КИА Клуб България- фен форум на КИА
Модели автомобили => Ceed, ProCeed, Ceed SW => Темата е започната от: ivst76 в Юни 19, 2015, 10:08:09 pm
-
Здравейте,
От седмица съм собственик на с Киа Сиийд 1,4 бензин 109 коня, 2008 година. Като цяло е удоволствие да се шофира с нея . Прави ми впечатление че при студен двигател потраква като дизел, сякаш са клапани. Като загрее колата почти изчезва въпросното тракане но пак леко се чува особено вътре в купето отвън не се чува толкова. Въпросът ми е някой правил ли е реглаж на клапани/двигателs е G4FA и клапаните доколкото разбрах не се саморегулират/ или причината за тракането е друга.....
-
привет колега,
честита придобивка! безаварийно с нея!
до колкото знам клапаните са си така
като е студена, защото маслото горе е по-малко и за това потракват.
аз имах 1.6 дизел и съм питал за регулиране на клапаните и ми бяха обяснили, че реглаж се прави само в много краен случай.
При мен на Оптимата и на Венгата също е така, когато е студен мотора се чува потракване, което изчезва в последствие. А и двете коли не е като да не се карат в обороти, защото са автомати ... особено Оптимата редовно пълни оборотомера :)
-
Разбрах че че клапаните са с пулове с различна дебелина за реглажа и не е толкова лесна работа и се регулират сама в случай на повишен разход на гориво и лоша работа на двигателя. По книжка го дават реглаж на клапани на 90 000 км. Ако е това мисля че може още да почака, притеснявам се да не е верига че прескочи ли ...
-
Здравей колега. Приятно и безаварийно шофиране с новата кола.
Уточняващ въпрос, смени ли маслото на колата (каквото трябва да е и колкото трябва да е)?
На предишната ми кола VW Поло, така започнаха да тракат клапаните. Интересното беше, че лампата на маслото не светеше. Отидох смених маслото и се оправи. Оказа се, че изтече около 2 литра, а тя събираше 3 и нещо :)
-
Смених го веднага, сипах пълна синтетика 5W40 но си трака на студен двигател . Напипах веригата върху зъбното колело през гърловината за маслото - на студен двигател съвсем леко мърда нагоре като я побутна с върха на пръстите. Трудно е да преценя хлабава ли без да сваля капака на клапаните. Доколкото разбирам обтегача понякога не зацепва и при липса на налягане не подържа постоянно опъната веригата и от там тропането и съответно прескача при стартиране просто защото не е опъната постоянно. Но потракването може и да е от клапаните... затова попитах знаете ли къде им правят реглаж ако се наложи
-
По-вероятно е да ти трака успокоителя или обтегача на веригата. Взимаш една медицинска слушалка и почваш да слушаш върху всеки клапан и така може да установиш дали потракват те. Пуловете се смятат по формула и се взима само размера, който ти трябва. Не е кой знае каква философия.
-
клапаните тракат,не е с пулове а с чашки които или им се отнема метал или се купуват нови,но смяната им се трудна(свалят се разпределителните валове).ако караш само на бензин би трябвало да изкарат 200-300 000 км без реглаж,но е хубаво да минеш на проверка по някое време.веригата не тропа щото има хидравличен обтегач.
-
С Хидравлични повдигачи е ;)
-
С Хидравлични повдигачи е ;)
и как стигна до това заключение ?
-
:) :) с малко техническо образование
-
наистина е ''малко''.....
-
Но все пак повече от твоето 8-)
-
завода производител препоръчва реглаж на определен пробег
я обясни как се регулират хидравлични повдигачи че ми стана интересно
-
С размер(дебелина) на пуловете
-
Здравейте на всички !
По-добре късно отколкото никога ;-)
не ми харесва да оставям недовършени неща,бях забравил за темата
И нека малко яснота да внесем,все ще е на някой от полза
https://www.youtube.com/watch?v=hYM-gF2pnDg (https://www.youtube.com/watch?v=hYM-gF2pnDg)
-Анатоли води се чашка без отделни пулове като при други модели ,всъшност ти правили реглаж?
-
много добро видео за ентусиастите
https://www.youtube.com/watch?v=NkzxeNz_cTQ (https://www.youtube.com/watch?v=NkzxeNz_cTQ)