КИА Клуб България- фен форум на КИА
Модели автомобили => Sportage => Темата е започната от: User_RR в Декември 28, 2019, 06:10:35 pm
-
Здравейте, имам питане отностно SRS системата , при мен светеше на таблото , че има проблем. Днес се сдобих със ОБД скенер (Milennium 90) , който чете SRS и ABS, след ъпдейт разчете и ECU. Имаше три грешки по AIR Bag системата:
1.Страничен преден еърбег на пасажера има високо съпротивление - Грешката е не активна / може да се изтрие;
2.Преден пасажерски сензор грешка при комуникация - Грешката е не активна / може да се изтрие;
3.Преден пасажерски сензор късо към маса - Грешката е активна / не може да се изтрие, код на грешката B1331;
Някой разглобявал ли е случайно за този сензор ? Гледах е около десният фар, дали ще трябва да се смъкне бронята? По схема незна дали е пред радиоатора или зад него. Сензора подлежи ли на ремонт или се търси друг. Може ли тези грешки да се в следствие на удар ?
На картинката двата предни сензора са с позиция 9.
Благодаря!
-
Не знам до къде си готов да стигнеш самостоятелно, но каквото и да правиш го прави на изключен акумулатор.
-
Не подлежи на ремонт . Търси си от морга точно десен, защото имат разлика в закрепването. Много вероятно е да е от удар , за 20 г стаж в тази област не съм срещнал дефектен без удар . Провери буксата и цялостта на сензора , масово от удар се чупят букси и после не се оправят по надлежния ред а се закърпват за момента и след време се проявяват проблемите . Сензора е с два кабела и жълт или оранжев , огледай се през бронята да го разпознаеш по цвят и ще прецениш как да го свалиш . Огледай и кабелите му поне докато влязат в по дебел сноп , масово има случаи притиснати и нарушена изолация заради която изгниват след време . Това е основното . Няма проблем с акумулатора достатъчно е да не е на контакт.
-
Днес отделих малко време да огледам. Датчика (Десният-пасажерски) е закрепен на гредата(рогът) от вътре към двигателят, държат го два болта. Не се налага демонтаж на бронята. Може да се достигне , като се промуши ръка край вентилатора но е доста неудобно и не може дори да се откопчее буксата. По лесен вариант е да се свали кората под двигателят и пред "магарето" се достига. Изглежда като този:
https://www.megaparts.bg/product/105456909 (https://www.megaparts.bg/product/105456909)
На пръв оглед от горе е здрав както и кабелът, има доста корозия по болтовете му, не успях да извадя буксата и да пръсна с контактен спрей за да видя дали ще има ефект.Тези който ги продават в мегапартс не са упоменати да ли са леви или десни, не съм гледал десният да ли има различно захващане. По нататък като имам достъп и го сменя(евентуално) ще пиша.
П.п.: По случайност установих как да сменя режима на часовникът от 12 -> 24 часов (мислех че не може, както при предната ми японска кола). За да стане се задържа Reset и изписва 24:00 и се сверява.
-
Къде е тоя ресет?
-
Третият бутон от горе на долу.
H->
M->
R
(http://www.varaosahaku.fi/image/900/a/85/ccca67/path/mnt/newftp/840/fibdb/bild/lgnr/72179(1).jpg)
-
Изненадаааааа мойта няма такову нещо.
-
Здравейте.След като баща ми преди една година си взе Спортидж 2,0 CRDI 2005г ,придобих същата и аз.
Оказаха се добър вариант в много добро съотношение цена-качество.
Да попитам по темата.Стария собственик /имам му доверие/ е изипал кафето си върху скоростният лост/автоматик/.От тогава свети лампата на еърбега.На диагностика показа проблем с датчик на пасажерската седалка и не позволява да се изтрие.След като покарам колата повече от 30 мин,явно като позагрее,понякога изгасва,щом обаче изтине отново святка.
Моля,за насоки,какво точно свързано с еърбеците се намира около скоростния лост и къде да търся решение на проблема.
Благодаря предварително
-
Може да е датчикът в закопчалката за колана или да е достигнало увлажняване до буксите под седалката.
По темата взех датчика, имат разлика в корпуса ляв и десен(едно чопче и една издатина , но мисля може да се монтира защото те остават към двигателя). Не съм го закачал още.
-
Може да е датчикът в закопчалката за колана или да е достигнало увлажняване до буксите под седалката.
По темата взех датчика, имат разлика в корпуса ляв и десен(едно чопче и една издатина , но мисля може да се монтира защото те остават към двигателя). Не съм го закачал още.
Не трябва за ги разменяш имат посока на движение , посочено е със стрелка . Двата трябва да са огледални.
-
Здравейте.След като баща ми преди една година си взе Спортидж 2,0 CRDI 2005г ,придобих същата и аз.
Оказаха се добър вариант в много добро съотношение цена-качество.
Да попитам по темата.Стария собственик /имам му доверие/ е изипал кафето си върху скоростният лост/автоматик/.От тогава свети лампата на еърбега.На диагностика показа проблем с датчик на пасажерската седалка и не позволява да се изтрие.След като покарам колата повече от 30 мин,явно като позагрее,понякога изгасва,щом обаче изтине отново святка.
Моля,за насоки,какво точно свързано с еърбеците се намира около скоростния лост и къде да търся решение на проблема.
Благодаря предварително
Ако правилно съм те разбрал говориш за сензор за присъствие на пасажера. Няма нищо общо с автомата . Сензора е инплантиран с седалката , представлява една мрежа и с времето се скапва ,масов проблем при бмв мерседес мазда фиат .
-
Не ми се вярва да става въпрос за сензор за присъствие.Мисля че тази кола няма такъв.Свети лампа на еърбег а не за непоставен колан.Автомата ясно че няма общо,там е излята течността в следствие на което е започнала да свети лампата.Явно някъде там има някакъв датчик или букса.Може би ще трябва разглобяване на барчето и сваляне на седалката
-
Ясно значи няма вариант да се взаймозаменят двата? Ако само за проба го свържа има ли опасност да задейства еърбег системата ? Гледам обяви за части втора ръка и някой автомобили са с десен волан , от такъв може ли да се ползва , тоест десен(от с десен волан)->десен(с ляв волан) датчик?
п.п. Загледах се в посоката на този който взех, пише Outward и е дадена странична посока от ляво на дясно
(https://www.megaparts.bg/uploads/productgalleryfile/images/960x635/1171500731538045138.jpg)
А ето и друг с посока напред
(https://i.ebayimg.com/images/g/OIIAAOSwM-tcmpeq/s-l500.jpg)
-
Не ми се вярва да става въпрос за сензор за присъствие.Мисля че тази кола няма такъв.Свети лампа на еърбег а не за непоставен колан.Автомата ясно че няма общо,там е излята течността в следствие на което е започнала да свети лампата.Явно някъде там има някакъв датчик или букса.Може би ще трябва разглобяване на барчето и сваляне на седалката
Не е точно така относно колана - закопчалката на колана е към системата на аербега ,при определен дефект на закопчалката свети индикацията на аербега но при теб мисля че не е това проблема . Еку то на аербега се намира точно там където е разлято кафето така че може да е протекло върху него . Кафето е киселинно и прави късо и разяжда - много трудно се мие. Успех
-
Относно сензора , това са два различни типа единия се монтира хоризонтално другия вертикално ,трябва да видиш кои тип използват при теб . Можеш да монтираш ляв на мястото на десен и обратно като го ориентираш със стрелка напред или назад но не и нагоре или надолу . Без да движиш автомобила може да изтриеш грешката , да върнеш контакта за 10-15 сек и отново на контакт ако ако няма грешки и лампата е угаснала системата е ок и трябва да си намериш съответния сензор -ляв или десен . и ако пак има грешка проблема може да е или в системата или в неподходящ сензор. Без да търсиш по морги можеш да прехвърлиш работещия от другата страна като го ориентиращ правилно и пак диагностика ако се покажат 2 грешки ляв и десен имаш проблем с инсталация на неработещия , ако се премести само грешката от единия на другия значи сензора ти е дефектен. Ох много обяснения станаха ама са така нещата. Мисля че с втора употреба може да е по сигурно защото ще избегнеш вероятността от нужно обучение или регистрация , макар че колата е старичка и едва ли се обучават ама знае ли човек.
-
Относно сензора , това са два различни типа единия се монтира хоризонтално другия вертикално ,трябва да видиш кои тип използват при теб . Можеш да монтираш ляв на мястото на десен и обратно като го ориентираш със стрелка напред или назад но не и нагоре или надолу . Без да движиш автомобила може да изтриеш грешката , да върнеш контакта за 10-15 сек и отново на контакт ако ако няма грешки и лампата е угаснала системата е ок и трябва да си намериш съответния сензор -ляв или десен . и ако пак има грешка проблема може да е или в системата или в неподходящ сензор. Без да търсиш по морги можеш да прехвърлиш работещия от другата страна като го ориентиращ правилно и пак диагностика ако се покажат 2 грешки ляв и десен имаш проблем с инсталация на неработещия , ако се премести само грешката от единия на другия значи сензора ти е дефектен. Ох много обяснения станаха ама са така нещата. Мисля че с втора употреба може да е по сигурно защото ще избегнеш вероятността от нужно обучение или регистрация , макар че колата е старичка и едва ли се обучават ама знае ли човек.
Благодаря.Дали ще ти е удобно да ми пратиш снимка с точното му местоположение и визия.
-
Не ми се вярва да става въпрос за сензор за присъствие.Мисля че тази кола няма такъв.Свети лампа на еърбег а не за непоставен колан.Автомата ясно че няма общо,там е излята течността в следствие на което е започнала да свети лампата.Явно някъде там има някакъв датчик или букса.Може би ще трябва разглобяване на барчето и сваляне на седалката
Не е точно така относно колана - закопчалката на колана е към системата на аербега ,при определен дефект на закопчалката свети индикацията на аербега но при теб мисля че не е това проблема . Еку то на аербега се намира точно там където е разлято кафето така че може да е протекло върху него . Кафето е киселинно и прави късо и разяжда - много трудно се мие. Успех
Благодаря.Дали ще ти е удобно да ми пратиш снимка с точното му местоположение и визия.
-
Снимка нямам от къде да ти пратя но в аутодатата локацията е пред скоростния лост върху тунела . Представлява алуминиева кутия квадратна в която се включва жълта или оранжева букса . https://www.ksportagegl.com/srs_control_module_srscm_repair_procedures-1097.html (https://www.ksportagegl.com/srs_control_module_srscm_repair_procedures-1097.html) нещо такова
-
Благодаря.Намерих модула по номер втора употреба.Ще разглобявам тези дни и ще споделя резултата след смяната му.
Трябва ли да откачам акумулатор или е достатъчно само да не е на контакт
-
достатъчно е да не е на контакт
-
Ето една снимка на разположение на компонентите.
П.П Днес взех датчик (правилният) ще пиша когато го свържа.
П.П 2 Внимавайте, като купувате 2-ра ръка елементи защото дали по небрежност или умишлено и големи фирми лъжат и ако не обърнете внимание (като мен) на надписи...ще си купите излишен елемент.
-
Монтирах модулът,лампата загасна.Първоначално светна пак и яде майните,но явно се е таствало нещо .После загасва и повече не е светила.В тубата има клипове в които показват че за сваляне на конзолата е необходимо да се махат седалките,но може и без това излишно действие.Благодаря за съветите
-
Радостта ми беше кратка.Лампата тази сутрин отново свети.Разликата с преди смяната на модула е че периодично загасва и пак светка.Дава грешка в пасажерски сензор,чудя се дали не е този сензор който дава грешки и при колегата,видях го къде е закрепен на гредата,но не успях да ме откача буксата.Явно ще се ходи в Кия за по задълбочен анализ
-
Буксата ти към сензора явно не контактува.
-
Поразклатиха я малко ,напръсках с обезмаслител,за сега загасва ще видим колко ще изтрае.Освен ще го сваля целия за да го почистя доколкото е възможно
-
Здравейте , днес успях да сменя сензора и проблема (поне за сега) се реши. Не се наложи допълнитело разглобяване. Буксата на сензора се откопчава лесно с права отверка която се пъха межу подвижната част на буксата(предната към сензора) и се опира(за опора) в сензора, и с движение към двигателя излиза лесно. Само достъпа до датчикът е труден заради тръбите на климатика и хидравликата.
-
Колега от къде взе сензора и на каква цена,че днес попитах в косер и ми обявиха цена от около 400лв,казаха ми също че ляв и десен ги давали еднакви
-
Поръчах го от киа на части от Варна, цена 40-лв. Мисля че имат разлика в корпуса (една издатина и заради нея поне десният не може да легне на гредата ако се ползва ляв датчик), но не видях левият при мен как изглежда. На снимката е десният, има разлика (спрямо моят) в послендата цифра по бош номер и втулките на този който взех са сиви а на моят жълти.
-
И при мен се оказа десен краш датчик.Сменен е и лампата загасна най после.Остана ми здрав модул за управление на еърбег ако на някой му трябва ,че не ми се разглобява отново да го свалям и връщам в моргата.