КИА Клуб България- фен форум на КИА
Модели автомобили => Sportage => Темата е започната от: cecobg в Юни 17, 2019, 02:42:44 pm
-
Колеги нещо не иска да се пусне подгрева на задното стъкло,бутона от панела на климатроника хлътва навътре,но индикатора не светва. Отварях,затварях багажника,стъклото на багажника,с идеята че може нещо да е прекъснато,но все така неще да свети. Някакви идеи от какво може да е,и кое е бушончето за подгревс,да почна от там да проверявам? Четох по опътването в книжката,не пише да има нещо специално което да ограничава работаъа,демек,когато и да се натисне копчето,трябва да почне да работи....
-
Почвай с бушоните. на две места са. После бутона и накрая в гофрите на задния капак.
-
Малко ъп,установих че нищо ел по задната врата (багажната) не работо,нито чистачката,нито пръскалката,нито подгрева (бутона не му светва).
Може ли малко инфо къде са бушоните за тия неща,знам че са отстрани на таблото,но кой е за това,понеже при мен поне,пише на японски и с некви съкращения неясни за мен... И също така,откъде минава снопа кабели към багажната врата,предполагам че някъде там се е прекъснал от отваряне и затваряне,но първо бушоните ще гледам.
-
Отваряй маншона с кабелите и започвай да възстановяваш.
-
Като отвориш петата врата м/у пантите има 2 гофри там търси като за начало. Възможно е нещо масите да се губят. Ровене му е майката.
Надали някой ще ти каже точно кой е. Има по авто магазините едни вериго проверители като фазомер с кабел и крокодилче. Захапваш някъде хубава маса и всеки бушон проверяваш на двете пъпки отгоре му. Стойноста е написана м/у тия две "пъпки".
-
Проблема май се оказва в контакта между стъклото и багажната врата. Тамън я закарах на електричар,и той докато я гледаше,тя взе че се оправи (след като оглеждаше този контакт и проверяваше бушоните).... Ако пак се появи,ще пробвам да пръсна мястото с контактен спрей да видим.
Обаче.....ново 20... Светна ЧЕКа на таблото. Изключих акумолатора да занули конпютъра,като го свързах вече я нямаше грешката,но 30км по-късно,отново светна (след "леко" сръчкване),но като цяло,не усещам промяна в работата на мотора,нито на място,нито в движение. А помежду другото,преди 2 седмици когато я газифицирах,газаджията я закачи и каза че една от сондите работи леко на долната граница на нормалното,в граници,но мудно...и колата на място се усеща съвсееем леко да притреперват оборотите,не знам дали това има общо с чек-а. Четох в книгата на колата,че тая лампа значела нещо с изгорелите газове. Като цяло,опасно ли е да се кара така колата известно време ? Уикенда ми предстоят 1 000км с нея и ми е малко терсене да не ме изостави някъде,утре ще опитам да я закарам на диагностика при същия електричар,но не знам дали ще може де...
-
Ако имаш време иди някой да тия прочете тая грешка. Щом е на газ е възможно да светне ама надали ще е проблем да караш така. Сега като свети имаш ли усещането за проблем с вървенето?
-
Не,не намирам почти никаква разлика в работата на мотора,и в движение,и на място....вече от към разход,не мога да коментирам как е. Първия път светна след около 500км изминати след газифицирането,втория път (след изключването на акумолатора) изминах 30км и светна пак,като в момента на светване,колата беше в движение и по никакъв начин ме се усети това...
-
Явно е нещо безобидно. Купи си от тия ELM 327 четците /10-15 лв. са/ и през блутут връзката на телефона ще можеш да си ги четеш/триеш сам. С негова помощ хванах пикаеща дюза на ГИ. Иди и на газаджията на гости да тия погледне може да е бедна или богата смес да се донастрой газовата
-
Развитието по темата е следното : четвъртък минах през един читав електричар,който я закачи на компютъра и ми каза същото като газаджията,едната сонда преди катализатора работи мудно,на бензин живите данни са що-годе ок,и няма да светне пак чека,но на газ е по-зле и затова светва чека. Каза че тези сонди обаче се сменят 2 по 2,и ще трябва да се сменят двете сонди преди двата катализатора,цената беше около 200тина лева на сонда,някакви универсални,и ще трябва купунга от старите да се сложи на новите,аконправилно съм го разбрал. Изчисти грешката,ресетна някакви настройки,да са както трябва да са на бензин. Минах и 1000км уикенда и нямаше повторно светване,но днес на път за работа,светна.... Човека каза че може да работи и на газ без да свети,но трябва мноооого прецизна настройка. Та....плана е,тези дни да я карам на газаджията за центровка след първите 1000км,да му разкажа случилото се,да го помоля да изчисти грешката след центровката и т.н.,и ако след това отново светне,да сменям сондите и наново центровка. Интересно ми е,цената и това че се сменят 2 по 2 сондите,истина ли е ? И разход от 15\100 газ със 140 на магистралата на круйз,и 13\100 газ със 120 на магистрала пак на круйз,според вас за 2.7 мотора,нормален ли е ?
-
Според мен е приличен тоя разход.
-
При настройка на газовите уредби повечето имат опция вкл/изк следене на ламбда сонда , така че може за питаш газаджията дали не може да спре следенето когато си на газ. Универсалните сонди с бял черен и два сиви кабела без букса е на цена около 60 лв не знам от къде са тези 220лв. Важно е оригиналните ти сонди да са 1 волтови защото универсални на 5 волта няма и тогава оригиналните са скъпи от порядъка на 200лв и нагоре.
-
Универсалните сонди ги намирам на по около 100лв колега,но и газаджията и електричара казаха,че универсалните не са добра идея,трябва нещо да им се преправя купунга с този от оригиналните и т.н. Иначе,минах през сервиз-магазин КОЛОС в Люлин и от там ми обявиха цена от 400лв за 1бр сонда (оригинална нали...уж),а те се сменяли и двете заедно,демек по 2.
Като цяло колата няма проблем с вървенето,паленето и т.н.,единствено дето свети чека и не знам какво да правя,да търся ли сонди,така ли да си я карам,от ония ОБД за диагностика ли да търся че да си я чистя грешката,ма то и да я чистя,тя за 50км в София пак светва .... Дайте акъл.
Интересното е че,когато електричаря изчисти грешката,минах 1000км,но извън града (магистрала) и на първия ден каране в града светна,а когато газаджията я чисти,макс до 2 дни светва пак,но само градско каране.
-
Моето мнение да не си хвърляш парите на вятъра. Сондата регистрира и най-малкия проблем в двигателя , имаш газ което е предпоставка да свети сонда кола 10-15 и сигурно над 200 000км и един куп такива дребни подробности. Много често сондата си работи и тя светва , това и е работата . Сондата мери съдържанието на кислород в изпускателната система , а причини там да има такъв са превключване от бензин на газ, пропуски в запалването , неравномерна работа на двигателя сигурно мога да ти изредя още 10-15 причини . От 20г се занимавам с диагностика на автомобили и са единици автомобилите които са на газ да не им свети чека. Не си губи времето , на газ се кара с компромиси.
-
Така е колега,при електричара когато я закачи на живи данни се вижда как едната сонда реагира по-бавно,и по-горе съм го описал това де,да не се повтарям. Има ли смисъл да търся да си взема от ония устройства за диагностика да я трия тази грешка,или няма смисъл ? Притеснява ме не това че свети,а това че това свети за 100 неща,в случая е за дреболия,но ако е за нещо по-сериозно,няма да го разбера защото свети постоянно и може да стане лошо.
-
Няма да стане по лошо , ако наистина се случи нещо друго ще го усетиш в загуба на мощност, ограничение в оборотите , нестабилна работа , придърпване , чувствително завишен разход на гориво 30% . Ако ще се чупи мотор лампата ще светне след като се счупи .
-
Което ме навежда на мисълта че ЕLM 327 ти е нужно. Периодично проверяваш и ако има и друга грешка
действаш по нея.
Тър си версия 1.5 от версия 2.1 бягай.
Различават се по това че 1.5 е с две платки 2.1 с една. Цена 10 до 15 лв.
Успех
-
Колега кажи ми от къде мога да се здобия с такова да си ги чета веднъж седмично,и малко инфо как се действа с това чудо ? Може и на л.с.,да не е спам,но мисля че ще е интересно и на други хора.
А колега Плам,според вас,за 2.7 мотора,какъв е нормалния разход,градско,извън,комбиниран.... ?
-
Не мога да ти отговоря аз карам само дизел и съм против газови уредби, ако не са заводски но наистина заводски - течна фаза и от производителя да пише bi-fuel другото е пародия , но всеки има право на избор.
-
А може ли да споделиш мотора и разхода си ?
-
Аз съм с документи бифюел а на самата кола има надпис "еко Сув".
От OLX търси такъв който предлага и диск. Ако няма диск не е проблем от андройд маркета си дръпваш "Оливиядрайв" руско/украйнско приложение и върши работа.
-
Ако се интересуваш от ELM 327, още преди години го дъвкахме:
http://www.kia-bg.com/smf/index.php/topic,2565.0.html (http://www.kia-bg.com/smf/index.php/topic,2565.0.html)
Работи си идеално и до днес. Програмите са безплатни ако имаш андроид смартфон.
-
А може ли да споделиш мотора и разхода си ?
Двулитров бензин 141 магарета.
Градско 13-15 газ извън града зависи как я юркаш 11-13.