КИА Клуб България- фен форум на КИА

Модели автомобили => Sorento => Темата е започната от: Spike в Август 22, 2018, 12:23:15 pm

Титла: Зареждане на акумулатора
Публикувано от: Spike в Август 22, 2018, 12:23:15 pm
Здравейте, колеги! Имам въпрос относно колко волта трябва да държи колата запалена без нищо включено по нея? Моята врътка от 14,8 до 15,4 максимум. Мисля че не е нормално май! Водих я на майсторченца, сменен генератор (алтернатор или динамо) и пак си е така. 14,8 като я форсираш до 15,4в.
Някакви идеи
Благодаря


Кия Соренто 2003, 140кс

Титла: Re: Зареждане на акумулатора
Публикувано от: zmiori в Август 22, 2018, 04:11:23 pm
И какво е свършил тоя момък като няма промяна?
Да не би да ти е кофти уреда с който мериш? Пробвай с друг.
Титла: Re: Зареждане на акумулатора
Публикувано от: kik в Август 22, 2018, 04:50:27 pm
При майстора мерихте ли?Акумулатора в ред ли е?Доколкото знам нормалното напрежение е 13,8-14,2V.
Титла: Re: Зареждане на акумулатора
Публикувано от: Spike в Август 22, 2018, 05:47:03 pm
Няма проблеми, пали без да се замисли и да мерено е с няколко уреда и по OBD пак същото. Някой казват за ремък други че 14,5-14,8 било ок а 15,2 не било много над тези норми. Но като се замисля ми трещят крушките а като сложа Led лампички не изкарват и по 5мин. Да не говорим че ми изхвърлиха и маслото понеже не сложили маркуча на помпичката отзад на алтернатора. Изключвам диоди и реле и ролка понеже е сменен алтернатора... Остава ремък ми казват или акумулатора да е пробил клетка... Но ако е пробил ще пали кофти или хич. Та искам да попитам за мнение някой нещо може ли да каже :(
Титла: Re: Зареждане на акумулатора
Публикувано от: Жоро в Август 22, 2018, 09:20:08 pm
При изправен автомобил генераторът и релето трябва да подават към акумулатора 14.0 волта. Отклонението е +- 0.2 волта. При посоченото зареждане - 14.8-15.4 волта акумулаторът трябва да кипи. Проблема най-вероятно е в релето, което при повечето съвременни автомобили е заедно с четките на генератора. На Киата не знам как е, но предполагам, че е така. От хлабав и буксуващ ремък може да подава по-нисък волтаж, но не и по-висок. drink
П.С. Това с маркуча на генератора не го разбрах. При изправно реле и генератор няма разлика от оборотите. При включване на голям консуматор може да падне напрежението за секунда-две, но после трябва релето да го върне в норма.
Титла: Re: Зареждане на акумулатора
Публикувано от: marinrr в Август 23, 2018, 06:45:20 am
Единственият източник на напрежение над нормалното може да е  генераторът. Само там е проблемът!

Изпратено от моят TINATRADE с помощта на Tapatalk