КИА Клуб България- фен форум на КИА
Други => Дискусии/ Съвети => Темата е започната от: eman в Ноември 26, 2018, 09:09:28 pm
-
Здравейте,
карам Кия Спортидж - 2013 г - автоматична 6 степенна скоростна кутия. Колата е на 165 000 км - не е гаранционна вече - засега няма проблем със скоростите.
В два от сервизите на кия, след въпрос трябва ли да сменя маслото на скоростите, в единия ми отговориха, че не се сменя, в другия че трябва да се сменя - имат такова оригинално на кия - около 65 лв литъра - скоростната кутия събирала около 7 литра и филтър - 120 лв.
Моля за съвет от вас - трябва ли да се сменя, на колко км е препоръчително и въобще как се постъпва.
Благодаря ви предварително.
-
Кои са сервизите, за да кажем какво да направите?
-
Единия е официален сервиз, другия е оторизиран.
-
Какво значение има кой е сервизът? Масло на скоростна кутия е се сменява, както се сменява маслото на всичко. Тия митове, че не се пипа масло в скоростна кутия и спирачна течност водят до...
А в сервизната книжка би трябвало да е описано какво и на колко подлежи на замяна. Същата справка миже да се направи и на официалните сайтове на КИА
-
В гаранционните 150 000 км, не се предвижда смяна на мадло на автоматични скорости. На официалният сайт пише че не се проверява- не подлежи на сервиз!
-
Автоматични кутии, не се сменя маслото заедно с обслужването на двигателното масло.
Искайте си смяна в официалния сервиз.
-
Имате ли информация за периодичността на смяна?
-
На кутията ли?
-
На смяна на маслото на АТ.
-
Така де.
Това което са казали в сервиза, е така. Вече, вие можете да поискате смяна на маслото.
-
Колега пиши на лично
-
Защо на лично?
Нали затова е форума?
Помощ, съвети. Не шуши-мушу
-
Аз имам спортидж със същата кутия , от няколко места ми казаха че се сменя на 120х км . Моята е на 100 000 и преди 2 месеца си го смених . Филтъра е постоянен метален и казаха че се сменя при ремонт на кутията . Успях да източа 4л през пробката в най ниската точка после напълнихме масло със шприц през пробката от страни която е за ниво на маслото . Фактически сменихме около 60-65% от маслото , казват че това се прави 2 или 3 пъти за да се достигне 80% или при трета смяна 90% от маслото . Сметнах че щом до 150000 не го сменят 60% сменено на 100 000 е добър вариант и би трябвало да ми гарантира още стотина хил но един господ знае. Източеното масло беше в добро състояние с просто око се виждаше още червения цвят на маслото , ако имаше как да го филтрирам щеше да стане като ново.