КИА Клуб България- фен форум на КИА
Модели автомобили => Ceed, ProCeed, Ceed SW => Темата е започната от: heiliger в Ноември 24, 2019, 03:32:23 pm
-
Здравейте, колата е Киа Сиид 1.6 бензин 2008 г. От месец време сутрин като я запаля,при потегляне прекъсва и се дави сякаш, трябва много леко да се натиска педала или на полусъединител за да не тресе и угасне.Подаде ли се рязко газ,забива муцуна.Като позагрее проблема почти изчезва ,само като потегля от място има лек спад на мощността.Сменени са свещите ,една бобина,масло и филтри.Някой с насоки къде е може би е проблема предложения или за качествена диагностика....
Благодаря!
-
Кабели?
-
Кои кабели,като смених свещите прегледах за нещо подозрително/разкачено, но нямаше .
-
Кабелите на свещите смени ли? При такъв проблем е задължително.
-
Кабели няма,бобината е директно върху свеща.
-
Ха, не знаех, че има такова изпълнение..
-
Хубаво би било да напишете в профилите си, или поне в постовете, кави са ви двигателите. Има модели, при оито са с отделна бобина.
Прилича на стъпков мотор. Баща ми има MPI на Дачия и така прави, когато е студена.
А променя ли оборотите> Държи ли ги на около 2000 и след като загрее да ги връща под 1000?
-
Той си е написАл, бре.
1.6 бензин. а, като загрее как е?
-
Оборотите са стабилни на студен и загрял двигател. Утре ще я карам на диагностика в Колос ,дано да открият проблема ,че е доста дразнещо .Някой да е ползвал услугите на този сервиз ?
Между другото старите свещи като ги свалих бяха доста черни/опушени ,което говори за богата горивна смес .....
-
Колос са добре, аз доволен от там.
Но на мен са правили само механични проблеми, биалетки, носачи, тралала write
Очакваме да кажеш, каква е била пробелмата.
-
Той си е написАл, бре.
1.6 бензин. а, като загрее как е?
1.6 какво? :))))
И аз съм с 1.6 бензин, но между моя и 1.6 CVVT и 1.6 MPI има разлика от небето до земята.
Колкото повече информация, толкова по-малко гадаеене от страна на запитаните,БРЕ!
-
2008 г. дали е MPI...
Иначе за липсата на информация-подкрепям!
КОлкото повече, толкова повече е казАл Мечо Пух ;D
-
Според диагностиката всичко е наред,всичко е в изправност и работи коректно, нулирани адаптации на компютъра, каране на бензин около 300 км. и би трябвало да се оправи.
Обаче дали е така ще видим.....
-
Само на студен двигател ли го прави, какво се случва като загрее?
-
Само на студен двигател ли го прави, какво се случва като загрее?
Като позагрее проблема почти изчезва ,само като потегля от място има лек спад на мощността-трябва да е с повечко газ ,но докато е студен двигател придърпва и забива .
Надявам се с карането на бензин(понеже има газ,забравих да спомена) да се нормализират нещата.
-
Ако го прави и на газ, едва ли ще се оправи само с каране на бензин.
При мен е почти същия проблем, но го прави и на газ и на бензин.
И то не винаги. Примерно карам на 3, 4 или 5-та и кат си вдигна крака от газта-започва да придърпва, но не
винаги. И от известно време започва да се замисля при по тегляне на 1-ва. Та за това ми е интересно,
какво ще бъде решението на твойта проблема. Закачах я на комп и също така нищо не се видя, всичко било в норма.
Като преди това смених свещи, бобините са на не по-стари от 2 години. Кабелите също смених. write
-
Ще покарам и ще пиша дали има подобрение или не.
-
2008 г. дали е MPI...
Иначе за липсата на информация-подкрепям!
КОлкото повече, толкова повече е казАл Мечо Пух ;D
От 2007-ма има MPI при Ceed. A Rio има от 2005
Също, ако има нагар по дюзите получен от газта , няма как да го хване диагностиката. От 4 години карам на бензин, но на предната кола ги почистих с ултра звук за 10 лв. на дюза. Възможно е в маркучите на газовата уредба да остава газ и така, студено палене да се извършва на газ, вместо бензин. Пробвайте да я угасите на бензин вечерта и сутринта я запалете отново на бензин, покарайте докато загрее и тогава, отново ръчно, я минете на газ.
-
Така или иначе ще я покарам само на бензин около 300 км. пък ще видим .А някой да си е разрешил по този начин този проблем-с каране само на бензин известно време за достигане на правилните адаптации?
-
Пробвал съм един резервоар с бензин и с добавка, къде Лики моли, къде Бардал и същото.
Имам едни съмнения и към стъпковия мАторь, но все не остава време за него да ги изчистя.
А бре, те старите майстори са казАли- има газ - има проблем, няма газ - няма проблем. write
-
Има ли развитий по темата?
Или още не си минАл 300 км...
Ако няма подобрения, сменяй газовите инжектори и ше живне.
-
Минах ги километрите, но не бих казал че се е оправил проблема.И какво общо имат газовите инжектори?
-
Така и не написа, на газ дали го има проблема. Ако го няма, значи имаш запушени инжектори на бензина. Обикновено това се получава от карането само на газ.
-
Минах ги километрите, но не бих казал че се е оправил проблема.И какво общо имат газовите инжектори?
Газаджийте ми викат че имаш инжектор който "пикае". Пружинка или гумичка на някой инжектор са дали фира и изпуска.
Когато загасиш колата, връща газ в горивната камера и в начален етап друдно пали и после придърпва.
Направи си проба, видях от газаджията. Гасиш колата,махаш маркучето след инжектора и пръскаш с сапунена вода-да ти направи пяна. И селед около минута ако извади мехурче, значи е за ремонт. Сменят им само гумичките, но след време пак се показва магарията. На мен ми писна и смених и 4-те инжектора, след 5-тата година и сега съм ОК.
-
Благодаря за съвета, при първа възможност ще го направя ,иначе с паленето сутрин няма проблем(поне засега).
-
Що си хабите парите за добавки не мога да разбера? Всеки бензин от 95 година насам е с детрегени. Този мит само ви харчи парите. Когато караш на газ е хубаво да сваляш понякога дюзите и да ги водиш на ултразвук.
-
Минах ги километрите, но не бих казал че се е оправил проблема.И какво общо имат газовите инжектори?
Газаджийте ми викат че имаш инжектор който "пикае". Пружинка или гумичка на някой инжектор са дали фира и изпуска.
Когато загасиш колата, връща газ в горивната камера и в начален етап друдно пали и после придърпва.
Направи си проба, видях от газаджията. Гасиш колата,махаш маркучето след инжектора и пръскаш с сапунена вода-да ти направи пяна. И селед около минута ако извади мехурче, значи е за ремонт. Сменят им само гумичките, но след време пак се показва магарията. На мен ми писна и смених и 4-те инжектора, след 5-тата година и сега съм ОК.
Твоите газови инжектори BRC ли са или други ,защото мойте са такива и нови са по 100 лева бройката. И ако са такива къде им прави ремонта и би ли споделил колко ти излезе .
-
Аз съм с Романо. По 10-тина лева ми взимаха за смяна на гумичките. А за подмяна на инжекторите, май 240 беше или 260-
не помня.
-
Преди смяната на горе изброените имаше ли го проблема?
Ако,не върни старите свещи за проба само!!!!
Случвало ми се е,и то не веднъж!
-
Преди смяната на горе изброените имаше ли го проблема?
Ако,не върни старите свещи за проба само!!!!
Случвало ми се е,и то не веднъж!
Да,имаше го и затова ги смених свещите,но разлика нямаше въпреки ,че старите бяха с доста износен електрод. Някой запознат ли е дали газовите инжектори на brc подлежат на профилактика/ремонт или трябва нови .
-
Ако проблемът го имаш на бензин, тогава трябва да погледнеш бензиновите дюзи, а не газовите. Така и не написа ясно, кога имаш проблем- и при бензин и и газ ли, само на газ ли, само на бензин ли. А от това зависи диагностицирането на проблема, ама той си е твой все пак :)
-
На бензин, а ако както каза колегата някой от газовите инжектори пропуска газ и като я паля сутрин вкарва и газ ...А и старите свещи като ги смених бяха опушени. Не съм направил още теста със сапунената пяна да видя дали има проблем при реката и инжекторите. На познат само ,че VW Passat V при същия проблем са му сменили цялата рейка и се е оправила.При първа възможност ще го направя и ще пиша.Весели празници!
-
Честита нова година! Да вметна в ситуацията. Пишеш, че няма проблеми с паленето на бензин. Ако газовите дюзи пропускаха, щеше да имаш проблеми с паленето, затова мисля, че не не от тях. Но все пак ги провери.Може и да греша.
-
Проверих газовите дюзи и няма да излизат мехурчета. Ще сваля бензиновата рейка с дюзите за почистване на стенд пък ще видим тогава.
-
И как ги провери?
-
И как ги провери?
Гасиш колата,махаш маркучето след инжектора и пръскаш с сапунена вода-да ти направи пяна. И селед около минута ако извади мехурче, значи е за ремонт.
-
Запитах защото останах с впечатление че отвънка накак си ги проверяваш.
Моята като я взех палеше на втория път винаги. Оказа се пикаеща дюза срещу 100 лв. и сега е чакмак.
Правихме го двама. Палиш обръща на газ единия гаси мотора другия дърпа маркучлето. При мен и без пяна се виждаше как продължава да фъщи. Хванах ме го с угасяне на бензин. Обръщаш на бензин поработва минутка две на бензин и тогава гасиш. Следващото палене е от раз.
-
Здравейте отново,да напиша по моя проблем ,че подобрение няма...дори има сутрин и когато е ужас ако не я почакам малко да поработи ,а тръгна веднага.Но има и такива моменти(много редки) ,че е едвам доловимо,просто не мога да намеря някаква зависимост.Но ми се появи и нова "екстра"-при първо въртене на двигателя за запалване се чува едно клокочене на вода ,все едно се допълва системата .Това е само за първото палене, после го няма. Като я докарах от Германия ,забелязах че ми губи по малко антифриз, но течове видими нямаше. За около 4000км. (или 5 месеца откакто я имам)да съм долял макс. 300мл.Оставих я да загрее ,отвори термостата, пусна перката долях в самият радиатор,а в казанчето избълбука въздух ,като реших че вече е обезвъздушена системата но на другата сутрин клокоченето беше дори повече. А парното духа топло .По други форуми се споменава за проблем с гарнитура на главата. Някой да има такова клокочене?
Не се сетих да проверя маркучите дали много се втъвърдяват.
-
Е, добре де, ама за два месеца не я закарахте на майстор ли?
-
Беше в сервиз Колос за диагностика и според тях всичко й е наред. Това с клокоченето се появи от скоро .
quote author=justalittlesign
link=topic=5393.msg46225#msg46225 date=1579782306]
Е, добре де, ама за два месеца не я закарахте на майстор ли?
[/quote]
-
Имах подобен проблем съв старата Кия, мисля че ти бях писал на лично преди. Пробва ли да сипеш десетина литра "свеж" бензин? Поне при мен този трик даваше ефект и сутрин палих и тръгвах без проблем, докато не се налагаше след 2-3 седмици отново да се прави същата галимация ... Бях ходил в Кия БГ, в Колос, при какви ли не специалисти, гледаха се живи данни, замерваха се компресии, всичко й беше ток и жица. Съмненията бяха за износен ванос ако си спомням правилно (Роктон положи доста усилия, за да я диагностицира като хората), ако не си ходил при него, препоръчвам ти го.
-
300 км. карах на бензин.....
-
https://youtu.be/yw8YSyyTxc8
Вчера записах и това видео и мисля ,че не е нормално . В понеделник е на майстор.
-
При мен бълбукаше сутрин като смених антифриза.
Оправи се като при загрял работещ двигател бавно отвивах капачката на радиатора докато в казанчето излезе въздух.
На третия ден въздух вече нямаше и бълбукане също.
-
А при теб чуваше ли се клокочене в системата?
-
А при теб чуваше ли се клокочене в системата?
Да, при първо палене и след няколко минути изчезваше.
Чуваше се сякаш някъде под таблото.
-
Да напиша малко прогрес по моя проблем- оказа се ,че веригата е била за смяна,била е доста разтегната. А когато махна буксата на клапана за променливото газоразпределение на разпределителният вал, двигателят работи идеално,без прекъсвания и придърпвания независимо дали е студен,загрял дали е минус 15 навън... Относно клокоченето и бълбукането в радиатора се е дължало на теч от изпарителя ( понеже ми е монтиран долу ниско в коша и трудно се вижда , особенно когато сълзи леко) след като си смених мембраната и всички уплътнения с ремонтен комплект и това се разреши .Най-вероятно ще трябва да се смени и този клапан на вала (както предположи колегата по-нагоре),но засега ще е това!
-
Здравей,некачественото масло съкращава много живота на веригата-обтегача работи с масло.А проверката за разтегната верига освен че се чува,е много лесна при този двигател,просто пръстите трябва да са ти дълги,и през отвора за наливане на масло на двигателя се стига до веригата.
-
Колата е на близо 180к км и не се знае дали й е сменявана веригата(предполагам, че не) . Имам я от сравнително скоро и маслото съм й го сменил само веднъж,а с какво е карано преди това ...... Но сега с откачена букса и сменена верига всичко е ОК. Това е положението с веригата преди да я сменят.
-
Би ли споделил в кой сервиз ходи за тази процедура?
-
Би ли споделил в кой сервиз ходи за тази процедура?
Сервиза е в кв.Обеля до бензиностанция Петрол на Ломско шосе.
-
Здравей,то веригата дали е за смяна може да се разбере по зъбците на обтегача,излезнал ли е повече от 6/7 зъба е за смяна.Иначе величината на разтягането и се вижда единственно като я съпоставиш с нова.Но това вече при теб е направено.Аз преди всичко пръскам буксите с контактен спрей.Сваляна ли клапата за подаване на газ-може да е замърсена?
-
Здравей,то веригата дали е за смяна може да се разбере по зъбците на обтегача,излезнал ли е повече от 6/7 зъба е за смяна.Иначе величината на разтягането и се вижда единственно като я съпоставиш с нова.Но това вече при теб е направено.Аз преди всичко пръскам буксите с контактен спрей.Сваляна ли клапата за подаване на газ-може да е замърсена?
Коя клапа имаш впредвид? Ако е за дросела-не съм го свалял да го чистя.
-
Да за въздуха,заслужава да се погледне,поне нищо не губиш от това,само ще е от полза.
-
Да за въздуха,заслужава да се погледне,поне нищо не губиш от това,само ще е от полза.
Оборотите на празен ход са стабилни, затова не ми е привлякло вниманието.