КИА Клуб България- фен форум на КИА

Модели автомобили => Ceed, ProCeed, Ceed SW => Темата е започната от: gambino85 в Юли 31, 2020, 12:34:50 pm

Титла: Сийд 1во поколение здравина на бензинови двигатели
Публикувано от: gambino85 в Юли 31, 2020, 12:34:50 pm
Здравейте предполагам, че много се е обсъждало тук за бензиновите двигатели на сийд , но може ли да ми кажете здрави ли са, горят  ли масло(и ако да по колко). Правили ли сте ремонти по двигателите при сериозна загуба на мощност и масло. Ще се радвам да получа такава информация, за да знам дали да търся бензин или изцяло да се насоча към дизел.
Титла: Re: Сийд 1во поколение здравина на бензинови двигатели
Публикувано от: mobilis в Юли 31, 2020, 01:26:07 pm
Мога да ти кажа впечатления за 1.6 122 кс., нищо, че я карам от 3 месеца. Двигателя е тих, работи мазно и не съм усетил липса на мощност при двама човека и включен климатик.  Моя майстор, който ми прави колите от 10на години е фен на Хюндай/Киа, държи 5-6 таксита Киа на бензин/газ и казва, че поддръжката е стандартна - масло, консумативи на 10 хил., нищо по-различно. 
Разбира се, трябва да уцелиш автомобил, на който не му е взета душата. Моята е на 135 хил., майсторчето каза, че на 150 хил ще я прегледа основно, а за следващото обслужване да си приготвя 120 лв. за свещи, защото за този мотор се слагали  "малко по-скъпи" от тези на предишната ми кола.
 
Приятел кара Хюндай i30  с 1.4 бензиновия мотор - твърди, че ако включи климатика и вози двама човека, мотора му идвал малко слабичък. Ама разни хора, разни мнения.
Титла: Re: Сийд 1во поколение здравина на бензинови двигатели
Публикувано от: gambino85 в Юли 31, 2020, 02:34:16 pm
120 лева за свещи за уж непретенциозни автомобили са доста явно са иридиеви или платинени. Веригата лесно обслужваема ли е, ако може да споделиш?
Титла: Re: Сийд 1во поколение здравина на бензинови двигатели
Публикувано от: mobilis в Юли 31, 2020, 03:54:01 pm
Аз лично не съм стигал до там. Мотора е CVVT - не се чува как работи, ако има шум, това било симптом за проверка на веригата.  Аз имам късмет с пробега, колата е на реални 135хил., проверихме чрез познати в Швейцария.
Коментирах смяната на веригата с моя майстор,  който ми каза да си карам със здраве и да не я мисля.  Иначе чета, че за CVVT моторите ако не си състезател, веригите спокойно изкарват 200 хил. км. Аз годишно карам средно по 12-13 хил., та при мен тази операция е далече във времето.
Титла: Re: Сийд 1во поколение здравина на бензинови двигатели
Публикувано от: mar_tod в Август 01, 2020, 08:55:09 am
120 лева за свещи за уж непретенциозни автомобили са доста явно са иридиеви или платинени. Веригата лесно обслужваема ли е, ако може да споделиш?
Търси ги чрез прЕАтел с отстъпки в магазините и ще ги вземеш за 80 лв . :P
Веригата не се обслужва, просто се сменя като и дойде времето .
Не знам по каква причина си се насочил към бензинка, ама трябва да ти кажа, че най здрав от всички двигатели при тези коли е 1.6 дизела и е с почти нулева поддръжка.
Няма скъпи компоненти за смяна, като при другите дизели от същите години.
Титла: Re: Сийд 1во поколение здравина на бензинови двигатели
Публикувано от: mobilis в Август 01, 2020, 10:51:18 am
Не знам по каква причина си се насочил към бензинка, ама трябва да ти кажа, че най здрав от всички двигатели при тези коли е 1.6 дизела и е с почти нулева поддръжка.

Цял живот карам лични автомобили само на бензин/газ., и не мога да се настроя психически за дизел. И като чета за разни проблеми с ДПФ-и (карам основно градско), скапана нафта, скъпи дюзи, турбини и т.н. - не мерси. Умишлено търсех над 100 коня бензин, за да имам достатъчно мощност. Засега на тази кола няма да й слагам газ, защото разходите ми за гориво за същите, като на предишната ми кола от ВАГ групата с мотор 1.6 моноинжекция.    За интересуващите се - с 45 л. (75 лв. с отстъпките) бензин минавам средно 580 км. градски цикъл 20-25 км. дневно,  чат-пат северна тангента. Старата ми кола харчеше 12-13/100 газ.
Титла: Re: Сийд 1во поколение здравина на бензинови двигатели
Публикувано от: 360North в Август 01, 2020, 11:23:39 am
Бих те посъветвал да избереш 1.6, на мен лично 1.4 ми идва слаб, особено на включен климатик. Разход на масло съм забелязал, че има основно при каране на магистрала с по-висока скорост (иначе в града маслото не го пипа въобще), например ако държиш постоянно 140, оборотите ѝ идват много, не само защото няма 6-та скорост, но самите предавателни числа са настроени по-скоро за градски условия. Въпреки че тук някои хора твърдят, че веригата кара по 200к км, аз я смених на 90к - имаше леко разтягане и дрънчеше при палене, вероятно щеше да изкара още 30-40к км, но предпочетох да я сменя, а в сервиза ми казаха, че това е характерно за този двигател - веригата не се чупи, но се разширява и в един момент може да превърти. Тествай и за почукване на двигателя при определени обороти, при мен се появи такова, още не съм го проследил откъде идва и колко е сериозно, но в интернет има подобни случаи. И не на последно място - гледай за ръжда, това е слабо място на 1-вото поколение, особено ако е внос от Австрия, например  :-\
Титла: Re: Сийд 1во поколение здравина на бензинови двигатели
Публикувано от: mar_tod в Август 02, 2020, 08:13:47 am

Цял живот карам лични автомобили само на бензин/газ., и не мога да се настроя психически за дизел. И като чета за разни проблеми с ДПФ-и (карам основно градско), скапана нафта, скъпи дюзи, турбини и т.н. - не мерси.
Там е работата, че при този дизел няма ДПФ-и, демпферни маховици и скъпи турбини, и дюзи.
Аз цял живот карам дизели и в интерес на истината не бих взел  друг дизел от тези години, колкото и да ми ги хвалят .
Титла: Re: Сийд 1во поколение здравина на бензинови двигатели
Публикувано от: gambino85 в Август 03, 2020, 12:32:35 pm
Бих те посъветвал да избереш 1.6, на мен лично 1.4 ми идва слаб, особено на включен климатик. Разход на масло съм забелязал, че има основно при каране на магистрала с по-висока скорост (иначе в града маслото не го пипа въобще), например ако държиш постоянно 140, оборотите ѝ идват много, не само защото няма 6-та скорост, но самите предавателни числа са настроени по-скоро за градски условия. Въпреки че тук някои хора твърдят, че веригата кара по 200к км, аз я смених на 90к - имаше леко разтягане и дрънчеше при палене, вероятно щеше да изкара още 30-40к км, но предпочетох да я сменя, а в сервиза ми казаха, че това е характерно за този двигател - веригата не се чупи, но се разширява и в един момент може да превърти. Тествай и за почукване на двигателя при определени обороти, при мен се появи такова, още не съм го проследил откъде идва и колко е сериозно, но в интернет има подобни случаи. И не на последно място - гледай за ръжда, това е слабо място на 1-вото поколение, особено ако е внос от Австрия, например  :-\
Някакви цени на обслужването на дизела може ли? Като цена на верига и колко е смяната и, масла и филтри, ако се наложи рециклиране на дюза, окачване. Ще съм благодарен тъй като това е важно в дългосрочен план.
Титла: Re: Сийд 1во поколение здравина на бензинови двигатели
Публикувано от: mar_tod в Август 04, 2020, 08:51:03 am
Към 550 лв. е пълен комплект ( двете вериги, трите зъбчатки, четирите плъзгача и двата обтегача), смяната за колкото се уговориш, рециклиране на дюза си е колкото на всички останали коли, масла и филтри също са като при останалите, по окачването само от едни биелетки страдат.
Титла: Re: Сийд 1во поколение здравина на бензинови двигатели
Публикувано от: justalittlesign в Август 04, 2020, 05:35:12 pm
Гори ли масло двигателят, значи има проблем.  Празни приказки са, че било нормално. Видях къде отива маслото от това нормално горене :) - в катализатора
Титла: Re: Сийд 1во поколение здравина на бензинови двигатели
Публикувано от: 360North в Август 04, 2020, 10:32:10 pm
Гори ли масло двигателят, значи има проблем.  Празни приказки са, че било нормално. Видях къде отива маслото от това нормално горене :) - в катализатора

Запушва ли се? Не знам, в няколко сервизни книги съм виждал, че на този двигател му дават ДО 500 мл на 1000 км разход на масло - при мен в последните две години е малко под 1 литър на 10 000 км, имах една година, която я карах само градско - тогава не мръдна изобщо. Според мен е нормално като я натиснеш с по-висока скорост на магистралата, да има лек разход и не би трябвало да се наслагва в катализатора - това може би става, ако гори масло постоянно и при кротко каране?

И въпреки това, отново бих си избрал бензиновия двигател, работи си равномерно, тих е, има тяга - просто трябва да го вкарваш в по-високи обороти. Колкото пъти карам зад дизелови Ceed-ове от първо поколение, ми прави впечатление че димят неприятно, не колкото Голф, разбира се, но се усеща. А и не забравяйте, че предстоят ограничения в градските части за по-старите ЕВРО стандарти и особено за дизелите.
Титла: Re: Сийд 1во поколение здравина на бензинови двигатели
Публикувано от: gambino85 в Август 05, 2020, 09:29:15 am
Точно за това исках да попитам за разхода на масло на бензините, но ако масово е половин до литър на 10хил. не ми звучи толкова страшно. Виждам, че тук хора се оплакват повече от по новите бензини с директно впръскване, и мисля че най разумно е покупката на 1во поколение сийд.
Титла: Re: Сийд 1во поколение здравина на бензинови двигатели
Публикувано от: justalittlesign в Август 08, 2020, 09:02:44 pm
@360North
Намирате за нормално да харчи 500 мл. на хиляда километра?
Може ли да покажете в кои спецификации дават, на който ид а е двигател, да харчи масло?
Разбирам двигателят да е с някакво фалшиво или несъответстващо масло, да го пипа, но здрав двигател да харчи, не го намирам за нормално. Ето, след ремонта, колата ми не пипа масло.
Титла: Re: Сийд 1во поколение здравина на бензинови двигатели
Публикувано от: mar_tod в Август 10, 2020, 08:07:40 am
Ето, след ремонта, колата ми не пипа масло.
Аз ако се наложи да правя ремонт на двигателя, ще ме е срам да кажа после . :)
Какво ги хвалите тези бензинови мотори, щом се налага и ремонти да правите . :-X На времето когато двигателите им ги правеха Мазда, обикновено се скапваха ламарините много преди двигателя, сега щом се налагат и основни ремонти, значи съм на 101% прав, че дизела е най здравия мотор при тези коли .
Титла: Re: Сийд 1во поколение здравина на бензинови двигатели
Публикувано от: gambino85 в Август 10, 2020, 12:40:02 pm
Това с ремонта на двигателя не звучи оптимистично, и ще се хвърля по сериозно око на дизеловите коли май. Все пак съм оптимист, че може и да имам късмет с бензинка.
Титла: Re: Сийд 1во поколение здравина на бензинови двигатели
Публикувано от: mar_tod в Август 11, 2020, 09:03:49 am
и ще се хвърля по сериозно око на дизеловите коли май.
И изобщо няма да сбъркаш . ok
Титла: Re: Сийд 1во поколение здравина на бензинови двигатели
Публикувано от: justalittlesign в Август 11, 2020, 03:03:35 pm
Ето, след ремонта, колата ми не пипа масло.
Аз ако се наложи да правя ремонт на двигателя, ще ме е срам да кажа после . :)
Какво ги хвалите тези бензинови мотори, щом се налага и ремонти да правите . :-X На времето когато двигателите им ги правеха Мазда, обикновено се скапваха ламарините много преди двигателя, сега щом се налагат и основни ремонти, значи съм на 101% прав, че дизела е най здравия мотор при тези коли .
Защо пък да ме е срам? ВИе да не карате перпетуум мобиле, та не се разваля никога? :) Още повече, че моя двигател ми го правиха по гаранция и  не съм дал стотинка за него :)
Не знам разбирачи като вас какво правят в този форум? :)
Титла: Re: Сийд 1во поколение здравина на бензинови двигатели
Публикувано от: gambino85 в Август 11, 2020, 03:38:56 pm
Какъв беше проблема при ремонта на двигателя колега и какви симптоми имаше, за да знам да се услушвам за тях.
Титла: Re: Сийд 1во поколение здравина на бензинови двигатели
Публикувано от: mar_tod в Август 11, 2020, 03:47:30 pm
ВИе да не карате перпетуум мобиле, та не се разваля никога? :) Още повече, че моя двигател ми го правиха по гаранция и  не съм дал стотинка за него :)
Не знам разбирачи като вас какво правят в този форум? :)
Не, карам дизелова КИА, която не се разваля.
По гаранция, извън гаранция,  щом е правен няма какво да говорим.
Разбирачи като мен се разхождат пеша из форума, да не си развалят двигателя .  bye
Титла: Re: Сийд 1во поколение здравина на бензинови двигатели
Публикувано от: Боби61 в Август 11, 2020, 05:58:37 pm
Цитат
Цитат
Не, карам дизелова КИА, която не се разваля.

Не дърпай дявола за опашката, че има какво да се разваля и при дизелите и ремонта никак не е евтин!
Титла: Re: Сийд 1во поколение здравина на бензинови двигатели
Публикувано от: justalittlesign в Август 11, 2020, 09:48:42 pm
)
[/quote]Не, карам дизелова КИА, която не се разваля.
По гаранция, извън гаранция,  щом е правен няма какво да говорим.
Разбирачи като мен се разхождат пеша из форума, да не си развалят двигателя .  bye
[/quote]

Хаха :) Надявам се скоро да изревете я от смесване на маслото с гориво, я запушен ДПФ и ЕГР, или незавършена регенерация, за да спадне малко великото ви надменно самочувствие
Титла: Re: Сийд 1во поколение здравина на бензинови двигатели
Публикувано от: mar_tod в Август 12, 2020, 08:39:17 am

Не дърпай дявола за опашката, че има какво да се разваля и при дизелите и ремонта никак не е евтин!
Мога да си го дърпам колкото си искам, още  хан Кубрат го е казал, не може да се развали туй, що не се разваля .  :)



Хаха :) Надявам се скоро да изревете я от смесване на маслото с гориво, я запушен ДПФ и ЕГР, или незавършена регенерация, за да спадне малко великото ви надменно самочувствие
Няма как да се случи, тази кола освен ЕГР нищо друго от изброените го няма,  ама   трябва малко да се информираш преди да пишеш . :P
Ако не си видял, темата е за първо поколение КИА и точно за нея говорим. Лесно е да наричаш другите "разбирачи", но трудно е после като почнеш ти самия да пишеш глупости .
Айде, аз отивам да си търся ДПФ, да си го монтирам, та белким се сбъднат клетвите ти . bye
Титла: Re: Сийд 1во поколение здравина на бензинови двигатели
Публикувано от: gambino85 в Август 12, 2020, 11:16:41 am
Колеги не е нужно, да се заяждаде по между си всеки двигател има предимства и недостатъци.
За сега търсенето при мен върви мъчно на кола, но се нане бързам, за да не си изпатя с някоя тотална барака. В YouTube изгледах досто руски видеа и те съветват да се търсят фейслифтови коли, че имали по малко болежки.
Титла: Re: Сийд 1во поколение здравина на бензинови двигатели
Публикувано от: 360North в Август 12, 2020, 01:24:57 pm
Колеги не е нужно, да се заяждаде по между си всеки двигател има предимства и недостатъци.
За сега търсенето при мен върви мъчно на кола, но се нане бързам, за да не си изпатя с някоя тотална барака. В YouTube изгледах досто руски видеа и те съветват да се търсят фейслифтови коли, че имали по малко болежки.

Да, това е общовалидно правило за почти всички автомобили. Имай предвид, че при фейслифта намаляват мощността (1.4 бензин) от 109 к.с. на 90 к.с., за да покрие EURO5.
Титла: Re: Сийд 1во поколение здравина на бензинови двигатели
Публикувано от: Empacher в Август 12, 2020, 06:32:04 pm
Колеги не е нужно, да се заяждаде по между си всеки двигател има предимства и недостатъци.
За сега търсенето при мен върви мъчно на кола, но се нане бързам, за да не си изпатя с някоя тотална барака. В YouTube изгледах досто руски видеа и те съветват да се търсят фейслифтови коли, че имали по малко болежки.

Привет, колега.
Аз имах 2008 1. 6 газ бензин, сега карам същия мотор, 2010 (фейслифтовата). Честно казано, освен козметичните промени екстериорно и интериорно, не виждам някаква разлики между двете.. Тъй че въпрос на късмет да оцелиш качествена и добре поддържана бройка, пък дали е пре или пост фейслифта, все тая..
Титла: Re: Сийд 1во поколение здравина на бензинови двигатели
Публикувано от: mar_tod в Август 13, 2020, 09:03:07 am
То това с преди и след фейса важи за другите марки автомобили, при КИА и Хюндай  инженерите са си свършили работата както трябва и при фейса както казва и колегата, промените са козметични, по двигателите просто няма какво да се променя .
Титла: Re: Сийд 1во поколение здравина на бензинови двигатели
Публикувано от: stanketo в Август 13, 2020, 10:06:16 am
Тая е интересна тема, я да се включа хаха
Ние тука сме няколко човека с такива "тракащи" двигатели. Има теми и клипове по нета, може да разгледате. Освен, че звука е като на дизелов мотор, друг "проблем" няма. Пиша "проблем", защото това е производствен дефект на една от поточните линии в Хюндай за Гамма моторите, по точно G4FC/G4FA 1.4 и 1.6. Моята трака, както и на Kraynov тук от форума, но доста хора ме успокоиха, единия от които му трака още от 30 000, а в момента е на 550 000, тоест тея двигатели ще ни надживеят :)
Аз лично смених верига пълен комплект, защото от Киа моторс ме убедиха, че тракането идва от там. Е сгрешиха, но пък аз си бях навъртял 190 000 и си рекох, че и е дошло времето за смяна така или иначе. Тея дни пробега ми на път за морето стана 222 222, колицата си е перфектна, много съм доволен от нея. Масло съм долял веднъж в живота откакто я имам, около 100 грама и то само защото ми се стори, че малко е намаляло на пръчката. Е само ми се сторило, след тея 100 грама беше на позиция Макс.
За мощността - на мен са ми прекрасни тея 122 коня. На дълъг път с хора, товар, климатик - никви грижи. Само малко повечко похарчва с висока скорост, та гледам да карам с до 120 км/ч задължително.
Газ не съм и слагал, имах по едно време такива мисли в главата си, но после реших да си карам на бензин. Та като заключение аз съм доволен, обичам да си поддържам колата в перфектно състояние и до сега не съм имал никакви проблеми с 1.6 122 к.с.
Поздрави!
Титла: Re: Сийд 1во поколение здравина на бензинови двигатели
Публикувано от: 360North в Август 13, 2020, 07:48:20 pm
Тая е интересна тема, я да се включа хаха
Ние тука сме няколко човека с такива "тракащи" двигатели. Има теми и клипове по нета, може да разгледате. Освен, че звука е като на дизелов мотор, друг "проблем" няма. Пиша "проблем", защото това е производствен дефект на една от поточните линии в Хюндай за Гамма моторите, по точно G4FC/G4FA 1.4 и 1.6. Моята трака, както и на Kraynov тук от форума, но доста хора ме успокоиха, единия от които му трака още от 30 000, а в момента е на 550 000, тоест тея двигатели ще ни надживеят :)

Ами казвайте ги тези неща, можех да си спестя една смяна на верига, при това на 90к  8-)
Титла: Re: Сийд 1во поколение здравина на бензинови двигатели
Публикувано от: Carcharoth в Ноември 23, 2021, 03:28:41 pm
Здравейте!
Темата е малко стара,но реших да не пиша нова.Обмислям покупка на такъв автомобил,като съм се спрял на facelift 2010 SW.Моторът ако не бъркам е G4FC(1.6 литровият).Прочетох за някои + и -,но не ми стана ясно едно.С колко катализатора е автомобила?Някъде прочетох,че са 2.Като при facelift-a горният точно под колекторите е проблемен.Разрушавал се и ставал на прах,което водело до щети по двигателя.Има ли нещо вярно?
Благодаря  8-)
Титла: Re: Сийд 1во поколение здравина на бензинови двигатели
Публикувано от: Negodnika в Ноември 23, 2021, 09:11:51 pm
Моят Ceed е точно с този дизелов мотор D4FB 1.6 115кс. Вярно е това където го говорят, моного е здрав мотора. Дюзите са БОШ могат да се опслужват. Масло не ми харчи сипвам му TOTAL QUARTZ INEO MC3 5W-30 когато е взех колата отидох направо в KIA Пловдив и там ми сипаха това масло. Не знам да ли качеството на горивото е от значение но от както съм е взел колата сипвам само от скъпата нафта на Шел, не съм е виждал колата да пуши или да има неприятен дизелов мирис на изгорелите газове. Недостатъка за мен в първото поколение Ceed е че таблата на тези коли са направени от такъв материял че ако не се пази от слънцето така се издуват че гледката е много неприятна, основно този дефект се получава от пред при обдухването на предното стъкло.
Титла: Re: Сийд 1во поколение здравина на бензинови двигатели
Публикувано от: Carcharoth в Ноември 25, 2021, 08:27:53 am
Някой да е имал драми с катализатора при бензина?Има ги (драмите) май и при второ поколение...
Доколкото разбирам от руснаците,това е част на която веднага трябва да се обърне внимание при покупка на автомобил с двигател от Gamma семейството.И това се появява при faclift-a на първо поколение Ceed.По-рано нещата са добре според тях.Но нека кажат собствениците  ok
Титла: Re: Сийд 1во поколение здравина на бензинови двигатели
Публикувано от: mobilis в Ноември 25, 2021, 09:22:23 am
Какви са драмите?
Титла: Re: Сийд 1во поколение здравина на бензинови двигатели
Публикувано от: Carcharoth в Ноември 25, 2021, 11:26:30 am
До колкото разбрах катализатора има керамична част,която бързо става на нещо като бял прах(разрушава се),който в последствие влиза в цилиндрите(най-често цитират 4-ти).След изпускателните колектори и първият кислороден датчик,следва катализаторът.Не знам как стигат обратно в цилиндрите,но подобно нещо не е желателно да имаме в двигателите си.Дано не е вярно!Аз ще разпитам познати с таксита,но като гледам те карат предимно преди фейслифтовите,а там явно го няма проблема.Като човек който не вярва дословно на интернет и клипчета питам вас като собственици.
Титла: Re: Сийд 1во поколение здравина на бензинови двигатели
Публикувано от: Боби61 в Ноември 25, 2021, 12:31:32 pm
Да чукна на дърво, след 218000 км. нямам такъв проблем.
Титла: Re: Сийд 1во поколение здравина на бензинови двигатели
Публикувано от: ger4o в Ноември 25, 2021, 01:04:24 pm
До колкото разбрах катализатора има керамична част,която бързо става на нещо като бял прах(разрушава се),който в последствие влиза в цилиндрите(най-често цитират 4-ти).След изпускателните колектори и първият кислороден датчик,следва катализаторът.Не знам как стигат обратно в цилиндрите,но подобно нещо не е желателно да имаме в двигателите си.Дано не е вярно!Аз ще разпитам познати с таксита,но като гледам те карат предимно преди фейслифтовите,а там явно го няма проблема.Като човек който не вярва дословно на интернет и клипчета питам вас като собственици.
Колега ако имаш газова е хубаво да го махнеш катализатора /да го изчистиш отвътре и върнеш отново на място/,за да нямаш проблем на ГТП.
Титла: Re: Сийд 1во поколение здравина на бензинови двигатели
Публикувано от: Carcharoth в Ноември 25, 2021, 06:09:02 pm
До колкото разбрах катализатора има керамична част,която бързо става на нещо като бял прах(разрушава се),който в последствие влиза в цилиндрите(най-често цитират 4-ти).След изпускателните колектори и първият кислороден датчик,следва катализаторът.Не знам как стигат обратно в цилиндрите,но подобно нещо не е желателно да имаме в двигателите си.Дано не е вярно!Аз ще разпитам познати с таксита,но като гледам те карат предимно преди фейслифтовите,а там явно го няма проблема.Като човек който не вярва дословно на интернет и клипчета питам вас като собственици.
Колега ако имаш газова е хубаво да го махнеш катализатора /да го изчистиш отвътре и върнеш отново на място/,за да нямаш проблем на ГТП.
Нямам газ и все още нямам и автомобила.Не харесвам газта,а и карам малко над 15к годишно и мисля да я пропусна.Скоро мисля да се кача на една и ако ми хареса да я грабна.Ако пък не може и да взема дизелова,знам ли  8-) .Видях на скоро едно SW и ме грабна!