КИА Клуб България- фен форум на КИА

Модели автомобили => Optima => Темата е започната от: elmo в Март 06, 2015, 05:50:41 pm

Титла: Оптима на газ, течна фаза
Публикувано от: elmo в Март 06, 2015, 05:50:41 pm
Здравейте,

харесал съм си няколко Оптими с течна фаза, примерно тази http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11414815018738276&slink=91bmvl. (http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11414815018738276&slink=91bmvl.) На външен вид изглежда много добре и вътре пространството ми се струва приятно много. Какви са ви мненията за течната фаза, разходи по поддръжка на колата какви са - ангренаж или с ремък е мотора. Здрави ли са като цяло, това са изпълнения за Корея, може ли това да създаде някакви проблеми - гледам, че надписите са с йероглифи (имам познат с перфектен корейски, но пак ще е тегаво  crazy). Как стой въпросът с частите има ли от къде да се набавят, как са цените. Някакви сериозни дефекти за който е добре да се гледа по автомобила?
Така и не схванах какви са моторите на К5 и К7 и с каква мошност са, в 3 различни сайтоа 3 различни данни дават. Ако някой има преки наблюдения от разхода ще е супер да сподели music .
Титла: Re: Оптима на газ, течна фаза
Публикувано от: tosco в Март 06, 2015, 06:19:49 pm
За течна фаза се интересувах преди да туря Газов инжекцион. Ами, разубедиха ме с това, че нашата газ е голяма бливоч.
И гори помпа която се намира в бутилката и цента и е около 300-500 лв. На около 20 К км се приготви за смяна на тази помпа. Иначе, ако газта е читава е добър вариант. Разхода е като на бензин и вдига уж мощноста с около 10%.
Титла: Re: Оптима на газ, течна фаза
Публикувано от: petyu в Март 07, 2015, 08:39:32 pm
 Радвам се че колета отключи мн. интересната тема за течната фаза и българската газ. Аз съм собственик на Киа Опирус 12.2006 год. модел мотора е 3,5 бензин ,закупел съм си го лично от Германия с газов инжекцион на Принс (монтиран в Германия нз. дали е така поръчана или е поставен допълнително) не е течна фаза.  Относно газовото -няма никаква разлика абсолютно никаква на бензин и на газ колата върви еднакво добре. Никакво усещане нямам дали е на газ или бензин мощността си е еднаква. Аз живея в Германия тук с немската газ разхода на газ и бензин е почти еднакъв по мои засичания. Когато съм в България ,обаче разхода ми се повишава с  до 3 литра газ на 100км . Такава си е българската газ, бензина е същата работа слаб е ми гори повече колата винаги, когато съм в България разхода ми варира с поне 2-3 литра отгоре, независимо на газ или на бензин карам колата. Газовото ми е оригинално на Принс и доста скъпо. Поддържа всякаква скорост пример по аутобана съм със 150  и изпреварвам скача колата като ужилена на 190 и си изпреварвам безпроблемно. Обаче в България ми прескача на бензин на определени обороти,просто газта е слаба. Относно течната фаза много  зависи какъв е газовия инжекцион, има ли достатъчно майстори които да го обслужват и дали могат да го видят на диагностика. Пример с моя Принс само на 2 места в България могат да му  правят диагностика,или  поне така беше преди година .
Титла: Re: Оптима на газ, течна фаза
Публикувано от: petyu в Март 07, 2015, 09:02:31 pm
Проблема с помпата съществува ,но зависи и от модела на газовото . Зависи какъв клас ,модел и производител се подбере такова ще си е и качеството на газовото. Също се гледа и спрямо дадения модел автомобил какво се препоръчва да бъде газовото и с какви параметри. Течната фаза е най-икономична и колата върви много.Брат ми има също Опирус 3,5 с холандски газов инжекцион е-- течна фаза е ! Относно икономичност е супер ,върви наистина много. Проблема е поддръжката ,частите са скъпи, не се намират лесно, диагностика на максимум 1 или 2 града в България се прави и до там . За съжаление от собствен опит мога да ти кажа ,че повреди ли се  нещо по газовото,реално  не са много хората (майсторите) в България ,които ще ти помогнат. Тук подчертавам дебело,че говоря относно холандските газови инжекциони. Просто не са популярни у нас и са мн. рядко срещани както са и с мн. скъпа поддръжка , като цяло са си скъпи, иначе са супер качествени и не са претенциозни както някои професори обясняват в Бг. Вървят с всякаква газ дори с българската ,но се сменят по често филтрите оригиналните да съм по точен.Защото бях със заместител който се разпадна буквално след само 150 км.
Титла: Re: Оптима на газ, течна фаза
Публикувано от: smirn0ff в Март 07, 2015, 11:20:25 pm
Привет колега,

гледам че си попаднал на много интересни модели К5 които се продават само в Кореа.
това се води 2.0 LPI, като мощността е 157кс / 6,200(M/T) или 155кс / 6,200(A/T) - това са данните от Корейския сайт http://www.kia.com/kr/vehicles/k5/specifications.aspx (http://www.kia.com/kr/vehicles/k5/specifications.aspx)
други интересни данни са :
* 2.0 LPI engine (manual 6-speed): Composite Fuel 9.9km / ℓ (city fuel economy 8.9km / ℓ, highway fuel economy 11.5km / ℓ)
* 2.0 LPI engine (automatic 6-speed / ISG): Composite Fuel 9.6km / ℓ (city fuel economy 8.5km / ℓ, highway fuel economy 11.4km / ℓ)

Като гледам това е модел, който е със стандартни екстри само има добавено аудио+блутуут. няма ги лед стоповете, лед дневните светлини, оптичните дълги, най-вероятно няма ксенон, няма супер вижън километражите, няма подгряване на седалките и т.н., но като гледам има климатроник.
Иначе като автомобил колата е много комфортна, автоматика сменя изключително плавно даже и при пълна газ, аз съм на около 50К и до момента имам 2-3 намеси от страна на гаранционния сервиз.
1. познат проблем с окабеляването на алтернатора - оправено за 30мин
2. промяна усилието на ел. мотора на кормилната система
3. натягане на рейката по мое искане
Титла: Re: Оптима на газ, течна фаза
Публикувано от: petyu в Март 08, 2015, 01:28:30 am
2. промяна усилието на ел. мотора на кормилната система
3. натягане на рейката по мое искане

Колега Смирноф само за инфо каква е целта на промяната на усилието на сервоусилватела и натягането на рейката ?
Титла: Re: Оптима на газ, течна фаза
Публикувано от: smirn0ff в Март 08, 2015, 02:08:07 pm
Целта на промяната е втвърдяване на волана, защото при висока скорост бе твърде лек и отзивчив, всяко трепване на ръката беше възприемано като опит за завиване и започваш да криволичиш по пътя (ляво-дясно) и си е доста опасно. В новите модели, чрез flex-steering системата може да се регулира, а на старите има 2 настройки - east Europe и west Europe през компа на колата. Моята беше на east Europe, сега е на west Europe и всичко е 6.
Другото заради което исках смяна на усилието беше, че когато се минава през неравности, със старата настройка кормилната уредба връщаше прекалено много feedback от пътя и това тресеше много волана.
Рейката я натегнаха по мое желание, защото пътищата ни са много хубави и няма хич дупки, рязани напреки участъци по пътищата, стърчащи трамвайни линии и т.н. Понеже не харесвам нещо да тропа и хлопа по колата ми, а ми се причуваше, че се е обособил малък луфт, ги накарах да натегнат. Също, ако има луфт и не се натегне от биенето ще се разхлаби още повече
Титла: Re: Оптима на газ, течна фаза
Публикувано от: petyu в Март 08, 2015, 04:55:23 pm
Питам те не случайно защото и при мен волана е като перце.Прекалено мек дори минах и аз на регулиране и сега е по стегнат сервотозатяга вече по добре и на завои и на скорост когато се движа. Ще трябва май и аз да си направя обстоен преглед  на сервото и  което е възможно  да се регулира защото както казах съм със същото впечатление ,че е твърде мек и отзивчив волана дори прекалено.
Титла: Re: Оптима на газ, течна фаза
Публикувано от: smirn0ff в Март 08, 2015, 06:45:48 pm
ако ти си със серво усилвател е различно, аз съм електрически мотор към рейката - няма серво.
но преди да направя промяната бях като платноходка по магистралата ... най-малкия вятър и колата бяга в страни, постоянно коригиране с воляна ляво-дясно, при скорости над 160км/ч вече ставаш потенциално опасен за околните, защото не можеш да контролираш автомобила прецизно.
Титла: Re: Оптима на газ, течна фаза
Публикувано от: petyu в Март 08, 2015, 07:31:10 pm
Честно да ти кажа нямам идея дали е серво или е с моторче и не съм си и правил труда да погледна. То са едни кори едни капаци и т.н. Значи при мене волана беше мн. меко  казано мек  и не ми се нрави това, ок за града е супер нали,обаче за извънградско имах същия проблем като при тебе . Сега е по добре ,но ме интересува дали има същите настройки дали аз също не съм за регулиране и затягане. Това трябва да го разбера защото както казах аз съм друг модел и не знам при мен на какъв принцип е ? Ще погледна в ръководството, но дали е описано мен  не ми се вярва. Когато карам извънградско сега понякога се затяга ,но понякога си е много така мек, лек волана .Когато тръгвам за България аз минава над 2000км ,затова съм избрал Опируса трябва ми голям и сигурен автомобил. Фамилна кола за дълъг път,но не ми харесва това ,че понякога е мек волана прекалено и трябва да съм нащрек както се казва. Сравнение мога да правя с мн. автомобили преди който съм имал и карал и воланите не са били така леки.
Титла: Re: Оптима на газ, течна фаза
Публикувано от: petyu в Март 09, 2015, 01:20:39 am
Колега Смирноф според инструкциите аз съм с елекронен хидроусилвател .Силата на кормилното управление зависело и се контролирало спрямо скоростта на автомобила. При ниски скорости не било необходимо. Чак сега си отговарям на въпросите свързани с волана. Когато си иска се стяга и обратното омеква спрямо скоростта. Ами явно всеки производител си  прави свои модели и иноваций.
Титла: Re: Оптима на газ, течна фаза
Публикувано от: reddog в Март 31, 2015, 03:50:33 pm
Здравейте,

нов съм в форума, но доста зарибен по Оптима. Видях че вече е питано за тез идокараните от Корея, някой да има някакви наблюдения над тях?

например за тази : http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11427615238329487&slink=99fkpq (http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11427615238329487&slink=99fkpq)
Титла: Re: Оптима на газ, течна фаза
Публикувано от: smirn0ff в Април 01, 2015, 12:33:11 am
привет колега,
на мен лично много ми харесва Оптимата като комфорт който предлага при дълго пътуване. Моята е ЕХ оборудване и единственото нещо, което ми липсва от ТХ пакета е вентилираната шофьорска седалка.
по принцип седалките са удобни и широки, а аз не съм с малки габарити :)
като гледам тази, която си избрал мога да ти кажа следните неща:
- фаровете ти са с крушки, но това не е проблем, защото имаш дневни светлини.
- джантите са 17-ки и гумите ти струват около 300лв/гума (говорим за хубави гуми, а не компромис)
- задните ти стопове са LED
- имаш парктроник, но не виждам камерата за задно виждане
- седалката ти е електрическа
- голям плюс е охлаждането на предната шофьорска седалка
- имаш подгряване на предните седалки, но не се вижда дали има такова на задните и на волана
- имаш сгъваеми огледала и ел. стъкла като автоматичната функция за сваляне и вдигане е само на шофьорското
- нямаш SuperVision километраш и оборотомер, разликата с тези е, че има TFT дисплей и са по-готини :)
- има Bluetooth връзка със системата на колата за телефон - голямо удобство при шофиране
- има ЕКО режим на шофиране, темпомат
- автоматика лично на мен ми харесва, има ръчен режим на смяна, ако ти се прииска :)
- до колкото виждам е с кожената апликация на таблото

лично на мен повече ми харесват тези дървените апликации отколкото металните.
не мога да видя дали има автоматични чистачки и автоматични фарове.

като собственик на такъв автомобил мога да кажа доста положителни неща за него. аз пътувам доста с автомобил и един преход от 1000км почти не го усещам с Оптимата.

за мен това за което трябва да гледаш - състоянието на кормилната система - дали има луфтове, колко лек е волана и дали втвърдява при висока скорост. хубаво е да разбереш дали си с хидравлична рейка или с електрическа (според user manual-a Оптима ги правят в двата варианта). За кормилната система се гледа за луфтове в рейката и луфт/тракане във волана при минаване по по-остри неравности: калдаръм, павета. съветвам те да прегледаш моята тема в раздела Оптима.

Успех!
Титла: Re: Оптима на газ, течна фаза
Публикувано от: reddog в Април 01, 2015, 08:38:50 am
Благодаря за изчерпателния отговор!
Това което видях аз, е че таблото е на кореиски и според търговеца не може да се сменя езика, дали някои има опит с това :D,когато ще се гледа ще се кара в киа българия за преглед
Титла: Re: Оптима на газ, течна фаза
Публикувано от: smirn0ff в Април 01, 2015, 01:38:46 pm
Благодаря за изчерпателния отговор!
Това което видях аз, е че таблото е на кореиски и според търговеца не може да се сменя езика, дали някои има опит с това :D,когато ще се гледа ще се кара в киа българия за преглед

би трябвало да можеш да си смениш езика. по принцип на аудио системата има избор на езици - там съм 100% сигурен, въпроса е да знаеш кое какво означава като надпис на корейски  crazy
за борд компютъра там също трябва да има меню, което се активира със задържане на TRIP бутона от волана ;)

пробвай го като ходиш да я гледаш
Титла: Re: Оптима на газ, течна фаза
Публикувано от: Митето в Април 01, 2015, 02:37:33 pm
메뉴 - меню

언어- език

영어 -английски

 crazy
Титла: Re: Оптима на газ, течна фаза
Публикувано от: reddog в Април 02, 2015, 06:48:01 pm
Хахах мерси за уроците по корейски .

А за тази какво ви е мнението :

http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11427029677324294&slink=9a3diu (http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11427029677324294&slink=9a3diu)
Титла: Re: Оптима на газ, течна фаза
Публикувано от: smirn0ff в Април 02, 2015, 09:50:22 pm
Тази е като моята само че е дизел, моята е бензин
Титла: Re: Оптима на газ, течна фаза
Публикувано от: reddog в Април 03, 2015, 01:52:12 pm
И другата разлика с твоята е че тази е от Мизия( където беше залят целия град), а твоята е само евентуално със следи от градушка от София. Като възможността да е наводнена ме притеснява много, и не знам как да проверя това нещо.

Но разводнихме темата
Титла: Re: Оптима на газ, течна фаза
Публикувано от: smirn0ff в Април 03, 2015, 09:07:48 pm
колега, тази която показа с газта в течна фаза според мен е по-добре от този дизел.
единственото, което няма да имаш в сравнение с дизеловата ще е перата на волана за смяна на предавките. Липсата на ксенон и евентуално задни отопляеми седалки е по-скоро пренебрежимо.
Но пък ще имаш вентилирана шофьорска седалка...
Титла: Re: Оптима на газ, течна фаза
Публикувано от: raider_SK в Декември 11, 2016, 11:38:16 am
Здравейте колеги,

Виждам, че темата доста време не е активна, но все пак ще попитам дали някой се е сдобил с Оптима на газ (течна фаза)?

Поздрави
Титла: Оптима на газ, течна фаза
Публикувано от: levinas в Януари 05, 2017, 02:40:53 pm
Здравейте,
Искам да ви попитам дали някой си е поръчвал Киа К5 с LPG директно от корейски сайт (например от: http://www.autowini.com (http://www.autowini.com)) и какви са отзивите? Някой знае ли какво е митото, което трябва да се плати за тази кола?
Титла: Re: Оптима на газ, течна фаза
Публикувано от: peposisi в Януари 25, 2017, 11:02:57 am
заддравей те
искам да попитам за мнение за каденза на течна газ ,и за киа оптима
замислил съм се да си такъв модел.някои нещо да помогне.
до сега съм карал само дизели .
Титла: Re: Оптима на газ, течна фаза
Публикувано от: raider_SK в Февруари 19, 2017, 07:23:07 pm
Понеже доста хора питат за Оптима на газ (течна фаза), затова ще дам мнение, но за Соната 2011 2.0 (течна фаза) закупена преди 2 години от фирмата срещу Арена Армеец (не казвам, за да не правя реклама).

Изключително здрав автомобил от към ходова част. За 40 000км нищо не се е разтракало, но аз карам доста внимателно!
Газовата система не е дала никакъв дефект досега да чукна на дърво, дори и тази зима като тръгвах рано сутрин за София при минус 18 градуса дори не се замисли и палеше от раз.
Помпа още не съм сменял!
След още 10 000км ми казаха да сменя някакъв филтър за цена 105лв. с труда и то при тях.
Голям плюс е това, че вече хората имат доста резервни части (както и едрогабаритни) и то в наличност!

Единствения минус  е слабата поне според мен шумоизолация, но аз вече си го оправих този проблем с 10 дневен труд и много разглобяване.

Моята я карам с MOTUL 5w40 LPG/CNG  и за 10 000км. може и да ми гори около 300грама (1-2 мм. по малко на щеката)
След шумоизолацията постоянната скорост на магистралата Пловдив-София или Пловдив-Бургас ми стана 150км.ч. и разхода е 11 - 12 на 100, а преди с 110км.ч. ми беше 9-10 на 100.

Правил съм тест драйв на Каденза (К7) и на Оптима (К5) и степенуването като комфорт е К5 ; Соната; Каденза;
Просто при К5 някакси пътя се усеща повече, мога да я сравня като комфортна спорна кола. Сонатата има по плавна возия, а Кадензата (К7) си е доста добро изпълнение.


Сега и аз да попитам като един колега по горе!
Някой престрашил ли се е да поръча автомобил от  www.autowini.com (http://www.autowini.com) или да е чул някой да го е правил и да сподели впечатления и процедури!

Поздрави

Титла: Re: Оптима на газ, течна фаза
Публикувано от: tatar в Февруари 20, 2017, 11:46:13 am
Добър ден колеги имам един личен въпрос към raider_SK  колко излезе обешумяването като пари за целият автомобил
Титла: Re: Оптима на газ, течна фаза
Публикувано от: tatar в Февруари 20, 2017, 11:56:31 am
заддравей те
искам да попитам за мнение за каденза на течна газ ,и за киа оптима
замислил съм се да си такъв модел.някои нещо да помогне.
до сега съм карал само дизели .


Както оптимата така и кадензата са изключително здрави автомобила и поддръжката по тях е минимална другото за горивото изключително евтин и безопасен автомобил горивния филтър корейците му дават живот от 120 хиляди километра за помпата която е в бутилката е 350 000 км. при положение че за едина бензинова помпа зависимост от производителя и дават живот от 200 000 до 280 000 км. И действително ако отидете при Арена Армеец където има вносители на такъв тип автомобили има и единственият технически грамотен човек можете да попитате него за всички плюсове и минуси за даденият автомобил.
Титла: Re: Оптима на газ, течна фаза
Публикувано от: raider_SK в Февруари 20, 2017, 01:21:24 pm
Привет колега tatar,

Знам, че се обръщаш лично към мен и би трябвало да ти върна на Л.С. , но мисля, че и други колеги може да се ентусиазират за това доста полезно начинание.
Материалите са STP 2mm и K-Flex самозалепващ с метално покритие. Около 1/4 от STP-то съм го взимал от форуми, а другата я поръчах от една аудио фирма тук в Пловдив.  Общо всичко ми излезе около 1300лв.

Изолирана е цялата кола. Пода, тавана, вратите, багажник, предния капак, 4-те подкалника и зоната на чистачките под предното стъкло.
Няма да разказвам в детайли, но след цялата процедура (понеже доста се натиска STP-то) може да си вземете един ваучер за Велинград!

А относно човека срещу Арена Армеец мога да кажа само добри думи и наистина е много отзивчив без значение кога му звъня. А вече има и софтуер за четене.

Титла: Re: Оптима на газ, течна фаза
Публикувано от: zazduvka в Февруари 21, 2017, 12:35:15 pm
Може ли подробности за "човека срещу Арена Армеец"....координати, с корейски автомобили ли се занимава...
Титла: Re: Оптима на газ, течна фаза
Публикувано от: tatar в Април 21, 2017, 02:34:59 pm
Здравейте,

харесал съм си няколко Оптими с течна фаза, примерно тази [url]http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11414815018738276&slink=91bmvl.[/url] ([url]http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11414815018738276&slink=91bmvl.[/url]) На външен вид изглежда много добре и вътре пространството ми се струва приятно много. Какви са ви мненията за течната фаза, разходи по поддръжка на колата какви са - ангренаж или с ремък е мотора. Здрави ли са като цяло, това са изпълнения за Корея, може ли това да създаде някакви проблеми - гледам, че надписите са с йероглифи (имам познат с перфектен корейски, но пак ще е тегаво  crazy). Как стой въпросът с частите има ли от къде да се набавят, как са цените. Някакви сериозни дефекти за който е добре да се гледа по автомобила?
Така и не схванах какви са моторите на К5 и К7 и с каква мошност са, в 3 различни сайтоа 3 различни данни дават. Ако някой има преки наблюдения от разхода ще е супер да сподели music .



Относно автомобилите за които запитвате мога да ви дам пълна информация за тях : Автомобилите са с ангренажна верига , 2.0 L мотори , 6 степенна скоростна кутия ,разхода спрямо Корейските производители е 9,2 - 9,8 на 100 км. но в деиствителност е малко повече от наблюдения на познати които употребяват такива автомобили . При 120 - 130 км/ч разхода е деиствително 9,5 - 10 литра на 100 . Както при всеки автомобил така и при тези с увеличаване на скороста се вдига и разхода . При мене се случвало от София до Бургас средна скорост от 168 км/ч разходът ми беше 14 на 100 . Колкото до течната фаза е може би една от най - сигурната система за сега представяне отлично . Помпата която е в бутилката производителите и дават живот от 350 000 км. , докато за една бензинова помпа гаранцията е около 250 000 км.
По новите модели произведени 2014 година вече имат и меню на английски което мисля че за България е един допълнителен плюс .
От вносителите които са при Арена Армеец хората непрекъснато внасят части и за сега няма проблеми с частите на автомобилите които са в гаранция и дори на извън гаранционни те автомобили са на народни цени . Давам пример за едни биалетки 18 лева са оригинални като за едно БМВ 5 най - долнопробните са около 30 лева бройка . Но може да се обърнете към хората които са на Арена Армеец те могат да ви обяснят на дълго и широко всичко което Ви интересува по автомобила . Ще ви оставя телефона на техническия на фирмата защото аз имам връзка само с него . 0877622742 Иван
Титла: Re: Оптима на газ, течна фаза
Публикувано от: zeroheat в Октомври 20, 2017, 12:48:02 pm
Здравейте,

харесал съм си няколко Оптими с течна фаза, примерно тази [url]http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11414815018738276&slink=91bmvl.[/url] ([url]http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11414815018738276&slink=91bmvl.[/url]) На външен вид изглежда много добре и вътре пространството ми се струва приятно много. Какви са ви мненията за течната фаза, разходи по поддръжка на колата какви са - ангренаж или с ремък е мотора. Здрави ли са като цяло, това са изпълнения за Корея, може ли това да създаде някакви проблеми - гледам, че надписите са с йероглифи (имам познат с перфектен корейски, но пак ще е тегаво  crazy). Как стой въпросът с частите има ли от къде да се набавят, как са цените. Някакви сериозни дефекти за който е добре да се гледа по автомобила?
Така и не схванах какви са моторите на К5 и К7 и с каква мошност са, в 3 различни сайтоа 3 различни данни дават. Ако някой има преки наблюдения от разхода ще е супер да сподели music .


 
Относно автомобилите за които запитвате мога да ви дам пълна информация за тях : Автомобилите са с ангренажна верига , 2.0 L мотори , 6 степенна скоростна кутия ,разхода спрямо Корейските производители е 9,2 - 9,8 на 100 км. но в деиствителност е малко повече от наблюдения на познати които употребяват такива автомобили . При 120 - 130 км/ч разхода е деиствително 9,5 - 10 литра на 100 . Както при всеки автомобил така и при тези с увеличаване на скороста се вдига и разхода . При мене се случвало от София до Бургас средна скорост от 168 км/ч разходът ми беше 14 на 100 . Колкото до течната фаза е може би една от най - сигурната система за сега представяне отлично . Помпата която е в бутилката производителите и дават живот от 350 000 км. , докато за една бензинова помпа гаранцията е около 250 000 км.
По новите модели произведени 2014 година вече имат и меню на английски което мисля че за България е един допълнителен плюс .
От вносителите които са при Арена Армеец хората непрекъснато внасят части и за сега няма проблеми с частите на автомобилите които са в гаранция и дори на извън гаранционни те автомобили са на народни цени . Давам пример за едни биалетки 18 лева са оригинални като за едно БМВ 5 най - долнопробните са около 30 лева бройка . Но може да се обърнете към хората които са на Арена Армеец те могат да ви обяснят на дълго и широко всичко което Ви интересува по автомобила . Ще ви оставя телефона на техническия на фирмата защото аз имам връзка само с него . 0877622742 Иван


 ;D
И аз много се интересувам от тези автомобили на течна фаза, но колегата tatar ме мотивира да се регистрирам във форума. Колега може ли да ми обясниш, как точно си определил тази средна скорост от 168 км/ч? Изобщо знаеш ли какво значи това? Не ми казвай, че това ти е показвал бордовия комп. след като си пристигнал в Бургас, тръгвайки от София. Това би значело, че доста пъти си карал с над 200км/ч по магистралата. Което е доста противозаконно, а и на самата кола мисля, че максималната скорост по катало и е 210км/ч, така, че цялото това нещо ми се струва много смешно и крайно не реално и затова примерно аз няма как да повярвам и на другите неща, които споделя колегата.

Моля някой друг ако има по скорошни впечатления от фирмите които внасят такива коли на течна фаза, нека  ги споделят. Обслужване, някакви административни разходи и трудности, проблеми ако сте имали и тн. Защото все пак цена от 20 000+ лв. не е никак малка.

Титла: Re: Оптима на газ, течна фаза
Публикувано от: Kia_ в Януари 04, 2018, 04:05:12 am
Честита Нова Година и от мен!
Много безаварийни!

Гледам от няколко дни Киа и Хюндай с течна фаза, повече ми допадат КИА, регистрирах се във форума за да получа повече инфо, но изглежда няма много ентусиазирани собственици след като пост на колега от преди месеци не е предизвикал внимание.

Аз в момента карам Субару Форестър 2004та година с ръчна ск.кутия но сега търся автомат седан след 2013та и предвид "съвместните" дейности на Субару с КИА обмислям да взема Оптима или Соната, тъй като и парите им са доста по приемливи. Разгледах вариантите - течната фаза е доста интересно предложение.
В мобиле.бг има оферти на човека срещу Арената, виждам че е писал търговска печалба 1500 долара, които не коментирам, но какво излиза поръчка на кола по избор и не е ли малко странно една кола на 3-4 години, при това сравнително луксозна да струва 6 хиляди долара на пазара в Корея  :o
https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11511712485226902&slink=5pdhiy (https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11511712485226902&slink=5pdhiy)

По груби сметка с всичките плащачески истории колата идва крайна цена около 11 хиляди долара, което е двойно на цената в Корея.
Точно този модел и модификация ми харесва доста на външен вид, бих се радвал на мнение от собственици, особено от такива които НЕ карат със средни скорости от порядъка на 170 км/ч.

И 2ри въпрос - заслужават ли си тези CEED-чета, държат ли на газ и как са откъм мотор и ск.кутия?
https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11504355148740440&slink=5pdi27 (https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11504355148740440&slink=5pdi27)

Поздрави на групата!
Титла: Re: Оптима на газ, течна фаза
Публикувано от: NNenkov в Януари 25, 2018, 08:38:53 pm
Здравейте,
от известно време и аз проучвам въпроса с внос от Корея и по-конкретно от autowini.
Цените, като цяло на колите са доста евтини, хората имат добър support, но проблема е че от пристанището, което товарят до БГ пътуват само кораби с контейнери и трябва да се качи една кола в контейнера и цената не се връзва. Другият вариант е Ro-Ro кораб (цената е на кубик) до Пирея и от там до БГ да се докара транзит с някакъв сухопътен транспорт.
 Нещата за които знам тук към момента, като такси са:
 - Технотест - 960лв.
 - Такса в министерството на транспорта - 110лв.
 - Мито 10% - за което четох, че има спогодба за безмитна търговия, но гледам че търговци които внасят искат 10% мито.
 - ДДС

Останалите неща са стандартни, като регистрация на друг автомобил мисля.

Въпросите при мен, които останаха е дали може да се регистрира като N1 и да се ползва ДДС-то и да се регистрира като служебен автомобил.

Ще се радвам някой, който е минал през този път да сподели опита и къде с какво трябва да се внимава.

Титла: Re: Оптима на газ, течна фаза
Публикувано от: hristo_bgh в Януари 26, 2018, 01:38:04 pm
И аз се чудех за N1 (oпределено моментът е Технотест) ... но си мисля че ако е излезнала с хомологация М1 и без съществени промени , едва ли ще може изведнъж да стане N1.
Много ще се радвам някой да ме опровергае.
Титла: Re: Оптима на газ, течна фаза
Публикувано от: NNenkov в Януари 26, 2018, 05:36:32 pm
Вече разбрах N1 няма начин да стане. Някой, който го е правил да знае други такси, които излизат по този път?
Титла: Re: Оптима на газ, течна фаза
Публикувано от: hristo_bgh в Януари 26, 2018, 08:33:32 pm
Защо да не става ?  До каква информация си се добрал, колега?
Аз чух за друга организация, която може да издаде сертификат за хомолация ... ще проверя дали е слух или не и ще пиша .
Титла: Re: Оптима на газ, течна фаза
Публикувано от: NNenkov в Януари 29, 2018, 10:44:45 am
Питах 1 от фирмите, които внасят такива автомобили, но това не може да се счете за 100% достоверно.
Проучвам все още въпроса и ще пиша ако имам нова информация.
Титла: Re: Оптима на газ, течна фаза
Публикувано от: zeroheat в Септември 19, 2018, 05:49:53 pm
Тези фирми дето внасят коли директно от корея, само на газ, не фалираха ли вече?
Питам защото работих близо до един "шоурум",не знам как да го нарека. И по едно време  фирмата се изнесе. Надписи, коли, офиси, всичко. Доста бързо стана.
Тъй като и аз ги проучвах известно време и счетох, че не са на сметка, си рекох, че и други хора са  си направили тея изчисления и никой не ги купува и са фалирали.
Така ли е наистина или още си съществуват, може би са се преместили на друго място?
Титла: Re: Оптима на газ, течна фаза
Публикувано от: Dimitar. в Декември 25, 2021, 01:04:09 pm
Честито Рождество!

Да изтупам темата от прахта :-).
Обмислям покупка на К5 с течна фаза. Попаднах на обяви за автомобили, които само с газ, без бензинова система.
Има ли някой колега от форума с такъв автомобил, да сподели впечатления.
Недостатък ли е, че е само на газ?
Титла: Re: Оптима на газ, течна фаза
Публикувано от: smirn0ff в Декември 25, 2021, 11:32:01 pm
тия които са течна фаза са само с газ, нямат бензин.
Иначе собствениците да се включат с мнения, аз до колкото съм чувал са доста здрави автомобили, още повече, че когато отпътуват от Корея са напълно обслужени.
Титла: Re: Оптима на газ, течна фаза
Публикувано от: Dimitar. в Декември 26, 2021, 01:23:44 pm
Благодаря за отговора.
Като се поразрових из форума, намерих отговори на повечето от възникналите въпроси.
Титла: Re: Оптима на газ, течна фаза
Публикувано от: ger4o в Декември 27, 2021, 09:42:00 am
Благодаря за отговора.
Като се поразрових из форума, намерих отговори на повечето от възникналите въпроси.
Това е истинско "МАГАРЕ" , така я наричам аз! Кола без много електроника и екстри съответно , но за сметка на това здрава и евтина за поддръжка в сравнение с други марки на същата възраст. Ако си решил да купуваш , давай смело няма а съжаляваш! Прекрасен подарък за празниците!
Титла: Re: Оптима на газ, течна фаза
Публикувано от: wandering133 в Март 14, 2022, 04:02:03 pm
Здравейте на всички!
Заглеждам се по KIA K5 в автокъща, която внася само автомобили от Корея. Имам следните питания -
1) Нормално ли е кола на 5-6 год. да е на под 70 хил. км.? Изглежда ми странно.
2) Ако някой има наблюдения/мнение към тази автокъща нека сподели.
3) 80 литра газова бутилка според вас колко литра газ събира?
Благодаря предварително.
Споделям линка към обявата - https://www.mobile.bg/11646917902118397 (https://www.mobile.bg/11646917902118397)
Поздрави  bye
Титла: Re: Оптима на газ, течна фаза
Публикувано от: Dimitar. в Март 14, 2022, 04:15:48 pm
Относно първия въпрос, прочети този пос (http://www.kia-bg.com/smf/index.php/topic,4625.msg42926.html#msg42926)т и избери на кого да вярваш.
Титла: Re: Оптима на газ, течна фаза
Публикувано от: 1926 в Март 21, 2022, 01:48:28 pm
Здравейте на всички!
Заглеждам се по KIA K5 в автокъща, която внася само автомобили от Корея. Имам следните питания -
1) Нормално ли е кола на 5-6 год. да е на под 70 хил. км.? Изглежда ми странно.
2) Ако някой има наблюдения/мнение към тази автокъща нека сподели.
3) 80 литра газова бутилка според вас колко литра газ събира?
Благодаря предварително.
Споделям линка към обявата - https://www.mobile.bg/11646917902118397 (https://www.mobile.bg/11646917902118397)
Поздрави  bye

Здрасти,

имам К5 от скоро (около два месеца), за съжаление мога да се включа горе-долу само по третия ти въпрос. На самата бутилка има датчик за литрите в нея и ми е направило впечатление, че отчитетеното на него, съвпада напълно със зареденото количество газ, едно към едно. Най-много съм зареждал около 50 литра, веднага следкато ми беше светнала лампата. Човека, който ми я продаде, каза че най-много е рискувал да кара стотина километра със светнала лампа. Което са още 12-13 литра да речем, така че минимум 60-65 литра е изпробвано от първа ръка :)

Дано съм бил полезен.