КИА Клуб България- фен форум на КИА
Модели автомобили => Sportage => Темата е започната от: Maribor в Януари 26, 2018, 01:35:34 pm
-
Здравейте съфорумници! Искам да се оплача от едно силно тракане , което се получава между 1500-2000 оборота ,идващо някъде от областта на скоростната кутия. При пускане на 4х4 тракането изчезва , механик ми каза ,че най-вероятно проблема идва от някаква верига в раздатката(или нещо такова).Обаче при прочитане на няколко теми се споменава ,че този проблем не е особено рядък при модела. Хората твърдят ,че е от притисквателния диск. Точен модел Sportage II 2006 , Diesel 112 к.с. 2.0 CRDi , 4WD механична. Какво ще кажете по-въпроса , опасно ли е да се кара така , колко ще струва ремонт на това нещо? Благодаря предварително :)
-
При ускоряване ли се чува?
-
Точно тогава.
-
Значи е от притисквателния диск. Така карам вече над 20000 км. Просто гледам да превключвам така, че оборотите ми да са над 2000.
-
И при мен го има това тракане при ускорение 1500-2000 об.мин. Явно е често срещан проблем. Чувал съм го и от преминаващи покрай мен Хюндай Туксон /близнака на Спортидж/.
Ако е от съединителя е супер. Аз лично се надявам да не е от други хлабини по главното предаване/валове, шлици, кутия/.
-
Здравейте колеги ! Много изчетох, но не срещнах като моя проблем....Та когато ускорявам, по равно и по нагорнище колата започва да тресе при скорост 30 км/ч и при 90 км/ч . Проверих колелата (баланс) - нормално. Огледах за скъсани тампони на двигателя и "висящия" лагер - няма. Гуменото каре към задния кардан - здраво. Проблема е от 3 - 4 месеца и плавно се увеличава . Моля за мнения и съвети . Сортидж 2 2007г. 141 к.с.
-
И аз го имам същият проблем. Не знам дали са свързани, но освен тракането, имам и описаното тресене или по-скоро вибрация. Сигурен съм, че кучето е заровено дълбоко и трудно ще го открия проблема. Още като я купих есента на миналата година я гледахме на канал и всичко е видимо здраво.
При мен тресе на 1ва , 2ра, 3та.... в баир, при ускорение, това в града. Извънградско на 5та също тресе, като най вече се влияе от наклона на терена. Като се пооправи времето ще ходя пак да я гледаме и ако има насоки ще пиша.
-
Благодаря за отговора колега. Мен ме посъветваха да карам така , докато проблема стане по-явен. Ами...тъй ще е.
-
В офроод форума с темите за Хюндай Тусон има описан подобен проблем. И май са намерили някакво решение.
Желая успех.
-
Изчетох ги, но не е същото. Утре ще я кача на подемник и ще умуваме...
-
И да се похвалиш после! :)
-
И така, поради ред причини ремонта остана за началото на юни. Сега проблемът е решен наполовина - вибрациите изчезнаха при 90 км/ч , а тези при 30 км / ч останаха.
Смениха ми (с налучкване) вътрешно каре на дясната полуоска. Ще се опитам да кача снимка.
Две седмици по късно разбрах ,че и лагерът на диференциала, до това каре е "заминал"- буквално чука , като се разклати. Интересното е , че при каране не се чува нищо.
Майсторът ми обясни, че за смяната трябва да се демонтира скоростната кутия и лагера да се избие отвътре - не знам дали е така ... Сега умувам и чета, но ако някой е сменял , нека сподели.(http://)
-
Здр.колеги от форума и аз имам същия проблем с вибрациите при подаване на газ,минал съм през колко маистори и всеки ми казва маи че са вътрешни карета,но сега проблема е друг не могат да намерят същите карета ако ги има то ще е в диапазона около 500 лв.броиката не ми се дават толкова пари ако някои знае от къде мога да си намеря ще съм му благодарен KIA Sportaje 2.0 crdi 113 konq 4wd
-
Тусона е близнак на киа потърси ги през него.
-
Здравейте! аз мисля че също имам нещо подобно като тракане по скоро на 2-3 скорост когато оборотите са около 1500-2000 /аз го оприличавам като едно времешното тракане на ладити когото казвахме /чука ти аванса/ ако изрежа оборотите и превключа над 2000 това го няма!
киа спортидж 2000 /141 кс.
а уж всичко е наред по колата!
-
Ами това е положението- колицата върви над 2000 оборота. Иначе "трака" аванса :)
-
Някой всъщност реши ли си проблема с това тракане между 1500 и 2000 оборота ?
-
Току що се прибирам от сервиз,където разглобиха раздатката/уж от там се чувало/,но нямаше никакви проблеми ново масло,нови семеринги монтираха я обратно и пак същата работа.
При включване на бутона 4WD тракането изчезва.
Отговора на майсторите беше ,че сигурно е фабричен дефект.ще се радвам ако някой е намерил лек да сподели.
Поздрави
-
А съединителя гледахте ли го, как беше?
-
на мен нещо взе да ми вие дифа!някои да знае добър, маистор в пловдив за консултация?
-
Кой диференциал?
-
задния
-
Съединителя не са го пипали,но ми казаха,че няма как да е от него.
-
задния
Какъв е шума? Дане е лагера на муфата. Има тема как се прави.
-
мисля че ще излезе от раздатката стържене като на допряла накладка в диска и при натискане на спирачка изчезва но определено се чува отпред в дясно и в обаста на скоростния лост / когато вдигнаха колата на подемник и изреждах скоростите казаха че цялата раздатка се мести а тампона е здрав/ утре пак ще ходя по сервизи да видя какво ще излезе
-
Точно такъв е шума като стъргане на накладка в диска. Чувасе до около 40 км/ч
. я седни от зад и някой да кара така че да чуваш ти шума да видиш дали го чуваш пак от там.
-
да именноо но се чува точноо под скоростния лост някъде а там е раздатката доколкото виждам! и кво праим ся се питам?
-
Намери някъде един подемник и вдигнете колата и да се включи на скорост такава че да се чува шума и с един стетоскоп я прослушаите съмнява ме че ще е в раздаткат.
Преди време с Фрилендъра в Сандански явно съм спрял вечерта на някого на мястото и ми разхлабил гайките на предно дясно колело и на връщане към София на магистралат нещо се разтрака през цялото време го чувах между двата реда седалки отдадох го на висящ лагер, на кардан, на демферна шайба /има такава до муфата/ на какво ли не но не и на хлабави гайки. На влизане в Спфето спрех на една бензиностанция и легнах под коашта да гледам. Ами нищо и нямаше. Като се подпрех на предното колело да де изправя и то изхлопа тога ва видях че ми няма 2 гйки и другите три еда се крепят. Затегнах ги свалих по една гаика от задните колела и се прибрах до Джумаят.
Така че не е важно "от къде го чуваш" а откъде е в действителност.
Като ми се разсърга и на мен поне 7-8 чъти свалях и качвах спирачните апарати смазвах регулирах и ръчната и няма и ням взех да чета по форумите и в украински форум попаднах на такова обяснение легнах под колата и се оказа че е разбит лагера на входа на муфата за 4х4.
-
За дрънченето при около 1500-2000рпм, имах го това като я взех. Ходих до Кубрат, оправиха ми го след смяна на каре кардан за около 70лв.
-
Кое каре ти оправиха.
-
кръстато каре, май се казваше, забравих точно...
Беше отдавна и знам, че го намериха малко на късмет.
https://www.google.bg/search?q=%D0%BA%D0%B0%D1%80%D0%B5+%D0%BA%D0%B0%D1%80%D0%B4%D0%B0%D0%BD+kia+sportage+je&oq=%D0%BA%D0%B0%D1%80%D0%B5+%D0%BA%D0%B0%D1%80%D0%B4%D0%B0%D0%BD+kia+sportage+je&aqs=chrome..69i57.7629j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8 (https://www.google.bg/search?q=%D0%BA%D0%B0%D1%80%D0%B5+%D0%BA%D0%B0%D1%80%D0%B4%D0%B0%D0%BD+kia+sportage+je&oq=%D0%BA%D0%B0%D1%80%D0%B5+%D0%BA%D0%B0%D1%80%D0%B4%D0%B0%D0%BD+kia+sportage+je&aqs=chrome..69i57.7629j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8)
-
Има ли някой от Варна с това тракане между 1500 и 2000 оборота
-
тези Киий маи са пълен ташак :) :) :) :) :)
-
тези Киий маи са пълен ташак :) :) :) :) :)
Киий :) :) :) :) :) :) маи :) :) :) :) :)
-
Да, отдавна не съм влизал във Форума...
По същество - моето тракане (вибрация), при скорост 30-40 км/ч , не се е оправила. Сменени са вътрешно каре ляво; тампон на скоростна кутия, тампон на двигател,ляв - няма резултат. Качихме колата на подемник, опитвах се да поддържам 35км/ч, при леко натиснати спирачки за да се види кое вибрира...не се видя. Свалиха ми кардана към задния мост - вибрацията си стои. Значи е някъде отпред. Бях споделил, че трака някакъв лагер, след като ми смениха дясно, вътрешно каре - оказа се повишен луфт (междина) в шлиците ! Пъхнахме отново оригиналното каре - луфт няма. Просто, оригинални карета не се продават, а търсих доста...Сега вече нямам идеи :( Ще кача няколко снимки.
-
Още снимки.
-
Няма оправия!!! и дифа ми вие просто за тези части няма нито нови нито реплики!
-
Здравейте искам да попитам дали някои е намерил решение на тракането при обороти 1500-2000 в движение.
-
Аз да. Кат го чуя му тегля една и слагам глухите уши.
След 20-тина дена ще сменя поредното масло, май четвъртото от както съм я взели се си патърка.
-
Има решение намерих :) тва е за тракането на 1500-2000 оборота
Семеринг 19-00-044-027
Лагер KBC 6008Z
сега имам друг проблем като я оставя на самоход на 1 или 2 или 3 предавка предърпва увеличава и намалчва скорост и оборотите, без збачение равно или изкачване,без газ без нищо,а на мяасто работи като часовник
-
Има решение намерих :) тва е за тракането на 1500-2000 оборота
Семеринг 19-00-044-027
Лагер KBC 6008Z
сега имам друг проблем като я оставя на самоход на 1 или 2 или 3 предавка предърпва увеличава и намалчва скорост и оборотите, без збачение равно или изкачване,без газ без нищо,а на мяасто работи като часовник
И къде аджаба ги сложи тия лагер и семеринг?
Въпроса не го разбрах. Това самоход темпомата ли е?
-
Диференциал, но е частен случай.
-
Ако е на "входа" на борг уорнър то от там се чува стържене като от опиращи накладки. аз го играх тоя филм. И се чува на всякакви обороти на мотора даже и да не се въртоли.
Нека колегата да каже де ги е сменил тия чаркалаци!
-
Има решение намерих :) тва е за тракането на 1500-2000 оборота
Семеринг 19-00-044-027
Лагер KBC 6008Z
https://www.youtube.com/watch?v=ZOIJNC42QwI&fbclid=IwAR2zFGLQvxNo-98IFHozcIgOrqlv9nW4-XqySQk2Me7XAfHJORzMtCtp-Z0 (https://www.youtube.com/watch?v=ZOIJNC42QwI&fbclid=IwAR2zFGLQvxNo-98IFHozcIgOrqlv9nW4-XqySQk2Me7XAfHJORzMtCtp-Z0)
https://www.youtube.com/watch?v=jdjg32F1pHs&t=250s (https://www.youtube.com/watch?v=jdjg32F1pHs&t=250s)
Доколкото разбрах причина за тракането е че деференциала се пълни с масло преди да се закачи в завода,но след 1 смяна на маслото не се достига първоначалното ниво на маслото и от там става тази аномалия,ама змнам ли
Друго да питам вчера я заредих до капачката с нафта обаче изтекоха около 500 грама тва нормално ли е или е спукана тръбата за горивото.Щото капеше малко след гуменото уплатнение преди резервоара
-
Къде е дифа къде е муфата?
Прословутото тракане не е от зад.
-
Гледа ли клипа, е каде е тва тракане да го е..... После ще сложа Gopro отдоло
Ето ти тракането https://www.youtube.com/watch?v=D9eeoXcPCHs&fbclid=IwAR1c1eqZ9EOV6z8WxxUcMt9l6FI2aIcbctS6w4MWezspuSQXuBzCUib33CQ (https://www.youtube.com/watch?v=D9eeoXcPCHs&fbclid=IwAR1c1eqZ9EOV6z8WxxUcMt9l6FI2aIcbctS6w4MWezspuSQXuBzCUib33CQ)
-
Добре никои ли не е намерил решение на този дразнещ проблем https://www.youtube.com/watch?v=D9eeoXcPCHs&t=349s (https://www.youtube.com/watch?v=D9eeoXcPCHs&t=349s) ????
-
тъй като имам същия проблем се обърнах към гугъл :), резултатът е:
https://www.kiaownersclub.co.uk/threads/rattle-in-drive-system.3635/ (https://www.kiaownersclub.co.uk/threads/rattle-in-drive-system.3635/)
както и
https://www.youtube.com/watch?v=6YeYksTiU1U (https://www.youtube.com/watch?v=6YeYksTiU1U)
-
Добре никои ли не е намерил решение на този дразнещ проблем https://www.youtube.com/watch?v=D9eeoXcPCHs&t=349s (https://www.youtube.com/watch?v=D9eeoXcPCHs&t=349s) ????
Той руснака си е писал във видеото: без предпазител / с предпазител
-
Колеги,като карах такава Кия и аз имах едно по-скоро жужене или придрънкване в тези обороти.Сменях карета на кардан ,но без резултат.При един от прегледите в сервиз ги накарах да ми видят тампоните на двигателя.Споделиха ми че са леко поомекнали.Реших да сменя предния откъм радиатора и страничния "крушата" и спестя пари за задния към купето.Оказа се обаче ,че този шум остана.Реших да сменя и задния и о..чудо всичко изчезна.Така беше при мен,не гарантирам,че и при вас ще е така.
Звукът се появяваше всеки път когато колата позагрее,на студено го нямаше.
Дано съм бил полезен
-
Имах същото тракане при ускоряване. Като чукане на баланс. Не знам какво не смених!
Може да прозвучи невериоятно, но се оказа много хлабав/ не добре затегнат капак на двигателя.
Най-вероятно е вибрирал.
-
При мен след смяна на съдинител тракането спря. Чуваше се в ниските обороти докато наеме под 2000.
-
И примене се оправи след съединителя ма сега след 15000км пак леко почва но не е проблем това е от пружините на съединителя,това е слабо място на колата,но не пречи. Сега имам друг проблем като сменям предавки и пускам съединителя се слуша едно чукане единично
не винаги,и като давам газ и пускам рзко пак прави (тънг тънг) колата е обслужена на 100% всичко е ново.
-
Провери тампоните на двигателя.