КИА Клуб България- фен форум на КИА

Модели автомобили => Optima => Темата е започната от: rosini в Януари 11, 2018, 01:36:48 am

Титла: KIA K5 - Първи 10 000км - впечатления!
Публикувано от: rosini в Януари 11, 2018, 01:36:48 am

Здравейте колеги,

реших да отворя тема и да напиша моите впечатления от колата. Виждам че има единични питания в темите от форума за модела и се надявам да бъда полезен с информацията , която ще споделя. Искам да кажа, че не разбирам от коли толкова колкото колега smirnoff.
Така че моля да бъда извинен , ако някъде се изказвам не както трябва. И така да започвам:

1. Колата я закупих през месец юли 2017 и към днешна дата имам около 12 хил.навъртяни км. Година на производство 08.08.2013г , но модела е фейс лифт на 2014г.  Цвят бяла перла, автоматик, работеща навигация, безключово палене, климатик и др. Липсват ми някои екстри , като отопление на седалки, двузонов климатик, автопилот , ел.седалка предна и ел.покрив ама,  когато купувах това беше на пазара.

Колата е купена от автокъща от София , ( на лично съобщение ще кажа от къде, колко и какви са ми впечатленията от продавача- добри са  да вметна само и няма гаранция  за разлика от една друга автокъща която  дава и гледам че вече няма обяви) . Жената само дето не ме наби в автокъщата като я купувахме , защото джип имахме, пак джип искаше гадината :))))

Никакви забележки по интерирора , купе, боя - перфектни . Реални 114 хил км по корейски талон. Гледам по обявите пишат едни 40 хил км и се чудя как ги пишат тея км, не им ли е малко неудобно като после може да видиш в корейския талон реалните км макар и да се позачудиш на йероглифите. Изобщо обявите за такива коли , такива неща пишат че чак се забавлявам. А и моята кола още я има по клипове и обяви и се чудя дали да не им искам пари за реклама :)))))))))))))))))))))
Колата е супер господа търговци , който е решил ще си я купи , ама малко гледайте какво пишете!

Искам да вметна, че рискувах да си взема кола на газ, внесена от друг континент, със специфична газова уредба и  не съжалявам и за минута, че се сдобих с този автомобил. Както казах не разбирам от коли , средна работа както мисля че са повечето и шофьори като мен .

2. След закупуването смених маслото и масления филтър само – модел ENEOS 5W40 (цена за двете 88лв + 20лв смяна) . Въздушния филтър беше чисто нов и не съм го сменял . Малко по –късно смених и газов филтър на входа(намира се отдолу под колата). Филтъра струваше 50лв + 20 лв смяна . Стария беше чисто нов, но кой да знае че е бил нов и не бил за смяна. Има още един филтър до бутилката – момчетата ми казаха да не го сменям-струвал 100лв . Изобщо колата дойде обслужена , което ме учуди. Дори маслото не беше за смяна .

3. Относно возия – ами вози комфортно, малко твърдо и по спортно , колата е широка , удобна , минус е мястото в багажника , ама тея дето карат малки коли и имат по 2 деца   . Ще кажа че предишната ми кола беше джип Шевролет Каптива – карах я 6 години , имам едно дете, място бол имаше , но сега бързо свикнах с по ниското шофиране и липсата на място за багаж.

Колата е с 18 джанти и малко ме дразни, шофирайки  пътя където минавам за работа е малко лош и влизат камъчета и шумоолевят , и след това отново се издухват.

4. Да кажа че имам следния проблем и то само лятото, макар да отворих тема , но никой не отговори. Лятото  и то доста често когато запаля , колата придърпва за 10 сек и загасва , но на 2 рото палене всичко е ок. С по студеното време този проблем напълно изчезна. Е пак ще дойде топло , малко е дразнещо – защото го прави когато си иска. Закачахме я на компютър при момчета от Пловдив , където сменях филтъра  , но всичко и е наред , нищо не показа . Всичко си беше ок на колата.

5. Относно разхода – ще напиша точно какво засякох , защото други колеги могат навъртат по 400км на ден аз ги минавам за седмица.

 - Среден разход 14,5 литра на 100км . Бутилката я дават 72 литра работни. Зареждам винаги,  когато ми светне веднага жълтата  лампа и събира точно 58 литра . Почти винаги съм минавал между 390 км и 400км.

- Да обясня по конкретно - тези 400км ги минавам за около седмица като карам основно из града (Стара Загора) – къси и дълги разстояния и веднъж си ходя до село около 20км в едната посока.

- Карам нормално без да вдигам над 2000 оборота

- Ако излезна на дълъг път с 120 -130 км,  разхода пада на около 10-11литра. Карал съм със 170 км по магистралата, около 15 литра харчи.

- Ако се кара из града с яко газ и настъпване , т.е зелен светофар и  газ до дупка , прав участък – газ до дъното – изобщо все едно си правиш кефа – над 20-22 литра разход. Но такова каране в града е опасно и отделно колата бързо ще се потроши. Имах такъв 1 месец и бързо осъзнах че такова каране няма да ме доведе до нищо хубаво, правейки се на …  да не казвам какво.

По обявите чета едни разходи – които просто са нереални. Ама търговска му работа. Който ме убеди че постига друг разход ,нека сподели къде и с колко шофира , но за моя начин на живот това е.

6. Решил съм да си закупя лед фарове за мъгла и лед вежди , но малко се притеснявам къде ще ги монтират , ако някой е слагал подобно нещо нека сподели. А и жълтите крушки искам сменя с бели , ама се сваляла цялата предна броня.  ДВД устройството нещо се изключва с един пук от време на време и го закарах при едни пичове, ами свалиха цялото табло - чак ми се дорева, ама не оправиха проблема де, но гледката беше сърцераздирателна :))))

Отделно във фейсбук има една страница Team Kia K5_RD – нека който е фен на колата я отвори да види какви тунинги правят точно на модела К5 .Всеки ден публикуват снимки на тунингови коли- въздишам тежко и се наслаждавам и разбира се иксрено им завиждам. То тунинга им струва повече от колата:), ама е много много якоооо. Ето линкче https://www.facebook.com/Teamkiak5rd/ (https://www.facebook.com/Teamkiak5rd/)

Решил съм до няколко месеца да сложа и аз подобни предни и странични спойлери.

7. Като последно ще кажа, че хората там си правят сбирки и много бих се радвал собствениците на тези коли да си обменим координати , да се съберем , да пием по едно , поговорим  , ама това ми мечта в близко бъдеще и бих се радвал, ако се осъществи. Запознах се с няколко момчета от София и Перник с такива коли и да кажа че много готини Киаджии излезнаха , а в нашта Зара нещо ..... по -добре да замълча.  Който иска се запознаем и да си разменим координати - да пише на лично. 

8. За последно ще кажа , че доста хора се чудят като кажа само газ, че е колата и се забавлявам искрено на въпроса, който чух поне 10 пъти. Ами ако свърши газта какво правим?
Оставям отговора на Вас , аз просто се подсмихвам и потеглям :)))))

Ще се радвам , ако темата има интерес ,  коментари и споделени мнения. Ще съм доволен, ако съм помогнал на някой със информацията  в избора му за тази кола и се извинявам, ако съм допуснал грешки.

Пожелавам на всички , които имат КИА К5 наслада от шофирането и безаварийно каране , както и на всички колеги шофьори разбира се.

Засега толкова , ако се сетя още нещо което съм пропуснал – ще допълвам.
Титла: Re: KIA K5 - Първи 10 000км - впечатления!
Публикувано от: Kia_ в Януари 11, 2018, 03:46:02 am
Колега общо взето за колата казваш по-малко отколкото обясняваш страничните неща - тунинг, срещи, ъпгрейди и т.н.
Пиши как е управлението, спирачките...
Все пак пишеш и интересни неща, които не са за пренебрегване и съм на мнение, че след като прочетат тази тема доста хора, включително и аз - просто забравят за КИА...

Разход 15-20 литра/100км за лека кола 150 коня само с предно и то газ течна фаза която би трябвало да е с по-добри показатели от стандартната газова инжекция, нова технология автомат 6 степени, почти нова кола ...За мен лично това са отчайващи данни!!!

Или колата ти е тотално изтръмбушена (разбирай - карана юнашката, като през този твой 1 месец за който споделяш, неразработена правилно и не си знае реалните км), или нещо по системите не е в ред. Разходът ти изобщо не е нормален, поне аз така мисля. Една тойота авенсис 2008ма с подобни данни харчи не повече от 7-8 бензин, да не казвам че 25 годишна 124ка 150 коня с 4 степени автомат не минава 10. Едно субару дето е постоянно 4х4 и с аеродинамика на тухла с технологии от 90тте, с 5 човека натоварено до горе с багаж (Багажникът е ОГРОМЕН) и 140км по магистралата е 12-13.

Аз разсъждавам така, че за да си купи някой КИА, трябва да има резон в парите които дава. В твоя случаи не виждам такъв, освен че караш кола правена 2013та.

Моят съвет е, ако колата наистина те радва, да идеш за една профилактика при хора които разбират от газ течна фаза в България.
В Пловдив и София има добри специалисти и една настройка няма да е излишна, възможно е тези 18ки да ти бъркат изчисленията, поне така мисля аз.
Виж кой размер ти е оригиналния и карай с него за по-голям комфорт и икономия на гориво.
Наистина стойностите за разход на гориво са доста завишени, потърси причината за това. Аз залагам на други джанти (не по-големи от 16ки) и гуми (задължително Мишлен/Дънлоп/Гудиър), премерване на компресията на двигателя и настройка на газта.

Не си писал нищо за автомата, как превключва, какви режими...Общо взето си писал доста странични неща, а да наричаш жена си "гадината" е ...опасно  ;D
Току виж прочела темата и от КИА-та останали само спомени...  :) ;D
За едно си прав - отървал си се от каптивата, това е последния "джип" дето бих го препоръчал на някой...

Поздрави и много безаварийни километри ти желая!
Титла: Re: KIA K5 - Първи 10 000км - впечатления!
Публикувано от: rosini в Януари 11, 2018, 08:15:14 am
Благодаря за включването колега. Както казах в самата тема не разбирам от коли и пиша това което ми е на сърце. Но ще опитам отговоря набързо.
1. Кутията е 6 степенна. Колата се държи много стабилно на завоите. Нямам чукане, тракане. Освен при 160 км. когато ми бучат ветробаните. Ама трябва ги отлепя и залепя наново. Автоматика си работи чудесно за мен.
2. Относно разхода. Забележи 20л. кога постигам. С каране газ кик даун.спирачка.Както ми каза кумеца караш мъжката и малко ти е даже разхода.
Средно 15 постигам защото навъртам много кратки разстояния на ден. Примерно от по 500м .поне 20 пъти сядаш качваш палиш. Казах това е моя начин на живот.Гумите са ми 18 и са точно според изискванията на колата.
Освен това още нещо за разхода , някъде из другите теми някой написа че е зареждал извън България газ и е имал 3 литра газ разход по малко . Освен това ти цитираш стари коли  , които харчели по - малко. т.е . по пътя на логиката и технолигите колата трябва харчи 5 на сто е няма как да стане.

Не съм я пробвал един месец да я карам на дълъг път. Магистрали и други пътища да видя какво ще покаже. Но още като я купувах знаех за този разход. извън града 10 . в града 15 .
Пак повтарям че из темите прочетох че някой беше заредил в чужбина и разхода беше с 3 л надолу.
Титла: Re: KIA K5 - Първи 10 000км - впечатления!
Публикувано от: raider_SK в Януари 12, 2018, 07:07:04 pm
Колега rosini със здраве да си я караш колата и знай, че е много здрава! Най-вече не ходи на никакви настройки за газовата, само в най-краен случай. Но ако си сменяш 2-та филтъра навреме и свещите (както аз) си мисля, че газовата ще ти е последния дерт!!!
Може някоя биалета да те предаде понеже в Стара Загора много легнали полицаи и страшно вълнообразни булеварди.

Моята е Соната 2.0 LPi и е съвсем същата работа. Разхода от 15 градско е нормален, а при 150км.ч. 11-12 е перфектно. Най ще ме е яд ако тези 18 джанти са с гуми 225/45/18 , защото истинската гума за теб е 245/45/18.

Колата я имам от 2год. и 7 месеца и съм и навъртял почти 80 000км.  Тези стойности за разхода са направени без ECO режим, понеже газта и без това си е евтина, та какво да и пестя незнам.

В Стара Загора най-много уважавам газта от ЗАРА (жълтата бензиностанция) имай го в предвид , изпитано многократно!



Титла: Re: KIA K5 - Първи 10 000км - впечатления!
Публикувано от: smirn0ff в Януари 12, 2018, 11:03:04 pm
Колега общо взето за колата казваш по-малко отколкото обясняваш страничните неща - тунинг, срещи, ъпгрейди и т.н.
Пиши как е управлението, спирачките...
Все пак пишеш и интересни неща, които не са за пренебрегване и съм на мнение, че след като прочетат тази тема доста хора, включително и аз - просто забравят за КИА...

Разход 15-20 литра/100км за лека кола 150 коня само с предно и то газ течна фаза която би трябвало да е с по-добри показатели от стандартната газова инжекция, нова технология автомат 6 степени, почти нова кола ...За мен лично това са отчайващи данни!!!

Или колата ти е тотално изтръмбушена (разбирай - карана юнашката, като през този твой 1 месец за който споделяш, неразработена правилно и не си знае реалните км), или нещо по системите не е в ред. Разходът ти изобщо не е нормален, поне аз така мисля. Една тойота авенсис 2008ма с подобни данни харчи не повече от 7-8 бензин, да не казвам че 25 годишна 124ка 150 коня с 4 степени автомат не минава 10. Едно субару дето е постоянно 4х4 и с аеродинамика на тухла с технологии от 90тте, с 5 човека натоварено до горе с багаж (Багажникът е ОГРОМЕН) и 140км по магистралата е 12-13.

Аз разсъждавам така, че за да си купи някой КИА, трябва да има резон в парите които дава. В твоя случаи не виждам такъв, освен че караш кола правена 2013та.

Моят съвет е, ако колата наистина те радва, да идеш за една профилактика при хора които разбират от газ течна фаза в България.
В Пловдив и София има добри специалисти и една настройка няма да е излишна, възможно е тези 18ки да ти бъркат изчисленията, поне така мисля аз.
Виж кой размер ти е оригиналния и карай с него за по-голям комфорт и икономия на гориво.
Наистина стойностите за разход на гориво са доста завишени, потърси причината за това. Аз залагам на други джанти (не по-големи от 16ки) и гуми (задължително Мишлен/Дънлоп/Гудиър), премерване на компресията на двигателя и настройка на газта.

Не си писал нищо за автомата, как превключва, какви режими...Общо взето си писал доста странични неща, а да наричаш жена си "гадината" е ...опасно  ;D
Току виж прочела темата и от КИА-та останали само спомени...  :) ;D
За едно си прав - отървал си се от каптивата, това е последния "джип" дето бих го препоръчал на някой...

Поздрави и много безаварийни километри ти желая!

Колега,
хайде да ни го снимаш тоя Авенсис дето харчи 7-8газ и да го видим реално, те сигурно го пускат по инерция по надолнищата и гасят двигателя ... crazy
И това Субару да го видим как държи 12 газ по магистралата със 140км/ч, това сигурно по някое надолнище от Вакарел към София моментен разход ...
Имам познати със Субарута на газ и с Тойоти и въобще не вярвам на този разход.   

Относно разхода: ДА! КИА не правят най-икономичните автомобили, но Оптима бензин 2.0 с 6АТ при нормално движение извън града 90-100, изпреварвания и т.н. прави между 6.5-7/100км А95. При магистрално 140км/ч - около 9/100км А95, така че разхода на газ е по-скоро нормален. Имах такава Оптима купувана нова от КМБ, движил съм я 75хил.км и го казвам от личен опит.
Още повече, че в реални условия, повечето конкуренти на Оптима правят сходни данни относно разход. Показанията по книжка отдавна не ги гледаме и само с тях залъгваме малчуганите :)

със здраве!
Титла: Re: KIA K5 - Първи 10 000км - впечатления!
Публикувано от: blake в Януари 15, 2018, 10:39:20 am
Понеже наблюдавам темата (и пазара), прави ми впечатление резкия спад на цените на газовите К5 последния месец - да не би да има някакви очаквани проблеми с регистрация или затягането на ГТП, които се очакват? Цените от 25000 за коли 2013/2014 напоследък са предимно в диапазона 17-20000, а вече видях няколко 2015 година (юни-септември), регистрирани, с 2 комплекта гуми, за по 23-24 000???
Някакви мнения???
Титла: Re: KIA K5 - Първи 10 000км - впечатления!
Публикувано от: smirn0ff в Януари 15, 2018, 11:16:45 pm
Погледни autowini.com
Там ще видиш, че колите са 6-6.5К USD. Това са 10-12К по сегашен курс на долара.
Като сложиш и транспорт, ДДС и ти се получава цената. Още повече че сигурно има внесени бройки, които не се продават и искат да ги разкарат.
Титла: Re: KIA K5 - Първи 10 000км - впечатления!
Публикувано от: Kia_ в Януари 16, 2018, 08:50:55 pm
Абе пичове аз ли нещо не съм в ред ама пак питам как почти нови коли фул екстра ще струват 5-6 хил.долара. А чисто нови са "едни пари".
Нещо не ми се връзва.

До колегата с въпросите за тойотите - стара бракма корола комби на мой съсед харчи 8-9 газ, друг познат си купи преди години авенсис с ръчна кутия чисто нова май 2008ма харчи му 6-7 бензин. Нямам идея как е с газта, защото човека си я кара на бензин.

Ако е така както казвате този разход на бензин - за чий му е на човек да си я купува с газ?! И редно ли е на газ да харчи двойно и тройно?!

А относно субарутата - скоро имах близка среща с фен дето е с моя двигател ама му харчела 18-20 в града газ и пича е доволен.
Моята кола явно е на реални км, защото в града ми харчи 12.5 бензин от пълен до пълен и също толкова газ.
А за течната фаза само съм чувал че върви по добре а харчи дори по малко поради пълното изгаряне на горивото, нещо което при стандартната инжекция не е възможно и се търпят допустими загуби на гориво. Извънградско съм свалял на 8 газ с милване на педала при скорости около 80 км в час, но рядко може да се издържи на такова темпо в продължителност на часове. Този разход съм засичал пълен празен по тракия, така че всеки си знае колата, но е кофти да се има 20 литра разход за нещо нормално. Не е нормално бе хора. Дайте му дрехи на царя!

Хубаво е да не си пазите информацията, защото някой като ви чете ще се хване ей така като мене за главата и ще бяга от КИА като дявол от тамян. 
Защо една кола нова е примерно 25 или 30 хиляди долара и 2 години по късно струва ПЕТ ПЪТИ ПО ЕВТИНО.
И това не е нормално! Съдейки по броя на обявите - излиза, че бая балъци има в Южна Корея  %) :o ;D

За мен лично такива разходи от по 15-20 литри за газ течна фаза не са нормални, още повече че аеродинамиката при Субаруто я няма никаква и е постоянно 4х4.
Според мен не би трябвало да надвишава 10-11 литра разхода на газ за такъв тип автомобил като Оптима, при положение че няма никакво полезно действие освен придвижване от точка А до Б и не разполага с кой знае какво пространство или да е кой знае колко луксозна и тежка.


Поздрави на форума!

Титла: Re: KIA K5 - Първи 10 000км - впечатления!
Публикувано от: raider_SK в Януари 16, 2018, 11:55:36 pm
Колега KIA_ разхода за мен градско от 15/100 и 11-12/100 извънградско си е съвсем нормален, според моя начин на ежедневие.

Ако съм в града, то сутрин се тръгва за детска с ритъма "тръгни-запри". Като стигнем до градината, която е на около 150 метра от там, където съм спрял оставам вътре и жената води децата - така около 7-10мин. работи колата на място. После в същия ритъм до офиса с още едно спиране за перфектното кафенце с фрешче от едно местенце (колата пак работи на място) и после като кажа на  някой около 15/100 и всеки:  - Еееееее ти с къв двигател си, б*х таа кола и т.н.!

А за извънградско просто под 150 по магистралата рядко карам, а при по леките междуградски пътища средно с 110-120км.ч. Например на връщане от Бургас много често ми се налага на Сливен да сляза от магистралата и да пердаша към Твърдица, Николаево, Казанлък и към къщи.

Искам да попитам тоз невероятен Авенсис 2008г. ако го зациклиш с 150км.ч. на 6-та с около 3500-3700 оборота наистина ли ще даде разход 6-7/100?

Не искам да звуча заяждащо, но през далечната 2004г. си купих Toyota Yaris 1.5 TS 106к.с , а през 2005 края го смених с Toyota Celica 1.8 T23 143к.с.  и знам колко харчи този двигател 1.8 бензин!

Както и да е, малко прецакахме темата на колегата, който просто остави впечатления за автомобила си!




Титла: Re: KIA K5 - Първи 10 000км - впечатления!
Публикувано от: rosini в Януари 17, 2018, 12:05:46 am
Колега Kia_ - искам да те попитам няколко неща и ще ги степенувам щото много негативизъм към марката Киа усещам

1. Не мога те разбера с тия цитати за цени от 5-6хил .долара  в сайта autowini и какво като струват  толкова в Корея, кое е странното с техния стандарт и начин на живот , айде докарай я да тук да видим колко ще ти излезене една кола като частник и 10 коли като търговец. Не мога да разбера защо цитираш тея 5-6хил долара. Че тук съм се набутал като съм дал 23 000лв , ами видях я на живо не на картинкa или искаш да кажеш  че това са дефектни бройки и едва ли не ги продават на безценица.

2.Много добре обясних 20 литра газ как ги постигнах и не бяха 20 ами 22 литра и карах само   , газ спирачка , газ спирачка , ама като го казвам значи е така и се накефих като ученик . 300км с един резервоар като я спуках от ряз тая кола само градско . Е извинявай,но вземи една въшка като кола и я надувай тъй и гледай колко ще гори.

3. 15 литра разход смесено из града е кое му е многото , ако искам да карам кола 2006 дето ще ми гори 7 газ щях си купя. Всеки си решава какво да си купи . Цял ден спорим с един колега дето ще даде същите пари като за Киата ама за немско возило с 5 години по старо. И ще пести 1 - 2 лв от гориво ама като стане време за подръжка .

4. Отново казвам, а съм сигурен че ако заредя газ извън граница , разхода ще е доста надолу.

Колега smirnoff кажи нещо и ти за тея 5-6 хил.долара , че и моя колега на работа цял ден смята колко ще му излезне и цъка и все до 20хил лв ги докарва и се чуди защо не живее в Корея -това сериозно за колегата(но не този с немското возило) - чак обмисля да вкарва и той коли.



Титла: Re: KIA K5 - Първи 10 000км - впечатления!
Публикувано от: Kia_ в Януари 17, 2018, 01:36:05 am
Е, правилно го казахте - всеки си шета на акъла и сам избира какво да кара.
Относно вкарването - 2500 долара е каргото, към 10 % мито, 20% ддс, 1000 лв технотест, 250лв Екотакса и там още нещо минимално по регистрацията.
Няма лошо колегата да вкарва коли, но ще потъне ако търси печалба, защото тия коли ще трябва да има къде да ги съхранява и по новия закон трябва да им плаща граждански и т.н в срок от 1месец след вноса, да не му излязат криви сметките накрая. На днешно време разходите са доста, затова и всеки си цепи стотинката.

КИА не е премиум марка все още, няма спор че Оптимата има фасон, салона е ОК лично за мен, но в крайна сметка за 20-25 бондака има голям избор дори от чисто нови автомобили или малко ползвани и конкуренцията ще е голяма. Не съм карал и нямам идея кое какво е, когато някой търси информация е най добре да бъде пряко от собственик, иначе всеки търговец си хвали стоката. На мен лично този форум ми беше полезен, за да отложа апетитите си към КИА, благодаря сърдечно за полезната информация.

Някой спомена че ако бил искал да кара кола 2006та 7-8 газ щял да си купи. Е, лично за мен няма логика толкова нови коли да озоряват с разход собствениците си. Пак казвам - всеки си преценя сам за себе си.
А относно стандарта - корейците не си намират парите на пътя, от тук и ми се струва, че в прекалено ниските цени има някаква уловка - я наводнение, я нещо друго, иначе си звучи като чисто прахосничество на ресурси. Все едно 100 човека да си купят Дачия или Рено за 30 бона и след 2 г да ги продават масово за 5-6.
Не звучи логично, никак даже. ясно че, вносът струва едни пари, но погледнато рационално ако бяха наистина качествена инвестиция щяха да се харчат на вторичния пазар, а не да чакат за експорт. Другия вариант е пазарът да е препълнен с автомобили и да се чудят как да се отърват, чудна работа.

Пожелавам Ви безаварийни километри и дано се развият още корейците и да предлагат качествени коли на достъпни цени.
Бъдете здрави!
Титла: Re: KIA K5 - Първи 10 000км - впечатления!
Публикувано от: blake в Януари 17, 2018, 09:50:26 am
Абе пичове аз ли нещо не съм в ред ама пак питам как почти нови коли фул екстра ще струват 5-6 хил.долара. А чисто нови са "едни пари".
Нещо не ми се връзва.

Понеже както казах, следя темата, и пазара... Нова Оптима тука струва около 40-50 хилки (с високо оборудване)... тия дни гледах да се продават 2 броя (само че дизел), купени оттук, вярно 2011-2012 година бяха, ама едната беше на 60000 км някъде, другата на около 100000, и двете още в гаранция (!!!). Цената им беше около 17000 лв и на двете... Така че кое му е чудното? Имай предвид, че цените на много неща в Европа се определят по следния начин - цената в долари става в евро, добавя се ДДС и печалба за продавача, а в случая с Киа имаме и 10% мито... демек, по обратния ред 50-те хиляди лева, или 25000 евро, стават при печалба от 10% 23500, -20% ДДС - 19500, минус 10% мито - 17500 (грубо)... демек, тая кола в Корея нова би трябвало да струва 17-18000 долара (ако не и по-евтино, щото е местно производство)? кое му е чудното след 3 години каране да е 6-7-8000?

За разхода - искам да го видя това Субару дето харчи 7-8 градско  :) тва сигурно е в неделя рано сутрин по надолнище... Само да ти кажа, че с дизеловото Соренто (2012), разхода ми градско е 14-16/100... ама моето граско е 100% в час пик, тръгни-спри, и така половин час... моментния разход при потегляне е около 60-70/100, така че голям автомобил със 150+ коня двигател и автоматик, при мене със сигурност ще прави поне 20/100 газ градско... ама моето градско е такова, както казах - някои си карат колите в неделя сутрин рано, и може и да им горят 8/100...
Титла: Re: KIA K5 - Първи 10 000км - впечатления!
Публикувано от: smirn0ff в Януари 19, 2018, 12:12:52 am
ако се загледате внимателно в autowini ще забележите, че масово колите са с различно от оборудването предлагано в БГ.
1. всички са с някакъв умрял климатик, а не автоматичната система за контрол топлината в купето
2. масово са с конвенционални стопове и предни светлини
3. подгряване на само  на предни седалки и евентуално вентилация само на шофьорската
4. нямат LED дневни светлини
5. няма го инструменталния клъстер с хубавите километраж и оборотомер + TFT дисплея на борд компютъра
6. нямат автоматични ел. стъкла
Общо взето това са най-ниското ниво на оборудване коли + някои екстри като: като кожа и/или навигация.
Най-ниското ниво на оборудване в Корея струва за последната Оптима, в Евро - 14067.5 EUR, за чисто нова. Напълно нормално е автомобили на по 5г да струват около 5000 Евро.
По принцип всеки един автомобил цената му след 5г е 33% от стойността му като нова.
Единственото нещо, което ме изненадва много е autowini е пробега на автомобилите, но според мен всички са били таксита или служебни фирмени автомобили.
Титла: Re: KIA K5 - Първи 10 000км - впечатления!
Публикувано от: boko в Април 03, 2018, 01:31:26 am
Здравейте,
Скоро мисля да ставам и аз горд собственик на К5. Решил съм да си поръчам колата от Корея и да не се занимавам с тукашните псевдо дилъра на корейски автомобили. Имам приятели корейци и доста дълго време работех за такива. До колкото прочетох по горе обсъждате сайта autowini, ако искате да поръчате от там вероятността да се набутате е доста голяма,защото повечето коли там са с завртяни километри.Масово автомобилите в Корея не се сервизират в сервиз на KIA,защото те смятат,че всички в Корея разбират от кия и хюндай. Та когато проверите VIN номера и ви изпише че колата по VIN е 80хил.км. и в autowini са обявили същите км. то знайте че просто автомобила е спрял да минава през оторизиран сервиз (говоря в повечето случай,може и да има коректни дилъри...). Колите кия се взимат като бунбони  там :) много са им евтини за стандарта им на живот. По принцип средно корееца изминава около 20-30хил км. на година. Мито от корея няма, това което го пишат българските продавачи за 10%мито е измама и лесно може да го проверите в сайта на митниците. Ако някой иска да си внесе кола от там ще му е трудно да уцели на кола през интернет ( и те са като българските тарикати-търговци ). Другото което е ако си вземеш от там не само че трябва да си платиш транспорта на контейнера ами и паркинг за автомобила,докато намериш групиран контейнер с други автомобили, което се случва рядко за България.
Аз имам въпрос към вече притежателите на такъв автомобил, как си оправихте навигацията да работи в европа? Има ли сервиз в бг където могат да ти е направят да се свързва с европейските сателити и да ти работи нормално?
Титла: Re: KIA K5 - Първи 10 000км - впечатления!
Публикувано от: delpx в Април 10, 2018, 01:10:13 pm
Здравейте. Аз също притежавам такъв автомобил и съм доста доволен. Бих искал да попитам собствениците на такива дали някой е сменял масло на скоростната кутия и има ли проблеми с намирането на филтър? Колите явно идват обслужени от корея но дали това включва и маслото на скоростите не знам.
Моята кола е с корейска навигация и не работи в БГ но това мисля да го излекувам с ето тази газария - https://www.aliexpress.com/item/12-143-ISO-standard-HARNESS-Adapter-FOR-RENAULT-2012-select-models-DACIA-2011/32803516530.html (https://www.aliexpress.com/item/12-143-ISO-standard-HARNESS-Adapter-FOR-RENAULT-2012-select-models-DACIA-2011/32803516530.html)
Титла: Re: KIA K5 - Първи 10 000км - впечатления!
Публикувано от: smirn0ff в Април 10, 2018, 11:07:39 pm
Здравейте,
Скоро мисля да ставам и аз горд собственик на К5. Решил съм да си поръчам колата от Корея и да не се занимавам с тукашните псевдо дилъра на корейски автомобили. Имам приятели корейци и доста дълго време работех за такива. До колкото прочетох по горе обсъждате сайта autowini, ако искате да поръчате от там вероятността да се набутате е доста голяма,защото повечето коли там са с завртяни километри.Масово автомобилите в Корея не се сервизират в сервиз на KIA,защото те смятат,че всички в Корея разбират от кия и хюндай. Та когато проверите VIN номера и ви изпише че колата по VIN е 80хил.км. и в autowini са обявили същите км. то знайте че просто автомобила е спрял да минава през оторизиран сервиз (говоря в повечето случай,може и да има коректни дилъри...). Колите кия се взимат като бунбони  там :) много са им евтини за стандарта им на живот. По принцип средно корееца изминава около 20-30хил км. на година. Мито от корея няма, това което го пишат българските продавачи за 10%мито е измама и лесно може да го проверите в сайта на митниците. Ако някой иска да си внесе кола от там ще му е трудно да уцели на кола през интернет ( и те са като българските тарикати-търговци ). Другото което е ако си вземеш от там не само че трябва да си платиш транспорта на контейнера ами и паркинг за автомобила,докато намериш групиран контейнер с други автомобили, което се случва рядко за България.
Аз имам въпрос към вече притежателите на такъв автомобил, как си оправихте навигацията да работи в европа? Има ли сервиз в бг където могат да ти е направят да се свързва с европейските сателити и да ти работи нормално?
Относно autowini смятах че има някаква уловка, повечето коли ми приличаха на бивши таксита.
Относно митата и аз гледах, че ЕС има доста сериозно двустранно митническо споразумение с Южна Корея и не трябва да има мито.
Колкото съм чувал има някакви руснаци, които преинсталират софтуера на навигация и борд компютър за да са в час за Европа.
Титла: Re: KIA K5 - Първи 10 000км - впечатления!
Публикувано от: schumifan в Април 13, 2018, 03:11:17 pm
Здравейте колеги,
преди няколко дни вкарах една К5 от Корея за баща ми през Autowini. За сега е много доволен от колата, 2015г. на 22хил км по показание. За първите 300км (извънградско) даде разход 9л/100, като имаше 100 км магистрални със 120-130км/ч, а останалите 90-100км/ч.
Към момента обаче има проблем със зареждането, понеже корейския стандарт е различен от тукашния. В Бургас едвам намерихме човек, който да измисли workaround, колкото да заредим да се приберем, но трябва да се направи като хората. Газаджийте, който разпитах виждат такова нещо за пръв път и нямат готов план за действие. За това пиша тук, ако случайно някой от вас е преправял пълначката да ми препоръча човек, адаптер или нещо, което може да помогне дългосрочно? Слагам няколко снимки за ориентир на положението:

(https://farm1.staticflickr.com/878/40515800135_2ec55e35b9_b.jpg) (https://flic.kr/p/24Jf4Qc)

(https://farm1.staticflickr.com/811/41411396901_5b637f226d_b.jpg) (https://flic.kr/p/266oexK)
Титла: Re: KIA K5 - Първи 10 000км - впечатления!
Публикувано от: smirn0ff в Април 13, 2018, 09:02:25 pm
не би ли трябвало да има преходник?

Цитат
Filler

The fuel is transferred into a vehicle tank as liquid by connecting the bowser at the filling station to the filler fitting on the vehicle.

The type of filler used varies from country to country, and in some cases different types are used within the same country.[49]

The three types are:

    ACME thread. This type has a threaded fitting onto which the bowser nozzle is screwed before the trigger is pulled to establish a seal before fuel transfer. This type is used in Australia, US, Germany, Austria, Belgium, Republic of Ireland.
    'Dutch' Bayonet. This type establishes a gas-proof seal by a push and twist action. This type is used in the United Kingdom, Netherlands and Switzerland.
    'Italian' Dish. This type is used in Italy, France, Poland, Scandinavia and Portugal.

Adaptors that allow a vehicle fitted with a particular system to refuel at a station equipped with another system are available.

The fill valve contains a check valve so that the liquid in the line between the filler and the tank(s) does not escape when the bowser nozzle is disconnected.

In installations where more than one tank is fitted, T-fittings may be used to connect the tanks to one filler so that the tanks are filled simultaneously. In some applications, more than one filler may be fitted, such as on opposite sides of the vehicle. These may be connected to separate tanks, or may be connected to the same tanks using T-fittings in the same manner as for connecting multiple tanks to one filler.

Fillers are typically made of brass to avoid the possibility of sparks when attaching or removing the bowser that might occur if steel fittings were used.
Титла: Re: KIA K5 - Първи 10 000км - впечатления!
Публикувано от: schumifan в Април 13, 2018, 11:02:01 pm
не би ли трябвало да има преходник?
Търсих много в интернет, но от корейския към нашия не намерих.


Титла: Re: KIA K5 - Първи 10 000км - впечатления!
Публикувано от: smirn0ff в Април 14, 2018, 12:08:30 am
гледах един клип на човек, който се занимава с внос на корейски автомобили в Русия и той каза, че накрайника се преправял за 15мин. Виж по руските форуми дали няма да намериш нещо по този повод.
Титла: Re: KIA K5 - Първи 10 000км - впечатления!
Публикувано от: raider_SK в Април 23, 2018, 08:38:18 pm
Колеги, от толкова време карам колата, но от скоро ме гризе въпроса, за какво е копчето отпред на таблото в ляво от кормилото на което пише "LPG"?

Шубе ме е да го натисна!!!
Титла: Re: KIA K5 - Първи 10 000км - впечатления!
Публикувано от: ger4o в Април 24, 2018, 06:20:51 pm
Здравейте колеги,
преди няколко дни вкарах една К5 от Корея за баща ми през Autowini. За сега е много доволен от колата, 2015г. на 22хил км по показание. За първите 300км (извънградско) даде разход 9л/100, като имаше 100 км магистрални със 120-130км/ч, а останалите 90-100км/ч.
Към момента обаче има проблем със зареждането, понеже корейския стандарт е различен от тукашния. В Бургас едвам намерихме човек, който да измисли workaround, колкото да заредим да се приберем, но трябва да се направи като хората. Газаджийте, който разпитах виждат такова нещо за пръв път и нямат готов план за действие. За това пиша тук, ако случайно някой от вас е преправял пълначката да ми препоръча човек, адаптер или нещо, което може да помогне дългосрочно? Слагам няколко снимки за ориентир на положението:

(https://farm1.staticflickr.com/878/40515800135_2ec55e35b9_b.jpg) (https://flic.kr/p/24Jf4Qc)

(https://farm1.staticflickr.com/811/41411396901_5b637f226d_b.jpg) (https://flic.kr/p/266oexK)
Титла: Re: KIA K5 - Първи 10 000км - впечатления!
Публикувано от: smirn0ff в Май 03, 2018, 02:24:54 am
Колеги, от толкова време карам колата, но от скоро ме гризе въпроса, за какво е копчето отпред на таблото в ляво от кормилото на което пише "LPG"?

Шубе ме е да го натисна!!!
да не излиза някоя газстанция от там :)
Титла: Re: KIA K5 - Първи 10 000км - впечатления!
Публикувано от: ger4o в Май 03, 2018, 12:41:18 pm
Колега няма филтър за маслото на скоростите.Сменява се през 60/70хил. и събира 7,2л.
Титла: Re: KIA K5 - Първи 10 000км - впечатления!
Публикувано от: ger4o в Май 03, 2018, 12:57:50 pm
Колеги, от толкова време карам колата, но от скоро ме гризе въпроса, за какво е копчето отпред на таблото в ляво от кормилото на което пише "LPG"?

Шубе ме е да го натисна!!!

LPG копчето спира газта,натискаш го и след 500м.колата спира
Титла: Re: KIA K5 - Първи 10 000км - впечатления!
Публикувано от: Crowprince в Май 03, 2018, 06:36:06 pm
Здравейте на всички,
От вчера и аз вече съм собственик на К5.

Относно возия и комфорт-ясно е всичко.
Сега ме гризе единствено вътре по контролерите и инструментите.
Как се занулява отчитането на изминатите километри?
И ако някой има упътване за К5(имам за канадска оптима) може ли да го качи?

Поздрави
Титла: Re: KIA K5 - Първи 10 000км - впечатления!
Публикувано от: rosini в Май 04, 2018, 02:36:13 pm
Колега зануляването на км е като натиснеш стрелката отдясно на волана продължително.Ако нещо искаш още питаш давай може и на лично съобшение.
Титла: Re: KIA K5 - Първи 10 000км - впечатления!
Публикувано от: d1m1tr0v в Май 16, 2018, 06:52:43 pm
Здравейте колеги ! Замислил съм се много сериозно да закупя KIA K5 течна фаза.Според продавача колата е на 45 000 км като смятам ,че той не е правил манипулации с километрите. Казаха ми ,че някъде в кв.Хаджи Димитър в София са сменили накрайника за зареждането на газта но нямам точни кординати. Та отностно колата мисля ,че е със стандартно оборудване.. има кожен салон,навигация,стоп-старт бутон, дневни лед светлини.. понеже не съм много запознат и не видях на волана да има копче за Cruise Control смятам ,че тази опция липсва и няма никакъв автопилот. Колата е 2014г. Бихте ли ми обеснили до колко е възможно тези километри да са реални , какво е оборудването на колата (какви са и всичките налични екстри) защо тези коли са само със заден парктроник (поне отпред не видях сензорите) Като се закупи тази кола колко пари би и струвало първоначалното обслужване (какво включва то ) и има ли къде в София да се направи ? Как се пренастройва софтуера, гпс на Европейски стандарт за навигацията, и заслужава ли си цена в порядъка на 18-19 000 лв за тази кола или е по-изгодно да се поръча от autowini например някоя с по-високо оборудване? Колегата който е писал ,че е вкарал такава за баща си ако може да обесни .. за колко я е закупил , какви са разходите за докарването с контейнера, заплащането на всички други необходими такси + регистрацията в Бг на колата. Ще бъда много благодарен ! Извинявам се за прекалено многото въпроси ! Поздрави !
Титла: Re: KIA K5 - Първи 10 000км - впечатления!
Публикувано от: rosini в Май 16, 2018, 11:13:48 pm
Колега писал си писал, 2 неща -   обяснил съм   в началото на темата доста неща за обслужване. Отделно кола по интернет ще си поръчаш ли. Това че някой го е направил и е имал късмет. Не вярвам го направи.Честно на няколко човека обяснявах , но единия мислил другия друго.
Не вярвам си купиш при толкова въпроси. А тука само някой влезе пита и толкова и повече не влиза.
Аз реших видях купих и вече цяла година съм адски доволен.
Ако решиш пиши на лично. телефон ще ти дам ще се чуем.всичко щв ти обясня.
Титла: Re: KIA K5 - Първи 10 000км - впечатления!
Публикувано от: Crowprince в Май 23, 2018, 04:46:53 pm
Да отговоря и аз. Моята беше обявена на 48000 км, които после по километраж се оказаха 103000. На мен не ми е проблем това, все още има заводски найлони на места. Моята отзад освен парктроник има и камера, което за мен лично е много удобно. За човека в Хаджи Димитър аз знам, че е майстора на една фалирала фирма, която до миналата година внасяше. Много го хвалят. Моята също така има круиз контрол и се намира точно на волана. Не знам защо искаш GPS да ти се пренастройва, като телефона е в пъти по-удобен за тази цел. И последно, цената, която си обявил е много добра за кола като тази. На мен лично определени "вносители" ми искаха 24000 минимум. За обслужването няма как да кажа, тъй като моята беше предварително обслужена + бонус, нов акумулатор. Мога да ти препоръчам този, от когото аз взех моята, има същата като моята на тези пари.
Титла: Re: KIA K5 - Първи 10 000км - впечатления!
Публикувано от: RadicalGosho в Юни 06, 2018, 10:39:16 am
Здравейте,

Познат ме помоли да внеса малко светлина тук във форума относно тези коли.

Така, живях в Кореа от 2010 до 2016 лятото в град Hwaseong основно. Там работех с PLM интеграции в SCM точно в автомобилния сектор, на частно и държавно ниво. Имам опит с експорт и импорт в ЕС на три автомобила.

Цените от по 5-6,000 $ са такива и дори по- ниски когато говорим за експорт, защото той е държавно субсидиран и то много тежко специално в автомобилния клъстер. Субсидиите са както за експорт на нови автомобили (и от тук митата въпреки ТТО) така и за употребявани, но по различни причини (и тук за жалост ще ви бръкна в д-то, няма да боли много). За да си одобрен за субсидиране на експорт на употребяван автомобил (или лот, защото тук никой не се занимава с 1, 10, 50 броя) то колата трябва да отговаря на  определени изисквания, част от тях (защото не съм запознат с всичките) ще споделя с вас:

1. Автомобила трябва да има амортизационно ниво над средното, което ще рече километри над 100,000 или щети причинени от употреба или друго над 1/3 от пазарната стойност на колата. Ако помните земетресенията и наводненията в Япония и снимките на хиляди наводнени нови хонди и субарута- те бяха изнесени през Кореа точно по тази схема. В град Busan имаше огромен рефит център построен за точно 3 седмици специално за целта.
2. Технологиите в автомобила трябва да са по- стари от 7 години (цикъла на една платформа).
3. Собственика трябва да е корейска фирма.
4. Автомобила трябва да напусне държавата напълно обслужен и минал нещо като ГТП (подобно на Дания). За обслужването си имат някакви листи май от пройзводителя с това какво трябва да се смени. На един от автомобилите, които аз експортирах трябваше да сменя шофьорска седалка + радио WTF!? и редуктор, и двете бяха напълно изправни, а за седалката е имало някога си recall.

Както в Европа така и в Кореа марката е бюджетна и се обезценява зверски, плюс това в Кореа колкото е по- стар автомобила ти, толкова по- голям данък и застраховка плащаш. И то не по- голям с някаква маргинална сума а увеличения в пъти на всеки две години. В Кореа има страшен проблем с автомобилите втора употреба от една страна хората гледат да ги разкарват за да не плащаш високи данъци (плащаш данък дори на кола, която не е в движение) от друга страна ЕС и ООН пресират здраво държавата зареди неспазване на еко нормите за рециклиране и възобновяеми индустриални ресурси. Всички продукционни капацитети са ангажирани да бълват нови автомобили и е невъзможно да намериш някой който да иска да рециклира стари такива. Просто маржовете са много по- ниски точно поради субсидирането.

 Фън факт: Когато пристигнах тук и си търсех евтин употребяван автомобил, както всеки горд Българин звъня на няколко десетки обяви за информация, пазарлък и тн. (не аз лично, а дамата която имаше тежката цел да ме "интегрира"  :) ) когато не се обаждах обратно за среща, някои от продавачите звъняха и предлагаха да ми подарят автомобила....  ;D ;D

Чувал съм как цели RO-RO композиции биват подарявани на по- бедните държави в региона, които от своя страна пък ги изнасят :-\ .

Та обратно към темата. Тези коли които в България са обявени на 20, 30, 50,000 км. не са на толкова и в това може да сте 100% сигурни. Ако изнасяш такива коли то тогава не си субсидиран, което означава, че не можеш да предлагаш конкурентни цени, което означава че ще работиш на загуба. Да, Кореа е страна с много хора, но такива идиоти, които да работят на минус аз лично до сега не съм срещал. (EDIT: Превъртането на километраж на автомобил за експорт се възприема като полирането в България- козметично подобрение.)

Относно вноса и регистрацията на корейски коли- аз лично съм внесъл и регистрирал 2 в България и 1 в Швеция. Проблеми имах само в милата родина с пичовете от технотест, защото колата нямала бензинова горивна система. За щастие приятел, който работи във Фолксваген ме $в€тна как $€ р€$$ава тоя пробл€м. Ко да го прайш...страна от третия свят сме си. В Швеция техно теста мина само по документи, засегнах се от липсата на интерес дори да видят колата  :o . Ако трябва да съм откровен, не бих се занимавал с тая работа отново. Главоболията по транспорт, различни транзитни разправии и застраховки не си струват, а аз се облагодетелсвах и от фирмени канали за някой неща!! Ако някой се наема да внася го съветвам да внася количества, а не една бройка, защото за толкова не си струва. Рзправията за 1 или 100 е една и съща.

Касаейки конкретните автомобили- две К5ци и една Соната. Ами... К5ците са надеждни спор няма. Освен периодично обслужване и обслужване на АГУ (2 филтъра, помпа и една дюза) се сещам за проблем с климатика и нещо по окачването, но не нещо голямо като цена и ремонт. Преки конкретни впечатления не мога да дам, едната (К5) я кара тъста ми в Швеция другата бащата в България, аз лично не мисля да слизам от гадната Е60 скоро, балък съм си. Хюндая за жалост трябваше да го разкараме бързичко поради проблем с АГУ и електрниката на комфорт модула.

Тук един колега говореше за фрапираща разлика в разхода между газта заредена във България и тази в чужбина. От преки впечатления мога да кажа, че това беше определено така до преди 2-3 години. От тогава до сега аз лично такова нещо не забелязвам и при пробан- бутан и при ДГ (премиум). Впечатленията ми са от маршрута Umeå - Арапя  music и обратно, два пъти в годината (поне).

Ако има нещо- питайте, ще се абонирам към тази тема и ще се оптивам да отговарям при възможност. Ако ще ме карате да пиша есета относно импорта и т.н. бюрократичен булшит- не се хабете. Има си специалисти за всичко- отиваш, плащаш си, знаеш. В днешно време информацията е $$$.

Карайте си каляските и се кефете на готиното лято! Със здраве!
Титла: Re: KIA K5 - Първи 10 000км - впечатления!
Публикувано от: rosini в Юни 08, 2018, 12:47:08 am
Чудесно включване колега.
Сега ми стана ясно защо колата ми дойде обслужена.
Сменено масло и филтри. Смених газовия филтър на изхода който се
оказа чисто нов. Отделно навигацията ми беше с найлонче, което също ме учуди.
Относно км. моите бяха 114 000 на километраж, а гледам обявите пишат 30 хил.което ме учудва. Мой приятел който е внесъл 3 коли ме посъветва да гледам корейския талон и макар да има йероглифи ясно се виждат цифрите на километража и на коя дата е отписана и си отговаряха на километража. Също така ми описа целия процес на вкарване и с проблемите които е имал втори път не би се захванал.
Отново ще кажа че си карам колата с кеф , засега нямам проблеми и макар да нямам някои екстри , не съжалявам за покупката.
Титла: Re: KIA K5 - Първи 10 000км - впечатления!
Публикувано от: RadicalGosho в Юни 19, 2018, 03:57:17 pm
@rosini, точно така колега. Ще си караш колата и ще й се кефиш на макс. Тя е за това в края на крайщата. Не е важно една кола на колко км. е, а как е била поддържана. Смея да кажа, че поради високите изисквания на ГТП, който е обързан и със застраховката ти, колите от там са сравнително добре поддържани.

Навигацията ти е чисто нова, защото по някое време за тази част е имало recall. Точно при навигациите е често срещано, защото там има чести recall-и за обновяване на софтуера. На по- новите можеш да си го правиш сам вече. Най- големия майтап е, че когато заявиш експорт на една кола то трябва да я експортираш та един колега поляк трябваше да сменя двигател и скорости  rofl  Е, поне на края си докара нов автомобил.

След като автомобила е одобрен за експорт, регистрационните табели, талона и холо стикера се връщат и при нужда се издават транзитни документи (както и в някои ЕС страни). В периода от връщането на старите до прегледа и издаването на новите е научно доказано, че автомобила има учудващите способности да се подмладява. Оригиналния корейски талон няма как да държиш в ръцете си, сори.
Титла: Re: KIA K5 - Първи 10 000км - впечатления!
Публикувано от: Eclip в Юни 22, 2018, 01:14:08 am
Здравейте! Насочил съм се да си купя Киа Оптима, но се колебая дали да е чисто нова (от магазина) или на 3-4 години от mobile.bg (например). Прочетох всички коментари и това ми даде насоки. Все пак гледам да кажем тази: https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11526040993816992&slink=7e1ug0 (https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11526040993816992&slink=7e1ug0) и километражът ми прави впечатление. Добре, превъртян е. Въпросът е струва ли си да се дадат 26-27к за такава кола на 3-4 години или е по-добре да е чисто нова за 45-50К. Също така ме интересува, кой двигател е най-добър. Благодаря!
Титла: Re: KIA K5 - Първи 10 000км - впечатления!
Публикувано от: Nezzos в Август 15, 2018, 04:02:07 pm
Ола,
Привет, група. И аз съм се насочил към киа Оптима или Хюндай Соната . Явно фирмите са две ( няма да ги назовавам).
Ще съм благодарен ако споделите коя от тях бихте препоръчали ( може и на лично да не стане проблем:),
и още един тъп въпрос ( като се има предвид че пиша във форум на киа) , защо избрахте оптима-та пред сонатата. Освен явният факт , че изглежда доооста по добре.
Благодаря предварително :))))  crazy
Титла: Re: KIA K5 - Първи 10 000км - впечатления!
Публикувано от: blake в Август 16, 2018, 11:34:41 am
... защо избрахте оптима-та пред сонатата. Освен явният факт , че изглежда доооста по добре...

Нямам К5 или Соната, ама ако трябва да избирам - ще е КИА К5... Хюндай ако си разстрелят дизайнерите, ще си направят голяма услуга, особено интериорните... Няма такава грозна конзола, честно! И то традиционно Хюндай са по-грозни от КИА, не е само за този модел...