
Два пъти съм чистил ДПФ машинно и от сервизите знам . че при някой случаи при чистене елемента се измества.
Моят филтър е на 150 000 хил. км исе получава изгаряне на част от ватата и пропуска сажди.
В авариен режим няма да влезе мотора.И сега лампата  светва след около 30-40 км и след спиране мотора гасне.
Това не е мое мнение.Събрал от сервиза който чисти ДПФ и от сервизните на КИА СОФИЯ. ДПФ-а подлежи на рекламация когато е на малко километри.На мен ми отказаха тъй като бях на 149 000 км.Няколко пъти съм я тествал с ОЕ-тестер и резултата е регенерацията си работи нормално.   Аз съм убеден вече в това както и в това че ДПФ-а ми е чист.
Титла: Re: KIA Sportage 2.0 CRDI проблем с DPF
Публикувано от: Plam_69 в Септември 30, 2022, 10:07:55 am
Възможно е това като се обясни точно . Важното е че виждаш точно от къде идва проблема. Аз се занимавам с автомобилна електроника от 22г и наблюденията ми относно тези системи е от самото им въвеждане . Стигнал съм до извода че един автомобил започне ли да си задръства филтъра няма спасение , гориш го, чистиш го, може и да изкара 2-3 хиляди някои и повече но това решава проблема. Моята е на 130000хил и досега не съм имал проблем (да чукам на дърво) .
Титла: Re: KIA Sportage 2.0 CRDI проблем с DPF
Публикувано от: cilieva в Октомври 06, 2023, 11:52:48 am
Здравейте, виждам, че в тази тема не е писано скоро, но аз имам гореописания проблем. Карам Sportage дизел 2000 куб. 2017г. от 3-4 месеца. Първият път, когато светна лампата за DPF не знаех каква е, карайки отбих и изгасих колата. След като запалих отново нямаше светеща лампа. Питах и ми казаха, че не е трябвало.Вече знаех, че трябва да карам на по-високи обороти ако светне отново. Това се случи месец по-късно. Шофирах дълго време, дори на спортен режим, но лапмата не гаснеше. Тъй като карам предимно градско, вече няколко пъти, когато имам дълго шофиране лампата светва и не угасва, независимо от карането, разстоянието и т.н. докато не загася колата, като в един от последните пъти светна и лампата за проверка на двигателя. Отидох в оторизиран сервиз на Киа, където направиха на място регенерация (е поне така казаха), тръгвайки от сервиза не светеше нищо нередно на таблото и след 6км. лампата светна отново. Върнах се, отново я закачиха, изчистиха, тръгнах и след 10км. светна, като засега поне, не свети лампата за двигателя(вероятно до време). Разговарях с тях и казаха, че има два варианта:
1. Премахване на DPF и изчистването му в компютъра на колата.
2. Смяна на DPF, което е значителна сума.
Изчетох всичко писано тук и в чужди сайтове за проверка на турбо система, смукателен коректор, ЕГР клапан, датчик - да се проверят ли?
Моля за съвет от изпатилите от вас в крайна сметка как да подходя! Предварително благодаря!
Титла: Re: KIA Sportage 2.0 CRDI проблем с DPF
Публикувано от: Бат Герги в Октомври 06, 2023, 12:20:58 pm
Здравейте, виждам, че в тази тема не е писано скоро, но аз имам гореописания проблем. Карам Sportage дизел 2000 куб. 2017г. от 3-4 месеца. Първият път, когато светна лампата за DPF не знаех каква е, карайки отбих и изгасих колата. След като запалих отново нямаше светеща лампа. Питах и ми казаха, че не е трябвало.Вече знаех, че трябва да карам на по-високи обороти ако светне отново. Това се случи месец по-късно. Шофирах дълго време, дори на спортен режим, но лапмата не гаснеше. Тъй като карам предимно градско, вече няколко пъти, когато имам дълго шофиране лампата светва и не угасва, независимо от карането, разстоянието и т.н. докато не загася колата, като в един от последните пъти светна и лампата за проверка на двигателя. Отидох в оторизиран сервиз на Киа, където направиха на място регенерация (е поне така казаха), тръгвайки от сервиза не светеше нищо нередно на таблото и след 6км. лампата светна отново. Върнах се, отново я закачиха, изчистиха, тръгнах и след 10км. светна, като засега поне, не свети лампата за двигателя(вероятно до време). Разговарях с тях и казаха, че има два варианта:
1. Премахване на DPF и изчистването му в компютъра на колата.
2. Смяна на DPF, което е значителна сума.
Изчетох всичко писано тук и в чужди сайтове за проверка на турбо система, смукателен коректор, ЕГР клапан, датчик - да се проверят ли?
Моля за съвет от изпатилите от вас в крайна сметка как да подходя! Предварително благодаря!
Това че светват лампите добре ама то трябва да е записало някакъви номера на грешки само с изтриване няма да решиш проблема. Ако ги знаеш ги напиши може и да намерим решение  иначе. Щом има проблем с dpf трябва да се проверяват и дюзи и смукателен колектор и egr поне да се види всичко в нормите ли е на диагностика.
Титла: Re: KIA Sportage 2.0 CRDI проблем с DPF
Публикувано от: Plam_69 в Октомври 09, 2023, 09:36:36 am
cilieva, всичко това което ти се случва е нормално, просто на градско се запушва заради късите преходи и не стигащо време за да започне регенерация . Когато излезеш извън града на директна предавка имаш максимално турбо надуване за дълъг период от време достатъчен компа да отчете запушването.Решения много но едното е генерално и завинаги. 
Титла: Re: KIA Sportage 2.0 CRDI проблем с DPF
Публикувано от: cilieva в Октомври 09, 2023, 09:54:07 am
Здравейте,
Благодаря Ви за отговорите. Говорих със сервиза и ми казаха, че грешката, която е посочило при диагностиката е Р2003 (не е ефективен DPF). Поради изключително високата цена за нов (10550лв.  %) препоръчват да се махне напълно и да се настрой компютъра, че го няма. В момента грешка на таблото няма, но карах само малко градско през уикенда и вероятно ще излезе, когато тръгна на по-дълъг път. Чудя се колко време мога да карам така и дали рискувам да стане нещо по-лошо. Благодаря за мненията и препоръките.
Титла: Re: KIA Sportage 2.0 CRDI проблем с DPF
Публикувано от: Бат Герги в Октомври 09, 2023, 10:57:18 am
Здравейте,
Благодаря Ви за отговорите. Говорих със сервиза и ми казаха, че грешката, която е посочило при диагностиката е Р2003 (не е ефективен DPF). Поради изключително високата цена за нов (10550лв.  %) препоръчват да се махне напълно и да се настрой компютъра, че го няма. В момента грешка на таблото няма, но карах само малко градско през уикенда и вероятно ще излезе, когато тръгна на по-дълъг път. Чудя се колко време мога да карам така и дали рискувам да стане нещо по-лошо. Благодаря за мненията и препоръките.
Дизела не е направен за градско каране. Просто я изкарвай на седмицата поне веднъж извън градско и карай 30- на Мин на 1500-2000 оборота  над 60км/ч да може да се чисти филтъра.  Ако е имало проблем с dpf или някои датчик по него няма да  може да мине ръчната  регенерацията  през диагностика .  . И още нещо  dpf филтъра може да се чисти със сваляне  с нагряване или химия така че не бързай да го премахваш . Вече ако са разрушени питите или са изгорели вече може спокойно да го премахнеш. Ще ти сложа един линк  може да си го преведеш с браузъра от корейско форум  може да ти е интересно да прочетеш какво те очаква и какво да се проверява за тая грешка https://m.blog.naver.com/SectionPostSearch.naver?orderType=sim&searchValue=P200300 
Титла: Re: KIA Sportage 2.0 CRDI проблем с DPF
Публикувано от: cilieva в Октомври 09, 2023, 04:45:45 pm
Досега опита ми е показал, че каране повече от 150км. след като е светнала лампата за регенерация не гасне. Благодаря за съвета с почистването - остава да намеря монтьор, който се занимава с това и да опитам този вариант. Пропуснах да спомена, че колата е на 129000км. Благодаря за споделяне на опит и съветите. Ще пиша какво е развитието по нататък!
Титла: Re: KIA Sportage 2.0 CRDI проблем с DPF
Публикувано от: Бат Герги в Октомври 09, 2023, 05:32:36 pm
Само да добавя  да си проверяваш нивото на маслото  по често че ако  се повишава (смесва  се с дизела) от не завършените регенерации може да скапеш  и мотора
Титла: Re: KIA Sportage 2.0 CRDI проблем с DPF
Публикувано от: bismar в Октомври 12, 2023, 06:25:23 pm
cilieva , според километрите на колата и годината на производство, би трябвало Киата ти да е в гаранция ( 7 год. или 150000 км.) Проблема с DPF -а се оправя, като се смени гаранционно. В кой сервиз си ходила?
Титла: Re: KIA Sportage 2.0 CRDI проблем с DPF
Публикувано от: rmk в Октомври 13, 2023, 11:49:51 am
А може ли малко по-подробно как става това смесване на нафтата с маслото при незавършени регенерации?
Питам, защото и аз карам 2.0 CRDI.
Титла: Re: KIA Sportage 2.0 CRDI проблем с DPF
Публикувано от: Бат Герги в Октомври 13, 2023, 01:23:45 pm
Това се отнася за нашите дизели с dpf , при нас е с допълнително впръскване ,а при някой марки си има отделна 5-та дюза на dpf (toyota) .ето виж тия статии  същото е при hyundai и kia превод с браузъра  https://m.post.naver.com/viewer/postView.naver?volumeNo=33540778&memberNo=38681489 ;https://m.blog.naver.com/nisekim/221914515191;  . Когато ecu засече че има условия да пусне регенерация  и ги пуска на често се  впръсква допълнително гориво за да се увеличи температурата в Dpf и да изгорят натрупаните сажди и ако вашето превозно средство не е в състояние да извърши пълен DPF "активен" процес на регенерация и на таблото се появи предупредителна лампичка, това означава, че се получава пренасищане с гориво . Ако не завършите регенерацията а изключите двигателя повреме на този цикъл, процесът може да остави гориво в буталните цилиндри, което може да кондензира и да изтече в картера на автомобила, което сериозно уврежда .моторното масло. А друга причина за увеличаването на нивото на маслото е неизправност в дюзите което води пак до проблем с запушването на  DpF  и чести регенерации така че всичко е навързано и ако има проблем с dpf  трябва да се започне с проверка на  горивната система . Така че това е положението с нашите мотори  %)
Титла: Re: KIA Sportage 2.0 CRDI проблем с DPF
Публикувано от: cilieva в Октомври 13, 2023, 04:17:30 pm
bismar, не е в гаранция. Купих я след изтекъл лизинг и гаранцията беше вече отпаднала заради прескачане с ~ 1000km. времето за сервизиране, за съжаление. Това с маслото ще го следя, като се опитвам да планирам ходене до Киа в София, за да потвърдят и те проблема с ДПФ. Опитвам да намеря майстор, който се занимава с това, за да я провери също в гр. Монтана.
Титла: Re: KIA Sportage 2.0 CRDI проблем с DPF
Публикувано от: rmk в Октомври 13, 2023, 04:43:36 pm
Ясно, разбрах какво става. Наясно съм, че при нашите двигатели по време на регенерация, инжекторите пръскат нафта в цилиндъра през 4ти такт (когато се изхвърлят изгорелите газове) и така се подава сурово гориво към DPF-а за да му се увеличи температурата. Не се бях замислял, че ако загасиш е възможно някое бутало да спре точно преди да изхвърли горивото към DPF-а и то да се стече около буталото. Както и да е, струва ми се доста пресилен този ефект. За да се отрази на нивото на маслото си мисля, че трябва да си успял да направиш стотици гасения по време на регенерация. Другото, което си мисля, че не е толкова фатално, защото нафтата е далече по-мазна от бензина и не скапва толкова много маслото. Виж при бензинките е далече по-зле.

Иначе аз винаги преди прибиране към гаража пускам педала на газта на скорост и следя дали моментния разход по борд компа ще падне до нула. Ако не падне на нула значи в момента регенерира и направо я качвам на околовръсното и я продухвам. Обикновено за макс 5 километра се изчиства и приключва регенерацията.

Така че това е положението с нашите мотори  %)
Нищо им няма - идеални са. Аз съм супер доволен - изтребител е!
Титла: Re: KIA Sportage 2.0 CRDI проблем с DPF
Публикувано от: Бат Герги в Октомври 13, 2023, 05:24:41 pm
В корейските форуми е пълно с оплаквания от тоя ефект и особенно на новите дизел хибриди  на 2000 километра и маслото  е над MaX  :)  и си сменят масло на воля  но поне е безплатно . Да  и аз съм доволен за сега  докато не дойде тоя момент :)  и се стремя да карам повече извънградско доколкото е възможно.
Титла: Re: KIA Sportage 2.0 CRDI проблем с DPF
Публикувано от: rmk в Октомври 13, 2023, 06:53:26 pm
Под "новите дизел хибриди" какво визираш? Да не би да става дума за 1.6 CRDI? Ако са го направили като 1.6 GDI не се учудвам. Всъщност Бат Герги, ти с кой мотор си и на каква кола? (че не си го написал в профила)
Титла: Re: KIA Sportage 2.0 CRDI проблем с DPF
Публикувано от: Бат Герги в Октомври 13, 2023, 07:45:20 pm
Под "новите дизел хибриди" какво визираш? Да не би да става дума за 1.6 CRDI? Ако са го направили като 1.6 GDI не се учудвам. Всъщност Бат Герги, ти с кой мотор си и на каква кола? (че не си го написал в профила)

 Не съм се изразил правилно изпуснал съм едно " И" това се наблюдава  при новите хибриди както каза 1.6GDi  и при новите модели на sorento 2.2 crdi  също  и при Santa fe 2.0  но не съм се интересувал чак толкова от тоя проблем  . A  аз съм с 1.6 crdi  kia ceed JD
Титла: Re: KIA Sportage 2.0 CRDI проблем с DPF
Публикувано от: MichDimitrov в Октомври 30, 2023, 05:10:59 pm
Здравейте. 
При мен KIA SPORTAGE 2.0 CRDI 2016 г., също светна индикацията „Check Engine“. Съответно я закачих за диагностика и ми показа грешка Р24С600, механикът който я разчете ми обясни че е задръстен DPF-а, не ми се струваше нормално за 97300 км., да се задръсти толкова бързо и след като се разрових в сайтовете тази грешка отговаря на "Сензор за температура на сензор за частици, електрическа повреда"
Възнамерявам да я закарам в КМБ в София и да видим какво ще кажат там, дали може този сензор/датчик да се смени та белким спре да свети тази лампа на арматурното табло. 
Титла: Re: KIA Sportage 2.0 CRDI проблем с DPF
Публикувано от: Бат Герги в Октомври 30, 2023, 05:21:13 pm
Виж тая тема https://www.drive2.ru/l/639599109090584665/ (https://www.drive2.ru/l/639599109090584665/) или из корейските сайтове https://www.google.com/search?q=P24C600+%EC%98%A4%EB%A5%98&client=tablet-android-huawei&sca_esv=577833058&tbm=isch&prmd=ivn&source=lnms&sa=X&ved=2ahUKEwjUoayyip6CAxWsRPEDHYWMBA8Q_AUoAXoECAIQAQ&biw=960&bih=600&dpr=2 (https://www.google.com/search?q=P24C600+%EC%98%A4%EB%A5%98&client=tablet-android-huawei&sca_esv=577833058&tbm=isch&prmd=ivn&source=lnms&sa=X&ved=2ahUKEwjUoayyip6CAxWsRPEDHYWMBA8Q_AUoAXoECAIQAQ&biw=960&bih=600&dpr=2)

 Може да погледнеш и това видео на него показват какво да се измери https://youtu.be/xzQ7J9duJr4?si=w29BFuQT4JBOaiHs (https://youtu.be/xzQ7J9duJr4?si=w29BFuQT4JBOaiHs) , а това е твоя сензор и втората ламбда сонда , на между 1 краче черно(маса) и 4червено(+) трябва да се измери 12v  ,a  на   2пин розов  и 3пин кафяв трябва да има 60 ома това е нормалното съпротивление на CaN шината за комуникация .  Може да има или прекъснал кабел или самият сензор да е дефектен.Успех може да се провери и окабеляването до Ecu това са ти пиновете на компа и всички сензори свързани с него.
Титла: Re: KIA Sportage 2.0 CRDI проблем с DPF
Публикувано от: MichDimitrov в Октомври 31, 2023, 01:56:38 pm
Благодаря за инчерпателната информация.
Ще пиша какво и как се е случило.
Титла: Re: KIA Sportage 2.0 CRDI проблем с DPF
Публикувано от: Бат Герги в Октомври 31, 2023, 03:02:52 pm
Успех
Титла: Re: KIA Sportage 2.0 CRDI проблем с DPF
Публикувано от: Plam_69 в Ноември 01, 2023, 04:29:49 pm
Благодаря за инчерпателната информация.
Ще пиша какво и как се е случило.
Само че не отлагай дълго защото заради този датчик нямаш регенерация и ще си запушиш филтъра сам.
Титла: Re: KIA Sportage 2.0 CRDI проблем с DPF
Публикувано от: Vladimir8505@ в Декември 23, 2023, 04:30:55 pm
Здравей колега,и аз имах същия проблем,казаха ми че ДПФ е слабо място имал живот около 100000км(най вероятно да мине гаранция)и след това  питата и то на катализатора(защото и двата филтъра са в едно цяло тяло)почва да се разпада,газовете не могат да преминават свободно и не може да се стартира регенерация.Аз издадох сумата пари  за ръчно чистене и два сензора и все си светкаше както при теб.Мой съвет е ако не ти пречи че ще почне  да пуши малко във високите като завихри турбото  и малко по шумна го махай.Нов е много скъп,афтермаркет още няма.
Титла: Re: KIA Sportage 2.0 CRDI проблем с DPF
Публикувано от: Plam_69 в Декември 27, 2023, 01:11:57 pm
Здравей колега,и аз имах същия проблем,казаха ми че ДПФ е слабо място имал живот около 100000км(най вероятно да мине гаранция)и след това  питата и то на катализатора(защото и двата филтъра са в едно цяло тяло)почва да се разпада,газовете не могат да преминават свободно и не може да се стартира регенерация.Аз издадох сумата пари  за ръчно чистене и два сензора и все си светкаше както при теб.Мой съвет е ако не ти пречи че ще почне  да пуши малко във високите като завихри турбото  и малко по шумна го махай.Нов е много скъп,афтермаркет още няма.
Това не е точно така , аз се занимавам точно с тези неща и са идвали много автомобили по на 250000км и нямат проблем и нищо не е махано . Автомобила има 150000 гаранция и няма как да спре на около 100000 км . Може да се махне само филтъра без катализатора и не се променя нищо в звука на колата и видимо няма дим.  всичко което си написал се отнася за немските боклуци ВАГ и БМВ.
Титла: Re: KIA Sportage 2.0 CRDI проблем с DPF
Публикувано от: Бат Герги в Декември 27, 2023, 02:38:40 pm
Здравей колега,и аз имах същия проблем,казаха ми че ДПФ е слабо място имал живот около 100000км(най вероятно да мине гаранция)и след това  питата и то на катализатора(защото и двата филтъра са в едно цяло тяло)почва да се разпада,газовете не могат да преминават свободно и не може да се стартира регенерация.Аз издадох сумата пари  за ръчно чистене и два сензора и все си светкаше както при теб.Мой съвет е ако не ти пречи че ще почне  да пуши малко във високите като завихри турбото  и малко по шумна го махай.Нов е много скъп,афтермаркет още няма.
Това не е точно така , аз се занимавам точно с тези неща и са идвали много автомобили по на 250000км и нямат проблем и нищо не е махано . Автомобила има 150000 гаранция и няма как да спре на около 100000 км . Може да се махне само филтъра без катализатора и не се променя нищо в звука на колата и видимо няма дим.  всичко което си написал се отнася за немските боклуци ВАГ и БМВ.
Аз съм на мнение че щом се е стигнало до запушването или разпадането на DPf  има голяма вероятност дюзи или egr да не работят правилно  така че не е лошо да се почне по от далеч  поне  с диагностика на тия параметри а не да се сменят датчици на разбъркано и да се премахват разни част и побългаряването на нещата.
Титла: Re: KIA Sportage 2.0 CRDI проблем с DPF
Публикувано от: MichDimitrov в Януари 24, 2024, 05:50:13 pm
Привет на всички.
Завърнах се с добри новини.  ;D
От както Ви казах през октомври 2023 г., че ми светна  „Check Engine“ карах месец със светещ чек, колата си вървеше без никакви пушаци, димове, и шум. През това време се поразрових в корейските сайтове и някой други руски странични за да проверя аджеба този ПМ сензор какъв е, каква цена е и прочие (по надолу ще ги пусна сайтовете).
Обаче не го закупих онлайн ами отидох в КМБ Хасково и там момчетата за два дни го оправиха.
Техниците направиха повторна диагностика преди да го поръчат и сменят. Показваше си отново грешка Р24С600. Интересно беше, че DPF-а си беше направил регенерация преди 350 км. Смених го, с чисто нов SENSOR-PM 39265 2F 250, направиха нова диагностика и всичко беше ОК.
От тогава до сега вече имам няколко хиляди километра и всичко е точно. Обясниха ми, че тези модели страдат от DPF-ите. Редно е перидично да се слага някаква добавка за изчистване (ще ви приложа аз каква сложих) на 1 резервоар.
Искам да Ви благодаря и да ви пожелая успешна година.

https://xenons4u.co.uk/blog/p24c600-particulate-matter-sensor-temperature-circuit-fault-code-explained/ (https://xenons4u.co.uk/blog/p24c600-particulate-matter-sensor-temperature-circuit-fault-code-explained/)
https://m.blog.naver.com/SectionPostSearch.naver?orderType=sim&searchValue=P200300 (https://m.blog.naver.com/SectionPostSearch.naver?orderType=sim&searchValue=P200300)
https://www.super-parts.eu/04l906261k-pm-sensor/ (https://www.super-parts.eu/04l906261k-pm-sensor/)
https://aliexpress.ru/item/1005005470212348.html?spm=a2g2w.detail.rcmdprod.0.11cc3182kkGSBG&mixer_rcmd_bucket_id=aerabtestalgoRecommendAbV10_controlRu1.aerabtestalgoRecommendKazanV3_controlRu1&ru_algo_pv_id=103e14-ea9d81-d8cd5f-616c58&scenario=aerSimilarItemByContentRcmd&sku_id=12000033211204911&traffic_source=recommendation&type_rcmd=core (https://aliexpress.ru/item/1005005470212348.html?spm=a2g2w.detail.rcmdprod.0.11cc3182kkGSBG&mixer_rcmd_bucket_id=aerabtestalgoRecommendAbV10_controlRu1.aerabtestalgoRecommendKazanV3_controlRu1&ru_algo_pv_id=103e14-ea9d81-d8cd5f-616c58&scenario=aerSimilarItemByContentRcmd&sku_id=12000033211204911&traffic_source=recommendation&type_rcmd=core)
Титла: Re: KIA Sportage 2.0 CRDI проблем с DPF
Публикувано от: Plam_69 в Януари 26, 2024, 10:04:04 am
До колкото виждам това е NOX сензора или ламбда сондата на дизела. Повечето марки автомобили при неизправен NOX не правят регенерация и се запушва ДПФ, за пореден път се убеждавам че азиатските автомобили са много по добри и един проблем не води до друг лавинообразно като при европейските NOX DPF EGR едно след друго . Истината е че този сензор е еднакъв във всички автомобили и дефектира масово разликата е в номера , буксата и подредбата на пиновете . За Мерцедес и Ваг струва около 1000лв , интересно ми е колко ти струва на теб.
Сега като разгледах снимки на NOX сензори видях че има и други форми но принципно функционално са еднакви . Твоя излезе като оригинален в алито 900лв а като аналог на който да прехвърлиш буксата 100 и нещо, пълно безумие но такъв е живота.
Титла: Re: KIA Sportage 2.0 CRDI проблем с DPF
Публикувано от: MichDimitrov в Март 12, 2024, 01:17:07 pm
Аз нямам възможност да използвам аналогов и да прехвърля буксата само. Реших си проблема в КМБ Хасково срешу сумата от 523лв. за сензора и 50 лв. за диагностика.