КИА Клуб България- фен форум на КИА
Модели автомобили => Magentis => Темата е започната от: Putzmeister в Февруари 05, 2015, 03:23:16 pm
-
Здравейте колеги,
Обръщам се към вас с молба за мнение по следните проблеми, или кандидат-такива, които хващам в колата си ( Маджентис 12.2006, 2.0 бензин с BiGas ГИ ):
- Появи се притеснително тракане в мотора. Когато е студен, при подаване на газ между 2500 и 3000 оборота, чувам тракане. По-нагоре в оборотите нормалният шум на мотора го заглушава. Не мога да го оприлича на клапан или аванс, защото досега не съм проблем със сегашните. Шумът изчезва напълно при загрял мотор: трябва да се вдигне антифриза до нормата и след това още 5-7 минути ( предполагам да се вдигне до работна температура и маслото ). Карал съм на газ 3000км, така че изключвам потъване на клапани. Искам да знам дали е нормално ( заради верига и вид клапани ) или да се почвам по майсторите.
- Още като я взех, при рязко подаване на газ на неутрална, глъхне за секунда и после се качват оборотите. Прави го на газ и на бензин, на газ - мааалко по-осезаемо. Някой път, даже, в задръстванията, като я пусна на втора без газ, почва на лашка. Забелязал съм, също, че като връщам на по-ниска предавка ( най-често в града - на втора ) присецва с 2-3 кратки лашкания и тогава почват да спадат оборотите. Намаля се скороста, не подавам газ, и от 1800 оборота надолу все едно леко съм подал газ, все едно не се спускам на скорост, а на неутрална. Много е дразнещо, защото се променя инерцията на колата без да го контролираш.
За тракането: маслото е Мотул 5W40 8100 CNG, на 3000км. Колкото по-студено е времето, толкова повече се чува и трябва повече време да работи мотора за да изчезне. Явно е свързано с температурата на мотора.
Много ми е трудно да намеря конкретна информация по проблемите. Търсих и във форума на Хюндай, за брат'чеда Соната, но и там е постно. Идеята ми е да ви питам вас дали не се филмирам излишно.
Благодаря ви предварително и хубав ден,
Виктор
-
По-леката процедура,смени маслото!
Едно време и аз имах подобни проблеми(верно не с киа),които се решиха с маслото.
Оттогава,доста съм резервиран към мотул 8-)
-
Здравей Митето,
Благодаря ти за бързия отговор.
И аз мислех да сменям маслото, не случайно писах какво е сега. Ако правилно съм прочел предишните ти коментари, ще ми препоръчаш Yacco 5W30, нали? Нямам против да го сменя, ама ми се искаше да го покарам малко повече :-\. Не малко пари дадох за него, от магазинче, на което имам доверие. Клио-то, например, на девойката, от както е при нас, е само на Мотул. И въпреки, че е по-нисък клас, колата си работи и цъка като Сингер crazy.
Други идеи и коментари са добре дошли write.
Хубав ден,
Виктор
-
Яко твърдо не!
Вземи кастрол
Не знам на колко км. ти е колата,но прецени,дали не трябва вече 10/30 8-)
-
Yacco - не? krivogled Изненадан съм. Би ли ти пречило да споделиш, опасностите трябва да се знаят. За Кастрол съм малко предубеден: прекалено известен и примамлив за ментета. Ако се знае от къде може да се вземе истинско, без да е важна надценката, те моля да споделиш. Нека не се приема като реклама, а като молба от мен.
Колата е класическа "Джамбазщина": взех я на 52 000! Докарана от Австрия, предният собственик е г-жа Бухер Мария, '39ти набор. Бях убеден, че няма как да е на толкова километра, ако не бяха гумите на колата: всичките 5 бяха 09.2005та, на оригиналните 17ки. Вътре е много запазена. Kупих я от Ivo-Auto, преди Владая, продаваше се там бая месеци, с висока цена, черна - някой може и да я е гледал. Или с 2 думи: не вярвам, че е на 52 000, но не на повече от 100 000км. Сегашното масло е на 2мм под макса и не го пипа. Та ако го сменям мисля да я пробвам с 5W30.
Хубав ден,
Виктор
-
Тракането в мотора, определено си оказва влияние от маслото, избора му при смяна си e твой, но това масло на Мотул съм го ползвал на друга кола и определено не съм доволен от него. Сега на Ceed пак с Мотул но 300V 5W40, определено с него е по-добре. Имай в предвид, че моторите на Кия, които са с верига са по-шумни. За заглъхването при рязко подаване на газ, при мен го има откакто съм купил колата чисто нова, просто моторите са по "затегнати" и не се развъртат толкова бързо, дори и при напълно разработен мотор в момента колата ми пак го прави.
На първо време, пълна смяна на масла, филтри и така.
-
Не искам да изпадам с коментари !
Аз си взимам истински кастрол от www.maslata.bg (http://www.maslata.bg)
-
Според мен ти трака клапан , вероятно си с хидравлични повдигачи и масленото налягане не стига write
-
@Pro style:
Явно ще се сменя маслото, и по други форуми срещам подобни мнения. Сега, за новото масло, ще падне едно четене...защото трябва да е с нисък SAPS, заради газта, и с нисък HTHS, заради спецификацията на Киа. Последното, за HTHS, вече не си спомням къде го гледах, но става дума за якост на срязване. Дали съм разбрал правилно и въобще - предложете марка и модел и да се приключи с ровенето.
За глъхненето: наистина ли всички Кии са така? Може ли и другите членове с бензинки да споделят? Най-подходящи ще се коментари на колеги със същия G4KA мотор.
@romanpm
Не е с хидравлични повдигачи, а с "shimless mechanical bucket tappets": http://de.wikipedia.org/wiki/Hyundai_KIA_Theta (http://de.wikipedia.org/wiki/Hyundai_KIA_Theta) . Не знам как се превежда, аз си го обяснявам, че нямат пъпки на чашките и от там настройката е със смяна на чашката. Разправят, че било добро за високооборотни мотори и бил задължителен тунинг за стабилни бегачки. Ама точно на Маджентис-а, да го сложат заводски - не го разбирам много. Та, от посочения линк, става дума, че хлабините са си по-големи и ще си има шум, по дизайн. Молбата ми от други колеги със същия мотор да се изкажат.
Благодаря ви колеги и хубав ден,
Виктор
-
колега, и на Оптимата бензиновия 2.0 CVVL му чаткат клапаните :)
-
@smirn0ff
Твоята е с директно впръскане и то си цъка, както цъкат инжекторите на газовото :). При теб, би трябвало, да си цъка нон-стоп. Докато при мен, като загрее хубаво маслото - изчезва.
Темата с въпроса е актуална. Моля за препоръка на продукт баш за този мотор.
Благодаря ви и хубава вечер,
Виктор
-
@smirn0ff
Твоята е с директно впръскане и то си цъка, както цъкат инжекторите на газовото :). При теб, би трябвало, да си цъка нон-стоп. Докато при мен, като загрее хубаво маслото - изчезва.
Темата с въпроса е актуална. Моля за препоръка на продукт баш за този мотор.
Благодаря ви и хубава вечер,
Виктор
GDI моторите са с директно впръскване, CVVL е само с променливо газоразпределение и разликата е, че конструктивно по-нов от твоя, мисля твоя е 1-во поколение, моя 3-то.
-
@smirn0ff
Е, че твоята не е ли GDI? Аз си мислех, че на тази маска слагат само GDI. Хмм...
Ще пробвам с маслото, засега съм се спрял на следните:
http://204.92.52.209/pdf/egypte/lubrifiants/Ineo%20EC3%205w30.pdf (http://204.92.52.209/pdf/egypte/lubrifiants/Ineo%20EC3%205w30.pdf)
http://magnatec.castrol.com/en/oil-range/castrol-magnatec-5w-30-a1.html (http://magnatec.castrol.com/en/oil-range/castrol-magnatec-5w-30-a1.html)
-
в БГ/Европа на Оптима още не слагат GDI, само CVVL. GDI моторите са само за САЩ, Канада, Арабите, Австралия и разбира се Кореа
Иначе Кастрола си е класика, ако имаш книжка, погледни какво масло препоръчват.
при мен пише, класификация : API Service SM*, ILSAC GF-4 или по-висок
за вискозитета: за температури на околната среда от -20 до 50 градуса -> 10W30
-
Като смениш маслото и ако продължава да глъхне виж дебитомера. Имал съм подобен проблем с глъхнене на друг автомобил. Смених дебитомера и като се отпуши....
Ако нямаш книжка, мога ти снимам какво пише и да ти пратя снимка.
-
@bigboy
Благодаря ти за предложението. Нямам книжка, свалих си от Нет-а за Америките, но там моя ( 2.0 ) го няма и гледам за 2.4, с едно наум. Ако не ти е проблем ще се радвам да ми пратиш снимка.
А при теб, като си имал проблем с дебитомера, не ти ли е излизала и грешка при диагностика? Ако да - каква? При мен засега е ок: като сложих газовата, първите 1000км, излизаше грешка за бедна смес, но след задължителната настройка всичко е спокойно по таблото, вече 2000км.
@smirn0ff
От аутодата и моята я дават CVVL. Има разлика, обаче, в мощностите при моя и твоя мотор. Останалите разлики са ми мъгла. Би било хубаво да се знаят и дали имат значение при избора на консумативи, като масло, филтри, антифриз и т.н.
Твоето чаткане само на студен мотор ли е? Слагал ли си ГИ?
Хубав ден,
Виктор
-
С риск вече да стана смешен - виж под горния капак на двигателя дали мишки не са си оставяли храна и от това да чуваш причукване при студен двигател и при ниски обороти....
Аз го имах този проблем на моята кола....
Махнах оставената храна и причукването веднага изчезна..... drink
-
@jorko.b67
Хехе, четох в една твоя тема за този ти проблем. Чисто е под капака, проверено е, има само една пчела в стопа crazy, няма майтап! Ще сменя маслото, най-вероятно ще е март месец и ще пиша с резултатите. Ще помоля и за диагностика за глъхненето, но си спомням добре, че като я купувах пак така правеше, а диагностиката тогава беше чиста.
Благодаря ви мненията колеги и хубав ден,
Виктор
-
@bigboy
Благодаря ти за предложението. Нямам книжка, свалих си от Нет-а за Америките, но там моя ( 2.0 ) го няма и гледам за 2.4, с едно наум. Ако не ти е проблем ще се радвам да ми пратиш снимка.
А при теб, като си имал проблем с дебитомера, не ти ли е излизала и грешка при диагностика? Ако да - каква? При мен засега е ок: като сложих газовата, първите 1000км, излизаше грешка за бедна смес, но след задължителната настройка всичко е спокойно по таблото, вече 2000км.
@smirn0ff
От аутодата и моята я дават CVVL. Има разлика, обаче, в мощностите при моя и твоя мотор. Останалите разлики са ми мъгла. Би било хубаво да се знаят и дали имат значение при избора на консумативи, като масло, филтри, антифриз и т.н.
Твоето чаткане само на студен мотор ли е? Слагал ли си ГИ?
Хубав ден,
Виктор
както бях написал твоята е поколение 1, моята 3-то на този мотор. иначе моето чаткане е при студен мотор по-засилено, като загрее е по-неуловимо.
нямам газово и не смятам да слагам
-
Здравейте,
Преди 700км смених маслото с филтрите и свещите. Малко извън темата: смених и горивния филтър, който, по препоръка на майстора, трябваше да е оригинален ( с другите помпата не държала налягане и такситата масово забивали муцуна ). Ако сте чували и вие нещо такова, моля споделете, че да се потвърди и да се знае занапред, че цената на този филтър от Киа е 70лв 8-).
Маслото, което избрах е Castrol Magnatec 5W30 A1 от maslata.bg, по препоръка на Митето bravo. Има почти незначително подобрение в тракането, което може да е резултат на повишените температури. Последното има най-голямо влияние. Помолих майстора да направи едно-две кръгчета и каза, че не чува нищо нередно. А може и да не я е карал около 3000 обор/мин, заради пик час :-\. Примирих се, че това си е звукът на мотора, клипчетата в нета, които намерих, го потвърждават.
След смяната на свещите, глъхненето при рязко подаване на газ изчезна, ама само на бензин. На газ си остана абсолютно същото, предполагам, че ще се наложи да мина да й направят една диагностика %).
Помолих да проверят и тракането в предницата: всичко било ок. Можело да се сменят тампоните на амортесьорите, но имали още време да карат, та ги оставихме за по-натам crazy.
Познавате ли някой майстор/механик, който се е профилирал в корейските коли, да си каже и той мнението, че окачването си е дразнещо? Чувал съм, че има един в пряка срещу Ташев Галвинг на Климент Охридски, можете ли да потвърдите? Приемат се препоръки bye.
Благодаря ви за вниманието и хубав ден,
Виктор
-
За тези при Ташев,са Виликар. Може са питаш Пешо! music
-
За тези при Ташев,са Виликар. Може са питаш Пешо! music
Пешо от Виликар или Пешо от форума? :)
-
Засега,на Пешо от форума rofl
-
Засега,на Пешо от форума rofl
:) Как да го намеря, какво му е потребителското име?
-
Пешо!
Таткото на форума е music
-
Пешо!
Таткото на форума е music
sorry Не знаех, ще му пиша.
Благодаря и хубав ден,
Виктор
-
Liqui Moly Top Tec 4100 5W- 40 е изключително подходящо и за автомобили на газ (CNG/LPG).---- Това е относно маслото ,мое мнение.
Имам и един въпрос към колегата . Случайно ремъци с ролки нещо да си сменял,ако да то проблема може да е другаде.Най-добре си прегледай колата в оторизиран сервиз на Киа. Може мн. неща да са ,но според мен на диагностика нищо няма да покаже или ще покаже друг проблем който отчита .
-
Liqui Moly Top Tec 4100 5W- 40 е изключително подходящо и за автомобили на газ (CNG/LPG).---- Това е относно маслото ,мое мнение.
Имам и един въпрос към колегата . Случайно ремъци с ролки нещо да си сменял,ако да то проблема може да е другаде.Най-добре си прегледай колата в оторизиран сервиз на Киа. Може мн. неща да са ,но според мен на диагностика нищо няма да покаже или ще покаже друг проблем който отчита .
Здравей,
Ще го запиша това масло и може да го пробвам при следващата смяна.
Моторът е на верига, та не съм сменял ремъци. Съгласен съм, че може да са много неща и трябва да се прегледа на правилното място. Но за сервиза на Киа има доста противоречиви мнения. Ако кажете, че там е мястото да се намери проблема с глъхненето и лашкане ( от време на време ) - ще си запиша час.
Хубав ден,
Виктор
-
За Киа сервиза в София мненията са по скоро красноречиви.Аз съм писал къде я поддържам когато съм,обаче в Бг. Ако бях на твое място ,обаче и изключим проблем с маслото , тогава ще потърся проблема в ГИ и настройките . Обслужен ли е ГИ, след като казваш че на бензин си работи добре ,значи много е вероятно проблема да идва и от ГИ . Също е добре майстора да я чуе на студен мотор как пали ,как работи, тракане или тресе или придърпва и т.н.
-
За Киа сервиза в София мненията са по скоро красноречиви.Аз съм писал къде я поддържам когато съм,обаче в Бг. Ако бях на твое място ,обаче и изключим проблем с маслото , тогава ще потърся проблема в ГИ и настройките . Обслужен ли е ГИ, след като казваш че на бензин си работи добре ,значи много е вероятно проблема да идва и от ГИ . Също е добре майстора да я чуе на студен мотор как пали ,как работи, тракане или тресе или придърпва и т.н.
За настройки на ГИ ходих след първите 1000км, защото нямаше и 400км и ми светна чек енджина. От Ансико, газаджиите, ме увериха, че е нормално, на прегледа се изненадаха, че налягането в редуктора било паднало повече от очакваното, но вече 4000км след тяхната намеса чек енджина не е светвал. Може да мина и през тях, но ще е много трудно да се хване проблема, защото не е постоянно. Има дни, в които се движи по масло.
Отностно работата на студено: първите 30 сек, ако тръгна леко и после рязко подам газ, се замисля за секунда и се изхвърля. Не съм го повдигал като въпрос, защото каквато и кола да съм имал на газ, сутрин, първите метри на бензин, или тръгва да гасне, или е спъната, та се съобразявам.
За тропането в предницата: днес минах на стенд за амортесьори и резултатите бяха идеални ok . Поговорихме си с човека за какво съм там и той ми обясни, че ако има луфт в оста на амортесьора, при определни неравности, може да има тропане и в същото време амортесьорите да си работят перфектно. Благодарение на Пешо bravo , ще мина през Виликар да се пробват за диагноза.
Благодаря за мненията.