КИА Клуб България- фен форум на КИА
Модели автомобили => Ceed, ProCeed, Ceed SW => Темата е започната от: vasko_5 в Октомври 12, 2021, 10:16:04 am
-
Регенерация на DPF - самопочистване на саждите в градски условия - за кia сееd 1.4 crdi, 90 кс, 2013. При 370-400 км след успешна регенерация и натрупани 9-10 гр. сажди, при извънградско - 530-560 км, за 20-25 мин. може и с прекъсване - вижте
Втория клип е след 2 часа прекъсване, а третия след 5 мин. престой.
https://youtube.com/channel/UCHhtaO40EsYrRUHdtc0BtBA (https://youtube.com/channel/UCHhtaO40EsYrRUHdtc0BtBA)
https://youtu.be/C8CGgHQUBFk (https://youtu.be/C8CGgHQUBFk)
Почистване след прекъсване на регенерацията поради спиране
- след 377 км градско ми започна поредното чистене, но се наложи след 1.5 мин. да спра.
Останаха непочистени 7.2 гр. сажди и отчета за изминати км след последната успешна регенерация стана 0 км.
https://youtu.be/FSbA73TXIGQ (https://youtu.be/FSbA73TXIGQ)
Реших да експериментирам и направих 2 обиколки на квартала на 1- ва предавка - изминах 3 км за 12 мин. и завърших с 0.0 грама сажди.
https://youtu.be/WUtXgOh_aEk (https://youtu.be/WUtXgOh_aEk)
https://youtu.be/1bCkr7joDp8 (https://youtu.be/1bCkr7joDp8)
При палене на -7 градуса и 5 мин. на място - няма трупане на сажди - вижте
https://www.youtube.com/watch?v=eaGt7wAsfa4 (https://www.youtube.com/watch?v=eaGt7wAsfa4)
Ново градско чистене
https://youtu.be/RQDQLdIdlNs (https://youtu.be/RQDQLdIdlNs)
-
С какъв софт следиш DPF?
-
Torque
https://elm3.ru/programmy/torque-pro
-
Ще ти кажа, защо питам. Аз съм с 1.6, 128 кончета, но регенерирам на всеки 300-350 км. Колата се кара само извънградско. Чета по чуждестранните форуми, че софта просто е настроен на около 250 мили да прави регенерации. За това исках да погледна и моята, какви стойности дава. Лампи никога не са ми светили. Хващам я, че регенерира по това, че като я пусна на скорост и разходът не е 0, а средният разход се качва поне с литър. За това в последното изречеие може да не съм прав.
Ще я закача и ще видя.
-
250 мили са 402 км.
Виж първия ми клип - 370 км са минали от последната успешна регенерация.
-
Не работи при мен. Иска лиценз ...
-
http://2baksa.ws/news/166933/ (http://2baksa.ws/news/166933/)
https://modyolo.com/download/torque-pro-299 (https://modyolo.com/download/torque-pro-299)
-
https://www.youtube.com/watch?v=eaGt7wAsfa4 (https://www.youtube.com/watch?v=eaGt7wAsfa4)
-
Ново градско чистене
https://youtu.be/RQDQLdIdlNs
-
зимно самопочистване на DPF в градски условия
https://youtu.be/qc42GsSy1aM
VGT Duty - тук не работи.
-
https://youtu.be/3skBSmt_owE?si=iiI4jGQKeJfIfg1D
-
Колега, скъсах се да инсталирам програми, не мога и не мога да намеря някоя да тръгне или да има данни за дпфа. Накрая стигнат до Torque pro имам само температурата в дпф, от там се ориентирам. Как да добавя колко грама частици има натрупани и кога е последната регенерация. Изобщо каквото има свързано с дпф-а. Много ще съм ти благодарен!
-
Изтегли си car scanner elm има за регенерацията избираш си колата модел двигател и година в настройки и в менюто на живи данни показва всички параметри на колата и това с регенерацията на колко километра е правила последната, колко грама сажди има
-
Пробвах един друг car scanner там нямаше такива неща, сега свалих и този но единствените данни свързани с дпфа които ми вади е километраж на последната успешна регенерация обаче километража е с 300 над реалния. Иначе soot level ми дава 0, мисля че не го чете. Ще се опитам да сменя модела на колата примерно, но не съм оптимист. Благодаря все пак.
-
Колега километража е различен все пак има процент на грешката в отчитането. Това са ти реалните километри на колата щом е почти същото е добре че има други като видят регенерация и километраж и се оказва че колата им е на 300 Хил не на 150😄,на за саждите би трябвало да показва даже и графика как се променят
-
Да така е, аз затова я проверих преди да я взема. :D Освен да платя за пълната версия ама да не се окаже напразно.
-
Каква ти е колата да погледна в моята пълна версия какво има .да не си даваш парите на вятъра не че са много но все пак
-
Е платих я вече 😀 ама не ми е останало време да я чопля. Четох в английския няква тема че на i40 ако избереш да е колата дава повече данни. Ще пробвам всякак.
-
Не мога да си коригирам коментара та пускам нов. Колата е Сийд 2017 1,6 136 коня.
Все пак се надявам и да се оправя с Torque, ако колегата от темата се включи, че там по човешки изглежда всичко :D
-
Не знам какво искаш да видиш друго за регенерацията но имам диагностика за 900лв и показва същите неща километри, кога за последно е правила регенерация, колко пъти е имало прекъсната регенерация, колко грама сажди има,колко градуса е dpf колко волта отчита сензорът за диференциално налягане от което зависи колко е запушен и какво е впръсканото гориво. Няма как да хванеш точно кога я прави освен постоянно да седиш с включена диагностика и да я наблюдаваш . По ремонтните ръководства когато е нов dpf трябва да я прави на около 1000 и няма значение от оборотите на двигателя минимума е 1000 .оборота .вече колкото по често я прави толкова по зле е dpf в него се отлагат и не горими частици които пак го запушват с регенерацията може да намалиш саждите демек тия които могат да изгорят .
-
Май май това ми е идеята, да стои постоянно включена. Поне докато усетя нещата. На Torque хващам само кога загрява дпфа, логично е тогава да регенерира. Притеснява ме факта обаче, че го прави всеки ден дори и по 2 пъти. Карах по 100на км на ден и ми направи впечатление. Та искам да имам и други данни за да се ориентирам по категорично че регенерира и дали всичко е както трябва. Иначе нямам никакви индикации за проблем или усещане че регенерира. Ще видя по обстойно car scanner а и вероятно ще ползвам него. С Torgue иначе е много удобно и прегледно.
-
Ми следи и грамовете сажди soot как се променят.https://youtu.be/Dsz6M0CaZ4M?si=J6xZWj4oF9zHs5YQ
-
Нямам сажди нямам грамове, свалих 15 програми и никъде нямаше колко сажди имам или друго освен температурата на дпфа по която се ориентирам за регенерациите. Единствено на car scanner а сега ми дава км на последна регенерация и диференциално налягане, което не ми е ясно особено как да го чета. Единствения датчик със soot ми дава 0. Сега чакам по модерен ELM да видим дали с него нещо ще се промени. Ти си със същия автомобил а при мен ги няма тези датчици в програмата.. странна работа. Ето това ми дава общо взето свързано с дпфа, другото са температури, егр и пр.
-
Отиди в менюто на всички датчици би трябвало някъде да пише soot и да показва грамове
-
Единствените датчици свързани с soot и dpf са тези от снимките. Интересно ми е дали твойте датчици са 213 като моите дал съм Kia ceed (2016 2018) 1.6 crdi на двигатела пише TCI-U2. моята е с 2 врати gt line но не мисля че има значение. В крайна сметка смених настройките както прочетох в английския на i40 там е 1.7 пак същия номер двигател и ми излезе датчик soot mass. Показа ми 4.27гр. Ще следя да видя дали се променя. Не че не мога да дам 100 кинта на КИА сервиз да погледнат състоянието на дпфа, но може пък и нищо съществено да не ми кажат.
-
Я пробвай да зададеш 2013-2015 ако не пробвай i30 U2 може да има разлика за различните модели и години. По принцип това не съм го ползвал нали ти казах че имам друга и да отидеш в официален сервиз ще видиш това с километри, грамове на сажди и температура.
-
Не успях да пробвам че основно се занимавах с Torque , обаче забелязах че почти не рефрешват уредите които съм сложил на Car scanner-a обаче за 10км градско и 20 мин на място вдигна грамовете от 5 на 10 което ми се струва много. Ще изчакам тея дни да пристигне новия ЕЛМ и ще пробвам с него наново всички възможни програми. Надявам се някъде се случат нещата. Реално ме интересува в какво състояние е дпфа, но щом не светват лампички засега значи бива. Ще оставя да следя температурата за да не прекъсна някоя регенерация и да следя антифриза като хванат жегите.